Mairomaster Отговорено Декември 17, 2012 Отговорено Декември 17, 2012 Няма ударни нещо, що така?Ниските ми се струват изместени вляво, което е малко разсейващо мисля. Или просто аз съм прекалено свикнал да слушам баса в центъра. Цитирай
emo_tion1 Отговорено Декември 17, 2012 Автор Отговорено Декември 17, 2012 (Редактирано) В ляво звучи защото на едната китара която е в ляво съм сложил повече ниски иначе има отделен бас който е в центъра. Какво означава , че няма ударни ? ( барабани или нещо друго визираш) Редактирано Декември 17, 2012 от emo_tion1 Цитирай
Mairomaster Отговорено Декември 17, 2012 Отговорено Декември 17, 2012 Барабани да. Само фуса и едва доловимо соло барабанче долавям. Ама предполагам това ти е била идеята за композицията. Цитирай
emo_tion1 Отговорено Декември 17, 2012 Автор Отговорено Декември 17, 2012 (Редактирано) Да , намалих кика и снеъра за да може да направя повече лауднес ,а май трябваше просто да ги компресирам малко Редактирано Декември 17, 2012 от emo_tion1 Цитирай
aarab Отговорено Декември 17, 2012 Отговорено Декември 17, 2012 Как така си ги намалил, за да има лауднес? Loud - силно.... Цитирай
aarab Отговорено Декември 17, 2012 Отговорено Декември 17, 2012 Опитай първо да направиш барабаните, после към тях - баса, и след това вкарай синтовете...така е по-вероятно да направиш баланса Ако искаш качи траковете да опита някой по-опитен, за да видиш къде бъркаш Аз така правя Цитирай
Mairomaster Отговорено Декември 17, 2012 Отговорено Декември 17, 2012 ^^От kick и snare избива крайния limiter. За това като се намалят, има вариант да се вдигне нивото повече, понеже осталите компоненти не са толкова динамични.В дадения микс обаче ми се ствува, че съвсем са се загубили. И както казах, освен ако не е била това идеята, трябва да се търси решение да се оправят. Цитирай
emo_tion1 Отговорено Декември 17, 2012 Автор Отговорено Декември 17, 2012 Ще пробвам и други схеми . Между другото сложих едно компресорче с бая рейтио , ама съвсем се загуби вече снеъра . Явно самото парче няма потенциал за максимален лауднес , понеже барабаните трябва да са малко по силни от останалия микс за да звучи добре Цитирай
misterj Отговорено Декември 17, 2012 Отговорено Декември 17, 2012 Компресорите убиват динамиката. Цитирай
aarab Отговорено Декември 18, 2012 Отговорено Декември 18, 2012 А защо не намалиш другите неща, вместо да се чудиш как да усилиш снеъра...... И като ползваш компресор, не го слагай на 10:1 ratio, че както казаха по-горе се убива динамиката Цитирай
emo_tion1 Отговорено Декември 18, 2012 Автор Отговорено Декември 18, 2012 Ако ги намаля пак се получава същата работа. Не е проблем да го вдигна малко от волумето. Проблем е , че за да звучи добре без да изчезва трябва в крайния микс да е с една идея по-силен от другите инструменти , което прави цялостното парче да звучи по-тихо от към лауднес. Колкото до компресора мисля да пробвам с малко по-малки настройки , но ми се струва , че пак няма да даде нужния резултат Цитирай
Mairomaster Отговорено Декември 18, 2012 Отговорено Декември 18, 2012 И аз скоро имах проблем с изчезването на барабанчето, даже тема бях пуснал. То беше за метъл микс, но проблемите са едни и същи общо взето. Изводите до които стигнах: -играеш си с различни семпли, докато не намериш подходящия за песента -внимаваш с компресорите - къса атака убива барабанчето, затова ако искаш да го има, използваш по-дълга, над 15 ms примерно (зависи много от случая)-лимитъри, както на трака на барабанчето, така и на трака с барабаните и при мастерирането имат склонноста доста да убиват барабанчето, ако не се използват правилно и правят голям gain reduction при ударите -с клипъри да се внимава също - не убиват толкова много атаката като лимитърите, но и с тях ако се прекали се получава същи ефект, че и почва по-лесно да криви чуваемо -усилваш ниските около 200 Hz за плътност, около 2-4k за атака и чуваемост в микса -следиш за инструменти които маскират барабанчето, най-опасни са тези със същата панорама (центъра по принцип) -пробваш различни плъгини тип transient designer за подчертаване на атаката и увеличаване/намаляване на sustain-a-внимаваш с ривърба - кара барабанчето да потъва яко, да се използват умерени количества, с pre-delay по възможност -важно е ударите да са равномерни (това при електронната музика не трябва да е толкова проблем) -да се внимава за проблеми с дефазиране (пак не трябва да е проблем в електрониката) -tuning-a на барабанчето е добре да подхожда на песента, не като нота, а като цяло като висок/нисък 1 Цитирай
Flowsky Отговорено Януари 12, 2013 Отговорено Януари 12, 2013 Така... проблема не е толкова сложен за разрешаване. Обичам много да казвам - калибрирането на конзолата е 50 % от микс-а. Сложи си мастър фейдър-а на 0, започни с кик-а и балансирай всеки инструмент да удря нулата. (Солиран инструмент, за да избягаш фрикуънси билд-ъп). Кик-а център, барабанчето леко в ляво или дясно (до 10%), чинелите около 25% ляво или дясно фус-а малко по-малко от 25... ТОВА СА ОРИЕНТИРОВАЧНИ ЦИФРИ на панорамата. След като направиш дръм групата, закачи я на сенд канал за по-лесно микроконтролиране. След това започни да налагаш баси, китари, синтезатори и прочее. Намаляй докато не усетиш, че там им е мястото. Единствено кик-а и вокал трябва да са център + суб бас, ако имаш След това закачи ефектите. Работи с чист сигнал. Ще видиш как няма да ти трябват толкова много компресии, еквилизации и т.н. Не забравяй да оставиш поне 6 децибела хедруум за мастър-а щото после става невъзможно за правилен мастър. Направиш ли грубия микс, сейв и навън за биричка с компания. Връщаш се след час-два и намаляш общото ниво с още децибел. Ако то е тихо - УСИЛИ СИ ГОВОРИТЕЛИТЕ! След като микс-а ти звучи на що-годе сносно и финализирано ниво, сейв и лека нощ. На сутринта - мастъринг сешън с няколко параметрични еквилайзерчета и едно L3 Мултимаксимайзерче на уейвс.И най-важното - всички инструменти на 48 Кхз Миксдаун-а на 24 бита уав. Мастъра в нов проект. Ще видиш как ще звучат красиво и на място всички инструменти. Вади си уав мастър, както и мп3 на 320 килобита. За промо използвай уавката, за феновете - мп3 1 Цитирай
aarab Отговорено Януари 13, 2013 Отговорено Януари 13, 2013 Не разбрах защо всеки инструмент да удря нулата на мастъра, и после като сложиш и компресор и т.н. ще стане пик.... И когато искаш д анамалиш до -6, от компресорите ли намаляш, от каналите???? Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.