TONY Отговорено Септември 21, 2006 Share Отговорено Септември 21, 2006 кубето беше Меса Буги Марк 4 с допьлнителен басов говорител за 3 -те басови струни сигурно имаше някькав кросовьр - да не си пречат соло блендата с басовата партия а в момента си свиря някакви Джо Пас преходи подпалихте ме Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
PlamenM Отговорено Септември 21, 2006 Share Отговорено Септември 21, 2006 Може и да бъркам но доколкото знам и Лари Карлтън и Lee Ritenour свирят с жестоката комбинация Ес 335...понеже темата отива на джаз инструментариум изобщо, искам да споделя жестокото си разочарование от Ибанец моделите арткор...знаех си аз че китара читава за 250 $ няма, ама пусто надежда...истината е евтини добре боядисани китари от ламинати...и звучат евтино..за разлика от страхотните Епита... Моята лична полюция в областа на джаз китарите се нарича Гибсън Л5...мечти... Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
docc Отговорено Септември 22, 2006 Share Отговорено Септември 22, 2006 L.Carlton си е "Mister ES335"(макар че по едно време работиха съвместно с Valley Arts). A L5,пък и Birdland,са "скътана мечта" за всеки,който е с "повишен интерес" към китари. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
TONY Отговорено Септември 22, 2006 Share Отговорено Септември 22, 2006 ето и най извесните ползватели на L5- Wes Montgomery ,Tuck Andress and Pat Martino Уес не е искал да свири на нищо друго от 1963 - след като е почнал с Л5 (тона на бокса му е изключен -бокс им викат на тия китара - защото приличат на голями кутии) Изобщо джазмените не си сменят често гиьра - както прави Гери Мур например. Скофилд - той пьк не е помрьдвал от Ibanez SC9 chorus, proco rat -драйва Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kitaratapesho Отговорено Септември 22, 2006 Share Отговорено Септември 22, 2006 Док (понеже виждам, че си доста начетен), моля те дай малко инфо относно материалите и размера на корпуса на Гибсън Л5, Гибсън ЕС175 и Епифон Джо Пас Емперор 2. аз доколкото знам Л5 е от дялано дърво и е с най-голям корпус от трите, а ЕС175 и Епи-то са ламинат и са с по-плоски тела. то от тук идва и разликата в звука - Л5 звучи убийствено меко и плътно, докато другите две са малко по-скокливи аз например си харесвам китарата Епи Джо Пас, но определено при първа възможност ще я сменя с някоя с по-голям корпус, може би и дървото е важно, но ми звучи малко плоско, няма обем.... дай инфо плс поздрави Петър Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
docc Отговорено Септември 22, 2006 Share Отговорено Септември 22, 2006 Понеже ме похвали ,ще се опитам да отговоря,но не очаквай кой-знае какво ново,или неизвестно! За материалите при hollowbody китарите-принципно: Solid-заготовките се подготвят от по-специално/стерателно и задължително радиално рязане на дървото.Така се осигурява и използва по-добро представяне на естествените резонансни качества,на конкретния дървесен вид.Цялата процедура е по-скъпа от следващата посочена(ламинат). Ламината се състои обикновено от три пласта по-непретенциозно нарязани плоскости,при които основната задача е да се оползотвори дървеният материал - особено ако е добър(и тук има различни степени на качество),или при благоприятни обстоятелства - да се търси и визуален/естетически ефект.<Малко отклонение във връзка с последната подробност: - Затова има сериозна разлика в цената на красивите,фигурни,солидни топ-ове,със съответните звукови качества (виж U.S. и претенциозната Japan продукции) и подготвените такива от ламинат - лесно,бързо и без претенции относно звученето(Korea и прочие... - по принцип.Разбира се - има и изключения!).>Средният пласт се поставя с различна посока на жилките - за здравина. Gibson L5: Конструиранa през 1922г от Lloyd Loar - лютиер в Gibson(оттам и означението "L"),това е акустична китара,със задача,да обслужва нуждите на Биг Бенд-овете.По това време китарата,като инструмент,има предимно хармонични и ритмични функции в оркестъра,а за да се чува достатъчно сред другите инструменти(особено в Биг Бенд) - трябва да звучи силно.Т.е. с голям корпус.L5 се оказва много успешен инструмент и е образец в класа си(заедно със Super 400).Това е първият Gibson с "f"-отвори.Първоначално е широка 16",а от 1934г. - 17".През 1951 г. се "електрифицира" с 2x Р90 single coil адаптери.През '54 се минава на Alnico V,а от '58-а е с хъмбъкери Classic 57.До 1960г. е със заоблен cutaway,a след това - със заострен(Florentine).btw:В момента се произвежда от Gibson Costom Shop и с двата cutaway варианта,като единият е обозначен като "Wess Montgomery". През годините има и варианти: Studio;W.M. Signature(само с neck адаптер);George Gobel Thin Line Sign.(пак с 1 адаптер,но по-плитка)...През 1970 е пуснат модел L5S - солидбоди версия(K.Richards;R.Wood;P.Simon...),но не става популярна и е спряна. L5 е с размери: 17"Wx21"Lx3.3/8"D и е със солидни Spruce top + Maple back&sides. U.S.цена: около $9000 ES175: "Пусната" през 1949г,като алтернатива на L5.Това е първата Gibson електрическа jazz китара.В началото е с "Charlie Cristian"-тип адаптер.През 1953 - с 2хР90,а от 1957 - с 2хClassic 57.Това е също така,първият Gibson с "Florentine" cutaway. Размери: 16"Wx20.5"Lx3.5"D.Материали: понастопящем всички страни са от ламинат Maple/Poplar/Maple.(не съм сигурен,дали в началото е било така!) U.S.цена: около $3000 Epiphone Joe Pass Emperor II: За тази знам най-малко. Размерите би трябвало да са близо до тези на Emperor(съответно - и на ES175).Всички страни са от трислоен Maple ламинат. U.S. цена: $600-700 Дано гореописаното,да е от полза! П.С. Като финансово "по-поносима" алтернатива на L5,бих насочил вниманието към Heritage H550 и Guild Savoy. П.П.С. Несъмнено,при Hollowbody китарите обемът на тялото е от решаващо значение за звука.В съвременните условия,обаче и другите компоненти са от значение.Напр. въпреки добрите си акустични показатели, Ibanez JP-20 е спряна от производство поради "тънеещия" си звук,резултат от неправилно разположени адаптери. П.П.П.С. W.Montgomery се асоциира с L5,но в началото е работил с ES175. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kitaratapesho Отговорено Септември 22, 2006 Share Отговорено Септември 22, 2006 мерси много, така си и знаех поздрави Петър Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Jordan_J Отговорено Септември 22, 2006 Share Отговорено Септември 22, 2006 Сашко (Досс) - ти уби рибата, бе френд! Утре се обади да почерпя едно пиене за тоя пост Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
docc Отговорено Септември 23, 2006 Share Отговорено Септември 23, 2006 Сашко (Досс) - ти уби рибата, бе френд! Утре се обади да почерпя едно пиене за тоя пост Ами вземи прочети и други,и да не ставаме 3 дена от масата! ...или по-добре - недей - може пък,да се откажеш да черпиш ! Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
indy Отговорено Септември 27, 2006 Автор Share Отговорено Септември 27, 2006 Малко да ви върна към темата за струните, ако не възразявате За джаз добре ли е примерно 12/52 Flat Wound или още по-дебели? А прието ли е да се комбинира 6-5-4 - дебели, а 3-2-1 по тънки /все пак бендове разни, туй-онуй.../? Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kitaratapesho Отговорено Септември 27, 2006 Share Отговорено Септември 27, 2006 12-52 флет уаунд е ОК, ама това с бендовете не знам, принципно си е хубаво и първите 3 струни да са дебели, защото иначе ще звучи плоско. ако искаш пробвай с 11-52. поздрави Петър Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.