Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Отговорено

Няма ударни нещо, що така?
Ниските ми се струват изместени вляво, което е малко разсейващо мисля. Или просто аз съм прекалено свикнал да слушам баса в центъра.

Отговорено (Редактирано)

В ляво звучи защото на едната китара която е в ляво съм сложил повече ниски иначе има отделен бас който е в центъра. Какво означава , че няма ударни ? ( барабани или нещо друго визираш)

Редактирано от emo_tion1
Отговорено (Редактирано)

Да , намалих кика и снеъра за да може да направя повече лауднес ,а май трябваше просто да ги компресирам малко

Редактирано от emo_tion1
Отговорено

Опитай първо да направиш барабаните, после към тях - баса, и след това вкарай синтовете...така е по-вероятно да направиш баланса :)

Ако искаш качи траковете да опита някой по-опитен, за да видиш къде бъркаш :) Аз така правя ;)

Отговорено

^^От kick и snare избива крайния limiter. За това като се намалят, има вариант да се вдигне нивото повече, понеже осталите компоненти не са толкова динамични.
В дадения микс обаче ми се ствува, че съвсем са се загубили. И както казах, освен ако не е била това идеята, трябва да се търси решение да се оправят.

Отговорено

Ще пробвам и други схеми . Между другото сложих едно компресорче с бая рейтио , ама съвсем се загуби вече снеъра . Явно самото парче няма потенциал за максимален лауднес , понеже барабаните трябва да са малко по силни от останалия микс за да звучи добре 

Отговорено

А защо не намалиш другите неща, вместо да се чудиш как да усилиш снеъра...... И като ползваш компресор, не го слагай на 10:1 ratio, че както казаха по-горе се убива динамиката :)

Отговорено

Ако ги намаля пак се получава същата работа. Не е проблем да го вдигна малко от волумето. Проблем е , че за да звучи добре без да изчезва трябва в крайния микс да е с една идея по-силен от другите инструменти , което прави цялостното парче да звучи по-тихо от към лауднес. Колкото до компресора мисля да пробвам с малко по-малки настройки , но ми се струва , че пак няма да даде нужния резултат

Отговорено

И аз скоро имах проблем с изчезването на барабанчето, даже тема бях пуснал. То беше за метъл микс, но проблемите са едни и същи общо взето. Изводите до които стигнах:

 

 

-играеш си с различни семпли, докато не намериш подходящия за песента

-внимаваш с компресорите - къса атака убива барабанчето, затова ако искаш да го има, използваш по-дълга, над 15 ms примерно (зависи много от случая)
-лимитъри, както на трака на барабанчето, така и на трака с барабаните и при мастерирането имат склонноста доста да убиват барабанчето, ако не се използват правилно и правят голям gain reduction при ударите

-с клипъри да се внимава също - не убиват толкова много атаката като лимитърите, но и с тях ако се прекали се получава същи ефект, че и почва по-лесно да криви чуваемо

-усилваш ниските около 200 Hz за плътност, около 2-4k за атака и чуваемост в микса

-следиш за инструменти които маскират барабанчето, най-опасни са тези със същата панорама (центъра по принцип) 

-пробваш различни плъгини тип transient designer за подчертаване на атаката и увеличаване/намаляване на sustain-a
-внимаваш с ривърба - кара барабанчето да потъва яко, да се използват умерени количества, с pre-delay по възможност

-важно е ударите да са равномерни (това при електронната музика не трябва да е толкова проблем)

-да се внимава за проблеми с дефазиране (пак не трябва да е проблем в електрониката) 

-tuning-a на барабанчето е добре да подхожда на песента, не като нота, а като цяло като висок/нисък

  • 4 weeks later...
Отговорено

Така... проблема не е толкова сложен за разрешаване. Обичам много да казвам - калибрирането на конзолата е 50 % от микс-а. Сложи си мастър фейдър-а на 0, започни с кик-а и балансирай всеки инструмент да удря нулата. (Солиран инструмент, за да избягаш фрикуънси билд-ъп). Кик-а център, барабанчето леко в ляво или дясно (до 10%), чинелите около 25% ляво или дясно фус-а малко по-малко от 25... ТОВА СА ОРИЕНТИРОВАЧНИ ЦИФРИ на панорамата. След като направиш дръм групата, закачи я на сенд канал за по-лесно микроконтролиране. След това започни да налагаш баси, китари, синтезатори и прочее. Намаляй докато не усетиш, че там им е мястото. Единствено кик-а и вокал трябва да са център + суб бас, ако имаш След това закачи ефектите. Работи с чист сигнал. Ще видиш как няма да ти трябват толкова много компресии, еквилизации и т.н. Не забравяй да оставиш поне 6 децибела хедруум за мастър-а щото после става невъзможно за правилен мастър. Направиш ли грубия микс, сейв и навън за биричка с компания. Връщаш се след час-два и намаляш общото ниво с още децибел. Ако то е тихо - УСИЛИ СИ ГОВОРИТЕЛИТЕ! След като микс-а ти звучи на що-годе сносно и финализирано ниво, сейв и лека нощ. На сутринта - мастъринг сешън с няколко параметрични еквилайзерчета и едно L3 Мултимаксимайзерче на уейвс.

И най-важното - всички инструменти на 48 Кхз Миксдаун-а на 24 бита уав. Мастъра в нов проект. Ще видиш как ще звучат красиво и на място всички инструменти. Вади си уав мастър, както и мп3 на 320 килобита. За промо използвай уавката, за феновете - мп3

Отговорено

Не разбрах защо всеки инструмент да удря нулата на мастъра, и после като сложиш и компресор и т.н. ще стане пик.... И когато искаш д анамалиш до  -6, от компресорите ли намаляш, от каналите????

Join the conversation

You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.