Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Публикувано (Редактирано)

Не открих такъв трак в джем, надявам се не поствам нещо, на което е джемено.

http://soundcloud.com/emil-nachev/tapedeck-1-jul-19-19-33-06

Мисля, че имам нужда от учител, който да ме бие през ръцете с линийка, при всяко изсвирване на определени досадни клишета :).

Или поне да хвана и да свалям някакви чужди хубави фрази, вместо 'изсмукано от пръстите'.

тракче:

http://dox.bg/files/dw?a=48f3dfc047

Редактирано от emosms
Отговорено (Редактирано)

Доволното на трака е, че са две тоналности, и дори и без да се модулира и излиза в друга тоналност, заради смяната на хармонията, солираш в две тоналности и може да е по-разнообразно.

Самата акордова смяна пък изобщо не е трудна, да те обърка кой знае колко, макар че пак си иска занимавка и стават бъгове :P

---

Иначе, къде си се учил да свириш така?

Мн. хроматизми, някаква по-специфична логика или обяснение при ползването им?

Покрай един пост на travelcaster2 се зарибих с това:

Някаква хроматична врътка, approaching а tone, без много теоретични обяснения :)

Редактирано от emosms
Отговорено

емосмс, преди доста време взимах уроци при добър учител. Сега само дрънкам за кеф (след 12 годишна пауза).

Без познания в областта сам разбираш, че няма как да получиш добри резултати.

------------------

Em - vi ii - G D

Dm - vi ii - F C

Това са тоналните центрове, върху които импровизирам.

------------------

За хроматичните тонове използвам логиката за построяване на ходеща бас линия.

На силните времена (1-3) се свири задължително някой от акордовите тонове на текущия тонален център 1-3-5-7, а на слабите времена (2-4) може да се изсвири тон на отстояние 1/2 под или над акордовия тон, към който се прави връзката.

Като цяло правилото е, че най-плавната връзка между 2 акорда е малка секунда (1/2 тон).

Друго, което се използва в импровизацията е алтероването на тонове (промяната на тяхната функция в тоналността) и/или разрешаването им към нов тонален център посредством мелодичен минор (най-често) или други ладове/маками.

Отговорено

Без сваляне и свирене трудно става добър резултат и по 'емпиричния' начин.

А ритмически стабилни фрази без чисто практическия подход....

Значи walking bass :)

Mалко ми се губи, защо vi и ii степен да са тонални центрове, някъде бях чел нещо, но пак трябва да видя.

Също избора на нов тонален център, към който да изместиш, това предполагам е изцяло обусловено от конкретната хармония и става...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.