Jump to content
Българският форум за музиканти

кит. ефекти за джаз


indy

Recommended Posts

кубето беше Меса Буги Марк 4

с допьлнителен басов говорител

за 3 -те басови струни

сигурно имаше някькав кросовьр - да не си пречат соло блендата с басовата партия

 

а в момента си свиря някакви Джо Пас преходи

подпалихте ме :P

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може и да бъркам но доколкото знам и Лари Карлтън и Lee Ritenour свирят с жестоката комбинация Ес 335...понеже темата отива на джаз инструментариум изобщо, искам да споделя жестокото си разочарование от Ибанец моделите арткор...знаех си аз че китара читава за 250 $ няма, ама пусто надежда...истината е евтини добре боядисани китари от ламинати...и звучат евтино..за разлика от страхотните Епита...

 

Моята лична полюция в областа на джаз китарите се нарича Гибсън Л5...мечти...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

L.Carlton си е "Mister ES335"(макар че по едно време работиха съвместно с Valley Arts).

A L5,пък и Birdland,са "скътана мечта" за всеки,който е с "повишен интерес" към китари.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ето и най извесните ползватели на L5-

Wes Montgomery ,Tuck Andress and Pat Martino

 

Уес не е искал да свири на нищо друго от 1963 - след като е почнал с Л5

(тона на бокса му е изключен -бокс им викат на тия китара - защото приличат на голями кутии)

Изобщо джазмените не си сменят често гиьра - както прави Гери Мур например.

 

Скофилд - той пьк не е помрьдвал от Ibanez SC9 chorus, proco rat -драйва

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Док (понеже виждам, че си доста начетен), моля те дай малко инфо относно материалите и размера на корпуса на Гибсън Л5, Гибсън ЕС175 и Епифон Джо Пас Емперор 2. аз доколкото знам Л5 е от дялано дърво и е с най-голям корпус от трите, а ЕС175 и Епи-то са ламинат и са с по-плоски тела. то от тук идва и разликата в звука - Л5 звучи убийствено меко и плътно, докато другите две са малко по-скокливи :unsure: аз например си харесвам китарата Епи Джо Пас, но определено при първа възможност ще я сменя с някоя с по-голям корпус, може би и дървото е важно, но ми звучи малко плоско, няма обем....

 

дай инфо плс

 

поздрави

 

Петър

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже ме похвали :) ,ще се опитам да отговоря,но не очаквай кой-знае какво ново,или неизвестно!

 

За материалите при hollowbody китарите-принципно:

Solid-заготовките се подготвят от по-специално/стерателно и задължително радиално рязане на дървото.Така се осигурява и използва по-добро представяне на естествените резонансни качества,на конкретния дървесен вид.Цялата процедура е по-скъпа от следващата посочена(ламинат).

Ламината се състои обикновено от три пласта по-непретенциозно нарязани плоскости,при които основната задача е да се оползотвори дървеният материал - особено ако е добър(и тук има различни степени на качество),или при благоприятни обстоятелства - да се търси и визуален/естетически ефект.<Малко отклонение във връзка с последната подробност: - Затова има сериозна разлика в цената на красивите,фигурни,солидни топ-ове,със съответните звукови качества (виж U.S. и претенциозната Japan продукции) и подготвените такива от ламинат - лесно,бързо и без претенции относно звученето(Korea и прочие... - по принцип.Разбира се - има и изключения!).>Средният пласт се поставя с различна посока на жилките - за здравина.

 

Gibson L5:

Конструиранa през 1922г от Lloyd Loar - лютиер в Gibson(оттам и означението "L"),това е акустична китара,със задача,да обслужва нуждите на Биг Бенд-овете.По това време китарата,като инструмент,има предимно хармонични и ритмични функции в оркестъра,а за да се чува достатъчно сред другите инструменти(особено в Биг Бенд) - трябва да звучи силно.Т.е. с голям корпус.L5 се оказва много успешен инструмент и е образец в класа си(заедно със Super 400).Това е първият Gibson с "f"-отвори.Първоначално е широка 16",а от 1934г. - 17".През 1951 г. се "електрифицира" с 2x Р90 single coil адаптери.През '54 се минава на Alnico V,а от '58-а е с хъмбъкери Classic 57.До 1960г. е със заоблен cutaway,a след това - със заострен(Florentine).btw:В момента се произвежда от Gibson Costom Shop и с двата cutaway варианта,като единият е обозначен като "Wess Montgomery".

През годините има и варианти: Studio;W.M. Signature(само с neck адаптер);George Gobel Thin Line Sign.(пак с 1 адаптер,но по-плитка)...През 1970 е пуснат модел L5S - солидбоди версия(K.Richards;R.Wood;P.Simon...),но не става популярна и е спряна.

L5 е с размери: 17"Wx21"Lx3.3/8"D и е със солидни Spruce top + Maple back&sides.

 

U.S.цена: около $9000

 

 

 

ES175:

"Пусната" през 1949г,като алтернатива на L5.Това е първата Gibson електрическа jazz китара.В началото е с "Charlie Cristian"-тип адаптер.През 1953 - с 2хР90,а от 1957 - с 2хClassic 57.Това е също така,първият Gibson с "Florentine" cutaway.

Размери: 16"Wx20.5"Lx3.5"D.Материали: понастопящем всички страни са от ламинат Maple/Poplar/Maple.(не съм сигурен,дали в началото е било така!)

 

U.S.цена: около $3000

 

 

 

Epiphone Joe Pass Emperor II:

За тази знам най-малко.

Размерите би трябвало да са близо до тези на Emperor(съответно - и на ES175).Всички страни са от трислоен Maple ламинат.

 

U.S. цена: $600-700

 

 

 

 

Дано гореописаното,да е от полза!

 

 

П.С. Като финансово "по-поносима" алтернатива на L5,бих насочил вниманието към Heritage H550 и Guild Savoy.

 

П.П.С. Несъмнено,при Hollowbody китарите обемът на тялото е от решаващо значение за звука.В съвременните условия,обаче и другите компоненти са от значение.Напр. въпреки добрите си акустични показатели, Ibanez JP-20 е спряна от производство поради "тънеещия" си звук,резултат от неправилно разположени адаптери.

 

 

П.П.П.С. W.Montgomery се асоциира с L5,но в началото е работил с ES175.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сашко (Досс) - ти уби рибата, бе френд! Утре се обади да почерпя едно пиене за тоя пост :greenball:

Ами вземи прочети и други,и да не ставаме 3 дена от масата! :happy:

 

...или по-добре - недей - може пък,да се откажеш да черпиш :happy: !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко да ви върна към темата за струните, ако не възразявате :)

За джаз добре ли е примерно 12/52 Flat Wound или още по-дебели?

А прието ли е да се комбинира 6-5-4 - дебели, а 3-2-1 по тънки /все пак бендове разни, туй-онуй.../?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

12-52 флет уаунд е ОК, ама това с бендовете не знам, принципно си е хубаво и първите 3 струни да са дебели, защото иначе ще звучи плоско. ако искаш пробвай с 11-52.

 

поздрави

 

Петър

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.