panko Отговорено Юни 7, 2012 Автор Отговорено Юни 7, 2012 Ето какво е станало http://soundcloud.com/hof-cho/impulses-cep-wl-20-20 Пишете та дано стане както трябва. 1 Цитирай
martist Отговорено Юни 7, 2012 Отговорено Юни 7, 2012 (Редактирано) Пич (може би)...ти наистина ли очакваш да постигнеш дълбочината на пинк флойд с компютърна самосвирка??? После... ми то няма никакви ефекти като цяло (пак за сравнение примера ти)... Не очаквай дълбочина и звук от сух компютърен семплер... Примири се с каквото имаш към момента... Парчето звучи много добре, но просто нема живец у него...и нормално след като сичко е комп. Китарите, барабаните и гласът са сухи та сухи... И няма широк стерео "имидж"... доста е в центъра всичко... Те зарад тия всичките неща нивга няма да се доближиш до примера ти... И това всичко го пиша не за да те разочаровам, а за да резбереш, че няма как от компа в къщи да стане звук с "дълбочина" като ПФ приемрно... Само се заслушай в панорамите и в специфичните разположения на инструментите в миксовете от тоя албум, да речем на ПФ... Забележи как дори и един и същ инструмент се мести на сам натам в панорамите. Падовете са стерео, а твоят щрайх е почти моно. Само с един щрайх не става. Заслушай се в комбинацията между различни падове и разни китарни подложки с дилей примерно...Заслушай се в движението на всеки дилей, на всеки инструмент...и т.н. Томовете, примерно, почти имат повече миксиран звук от реверб отколкото сух... Забележи солото на китарата в Marooned как е в дясно, но звуки и в ляво благодарение на ефекти, но там подпира и пиано., а за да подсили "дълбочината' има шеснайтет хиляди пада и щрайхове, соло виолончело и контрабас под солото, за да не пречи на пианото. Заслушай се в разположението на всеки един инструмент и започни така да си изграждаш аранжиментите... Бая дълго стана... Редактирано Юни 7, 2012 от martist Цитирай
panko Отговорено Юни 7, 2012 Автор Отговорено Юни 7, 2012 ПФ са велики просто поне малко да се доближим до тях ще е чудо Но все пак не е невъзможно Цитирай
martist Отговорено Юни 7, 2012 Отговорено Юни 7, 2012 Трудно може компа в къщи да се сравнява с петте студиоа, в които е записван албумът от примера ти.... 1 Цитирай
Mairomaster Отговорено Юни 7, 2012 Отговорено Юни 7, 2012 (Редактирано) ^Това не е тооочно така (поне на макро ниво). Един вид лош съвет се явява това, към начинаещи музиканти/инженери и т.н. Ще вземат да го запомнят и все да си викат, еми много ясно че ми е гаден звука, ония хора в какви студиа, с какви китари записват. Истината е, че с малко от малко прилични инструменти, много добро изпълнение (не нечовешко) и малко повече умения как да се записват/смесват нещата, може да се получи доста прилично парче. ПП. Не бих казъл, че микса е лош, въпреки че на бързо го преслушах, че нямам време. Редактирано Юни 7, 2012 от Mairomaster Цитирай
Thinvprop Отговорено Юни 7, 2012 Отговорено Юни 7, 2012 (Редактирано) Някой ползвал ли е Altiverb? Благодаря предварително! Редактирано Юни 7, 2012 от Thinvprop Цитирай
7thString Отговорено Юни 7, 2012 Отговорено Юни 7, 2012 Идеи от мен: - Тея падове резливите най в началото ги смени с някой кадърен синт. След това влиза един по-мек синт, който дублира мелодията - той би бил малко по-подходящ, като ако му сложиш стерео реверб някакъв и да го разчекнеш в панорамата ще е още по-добре. - Повече бас в синтовете когато не играе баса отдолу. Самия бас пък иде малко слаб(поне при мене на простите слушалки) - когато минеш с чука отгоре при мастеринга, ще се губи. - Баса е сух и заглъхва на дълги тонове - трябва му компресия. Може да си поиграеш с хорус съвсем лек, но атаката му трябва да е много по-остра и да задава ритъм с касата - Тази Palm Muted китара й липсва presence - докато пича не пее, трябва да е с нивото на вокала почти. Ще се получи як ефект ако вкараш някакво ритмично slapback ехо което да играе м/у ляво и дясно - виждам, че китарата ти е в дясно, значи може да се отразява един път в дясно и някакъв съвсем лек реверб дето почти да се загуби при мастеринг, колкото за пространство. - Другата чиста китара в ляво - chorus, компресия и реверб който да я прати и в дясно/средата. - Същото важи за соло барабанчето - също и че нямат атака достатъчно и не изпъкват достатъчно в микса. Може да си поиграеш от соло барабанчето, фуса и чинелите да вземеш един high-pass канал и да го прекараш през стерео реверб или някакъв стерео enhancer, за да получиш по-раздалечена картина на барабаните. При прекаляване с тоя ефект барабаните имаш чувството, че свирят зад гърба ти - Вокала - първо презапис - поне за мен на някои места направо се усеща мързел да се разпее Почти като U2(да ме извиняват феновете, ама тва е от малкото банди, от които ми се доспива директно - толкова е скучен вокала им). За вокала един деесер и компресия, колкото да се изравни, както и малко бутване на presence, за да изпъкне напред. Може да се сложи някакво минимално ехо и реверб за пространство, ама на тоя стил не му ходи. - Солото също е тънко, потъва още при микса отзад, а трябва да изпъкне точно колкото вокала. Звучи тънко и резливо, и неубедително. Остави му малко среди в блендата, и по-изразено ехо, което пак може да е като на palm muted китарата - да го праща в ляво и в дясно. - Динамиката на парчето също куца - последния припев имам усета, че искаш да го направиш като кулминация на парчето, обаче точно там е момента да помпи повече компресора и да се напълни цялата панорама със звук доколкото може(loudness war ). - По принцип не завършва зле, но синтовете трябва да ги дръпнеш малко по-рано, а до самия край на fade-out да отзвучава баса чуваемо, за да носи соло китарата - човек почва да недочува първо ниските когато намалява звука, затова е трудно такова затихване да се балансира приятно. Това е което мога да се сетя на прима виста и все пак пречупено през моята крива камбанария И не забравяй, че това са идеи а не план - ако ги направиш всичките до една, ще стане една голяма манджа с грозде Чак след тоя микс, следва мастериране, което трябва съвсем нежно да бутне EQ, стерео картина, нива и т.н. В смисъл трябва да ти е приятно да слушаш самия микс дори да не е мастериран, поне мен са ми казвали, че трябва да го чуваш все едно слушаш бандата на живо пред себе си. Другото което мога да ти дам като съвет е да си представиш микса като една празна стая - в ляво и дясно е ясно, а напред и назад е честотата - всеки инструмент и звук е едно парче балатум, което трябва да постелиш някъде - задачата на микса е да обхванеш целия под и да го постелиш така, че от една страна парчетата да се застъпват приятно едно с друго, за да звучат хомогенно, да са равномерно постелени по цялата стая в ляво и в дясно и напред и назад, както и да няма натрупани парчета в един и същ момент едно върху друго - китара да се бие с вокал, две китари да се бият и т.н. Panning-а е лесен, но за Equalization съм чувал, че хората, които изучават аудио инженеринг имат цял отделен обучителен модул по темата Тва ти е кажи речи най-мощния инструмент, в допълнение с компресора. Ми, тва е Цитирай
panko Отговорено Юни 7, 2012 Автор Отговорено Юни 7, 2012 Благодаря за съветите Не всичко от това което ми написа разбирам в смисъл ритмично slapback ехо. Как се прави ? В много записи съм го чувал обаче не знам как да го направя. Соло китарките са импровизациика и ще ги изсвиря по -добре. Можеш ли да ми обясниш high-pass канал за соло барабанчето? Цитирай
7thString Отговорено Юни 8, 2012 Отговорено Юни 8, 2012 - това е слапбек ехо - където нямаш заглъхващи повторения, а е едно(думата иде от единично отражение - както като се провикнеш в планината, балкана ти говори). Като го направиш както теб- източника ти е в дясно, а отражението - в ляво, и го навържеш ритмически - примерно осмина такт, или четвъртина, или път триоли(тъй ли се казваха?). Второто е начин да разпънеш стерео картината - взема се само високата част на сигнала(high pass) - примерно 12-13KHz и нагоре, и се слага някакъв стерео реверб или enhancer. Другия вариант е стереото да си е още от записа с отдалечена двойка микрофони, които да записват стерео картината - с оверхед не знам дали би се получило добре. Аз от китаристка гледна точка - винаги, ама винаги на лайв си озвучавам китарата с два микрофона(симетрично разположени естествено) и крайния резултат винаги е по-добър Има и доста готови VST-та, които са специално за целта - тук хората ги обсъждат поименно: http://www.kvraudio.com/forum/archive/effects/2003-04/17563.php Цитирай
Telerig Отговорено Юни 23, 2012 Отговорено Юни 23, 2012 В някои случаи в озон изотоп плъгина има ривърб, който се ползва при мастеринг. Не казвам, че тоя плъгин е най добрия на света, но става. Има такава практика да се слага ривърб при мастеринг понякога, ама тоя който го прави трябва да знае какво прави и защо и всичко друго да му е наред, па да е опрял до ривърба. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.