Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Отговорено

Вокала най-вече. Ама и панорамата на китарите е странна според мен. И в барабаните, касата най-вече е прекалено динамична между отделните удари.

Отговорено

Какво значи "прекалено динамична"? Иначе китарите са хард ляво и хард дясно....... Ритъм китарите май бяха 80% ляво и дясно.

Отговорено

Удря ту по-силно, ту по-слабо. А в китарите да няма някакви фазови проблеми или разлики в нивата между левите и десните? Звучи ми изместен в ляво баланса.

Отговорено

А да, в ляво малко :) Ми за касата какво да ти кажа, доста се мъчих и с барабанчето и с всичко като цяло.....изсвирено и изпято не много читаво..... Може да пробвам нов микс скоро ;)

Отговорено (Редактирано)

При такива вариации може да се използва прост мултибенд. Нямам звук в момента, но си представям картината. И защо по дяволите хард ляво и дясно??? Представи си музикалната панорама като една функция с 4 квадранта. В дъното на абцисата се намира басовото барабанче, а на върха на абцисата - вокалиста. Всичко друго е извън тази линия. Да кривиш ляво-дясно е много глупав за мен ход, освен ако не си сложил китаристите в края на залата. Всяко кривене на панорамата над 80% за мен е абсолютно несъобразно, защото звуковите вълни се разпространяват конично. Следователно ще имаме китари и в 60%-ия регион и в 100%-вия регион. Постига се по-добра стерео картина, защото реално погледнато сплескваме от порядъка на почти 1/2 от сигнала. Защо? Преди микс аз си чертая обстановката на барабанист, китаристи, клавиристи и вокали. Така нямам проблем в стерео картината.

Редактирано от Flowsky
Отговорено

Е какво ще помогне multiband compression (предполагам компресия имаш предвид, като най-често срещания вид multiband обработка) при силно неравномерни, като ниво, удари на касата, породени от неравномерното свирене на барабаниста?
А това за панирането на китарите в крайно ляво и крайно дясно, се използва може би в повече от 75% от професионалните миксове и всеки е съгласен, че тези миксове никак не звучат зле. Като имаш стерео картина е по-хубаво да се използва цялата. Ако китарите са тесни, при подобен тип песен в двата края остават само оувърхедите, които така или иначе не изпълват широчината максимално, въпреки крайното паниране. Е вече ако поради фазови проблеми или поради конкретната песен това паниране на китарите не звучи толкова добре, разбирам. Но в повечето песни е напълно нормално да се панира така.

П.П. Сега като се замисля, малко неясно си е изразил. Да не би да имаш предвид, че е неуместно цялото изместване на стерео баланса към единия край? Или не?

Отговорено

Ето Ви проблем, търсим решение: имаме записани 4 китари (различни партии) по веднъж. Споделете как ги панвате, копирате и т.н.

Аз копирах лийд китарите, малко разместих за да се получи стерео доколкото може, другите го паннах на 60% мисля и пак с разместване. На единия канал на китарите имат хорус примерно, за да се различават и да се получи стеро звук, а не дуал моно...

Споделете вашите идейки :)

Отговорено

И пак не разбрах с какво си започна и какво точно си правил. Една ритъм китара ли си имал, че да я копираш и да станат 2 за стерео?
Ето как действам аз най-често. Ще говоря само за ритъм китарите, понеже при повечето миксове които правя, соло китарата е стандартна - една е и си стои нормално в центъра, по време на солото.
Ако има записани 2 ритъм китари, които свирят едно и също (или едната свири хармония на първата) ги слагам най-често 100% крайно ляво и дясно. Както съм написал по-горе, ако евентуално има фазови проблеми или толкова широкото паниране не подхожда на песента (което ми се случва сравнително по-рядко), събирам китарите колкото е необходими, но рядко са по-тесни от 80%.
Ако има записани 4 китари, свирещи едно и също, първата двойка я слагам 100% (пак с малки изключения) а втората една идея по-тясно (80-90%), като и в това има малки изключения. При това паниране, се получава по-масивен звук на китарите, понеже те заемат по-голяма част от стерео картината. С 4 китари обаче трябва да се внимава повече, понеже при не-достатъчно ритмично свирене, става голяма каша обикновено и в такъв случай е по-добре да се кара само с една двойка.
Ако има записана една китара, а песента просто си плаче за стерео китари, и няма възможност да се запише 2-ра китара, може да се пробва с Haas ефекта, както изглежда си пробвал ти. Това често обаче не дава много задоволителен резултат и микса звучи странно (твоя случай). Проблема е, че в зависимост от конкретните китарите, често не се получава адекватен стерео звук, а баланса се измества към китарата, коята е дръпната напред във времето. Освен това лесно се получават фазови проблеми и трябва непрекъснато да се следи correlation meter-a. За това е хубаво метода да се използва само в краен случай, когато няма друг вариант.
Аз какво правя в такъв случай. Слагам китарата на 80% ляво примерно и копието и на 80% дясно. Започвам да си играя с различни времена на двете писти, като едната измествам напред във времето с t, а другата назад със t. По този начин разликата във времето между двете китари е 2t. За t пробвам с различни времена, най-често между 5ms и 25ms. Около 20ms и повече обаче, започва да се забелязва разлика в ритмичността между двете китари, което е лошо. Та играя си, докато не звукнат най-добре китарите, като винаги следя correlation meter-a. Да се има предвид, че може да се наложи автоматизация на t в различните части на песента. Та като съм открил най-доброто t, пробвам да разширя максимално двете писти в панорамата, без да се стига до фазови проблеми и странно звучене. Както споменах вече, често се стига до изместване на стерео баланса, понеже китарата, която е свири първа, се възприема като по-силна от ухото. За това може да се вдигне малко нивото на другата китара, за да звучат двете балансирано. След това може да си изпробват различни EQ настройки на двете писти, както и различни ефекти, за увеличаване на разликата между двете.
Ето тук може да се чуе мой микс, в който съм използвал Haas ефекта:


https://soundcloud.com/mairomaster/fools-faith-all-or-nothing

 

Има 2 китари, които свирят различни неща в по-голямата част от песента. Направил съм ги 4. Това е малко по-добрият вариант, тъй като от едната двойка лявата китара е водеща, а от другата дясната. По този начин и от двете страни има по една истинска китара, което спомага за по-голямата достоверност.

Отговорено

Аз като лаик ще кажа без терминология - вокала звучи тотално разделен от музиката, като на караоке - няма го "слепването" на цялото нещо. Отделно не знам някакъв фейзър ли има на китарите, но слушайки на монитори се получават някакви аномалии като се движиш из стаята - на слушалки ли си правил микса?

Отговорено

За барабаните не се изясних точно, защото нямам звук.

Относно китарите. Не съм казал, че е грешно да има хард пан ляво/дясно. На мен просто не ми звучи добре. За ХАСС ефекта - много стар и златен трик за китари и вокали. Въпроса обаче е да постигнем обем без допускане на оводняване на инструмента. Под оводняване разбирайте разлика в t стойностите по-големи от 30ms. За мен правилото " Сложи ги така, както ти харесва (t) и след това махни 1/4 до 1/8 от t. При 20 милисекунди - махаме от 5 до 2,5 милисекунди от 20 за да се подсигури еднаквостта на звучене. При 4 китари аз действам така: (Цифрите по-долу са ориентировъчни)
2 лийд китари изкривени на 80% ляво-дясно с различни ЕQ-та (китарите са идентични като ноти). Следим за фазови проблеми.
2 ритъм китари изкривени на 60% ляво-дясно пак с различни EQ-та. Ако не ни хареса - махаме едното соло или единия ритъм и разширяваме достатъчно.
Важен е и хармоничния баланс. В повечето случаи дисторжъна избива над фейзърите на ритъм китарите и се получава адски красиво. Тук не знам как е, нямам звук. Говоря малко на изуст.

При всеки случай, важна е динамиката на микса, защото китарите спокойно могат да я поубият достатъчно.

Отговорено (Редактирано)

Нямам толкова опит като Mairomaster, но- според мен- вокала го дръпни още малко назад, баланс на китарите както ти казаха, може и с haаs, но внимавай за латенциите. Проблема на касата идва най-вече според мен от transient shaper-a, който си ползвал, за да я "наостриш",смекчи му настройките.Не мисля, че точно тоя звук на касата е подходящ за тоя микс.Иначе като цяло песента ми харесва и вокала не е чак толкова зле , колкото го описваш.

Редактирано от sardaesox
Отговорено

Микса е трагичен, идеята беше да разбера защо така, мисля, че е ясно вече :)

Сега правя друг микс и няма д адопускам тези грешки.  И вокала наистина си звучи не в песента..... доста го мъчих, явно трябва нов микс изцяло...скоро може да го направя...

Мерси на всички споделили опит :)  :godbless:

ПС: За мксовете позлвам 3-4 ефекта - EQ, Compressor, Limiter (рядко) и ривърб ;) Нищо повече :)

Отговорено

@aarab - липсват честоти на тия китари. Миксирането е също напасване ритмически на инструментите, както и интонационално звучене. Тези май са залоупотребили с алкохола при записа.

Join the conversation

You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.