hand_of_doom Отговорено Януари 31, 2013 Share Отговорено Януари 31, 2013 Едно бързо уточняващо въпросче: защо повечето акорди са означени с maj(предполагам от мажор) и min(предполагам от минор), а на V степен няма нито едно от двете означения? Дали може да се приема като "и двете са възможни"? Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ultramega Отговорено Януари 31, 2013 Автор Share Отговорено Януари 31, 2013 Краткият отговор е НЕ V7 акорда е различен от maj7 , защото 7-цата му е минорна . V7 (доминантов) си отговаря на Миксолидийски лад . за който не е ставало дума в тая тема засега.... Всъщност наистина е нещо между двете V7 , защото от min 7 го различава това,че има маж. 3 в състава си . Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
parsekguitars Отговорено Януари 31, 2013 Share Отговорено Януари 31, 2013 (Редактирано) .... примери за пръстовки и малко акорди в C major . Постарах се да е максимално семпло и да има що годе някаква музикална идея при акордите. Освен двата горе споменaти мажорни лада, съм добавил и трети - Lydian #5 (Lydian Augmented Scale). Дано да съм успял донякъде да покажа разликите в цвета на отделните мажорни скали и настроения и т.н. http://www.youtube.com/watch?v=06_1c_edFds&list=PLhusDtcjWCEQcZd1vB4WRlb2O33mzGJGl&index=2 http://www.youtube.com/watch?v=ukMGmVA4d6M&list=PLhusDtcjWCEQcZd1vB4WRlb2O33mzGJGl&index=3 Редактирано Януари 31, 2013 от parsekguitars 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ultramega Отговорено Януари 31, 2013 Автор Share Отговорено Януари 31, 2013 Супер , много добре ! Lydian #5 (Lydian Augmented Scale). За да не внасяме някакво объркване , може да споменем , че тази скала/лад е третата базирана на Мелодичен минор(Аmelodic minor в случая). И ако има желание и интерес , може след това и на нея да обърнем внимание. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
parsekguitars Отговорено Януари 31, 2013 Share Отговорено Януари 31, 2013 Благодаря, с радост бих асистирал с подобно примери , а анализите и обясненията го оставян на ultramega , а и на други и т.н. Ето и два сайта където има почти всичко свързано с теорията в сферата на китарата като диаграми, графики обяснения и т.н. http://www.jamplay.com/tools/guitar-chords/1-standard/3-c http://www.guitarchords247.com/ а също така и ладовете във Википедията : http://en.wikipedia.org/wiki/Jazz_scale Мерак да има човек, да се рови и най-важното - да свири . Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ultramega Отговорено Февруари 23, 2013 Автор Share Отговорено Февруари 23, 2013 Да си продължа нататък , че не е довършено : Ред е на Миксолидийския лад и V7 Акорда. За улеснение отново ако вземем С мажор , Петият му тон е G. Акорда G7 - G(1), B(3), D(5), F(m7) Характерно че има маж. 3 и мин. 7 * Искам да вкарам едно пояснение , за тези които все още не разбират смисъла от тези ладове и т.н. Научавате например C натурален мажор по целия гриф на китарата . Когато импровизирате с тези тонове върху акорда G7 или дори само върху един басов тон G , вие всъщност използвате G mixolidian scale Аналогично, например имате акорд Е7 върху който искате да импровизирате. Знаейки ,че Е7 е доминантов акорд тоест е 5ти подред , лесно може да откриете , че ако използвате А мажор , всъщност използвате Е mixolidian mode. (А,B,C#,D,E(5),F#,G#) 3 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ultramega Отговорено Февруари 24, 2013 Автор Share Отговорено Февруари 24, 2013 И последния акорд от тази група е VIIm7b5(назоваван още полу умален и се бележи също и със задраскано кръгче), съответстващ на Локрийски лад . На картинката, както и на всички досега, с черно са оцветени тоновете(позициите на които се намират) от пентатониката, а в червено са другите два , които характеризират съответния лад. В случая мажорна пентатоника с полутон по високо от основния тон се вписва в локрииския лад. За примера вземамаме Bm7b5 - 1 ( , m3 (D), b5(F), m7(A) Мин3 , Умалена 5 и минорна 7 . Да , тази картинка няма голяма разлика с Ionian mode , но разликата е в това кой тон приемаме за основен(Root). В случая ако звучи да кажем басов тон В и ние импровизираме С натурален мажор отгоре , всъщност свирим В Locrian mode. Всъщност хармонията е определяща за ладовата принадлежност на мелодията (ако мога така да се изразя) Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
slavo.ing Отговорено Май 17, 2013 Share Отговорено Май 17, 2013 Браво. Сега остава само всичко това да си го набия в главата. Че то за четене лесно, ама докато свириш... Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.