therealbadmadafaka Публикувано Октомври 24, 2015 Публикувано Октомври 24, 2015 Заглавието общо взето казва какъв е въпроса, но все пак: Възможно ли е върху "байц" на водна основа (например такъв) да се финишира дървото с някакво масло? По-точно дали ще стане "чисто", защото имам притеснения, че може маслото да разтвори въпросния пигмент и после при пипане на дървесината да "пуска" от цвета с който е боядисана (става въпрос за тяло на китара - пипа се доста)? Най-лесно е да се пробва, но понеже ако пробвам на въпросното тяло с масло и се окаже, че после боядисва, тестовия участък има голям шанс да не се лакира като останалата част, колкото и да чистя маслото после (защото ако не стане с масло, ще се лакира с прозрачен лак върху пигмента, което със сигурност е възможно и "чисто")... Така, че ако някой е пробвал такава комбинация и има впечатления дали е чиста или боядисва ръце и дрехи после, моля да сподели. Цитирай
hristo.panov Отговорено Октомври 25, 2015 Отговорено Октомври 25, 2015 Да споделя опит от преди месец. Взех байц - орех на водна основа, дали не беше същата марка. Нанесох го по периферията, за да стане сънбърст. Оставих го да изсъхне и почнах да нанасям тиково олио. Определено цвета се размаза добре и се получи преливащия ефект, който търсех. В последствие нанесох около 20-тина слоя тиково олио и минах със стоманена вълна 0000. Бях шокиран, когато цвета почна да се изтрива все едно току що съм го нанесъл ... трябваше да сложа отново малко оцветител. И така още 20-тина слоя в следващите дни и ми писна. Не съм запечатвал с нищо повече отгоре (всъщност май сложиш малко минерално олио). Ползвам китарата активно и не съм забелязал нито цвета да пада, нито пък да цапа. Явно е необходимо време да улегне. Ако имаш други парче дърво, където да пробваш е най-добре. Ще отнеме време, но поне ще тестваш това онова. Въпреки че съм доволен от свършената работа, с този опит и четене насам натам, стигнах до заключението, че трябва да се ползва оцветител на маслена основа, който да се омеша с олио и да се нанася така в първите слоеве. Навсякъде отделят малко олио и му слагат капки от концентриран оцветител и става феноменално - ярък и плътен цвят, който попива в дървото така че да подчертае порите му. Уви по нашите земи такова животно не намерих. Успех! Цитирай
ciriljhonson Отговорено Октомври 25, 2015 Отговорено Октомври 25, 2015 (Редактирано) Колеги с байц от железарията не става. Трябва ви байц концентрат който да може да се разрежда с алкохол или ацетон. Принципа на работа е да се нанесат няколко ръце, като след всяка ръка, след пълното изсъхване се шкури. Дори и след това трябва цвета да се фиксира. Аз го правя със смеси(по мое проучване и рецепта) които съдържат в себе си пчелен или карнауба восък. За финал маслата в общи линии са ясни, те са производни на тунговото масло с повече или по-малко изкуствени примеси и втвърдители. От личен опит, натуралният финиш става най-добре тогава когато се разчита на естествената красота на дървото. Постигането на плътен и тъмен цвят е трудоемко и ако не се запечата с лак, винаги пуска и цапа известно време. В следствие се получава един такъв протрит ефект, нещо като протрити дънки. Сънбърст - натурален финиш с Tung oil. Редактирано Октомври 25, 2015 от ciriljhonson 6 Цитирай
therealbadmadafaka Отговорено Октомври 25, 2015 Автор Отговорено Октомври 25, 2015 Благодаря за споделените мнения. Аз принципно имам друга идея за финиша, включваща лак, но понеже много харесвам "маслените" финиши, реших да се допитам дали пък няма да стане така. Съдейки по мненията обаче, ще карам както първоначално си бях решил, защото има някои неизвестни и определено не искам талпата да пуска боички по ръцете ми. @ciriljhonson: Много, много красиво теле... Цитирай
hristo.panov Отговорено Октомври 26, 2015 Отговорено Октомври 26, 2015 @ciriljhonson може ли жокерче от къде да търсим материали - конкретен магазин, производител ... Аз взех от Практикер някакви италиански материали, които не изглеждат лоши, но май не са за тая цел. Единствено байца беше супер скапан - български, евтин, ама друго не намерих. Пък и малко трудно е да експериментирам, след като едно шишенце/кутия от повечето видове материали струва >15 лв Аз за момента съм си набелязал няколко чужди линкове и следващия път като се захвана с подобно забавление вероятно ще поръчвам от чужбина, макар и по-скъпо. Цитирай
ciriljhonson Отговорено Октомври 26, 2015 Отговорено Октомври 26, 2015 (Редактирано) Байц концентрат- CM construct или КамартонПчелен восък и пчелен клей - Женския пазар или някой познат пчеларКарнаубски восък, ленено масло, терпентиново масло, шел лак и др.-магазините на художницитеФиниш масла - предимно от вънка.Фирми в България - OsmoИталианските масла на Бриколаж ги знам, не съм ги пробвал, не мога да дам мнение.И накрая,всичко това не е евтино начинание.Трябва да сте наясно, че поне едно стотина лева ще фръкнат. Евтини и малки разфасовки на качествени материали се намират трудно. Редактирано Октомври 26, 2015 от ciriljhonson Цитирай
Hillbilly Отговорено Октомври 26, 2015 Отговорено Октомври 26, 2015 Има едно място,дето има всичко на достъпни цени,наливат ти в буркан или шише да си носиш,значи на бул.Хр.Смирненски срещу ВИАС,тръгваш нагоре от дясната страна към пазара,минаваш някакви банички продават и гледаш за зелена метална врата,вътре в двора имаше 2 кучета и звъниш,то е като ателие в къща,не е магазин да се вижда.Аз от там си взех тунг-ойл. Цитирай
ultramega Отговорено Октомври 28, 2015 Отговорено Октомври 28, 2015 Фирми в България - Osmo +1 за OSMO. Има си различни цветове, не ти трябва да се занимаваш с байцове. Освен това нанасянето става лесно , дървото си попива колкото е нужно, няма опасност от грешки. Имат и масло за горен слой, което може да е мат, сатен или гланц. Ако намериш някъде където отливат и в малки количества , ще ти излезе по евтино , тъй като за една китара не ти трябва кой знае колко много. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.