Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Публикувано

Здравейте искам да питам от какъв материал да си направя лого за китара.Доколкото знам се прави от waterslide decal-ваденка.Видях в тази тема че може и с тънкописец:

http://forum.muzikant.org/topic/46514-dhacaeaiaaoi-ia-oeuieea-io-dhonaa/page-16

 

Дайте и вие предложения и информация :)

Поздрави!

Отговорено

Правилно си се насочил колега с декала (транферана хартия). Има и други варианти, но при всички ще се наложи лакиране. Лака е много важно да не е във флакон а истински лак с втвърдител пръснат с пистолет! Важно е повърхността да се матира преди да се пръсне лака. Помоли като пръскат лака да го пръснат по дебело за да има мегдан после да се полира и да сложат повече втвърдител и за да не вкарват китарата в камера.

 

За полиране се ползва 3 вида паста.

 

1-ви

2-ри

3-ти

 

Като това се води като номера и се чете по следния начин 1-ви номер най-груба, 3-ти номер най-фина.  Ползвай пасти на 3М имат доста добър ефект върху всички видове лакове (производители). Ползвай 2-ри номер и 3-ти на ръка, без машина за полиране. 1-ви ще е груб за целта.

 

Това долу е моя китара, която е правена с полиграфска плака (заготовка за офсетов печат) поставена отгоре след което лакирано. Ефекта е доста добър. В никакъв случай не може да се хване къде е края на плаката (когато е лакирано добре) или с една дума става перфектно. Важно е да се пробва дали материала, който ще използваш прави някаква реакция с лака, който ще се пръска в последствие. Може да се получи (набръчкване, разтичане на надписа и т. н.) все неблагоприятни ефекти. При офсетовия печат се работи със сериозни химикали и идеята е плаката да е устойчива за това използвахме такава в случая но си ограничен в черния цвят. С декала също ще се получи зависи обаче от какъв е той. Друг вариант е ситопечата има колеги в печатарския бранш, които биха извършили подобна услуга но цената за 1 брой няма да ти хареса при това изобщо. В общи линии за други варианти освен този с маркера не се сещам.

455e50629313cb18.jpg

Не забравяй да цъкнеш долу в дясно Харесва ми

Ако имаш конкретни въпроси питай!

Поздрави. :)

Отговорено (Редактирано)

lyu, описаният от теб метод е чудесен, но е за професионалисти и неприложим в домашни условия.

Golema, пробвай нещо по-просто:

1) Намери и купи самозалепващо се прозрачно фолио във формат А4. В София има, в Хасково не знам, но сигурност (при добро желание) може да се намери.
Примерен вид фолио, купено от софийски магазин изглежда така отзад:
img0934ae.jpg

2) Разпечатваш върху него логото. По-добрият вариант е с лазерен принтер с висока резолюция. Някои фолиа са пригодени и за лазерни и за мастиленоструйни принтери, други не. Аз ползвам (след няколко опита) немско фолио, два пъти по-скъпо от продаваните в България, но резултата е гарантиран. В нета можеш да си пазаруваш и на отделни бройки с формат А4.

3) Изрязваш парче с големината на грифа. Лепиш върху предварително подготвения (фино изшкурен и почистен) гриф. Внимателно обрязваш "излишъците", докато фолиото покрие контура на грифа.

4) Отиваш в Мосю Бриколаж. Купуваш лака на снимката. Забравяш за пистолети и прочие. Пръскаш на някоко ръце, не бързай
и внимавай с равномерното нанасяне.
img0272rv.jpg

5) Ето завършеният продукт. Никакви шкурки, никакво търкане, никакви допълнителни философии. В интерес на истината логото на този гриф е купувано от съфорумец и не е печатано от мен, но впоследствие съм повторил на два пъти опита по горната технология.
img0927uf.jpg

Освен ако не си много претенциозен, смятам че с тези "подръчни" средстав ще постигнеш задоволяващ те резултат.

Лакове върху подобно фолио държат чудесно. Не само лакове за дървесна основа, а и за метали. Като илюстрация, по тази технология си правя педалите, ето един от тях:
img0929dz.jpg

Като рекапитулация, ще има проба-грешка. Може би първите ти опити ще бъдат изшкурени, и отново преработени. Но ! Материалите са сравнително евтини, може да се коригират грешки
сравнително безболезнено. Това е :) Дано да съм ти бил полезен.

^ lyu, един съвет: не подканяй съфорумците да натискат "Like" :) Ето, аз харесах поста ти просто защото в него наистина има много стойностна и качествена информация, и щях да го "like"-на и без подканяне :)

Редактирано от jabs
Отговорено

Мерси много за подробното инфо колеги :) 

Ще проверя за такива материали да питам също логото какъв  формат трябва да е предполагам png или вектор

Отговорено

Аз работя в Coreldraw, оттам печатам директно, или през експорт към tiff, но моя вариант (както е видно) е DIY ;)

 

Отговорено

Корела и аз го ползвам за какво ли не, супер е много си го харесвам. Колега @jabs страхотно се е получило логото при теб евала!!!

Искам само да споделя, че лака от флакон е нож с 2 остриета.

Получава се така:

След като го пръснеш разлива много добре тъкмо започваш да се радваш как се получава но на следващия ден започваш да имаш леки съмнения (защо подяволите това нещо не ще да изсъхне) а той просто си е такъв Седи мек, лесно се деформира от натиск на по твърди предмети, ако е пръснат по-дебело, като го натиснеш с нокът прави вдлъбнатина.

 

Сега ще ви светна на една далавера:

Отивате в автобояджийски магазин където пълнят флакони и тонират автобази. Помолете работника в магазина да ви напълни флакон със стандартен лак (лак, втвърдител, разредител) има много скъпи има евтини в зависимост от производителя. Но при всяко едно положение запича яката след като изсъхне.

След напускането на магазина с вече направения флакон трябва по най-бързия начин да пръснете каквото имате за пръскане защото тече реакция с втвърдителя. Аз съм го правил този номер и всичко е ОК просто не трябва да седи повече от 24 часа в това си състояние защото ще започне да запушва дюзата на флакона и какво ли още не. Когато пръскате лак минете поне 2 ръце или 3. Тук го правим в домашни условия лепи се прах защото няма камера, по трудно разлива защото е слаб въздуха от флакона. Когато е пръснат по-дебело има мегдан в последствие да се заравни на вода и полира за да стане перфектно.

Успех в начинанието.

Отговорено

lyu, не бе, обърнал съм снимката :))))

Майтап, прав си напълно, сега се загледах. 

 

Ясно е, че описаният от теб метод е правилният и професионален подход за лакиране на инструмент.

Моят е "самодеен" и не е перфектен в никакъв случай. Но е лесен за изпълнение при по-непретенциозни инструменти и

за домашни проекти. Иначе, лакът (след няколко месечно съхнене) е твърд, повърхността му не се драска или наранява лесно. Едновременно

с това не разтича отпечатъка върху фолиото при нанасянето.

 

Ако обаче имам нужда от прелакиране на LP-то ми - Вълчинов или Диката :)))

И без експерименти :)

Отговорено

^Зависи, дали си го правил, колко голям мераклия си и имаш ли нужните инструменти и познания. То инструментите правят майстора майстор. Лакирането на обемни предмети, като предния капак на автомобил е трудоемка работа, но за едно тяло на китара, камионче или гриф няма никакви проблеми да го пръснеш вкъщи с правилните боички. Важното е да си информиран технически как стават нещата и да имаш мерак. Когато това е така всичко ще е ОК.

Отговорено

Консумативите по гореспоменатия метод на колегата може да се закупят и онлайн.

http://www.microasu.com/commerce/index.php?manufacturers_id=18

Има такива фолиа и за мастиленоструен принтер. При мастиленоструйния принтер е желателно да се пръсне с лак още преди залепянето на фолиото върхо каквото там ще го лепиш, защото рискуваш да повредиш изображението при монтажа. Също така, като излезе от принтера трябва да изчакаш да изсъхне мастилото! И после да го пръснеш с лак.

При подходящи обстоятелства с лазерен принтер има опасност фолиото да си остане вътре в принтера разтопено и залепено върху барабана. 

При лепене на фолиото задължително постави вода м-у лепилото на гърба на фолиото и повърхността, където там ще го лепиш. При някои видове фолиа можеш да поставиш вече напечатания стикер в съд с вода за улеснение на монтажа. Процедира се по този начин, като има спецялни фолиа за целта, но става и с някои други:

Съществува и декал за твърда повърхност. Там принтираното изображение се отделя върху желаната от теб повърхност чрез нагряване, но този метод не е желателен в твоя случай. Преди да започваш да пръскаш с лак и да лепиш фолио първо провери дали лака и фолиото които ще ползваш не правят някаква реакция. И последния вариант е да отидеш в по-голяма печатница да им обясниш какъв стикер ти трябва и те да ти го направят. След което да минеш през автобояджия. :)

Други варианти няма в случая.

Мисля, че остава само да сложиш снимка как се е получило

Отговорено (Редактирано)

Бих те посъветвал да пробваш на отделно парче дърво цялата операция, и след като си убеден в крайния резултат да работиш върху грифа. Наистина, не би следвало да се виждат ръбовете на фолиото, но не го приемай за аксиома  :)

 

Ако се загледаш в грифа на по-стар Фендер, ще видиш доста отчетливо контура на декала... 

Редактирано от jabs
Отговорено
lyu, описаният от теб метод е чудесен, но е за професионалисти и неприложим в домашни условия.

 

Golema, пробвай нещо по-просто...

Струва ми се ,че си вдигнал логото по към ключовете,а и би трябвало да е черно ,за 70-тарските модели,щото имах такава гад и прави впечатление..нитроцелулози..заеби..

Браво за изработката!

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.