Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Публикувано (Редактирано)

Здравейте! 

Имам добра видеокамера Panasonic TM900 с нелоши вградени микрофони. Обаче, от една страна,  слабост на този модел е охлаждащият вентилатор, който при тихи динамики и паузи  се чува, а от друга страна, имам професионален кондензаторен микрофон RODE K2, който го имам, за да го използвам, а не за да си стои в кутията. Имам (по-точно, съвсем скоро ще имам) и преносим 4-канален дигитален рекордер TASCAM DR-40, с два XLR входа с фантомно захранване, който също така трябва да се ползва. С други думи, с цел оптимално качество на аудиото на клиповете, камерата ще я ползвам само за видео-файла, или за записване на аудио-файла, които ще идва от Таскама, който ще цифровизира аналоговия сигнал от RODE K2. Значи, свързвам с кабел аудио-изхода на Таскама с аудио-входа на камерата. Обаче ето от този клип в YouTube: 

 

     

 

(Ultimate sound recording in Canon 5D _ 7D and Sony PCM-D50)

 

научих, че при подобен случай на свързване на камера Canon 5D и подобен преносим рекордер Sony PCM-D50 (и той, също като TASCAM DR-40, записва звук 96 KHz@16 BIT or better), нивата на аудио-сигнала между изхода и входа са много различни и се налага да има пасивен атенюатор помежду им. Въпросът ми е ,тъй като аз трудно се ориентирам в тази специфика, първо:

 

доколко са различни нивата на сигнала между изхода на TASCAM DR-40 и входа на Panasonic TM900, съответно, налага ли се тяхното изравняване с атенюатор?

 

- второ, момиченцето от клипа е много Оправно и всичко ясно е обяснило, обаче не съм много сигурен, че точно аз ще се справя с направата на пасивен атенюатор, защото не знам откъде да намеря частите за него и какви точно части да искам. Очевидно, два потенциометъра, две съпротивления, плака и малко станиол, но с какви характеристики и какъв произход, за да не се отрази зле на качеството на звука?  Видях, от фирма МЕГАВОЙС продават някакви атенюатори за 10-20 лева, но  нямам идея, дали ще са подходящи за моя случай и кои от тях точно. 

 

-Трето, този вариант с атенюатора няма да е необходим, ако аз просто си запиша аудиото върху Таскама едновременно с видеото, което си се записва на паметта на камерата, а после с някакъв софтуер ги свържа и синхронизирам във видео-клип, като за целта заместя оригиналния аудио-файл от камкордера с този от Таскама. Но как ще стане тая синхронизация така, че да няма и най-минимално разминаване и видеото абсолютно точно да съвпада с аудиото по време, и с какъв софтуер, не ми е ясно.

 

Надявам се някой от вас да ме ориентира по тези въпроси!

Редактирано от Harrry
Отговорено

Параметрите на нивата на входен и изходен сигнал на съответните устройства сигурно ги има в ръководствата на устройствата. Тоест можеш сам да си ги видиш. 

Предполагам, че таскама вади линейно ниво а камерата иска микрофонно ниво. Тогава ти трябва атенюатор. Но не е ли по-добре първо да тестваш и после да мислиш за решение (ако изобщо има проблем)?

 

Друго - какъв е смисъла сигналът да минава през таскама и  да се цифровизира, после да става пак аналогов, да влиза в камерата и пак да се цифровизира? 

 

По-добър вариант е пляскаш с ръце в началото и записваш 2 звука - един от таскама и един от камерата. После при обработката заменяш аудито на камерата с това от таскама и не се занимаваш с многократно конвертиране на аудио сигнал.

Отговорено (Редактирано)

Наистина си прав и човек трябва сам да се поразрови, а не да чака всичко наготово, обаче аз още трудно се ориентирам в материята и терминологията. Таскамът записва сигнала BWF: 44.1/48/96 кГц, WAV 16/24-bit: 44.1/48/96 кГц, 16/24-bit, което ще рече линейно, както си го казал, за камкордера не можах да разбера - ей богу, в английското ръководство за цял час ровичкане не видях спецификациите, а на руски за входа на външния микрофон има само това:
Вход микрофона:
j70 дБВ (чувствительность микрофона эквивалент j50 дБ, 0 дБ=1 В/Па, 1 кГц)
(стерео мини-гнездо),
което нищо не ми говори. Както и да е, най-добре ще е просто да замествам аудио файловете - то и аз сам го предложих в темата, но се нуждаех някой да потвърди. А и мислех, че сигналът не се променя по пътя от изхода на Таскама към входа на камкордера. Вместо пляскане с ръце може да си направя щракало- (movie clapper) акто е в клипа и както го знаем от снимането на филмите- те го използват именно за синхрона, предполагам, а също и за номерация на сцените.

Благодаря за разясненията!

Редактирано от Harrry

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.