Свилен Бас Публикувано Август 28, 2006 Публикувано Август 28, 2006 Става въпрос за следното: 1. Текстът рядко е известен но това не е проблем, тъй като може да се чете в движение; 2. Тоналността също е променлива (плюс-минус няколко тона, та даже и октава и на следващата репетиция дори не помни от къде му е било удобно); 3. Ако един китарист не знае нотите, той винаги може да си научи и съответно изсвири точните пръстовки, без да се вълнува от повече. Ако певец не знае нотите, той винаги може да спори за хармонията, както и да продължава да се връща към т.2 :think:, и да продължава да пее всеки път различни мелодии... Та въпросът ми е: От къде, уважаеми певци, имате тази силно развита музикална памет и всичко, идващо с нея (самочувствие, например), та ви мързи едно До да научите, а успявате по 40 - 100 парчета да изпеете? :wall: П.П.: Не се заяждам, любопитствам , защото аз не мога и искам да се науча Цитирай
bulby Отговорено Август 28, 2006 Отговорено Август 28, 2006 Май не те разбрах, но ми се струва, че засягаш перфектния слух, т.е. ако има песен, в която вокалът започва сам (без никакъв инструмент за "сверка"), да може директно да започне от правилния тон ? Това при някои хора е страшно трудно и при всички случаи изисква парчето да е пято много пъти, тъй че да се е набило в паметта и вокалиста да може директно да го запее в правилната тоналност. Предполагам, че сред големите професионалисти има хора, на които като им кажеш "сол на първа октава" и вече са го изпяли, но примерно аз лично съм доста далеч от това ниво... А ако имаш предвид това, че повечето вокалисти не знаят нотите - т.е. не може да ти каже (например) какъв е интервала между До и Ми от една октава, това си е проблем на отделната личност Според мен всеки добър вокалист има поне минимални познания в тази област. Цитирай
Mark Avrelii Отговорено Август 28, 2006 Отговорено Август 28, 2006 Това според мен се постига с много репетиции .Някой песни които съм пял много време мога да започна дори без акомпанимент.Но това наистина се постига много трудно.Каквото ида говорим трябват много репетиции. Цитирай
Misunderstood Отговорено Август 28, 2006 Отговорено Август 28, 2006 (Редактирано) Няколко пъти прочетох пост-а ти, но ми е трудно да разбера за какво говориш.....още повече да приема, че не се заяждаш. Явно имаш някаква болка на сърце.....ако трябва да бъда честен.....и аз съм се сблъсквал с всякакви веселби от различен характер в репетиционната практика. та ви мързи едно До да научите Идеята ти, е че певците обикновенно са с по-слабо теоритически подготвени от инструменталистите.........или става въпрос за абсолютния слух? Тоналността също е променлива (плюс-минус няколко тона, та даже и октава и на следващата репетиция дори не помни от къде му е било удобно) Познавам доста добри певци, а много от тях не са абсолютисти! А че много музиканти подхождат немърливо към работата си - това е белег не само на певците и да продължава да пее всеки път различни мелодии... Не е лошо човек да може да импровизира, нали? С най-добри чувства Редактирано Август 28, 2006 от Misunderstood Цитирай
in search of odd intelligence Отговорено Август 28, 2006 Отговорено Август 28, 2006 Некадърни има, има и такива, които са трудолюбиви, съвестни, добри дори пожелавам ти да работиш с втория тип и да не взимаш много присърце първия. А аз, китарист дето не знае нотите направо го :killyou: ...ако става въпрос за нещо сериозно де....то общо взето и певец без да знае нотите и да може да свири на някакъв интрумент не е за препоръчване.... :think: незнам...лека нощ Цитирай
Mike Отговорено Август 28, 2006 Отговорено Август 28, 2006 "Повторението е майка на знанието" :green: Като ти харесва едно парче и го свириш и пееш постоянно го помниш. За да можеш да пееш и да свириш вярно и ритмично ти трябва много добре развит слух. С много повторения се помнят и много текстове. Най-добре е парчето да ти харесва и за нула време ще го запомниш. А и след много тренировки може и да се пее парчето без съпровод, но не всеки може да го направи. Не всеки е дарен с абсолютен слух, но той може да се изработи. "ЖИЦА FOREVER" Цитирай
ronia Отговорено Август 29, 2006 Отговорено Август 29, 2006 (Редактирано) Та въпросът ми е:От къде, уважаеми певци, имате тази силно развита музикална памет и всичко, идващо с нея (самочувствие, например), та ви мързи едно До да научите, а успявате по 40 - 100 парчета да изпеете? Не знам ЕДИТ: И освен това, какво значи "да научиш едно до"? Ти си го знаеш къде ти е на баса - то не се променя. Певецът по какво да се води? Това с абсолютния слух е ясно, че малцина го имат. Редактирано Август 29, 2006 от qbodp Цитирай
ronia Отговорено Август 29, 2006 Отговорено Август 29, 2006 Не се изразих точно в горния пост. Имах предвид, че за певеца това с тоновете доста варира, ако няма пиано във формацията. Китаристът казва - ето това е "до". Певецът се води по него, нали? Цитирай
LOE Отговорено Август 29, 2006 Отговорено Август 29, 2006 добре е когато можеш да пееш верни тонове без да има нужда от инструменти които да ти дават представя къде точно се намираш Цитирай
ronia Отговорено Август 29, 2006 Отговорено Август 29, 2006 Да, ако си пееш в банята, е много добре за съседите да пееш верни тонове. Иначе въобще не разбирам за какво говориш, LOE. Цитирай
LOE Отговорено Август 29, 2006 Отговорено Август 29, 2006 (Редактирано) за добър аудишън - да имаш тона който трябва да изпееш в главата си в момента в който ти потрябва но тва е само при условие че имаш добър и развит слух опа забравих идеята - не е задължително вокала да се води по който и да е при условие че всеки знае какво прави поне на мен тия стилове на пеене при които вокала се води прекалено много по инструментала не ми харесват. това си е липса на стил, или на хубав глас много добър пример мога да ви дам с последния албум на stone sour Редактирано Август 29, 2006 от LOE Цитирай
ronia Отговорено Август 29, 2006 Отговорено Август 29, 2006 Ох не знам... Има и по-свободни стилове, където не всичко е фиксирано в парчето, а има място за лека импровизация. Гласът е част от общата хармония, нали? Значи, стигаме до определен момент в песента, където вокалът трябва да се включи с някаква импровизацийка върху инструментал. Ако инструменталистите внезапно променят леко хармонията, много е вредно ти да си си "намислил" някакъв тон и да стъпиш здраво върху него, а той да се окаже фалшив спрямо фона на който звучи. Същото е и когато стане грешка. Според мен е по-добре да си в час с това, което звучи около теб в момента, и да се нагодиш спрямо него - иначе си най-обикновен некадърник, който пее фалшиво. Между другото сега ти прочетох допълнението към поста и разбирам, че ти не си певец и затова дълбаеш в тази теория Цитирай
RockoBG Отговорено Август 29, 2006 Отговорено Август 29, 2006 (Редактирано) Майка ми като преподаваше навремето на разни дечица за кандидатсване по разни училища, за една лятна ваканция ги научаваше. Диктовки ли как там се казва... :think: Аз дотам не стигнах. Но съм виждал как дете в 7 за 8-ми клас пише квото му се свири на 2 гласа за 3 месеца обучение :think: Значи не е невъзможно и се иска повече работа... Редактирано Август 29, 2006 от RockoBG Цитирай
bulby Отговорено Август 29, 2006 Отговорено Август 29, 2006 много добър пример мога да ви дам с последния албум на stone sour Да бе, то там вокалното изкуство пада не е истина Аз лично за пример за готини вокални партии (с пеене !) върху екстремна музика с яки рифове бих дал Fear Factory ('95-'98)), Opeth, Tool и Katatonia. поне на мен тия стилове на пеене при които вокала се води прекалено много по инструментала не ми харесват. това си е липса на стил, или на хубав глас Определено не е липса на стил, а пък хубавия глас няма ама абсолютно нищо общо с това. Това да пееш интересни неща върху дадена хармония/тоналност си е най-вече до идейност и чувство/умение за импровизация... Цитирай
Termy Отговорено Август 29, 2006 Отговорено Август 29, 2006 Много характерно и се струва за музикантите (вклчючае 'певците') да подецняват вокала. Повече няма да пиша по въпроса. П.П.: Свилка, това за вокалите и дото... Със същия успех мога да те питам, за какво, по дяволите, трябва като се транспонира някое парче да чакаш инструменталистите да го разучат, да му навикнат и чак тогава да ти го свирят? Отговорът ще е същия, като на твоя въпрос. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.