Jump to content
Българският форум за музиканти

Схема за Vol/Vol stacked, пасивен push/pull тон и EMG BTC


lifer_

Recommended Posts

Нямам идея как да прекача файл. В правилата не пише нищо, с търсачката във форума намериха постове за това с сайтове които да използвам, но форумът не ми позволява да ги побликувам. Има ли нячин въобще и кой е действащия, така че да ги виждат всички хора? На тази щуротия 4shared съм разрешил да ги виждат и други, но явно иска регистрация....Пак ще потърся отново начин.

 

Поздрави,

Стефан

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Използвай някой от следните сървъри

http://dox.abv.bg/files/share

Как да качваме файлове в dox.bg и да даваме коректни линкове

http://vbox7.com/play:4d5c982e82

 

или 

BOX.com

или

Ge.tt

 

Има още много. Но трябва да се научиш да ги използваш ;) .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мнооого калпаво! Проводниците са дебели и неекранирани. 

И за тази дребна работа се искат умения и знания... Сори.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами, дебели ли са, какви трябва използвам?Знам, че се ползват 0.14. Не съм сигурен. Имам 0.07 - сребърни, екранирани, използвани в военната промишленост. Вземам ги от познат със склад, който обикаля из складовете на армията и събира електронни елементи, лампи и т.н. За радио любители общо взето. Разполагам с тези по една жичка с тефлоново покритие и оплетка отгоре, както и същите но с две жички, пак с тефлоново покритие и екран. Преди да сложа преампа ползвах тях. Бяха доста нежни и реших да ползвам кабелите които имам от EMG. По-издържливи ми се сториха, а при положение, чее ще свалям често пикгарда за да сменям батерията и да запоявам за проби, стори ми се добра идея. Имам доста кабели от EMG, защото съм си купувал няколко техни продукта. Значи нестават, какви да взема?

Тези от адаптерите са оригинални на Бартолини с изключение на 3-4 см. удължаване от моя страна защото не ми достигаше за лесно отваряне на пикгарда. Удължено на J адаптера е с една идея по тънък бял, екраниран кабел, свален от друг адаптер. Ползвал съм шлаувки с идеята да подведа някой от кабелите за да не ми се пречкат, а и това е активен сетъп без земя за BTC-то, в последствие ще пробвам предложението на Марин от последния му пост.

Какви кабели да ползвам ако не тези на EMG и да запоявам ли вместо да използвам бърза връзка към преампа?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Друго, нещо което се сещам е че още не съм усвоил добре запояването, както предполагам си личи. (това няма връзка с темата, но все пак го споделям). Идеален момент за мен е да използвам евтини потове за пробите, а като установя крайния вариант, ми предстои поръчка от германия на струни от banzaimusic.com, смятам да си взема и 3-4 пота, да има. Не някой адски скъпи, а по 2-3 евра Alpha или CTS. Казват, че по-хубавите имат по финен резистивен елемент (или както се води), притеснява ме повреждането му, тъй като няма добра мяра за задържане на поялника. Сега ползвам 30w, но имам и 60w, който може да е по-подходящ за по-бърза спойка. Дали е така? Желая да се науча и затова правя промените сам, а и какво по-хубаво от това да познаваш собствените си инструменти и да се грижиш за тях. Това е част от удоволствието!

Басът е с оригинална екранировка, ако реша, че варианта пасивен/ активен ме удволетворява, но все още има лек шум, ще си взема медно фолио и ще го екранирам. Във форума има чудесна тема, за това, смятам да се възползвам :).

Проблемът е, че счупих вчера крак (слава богу не е ръка и ще мога да свиря :virtuoz: ), няма да мога да стоя седнал няколко дни и да работя по проекта. Само да се почувствам по-добре и старт! Сега ще имам предостатъчно време за експерименти :)!

Благодаря за съветите и помоща!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Готово! Стана супер! Няма и следа от шумовете. Не направих снимки, тъй като нямам никаква камера под ръка, но всичко е по последната схема. Когато си поръчам потенциометрите и дойдат, ще го снимам в готов вид. Точката на общото заземяване го направих на Vol пота, сметнах че ще стане и нямаше проблем. Няма да има нужда и от допълнително екраниране, което ми олеснява доста работата в последствие (предполагам, че за това помoгnа и Split Coil J адаптера). Със заземяването на входа от BTC-то драмата приключи :) Единствено ме е яд малко за пасивния тон, но няма място са трети по-голям пот. Използвах два 250к за Vol, но вероятно ще си взема 500к за да вдигна леко високите, тъй или иначе ще поръчвам.

Още веднъж, Голямо Благодаря за схемите и отнетото време, Марински! Без твоите напътствия и помощ, да съм се отказал вече.

 

Чудесно място е muzikant.org ! :godbless:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, поздравления!

 

Аз бях малко в движение тия дни и не съм могъл да се включа, но след като постна снимките бих ти препоръчал да екранираш кухината. Не виждам какъв смисъл има от това фолио само под pickguard-a. Или както Parni_Valjak спомена - да използваш екранирани проводници.

 

Все си мисля, че можше и да успееш да набуташ всичко което искаш в тая кухина ако беше по-изобретателен с батерията, но не мога да го твърдя със сигурност.

 

По мое мнение - не скърби много за пасивния тон. Както казах, силно подозирам, че ще свикнеш с BTC-то и това ще ти стане основния звук на този бас. Ако това се случи и евентуално ти се изтощи батерията при живо свирене липсата на пасивен тон ще ти е най-малкия проблем. А и сам казваш, че ще експериментираш със стойностите на потенциометрите, за да получиш повече високи. Ако ти липсват високи пасивния тон няма да ти помогне по никакъв начин, защото той само "отнема" :)

 

И успешно възстановяване от травмата!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет!

Честно казано и аз не виждам огромен смисъл от пасивния вариант, предимство си остава бекъп ситуацията за изтощена батерия и наистиха хубавия тон, което не е малко :).

 

Батерията ще я поставя в средата на кухината, както е на снимката. При нормални vol/vol няма проблем да е в противоположния край на жака, но по този начин се пада и под двата пота. Кухината в двата си края има извивки и батерията не заема до край пространството. В тази извивка влиза без проблем 16мм пот(в края) и ако това е DPDT-то, за батерията остава единствено място под средния пот (място за батерия и половина :) между BTC-то и DPDT-то). Между нормалния потенциометър и батерията под него има около половин сант. Няма начин да побера още един, независимо дали push/pull или stacked.

 

Не съм сигурен дали да го екранирам. Все пак  адаптерите се водят Hum-canceling. Няма и следа от шума и в двете положения с цялата апаратура - стапало,мейн на миксера и канал на макс. Дали ще се появи проблем, ще стане ясно като събера всичко вътре и заработи както си трябва. Колкото до фолиото на пикгарда, то си е стоково и няма намеса от моя страна :). Ще помисля дали да не си взема екранирани проводници, както предлагате, а и фолио, за всеки случай, че в България се намира трудно, а от магазина дето ще вземам потовете предлагат :).

 

Всичко звучи идеално!

 

В интерес на истината имам някакъв странен проблем с другия ми бас, който е с два EMG 35DCX и BTS, с 18 волта. Сложих му BTS за да имам една идея повече контрол върху ниските които има баса и типичния му звук. Epi Thunderbird Pro IV, necktrough. Смея да твърдя, че въпреки подмяната на стоковата електроника, басът запази някой от типичните си за модела характеристики. Имам чувството, че нещо не се разбира с предусилвателя ми Hartke VXL (по-точно с изкривяването, има "симулация" :) на лампа. До преди да поставя BTS-то нямах проблем.Дълги години си ползвам Харткито и съм доволен. Бях само с двата адаптера - vol/vol и пасивен тон, и 18волта. Все още не знам какво става. В къщи свиря в 350w монитор с 15' без хорна, преди нямах проблем, а сега май му идва зор, въпреки че изрязвам доста от ниските, които преди съм буствал, а и тези на EMG-то. Според инфото което имам, в централно положение BTS-а трябва да е доста прозрачен, но нещо става...Като махна изкривяването всичко е ок, като е пуснато е някак равно и не динамично. Допускам, че има причина да не се разбират. Ще работя по разрешаването на проблема, може да е и монитора. За жалост не мога да направя по-подробно сравнение, защото въпросния бас е 4 струнен, настроен в Си, а P/J басът за сега е в Ми (като адаптери е доста различнен от този с 35DC и с него нямам този проблем, даже обратното трябва му доста драйв за да захапе :) ).

Знам, че и това е извън темата, но след като инсталирах един и същ предуселвател на два тотално различни баса, споделям резултати.

 

За съжаление, бюрокрацията около счупения ми крак :) ще ми забави около месец поръчката на нужните част за проекта. Смятам да съвместя потовете с няколко комплекта от сингъл струни за строевете които ползвам и тъй като не ми се поръчва по един-два комлекта, смятам да се заредя с поне по два за двата баса, което си е инвестиция. Ще трябва да изчакам малко, а и трябва да мине през лютиер заради нъта и по-дебелите струни.

 

Ако някой има хипотеза за причината сигнала от Епифона да не се разбира с Харткито (за което не намерих никаква информация за входящ/изходящ сигнал) , бих я чул с удоволствие :). Ако не, надявам се до месец да пусна снимки с всичко предвидено и "наблъскано" в баса :).

 

Поздрави,

Стефан

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Така, всичко е готово и работещо благодарение на МаРиНсКи :) Онзи ден ми пристигнаха частите, а вчера екранирах и окабелих звяра. Шумове - 0!!! Нямам фотоапарат, за това снимки по-нататък.

Случва се обаче нещо много странно, за което не намирам информация никаде. DPDT Vol пота ми пука при въртене. При нормални обстоятелства бих предположил, че съм го прегорил при запояването, но въпросното пукане се появява само ако не докосвам струните.  Много е странно...Сякаш му е нужна земя за да спре и връзката е хлабава, и не е достатъчно, че копчето е метално като го докосвам, а препуква. Когато ръката ми е на струните, няма и следа от шума и то при високи нива. Замерих съпротивлението, всичко е наред. За замасяване на пота съм използвал крачето от корпуса на суича. Днес ще прегледам спойките отново (при толкова много и на малко място е възможно да съм допуснал някоя студена). Не използвах стар граундинга, тъй като наистина няма място и няколко допълнителни жички биха затруднили много обслужването. Идеята ми беше само кабелите на двата адаптера, плюс една земя да стигат до пикгарда, за да мога да го отварям лесно и да сменям батерията, дори без да махам струните. Но не мисля, че това е проблем, тъй като баса е безвъзвратно (надявам се :) ) тих, дори и в агресивна среда с телевизор, компютър и всякакви други работещи щуротии.

 

Как смятате дали съм прецакал пота? Дали е възможно да иска почистване? Потовете които взех са на Bourns (ако въобще има значение).

 

Изключвайки този малък проблем, инструментът звучи зверски! Следва смяна на струните,за което не бързам, тъй като толкова много ми харесва как звучи в Ми, че не ми се минава в ниски строеве :). Ще трябва обаче... О, да и новия Gotoh 201 бридж му отива доста :).

 

Поздрави!

 

П.С. Снимки, след някой друг ден :metalist:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За съжаление всичко по окабеляването изглежда добре, повторих доста от спойките, но и това не помогна за отстраняване на шума от DPDT push/pull пота. Не е фатален проблемът, в крайна сметка инстнкта ми винаги е да държа струните с ръка помага при въртенето и няма шум, а и това e vol пот и то на Р адаптера, който много рядко намалям (обикновено е до край). Порових се, за да видя дали някой се е зблъсквал с подобен проблем, не намерих много. Естествено при шумящ пот, съветът е да се почисти или смени, но не вярвам да е зацапан или повреден. В крайна сметка, ако бе така, би шумял и при докоснати метални части от баса. Открих, че с пластмасово  копче (за сега са метални,но мисля по въпроса :) ), шумът го няма. Следователно 100% проблем е заземяването на тялото ми с китарата.

 

Имаше предположения, че е възможно наличието  на DC напрежение, неоткрих такова при меренето.

 

Друго нтерсно нещо което намерих, бе че по-качествените производители (смятам, че пота е такъв-Bourns) ползват по-хубав лубрикант в потенциометрите си. За съжаление, обаче той е ne проводим и затова имам отечка към тялото при пипане на метала.

 

Anderson Guitar Forum:

 

"here's the long answer. in an effort to make really smooth feeling pots, the manufacturers use a non conductive lube on the shaft to bushing connection. this makes for an intermittent connection between the two metal pieces. if you are not touching any other metal parts on the guitar, you are intermittently getting connected to ground. i can't think of a real playing situation where you would not have either your left hand on the strings, or your right hand on the bridge, so i think the better feeling pot is a good compromise."

 

Така че, за сега смятам живея с проблема :) и да му свикна (или сменя копчетата) :). Само се чудя, защо същото не се случва и с другия пот, нали е пак на Bourns?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.