Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Публикувано

Най-накрая китаристът на Dream Theater се сдоби със собствена серия усилватели. При това в 3 различни варианта.

 

 

 

Ето, че най-накрая се случи. Винаги съм се питал защо Джон няма серия на негово име? Явно не му е било времето.

mesa-600-1.jpg

И така след 30 годишно сътрудничество между Mesa Boogie и John Petrucci, вече можем да се порадваме на усилвател кръстен на китариста на Dream Theater. Както е известно, Mesa Boogie от доста време прави усилватели според изискванията на Джон, но вече имаме такъв, който се продава в магазините.

messa-600-2.jpg

Усилвателят е базиран на митичния MARK IIC+, но с някои допълнения и подобрения, като например двоен еквалайзър. Всичко това е направено според нуждите и разбиранията на Джон за звук в студиото и на живо. Усилвателят има 3 канала - чист, крънч и лиид. Чистият канал се отличава с много голям хедруум, крънч каналът пък има гейн колкото и лийд канала, но е стегнат и артикулиран, което е нормално, все пак това е канал за ритъм. Лиид каналът естествено има кривоч до небето, като идеално чисто се справя с бързи пасажи. За последното си има режим Shred, който красноречиво говори за какво служи.

messa-600-5.jpg

Мощмостта може да се променя от 100 на 60 вата според нуждите в момента.

messa-600-6.jpg

Другото нещо, което прави веднага впечатление са двата графични еквалайзера. Те разбира се на се ползват едновременно ами за всеки канал може да се избере EQ 1 или EQ 2.

Естествено има и ревърб, като нивото може да се настрои индивидуално за всеки канал а също така може и да се изключи като цяло.

От Mesa Boogie са помислили и за работа на тихи нива, системата CABCLONE позволява да изключите говорителя и да вземете директен сигнал за запис или слушалки, като са налични 3 кабинетни симулации - Отворен, затворен и винтидж.

messa-600-4.jpg

И накрая но не на последно място, усилвателят може да се контролива изцяло чрез MIDI.

Други спецификации, които не съм споменал са броя на лампите, който е 9: 4x6L6 и 5x12AX7 и това че го има в 3 различни варианта: освен нормалния вариант на глава има още и лимитирана серия, както и рак изпълнение.

messa-600-3.jpg

 

 

 

Прочети още.

Отговорено (Редактирано)

Аре сега трябва да продаваме Месите, че да си вземем  :(

Това компактното шаси какво е странно. Подозирам, че си го гласи за раковете  :)

Редактирано от G.Varbanov
Отговорено
Усилвателят има 3 канала - чист, крънч и лиид.

 

 

Доколкото разбрах от обясненията на Петручи двата драйв канала са еднакви, а по-скоро става дума за следното: в оригинала, както и в Марк 4 драйв канала има отделно Gain и Lead Drive, като първото влияе на гейна на второто. В Марк 5 гейнът е "фиксиран" вътрешно посредством един прост резисторен делител на напрежение имитиращ потенциометъра завъртян в някакво положение. По-конкретно в Марк 5 делителят е 386к/570к, което в зависимост от това колко процентен е гейн потенциометъра (1М) това отговаря някъде примерно на около 2-3 часа (там има и някои други "включени" неща, но в случая те не ни интересуват).

С две думи потенциометърът Gain в Марк 5 всъщност е Lead Drive. Същото се отнася и за моделът на Петручи. Просто в третия канал този фиксиран гейн потенциометър е "завъртян " повече към края, отколкото във втория канал.

 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.