emosms Публикувано Юли 20, 2012 Публикувано Юли 20, 2012 (Редактирано) Не открих такъв трак в джем, надявам се не поствам нещо, на което е джемено. http://soundcloud.com/emil-nachev/tapedeck-1-jul-19-19-33-06 Мисля, че имам нужда от учител, който да ме бие през ръцете с линийка, при всяко изсвирване на определени досадни клишета . Или поне да хвана и да свалям някакви чужди хубави фрази, вместо 'изсмукано от пръстите'. тракче: http://dox.bg/files/dw?a=48f3dfc047 Редактирано Юли 20, 2012 от emosms Цитирай
OlolO Отговорено Юли 21, 2012 Отговорено Юли 21, 2012 Много приятно тракче. Идеално е за упражнения. Има доста грешки, но за джем става. http://soundcloud.com/ololo/emin7-dmin7 3 Цитирай
emosms Отговорено Юли 21, 2012 Автор Отговорено Юли 21, 2012 (Редактирано) Доволното на трака е, че са две тоналности, и дори и без да се модулира и излиза в друга тоналност, заради смяната на хармонията, солираш в две тоналности и може да е по-разнообразно. Самата акордова смяна пък изобщо не е трудна, да те обърка кой знае колко, макар че пак си иска занимавка и стават бъгове --- Иначе, къде си се учил да свириш така? Мн. хроматизми, някаква по-специфична логика или обяснение при ползването им? Покрай един пост на travelcaster2 се зарибих с това: Някаква хроматична врътка, approaching а tone, без много теоретични обяснения Редактирано Юли 21, 2012 от emosms Цитирай
OlolO Отговорено Юли 22, 2012 Отговорено Юли 22, 2012 емосмс, преди доста време взимах уроци при добър учител. Сега само дрънкам за кеф (след 12 годишна пауза). Без познания в областта сам разбираш, че няма как да получиш добри резултати. ------------------ Em - vi ii - G D Dm - vi ii - F C Това са тоналните центрове, върху които импровизирам. ------------------ За хроматичните тонове използвам логиката за построяване на ходеща бас линия. На силните времена (1-3) се свири задължително някой от акордовите тонове на текущия тонален център 1-3-5-7, а на слабите времена (2-4) може да се изсвири тон на отстояние 1/2 под или над акордовия тон, към който се прави връзката. Като цяло правилото е, че най-плавната връзка между 2 акорда е малка секунда (1/2 тон). Друго, което се използва в импровизацията е алтероването на тонове (промяната на тяхната функция в тоналността) и/или разрешаването им към нов тонален център посредством мелодичен минор (най-често) или други ладове/маками. Цитирай
emosms Отговорено Юли 22, 2012 Автор Отговорено Юли 22, 2012 Без сваляне и свирене трудно става добър резултат и по 'емпиричния' начин. А ритмически стабилни фрази без чисто практическия подход.... Значи walking bass Mалко ми се губи, защо vi и ii степен да са тонални центрове, някъде бях чел нещо, но пак трябва да видя. Също избора на нов тонален център, към който да изместиш, това предполагам е изцяло обусловено от конкретната хармония и става... Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.