antonium Отговорено Октомври 31, 2012 Отговорено Октомври 31, 2012 И на мен ми умира като почна да го мачкам. Проблемът явно е в микса. Компресирай ги добре барабаните и пробвай с няколко компресора в края, на mastera. Цитирай
misterj Отговорено Октомври 31, 2012 Отговорено Октомври 31, 2012 Можеш ли да ми пратиш немастерирания откъс да пробвам нещо Цитирай
7thString Отговорено Октомври 31, 2012 Отговорено Октомври 31, 2012 има го на предната страница... 1 Цитирай
yamahadrums Отговорено Ноември 2, 2012 Отговорено Ноември 2, 2012 (Редактирано) Направи си нова сесия. Импортни мастерирания стерео трак и направи един нов трак и импортни там аудио файла на избран от теб семпл на барабанче. Смеси, колкото е нужно до постигане на желания резултат. Редактирано Ноември 2, 2012 от yamahadrums Цитирай
Mairomaster Отговорено Ноември 2, 2012 Автор Отговорено Ноември 2, 2012 (Редактирано) ^Идеята на мастерирането е, че като се завърши, имаш готово парче. Най-малкото е грешно да се обработва допълнително мастериран вече track. Нямам много време сега да ти изпробвам идеята, а и съм доста скептичен. Какво предполагам, че ще стане. Поради peak-овете, които ще внесе прибавянето на семпъла, за да не peak-ва парчето, трябва отново да се лимитира на master bus-a, което ще повлияе лошо до още по-голяма степен. Идеята ти доста прилича на използването на паралелна компресия в микс фазата, само където това с паралелната компресия е по-правилно и често използвано, ама за паралелна компресия стана дума вече. Редактирано Ноември 2, 2012 от Mairomaster Цитирай
yamahadrums Отговорено Ноември 2, 2012 Отговорено Ноември 2, 2012 Идеята на мастерирането е парчето да звучи прилично на различни аудио системи. Кой ти каза, че е грешно??? Трите имена и точния адрес! Потъването на соло барабанчето говори за маскирането на средните и високите му честоти от друг инструмент. Направи на семпъла един low pass filter, вдигни му малко средите около 2,5-3 KHz, разкарай тия около 500Hz и му дай малко високи за presence. Ако толкова те притеснява отвори си микс сесията и го направи там. Цитирай
7thString Отговорено Ноември 2, 2012 Отговорено Ноември 2, 2012 Мастерирането на готово парче се нарича ремастеринг и е в компетенцията на много добрите в областта Цитирай
yamahadrums Отговорено Ноември 2, 2012 Отговорено Ноември 2, 2012 То, като се замисля, и мастеринга е в компетенцията на много добрите в областта. В такъв случай парчето се нуждае от ремиксиране. Викайте най-добрите в областта. Цитирай
7thString Отговорено Ноември 2, 2012 Отговорено Ноември 2, 2012 (Редактирано) И ти си прав. Мен микса не ми звучи добре на мониторите, но ми звучи балансиран на слушалки, което ме навежда на мисълта, че не е слушан на добри колони/слушалки. Редактирано Ноември 2, 2012 от 7thString Цитирай
yamahadrums Отговорено Ноември 2, 2012 Отговорено Ноември 2, 2012 Какви плъгини са използвани при мастерирането? Цитирай
7thString Отговорено Ноември 2, 2012 Отговорено Ноември 2, 2012 Между другото, сега го попрегледах под лупа - на мен ми липсва плътност - баса ми се губи и в микса, и в изходния файл, а в същото време там, където е барабанчето е много "натоварено" и като пробвам да го смачкам, или не стигам заветната RMS, или звучи ужасно смазано с валяка. Цитирай
yamahadrums Отговорено Ноември 2, 2012 Отговорено Ноември 2, 2012 Май някой е попрекалил с компресирането. Цитирай
Mairomaster Отговорено Ноември 2, 2012 Автор Отговорено Ноември 2, 2012 Нещо се бъгна формата за post, че за това ще използвам някакви импровизирани цитирания. yamahadrums Идеята на мастерирането е парчето да звучи прилично на различни аудио системи. Кой ти каза, че е грешно??? Трите имена и точния адрес! Потъването на соло барабанчето говори за маскирането на средните и високите му честоти от друг инструмент. Направи на семпъла един low pass filter, вдигни му малко средите около 2,5-3 KHz, разкарай тия около 500Hz и му дай малко високи за presence. Ако толкова те притеснява отвори си микс сесията и го направи там. Сега не се сещам точно даден човек да ми е казал, че да ти дам имена, но някак си съм останал с това впечатление, от суматито книги които съм прочел и материали в интернет. А и ми изглежда доста логично. Мастерираш дадено парче, правиш всичките там магии и вдигаш нивото колкото мислиш че е добре. Ако след това обработваш готовия мастър допълнително, в повечето случаи ще трябва отново да го мачкаш с лимитер след това, което малко или много си влошава качеството. Отделно като е мастерирано като за CD, както 99% от нещата които се мастерират, е изкарано на 16bit 44.1kHz, а с 16bit не е най-добрия вариант да се работи. Отделно след dithering, хората препоръчват никакъв следващ processing да няма. И още други неща, за които или не се сещам в момента или не ми се разтягат локуми. Относно всичките ти съвети за EQ на барабанчето, направил съм ги в микса. Сега пак си поиграх да ги изразя още по-тежко, ама не става. Като увелича прекалено много високите среди примерно, барабанчето губи плътност. 7thString Мастерирането на готово парче се нарича ремастеринг и е в компетенцията много добрите в областта Remastering поне в повечето случаи, не се ли прави като се използват микс версиите на дадените парчета и просто се прави мастерирането на ново. Някак си по-добър вариант ми се вижда. Премастерирането на мастерирани версии, според мен е оправдано, само ако оригиналните миксове не могат да се намерят. Или съм в дълбока заблуда. 7thString И ти си прав. Мен микса не ми звучи добре на мониторите, но ми звучи балансиран на слушалки, което ме навежда на мисълта, че не е слушан на добри колони/слушалки. Епа кажи кое не ти звучи добре, че да оправям де. Микса съм го правил първоначално на монитори Behringer B2030A, които мисля че звучат достатъчно балансирано, че поне такива тежки проблеми да могат да се избягват. Също съм го сверявал на слушалки AKG K601, от които малко трудно ще намериш много по-добри/балансирани слушалки. Ама може и аз да съм глух, не веднъж съм се замислял за това. yamahadrums Какви плъгини са използвани при мастерирането? На предната страница съм написал, ама за който не му се играе да чете цяла тема - GClip и Ozone 5. За повече подробности - предната страница. 7thString Между другото, сега го попрегледах под лупа - на мен ми липсва плътност - баса ми се губи и в микса, и в изходния файл, а в същото време там, където е барабанчето е много "натоварено" и като пробвам да го смачкам, или не стигам заветната RMS, или звучи ужасно смазано с валяка. В предния ми вариант имаше повече бас, но там наистина беше много. В този вариант е малко намален, но не чак толкова, не бих казал, че липсва бас. Относно останалата част от поста ти - точно това е и моя проблем. yamahadrums Май някой е попрекалил с компресирането. Малко по-конретен да беше, хич нямаше да е зле. Компресиране на кое? Ако се отнася за барабанчето, освен че семплите които съм ползвал (SSD 3.5) са си pre-processed, съм използвал малко допълнителна компресия (~4 dB gain reduction, 30ms attack). Ако се отнася за финалния компресор, по малко от 1 dB gain reduction. Цитирай
7thString Отговорено Ноември 3, 2012 Отговорено Ноември 3, 2012 Лошото е, че не съм достатъчно вещ в занаята, за да опиша коректно нещата, които чувам... Първо, самия звук на барабанчето ми глъхне - т.е. е глух - или е прекаран през кофти EQ, или самия семпъл е зле, или барабанчето не е подходящо като звук за този микс. Пробвах следното EQ: 200хц+4дб, 2.2кхц+3дб, 5кхц+4дб, 6.5кхц+3дб - така малко изби над микса, но има твърде много още звук, който е в тоя спектър - тва EQ трябва да е само на барабанчето. Компресирах с някакъв готов пресет, уж за мастеринг с многолентов компресор. Смачка се малко Отрязах пиковете с хард лимитер После подравних със софт лимитер Дотук е около -9дб рмс, но баса беше легнал много тихо - хем съм в малка стая, свикнал съм добре мастерирани парчета да ме бият в гърдите, затова го минах през едно EQ с което вдигнах ниските под 50хц малко, клъцнах малко със софт лимитер и готово -6дб и даже малко по-силно. НО тва е кьорав подход, защото тези EQ-та би трябвало да се минат преди мастеринга и на отделни тракове, а не така и съответно резултата не е слушаем Между другото в Waves сюитата има един плъгин за бас-плънка - генерира субхармоници примерно под 40-50хц и като прекараш примерно касатата, понякога китарата и баса през него, звучи зверски тежко, направо чашите във витрината дрънчат, но не знам доколко би бил подходящ за този тип музика. Не знам дали моя подход е грешен, но аз гледам визуално нещата - примерно като изтегля една готова песен и й изчертая спектрограмата, ниските под 100хц са осезаемо по-отгоре над спектъра, останалото е равно и чак в края към 20кхц почва да пада нивото - това може би е в резултат анти алиасинг при компресията. При теб, ако минем през "нормалния" чеклист за мастеринг, ниските са изравнени в спрямо средното. Затова и мисълта ми е насочена към вдигане на баса и то не примерно удара на касата, ами субхармоници на китарите или вдигане и компресия на бас китарата. И не на последно място, пак повтарям, че не съм вещ в тая област Цитирай
Mairomaster Отговорено Ноември 3, 2012 Автор Отговорено Ноември 3, 2012 Благодаря ти за играчката. Утре ще драсна един по-подробен пост, че умирам за сън вече. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.