Jump to content
Българският форум за музиканти

SLS Най-добрата вокална методика в света


travelcaster2

Recommended Posts

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Хехе "Най-добрата вокална методика в света" :) 

Това е като да кажеш, че Малмстийн е най-добрия китарист в света :)))

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На теб ти вярват. Учиш музика в чужбина. Имаш много фенове във форума.

Аз също ти вярвам.

Посочи ми друга методика с толкова много клиенти певци. И актьори. Водещи на предавания, вокални консултанти и т.н. Ако посочиш друга методика - Шотландска, Италианска или Руска ще се съглася. И разбира се, ще се отрека от думите си.

Малмстийн не е най-добрият китарист. Направил си е труда да усъвършенства една скала и е събрал овациите на много фенове.

Най-добрият е Хендрикс. Иноватор във всичко!

Не го казвам аз, г-н Никой.

Казват го хора, които са доказани величия като Сатриани, Маклафлин, Ерик Джонсън, Скот Хендерсън, Майк Стърн, Франк Гамбали; хора, под влиянието на които хиляди младежи са решили да си купят китари... Но това са различни теми. Не маловажни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^ Специално за хендрикс можем да извъртим темата така, че тук половината форум да ме псува, защото ще съм прав :) Все едно келешът, който за първи път е ритнал топка и е дефинирал футбола, да го боготворим като най-добрият футболист :) Или дали братя Райт са най-добрите пилоти, м? Но ще е интересно в кое точно е иноватор хендрикс? :) Първия човек подпалил стратокастер на сцената?

 

П.П. Утре същите тези "които хиляди младежи са решили да си купят китари", ще кажат, че сатриани, джонсън, стърн.... са най-великите иноватори, щото заради тях са почнали да свирят :)

Редактирано от 7thString
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявайте за офтопика ,но няма най-добър китарист.

Как се измерва това кой колко е добър?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези, които изброих в интервюта казват, че са се учили от Хендрикс. На всички концерти на G3 се изпълнява нещо от Джими Хендрикс. Това говори много. Иноватор е в това, че дава на китарата за пръв път в нейната история този характер. Той е явление, което се забелязва от хиляди фенове, а между тях са инженери, работещи за космическата индустрия. Те на шега разработват доста ефекти, използвани за първи път от Хендрикс (които сега са детска играчка).

В 3:12 китарата в Неговите ръце говори с човешки глас.

Темата е голяма и не сме прави да я разискваме в раздел за вокали. Вяра Иванова насочи разговора натам.

[media]http://www.youtube.com/watch?v=iVqJl-FOYIA[/media]

Разгледайте и тази група от 390 Български музиканти, признали първенството на Джими Хендрикс.

http://www.facebook.com/groups/423651011010347/members/

Редактирано от travelcaster2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Посочи ми друга методика с толкова много клиенти певци. И актьори. Водещи на предавания, вокални консултанти и т.н. Ако посочиш друга методика - Шотландска, Италианска или Руска ще се съглася. 

Посочвам;) Ако говорим за модерна музика - Сет Ригс е несъмнено доста комерсиален, но също толкова комерсиален е и Брет Манинг:) Джо Естил е пионер в търсенето и изграждането на метод за преподаване на съвременно пеене и музикален театър, различен от белкантовата школа. Пеенето в съвременния музикален театър и начина на преподаване на "глас" на актьорите в съвременните училища също са съобразени с нейните открития и термините, които въвежда. Съответно нейната методика е признат industry standard както сред "известните" в поп музиката, така и сред актьори и певци в музикалния театър. Съвременна педагожка, чиято методика не отстъпва на СЛС и е много близка до техниките на Естил е Катрин Садолин... СЛС е безспорно интересен и работещ метод, който помага за "изравняване" на гласа. Въпросът е, че съвсем не е най-добрата вокална методика, просто защото не всеки вокалист има нужда/се стреми към това. Това, че СЛС е работела за Мадона след като си е изгубила гласа не я прави най-добрата техника :) Означава просто, че по онова конкретно време Сет Ригс е бил модерният "гуру" на известните и Мадона е имала късмет да й помогне. Естил дава много повече свобода на вокалиста да избира, да работи с гласа си като с палитра, да работи с различни резонанси и максимално да оползотвори това, което има на разположение като звуци. 

Също бих желала да споделя, че наличието на много клиенти само по себе си нищо не означава ;) Нима в България няма имена, с много клиенти?

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз, макар и обикновен китарист съм не само впечатлен от системата SLS, но и реших да помогна на младите вокалисти като им я покажа, а ти, макар и вокалист не си изразявала мнение до момента.

Моля, нека не превръщаме интересната тема в личен спор.

Няма да коментирам кое е комерсиално и кое не. Това е шоу бизнес в който се въртят повече милиарди отколкото във военната индустрия. И не бих пратил с лека ръка една доста солидна група от известни хора в графа "глупаци", които имат пари и се чудят за какво да ги дадат.

Такива "глупаци" от Whoopi Goldberg, през Liza Minelli, от Ray Charles до Michael Jackson освен, че си дават парите за тази SLS система, но благодарение на нея си купуват замъци в Монако и частни самолети.

Факт е обаче, че аз привеждам доказателства, защото смятам тази методика за най-добрата, а ти цитираш две имена, които нищо не говорят на масовата публика. Бъди по-конкретна в доводите си, щом защитаваш друга теза.

Пък като се видим някой път на живо ще те черпя една Scottish Ale и ще си поспорим на воля. :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темата може и да стане интересна, към момента не мисля, че е ;). Ако има някой, който я обръща в личен спор това не съм аз, Митко.

По темата за методиките сме коментирали в този раздел, а и не само - в лични разговори с тези, които се интересуват сме разисквали предимства/недостатъци на определени системи. СЛС е доста стара методика, така че не виждам защо се хващаш за нея като за нещо, което е едва ли не откриване на колелото. Готино е че споделяш, но за да твърдиш, че е И полезно трябва да добавиш обяснение - кое прави тази вокална методика добра и защо я препоръчваш на "младите вокалисти" ;) Голям клиентски лист не е достатъчен аргумент. 

 

Това за глупаците пък си е някакъв твой преразказ на това, което аз съм написала, не знам има ли нужда да го коментирам въобще  :greenball: .

Масовата публика, както я наричаш ти знае също толкова за същността на СЛС, колкото за СС на Брет Манинг, за белканто школите, за Естил и за CVT на Садолин.

Даже бих казала "младите вокалисти" във форума знаят не кой е Сет Ригс и какво е СЛС, а кой е Брет Манинг и неговите методи (които в същността си са СЛС)...

Аз бях достатъчно конкретна и кратка в обяснението, за някой, който е наясно какво и как се преподава в СЛС... А твоите "доказателства"(?) са 2 линка... и клиентски лист, нищо друго ;)  Няма значение дали си китарист или вокалист, когато подкрепяш нещо и му лепваш етикета "най-доброто" звучи смешно да го правиш на основа на това колко клиенти има писани на уебсайта, затова посочих и нелепото сравнение с "Малмстийн е най-добрият китарист".

Вокалните методи са много, само ако влезеш в Амазон ще видиш огромно количество книги, които твърдят, че са the best thing after sliced bread... Ако разлистиш, ще видиш, че упражненията са едни и същи ;). Най-просто, има два вида "методики"/преподаване, с "неподвижен" ларинкс или с много подвижен. На едни вокалисти едно им е по-лесно/по-приятно/по-удобно/по-благозвучно, на други - друго. Съответно едни преподаватели избират едно, а други - друго. 

Ако имаш желание да разговаряме по темата - супер.

Ти какво разбираш от системата СЛС, и от кое точно си впечатлен? Коя част от методиката и спрямо кое ти се струва "върха" на вокалните методи? Кое от СЛС е помогнало на някой, чието развитие си следил от близо? Как е пеел преди и как пее след изучаването на СЛС?  От начина, по който се преподава ли си впечатлен или от клиентския лист?

 

Моето желение не е да споря, а да водим нормален професионален разговор.

Аз против СЛС и СС  нямам нищо, нито пък някой от другите про-та, които споменах ми плаща, за да ги рекламирам :))

Но знам защо не бих нарекла СЛС "най-добрата вокална методика в света" ;) Ale не пия, но с удоволствие бих поговорила с теб на някаква разумна тема.

Редактирано от Viara Ivanova
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тина Търнър или Стиви Уондър не биха допуснали имената им да са писани в клиентски лист без тяхно разрешение.

Бъди така добра да споменеш няколко имена - последователи на методиките, за които говориш. Аз пускам 200 - ти кажи 5. Да говорим с факти. Дай линк, не го пази за себе си. Ще бъде любопитно и полезно за много съфорумци.

Не ми се спори, защото знаеш, че съм лаик във вашата област. Освен това в спор с теб винаги губещият ще съм аз...

Имам наблюдение върху развитието на 3-ма в известна Софийска школа, на която не искам да правя реклама. Методиката е много подобна. Плавно насочване на гласа в резонаторите към микс и висок регистър. Без викане и усилие.

Желая на теб и на всички много успех! :)))

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Митко, мисля, че за всеки, който е стигнал до форума (разбирай прегазил интернет джунглата по един или друг начин) намирането на "линк" е въпрос на copy/paste на имената в Google. Освен това сме ги писали и сме пускали линкове неведнъж.

Другото нещо, което мисля подчертах, е че аз не считам, че бройката известни имена в клиентския лист прави един продукт най-добрия. Имената могат да се намерят, ако е толкова важно за някого :) Освен това не считам, че има продукт, който е най-добрия :) Има "революционни", има проучвания, които са довели до промяна в начина, по който се мисли за възможностите на човешкия глас, от там и се оттърсваме от старите догми "човек се ражда с украшения/белт" и т.н. СЛС може да е много добро решение ако 1.се преподава от обучен SLS practitioner 2. се изучава сериозно от вокалиста. Но също толкова добро решение при тези две положения е и Естил :).

 

По темата за рекламата на сайта на Сет Ригс . От една страна има много фактори, които влияят върху това с кого работи един signed artist, и водещият фактор не е в това, че програмата е "най-добрата". Говорим за хора, които се подготвят за определен вид дейност/роля. Освен това не рядко тези артисти се обръщат за помощ към вокален експерт вследствие на години наред борба с високия си регистър и пресилване на въздуха. Взависимост от това с кого ще ги свърже лейбъла - отиват при него. 

Освен това, има разлика между това да си ползвал услугите на Сет Ригс и да си SLS-trained. Едва ли ще съм далече от истината ако кажа, че и Тина Търнър , и Стиви Уондър са взели каквото им трябва от СЛС, но не СА SLS-trained ;).

Специално Тина Търнър е казвала в интервюта, че основните промени в начина й на пеене идват 1. след като й оперират носа и 2. след като започва да се занимава с будистка практика. Никъде не споменава СЛС. Едва ли се съмняваш, че фигурирането на нечие име някъде е безплатно ;). Което не значи, че СЛС не работи, или не й е било от полза, или, че не е хубав метод за обучение... въпросът е че ползвайки СЛС новият ученик няма да стане нито Тина Търнър, нито Стиви, а се надяваме да звучи свободно и като себе си ;)

За Стиви Уондър със сигурност знам, че се занимава и с класическа техника. И няма как да е иначе, за да си запази блясъка толкова време. Така че Стиви Уондър не е Стиви Уондър, защото е учил СЛС, просто в един момент Сет Ригс е бил включен по някаква причина. По същия начин, както са били включвани други специалисти. Съмнява ме на сайта на Стиви Уондър да фигурира "СЛС, ако искате да пеете като мен-те са решението ". Големите артисти (надявам се думата да е подходяща) в повечето случаи познават гласовете си много добре и работят с различни специалисти в зависимост от това, което искат да постигнат. 

Та в този смисъл, да кажеш, че тази вокална програма е "най-добрата" въз основа на рекламата с "големите артисти", които така или иначе НЕ са станали това, което са, защото са учили СЛС просто не е сериозно - затова и "оспорих" твърдението ти.

 

Иначе, всички преподаватели, които познавам включват идеи и от СЛС, и от Естил/CVT, взвисимост от това, което вокалистът иска да постигне и начинът, по който звучи.

Ако имаш един natural belter вероятно ще му споделиш, че има и твърд микс, който звучи подобно, но е по-малко рискован и ще отнеме известно време, за да привикне. Обаче за нея/него чувството за свобода при белт може да е по-примамливо отколкото да учи нещо от нулата и да се справя психически/физиологично с разликите и преходния период. А и най-вероятно това ще е част от чара на този вокалист. Нужно ли е тогава да го натирим в СЛС за всичко, само защото Тина и Стиви били писани на сайта... Няма универсални решения, в това ми беше мисълта като казах, че няма "най-добра" вокална програма.

 

За пеенето без викане и усилие-разбира се, това е целта на всички. Ако разгледаш философията на белкантото, ще видиш, че там също се говори за това. В Естил също. В CVT също. Във всички изброени се коментира способността да миксираш ( т.е. да смесваш гръден и главов/нисък и висок резонанс, не "към микс и висок регистър"). 

Сега се сетих за един интересн случай. Една дама, завършила при нас (учила Естил) вследствие на много труд и благоприятно стечение на обстоятелствата се оказва един ден на една сцена в САЩ, пее, след което слиза от сцената и й казват : Един човек иска да говори с теб.

Оказва се, че този човек е Барбра Стрейзънд, която иска да я поздрави за лекотата, с която пее и казва "Do I recognize Estill?"

Това само по себе си не означава, че Естил техниките ще работят за всеки или че са "най-добрите", но Морийн ги е учила от ранна възраст, това съчетано с много точен слух, подхранване на певческия талант и изключителен певчески интелект са й помогнали в момента да работи за Warner Music Nashville.

Поздрави и на теб и весели празници!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вяра, благодаря за хубавия и изчерпателен отговор. Професионално издържан. Умееш да убеждаваш, да се обосноваваш. Спокойно и последователно.

Отричам се от думите си. Грешката е моя, защото се повлиях от имената на супер звездите. Как е направена тази реклама - не знам.

Но за жалост не мога да променя заглавието... Ако някой модератор го промени, дори изтрие ще съм удовлетворен.

Поздрави! Весели празници на теб и на всички съфорумци!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.