Caprycorn Публикувано Февруари 14, 2015 Публикувано Февруари 14, 2015 След като съществуват бихармоничен минор и мажор, има ли съответно бимелодичен минор и мажор? Цитирай
Caprycorn Отговорено Февруари 15, 2015 Автор Отговорено Февруари 15, 2015 При хармоничния минор/мажор имаме увеличена секунда между 6-та и 7-ма степен. Мелодичният минор/мажор неутрализира тази увелична секунда като я превръща в голяма секунда. А кои скали неутрализират двете увеличени секунди при бихармоничния мажор/минор между 2-ра и 3-та степен и между 6-та и 7-ма степен? Цитирай
Steppenwolf Отговорено Февруари 15, 2015 Отговорено Февруари 15, 2015 Тази секунда не е задължително да се неутрализира и именно тя придава характерното ладово звучене. Практиката с повишаването на 7-ма степен идва от класическата тонална хармония - необходимостта от интензификация на доминантовата функция и формирането на чувствителен тон. Сетне, за запълване на интервала и задаване на плавно движение в съответната посока (ниска 6 -> 5, висока 6 -> 7), се появява и измяната на 6-та степен. При бихармоничните ладове стават два чувствителните тонове; при мажора ниската 2-ра също е чувствителен тон с тежнение към 1-ва, а при минора - повишената 4-та води към 5-та. Но като цяло бихармоничните ладове не са характерни за класическата конвенция и по принцип не се предвижда стандартното неутрализиране, в противен случай ладът се размива, затова и няма бимелодични ладове. Това обаче съвсем не значи, че в съответния контекст ладът не може да се комбинира, тъй че при желание да се получи "плаваща" степен. И един сайт, за който се присетих, с повече информация за бихармоничните ладове - http://www.tonalcentre.org/Doubleha.html 3 Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.