Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Отговорено

И още нещо...Down dither се прилага след mastering .... !В никакъв случай накрая на mixer-a преди да е минало finalizing processing (a.k.a. postproduction/pre-mastering)....Просто се ограничаваш страшно много при самия mastering ....Най-малкото си изглаждаш headroom-a :) ...Другото нещо за resolution - както syncho каза,работете на възможно най-високия resolution и това e ....С навлизането на DVD-A и SACD на пазара,изискванията за качество все повече и повече се увеличават...А 16bit-a отдавна не са достатъчни и тази резолюция мисля,че не би трябвало да присъства в речника на някои при факт,че повечето що-годе сносни audio interface-и ти позволяват 24 най-малко :)

  • Отговори 39
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Отговорено
Извинявам се предварително,че ще дам линк към друг форум,но беше ставало въпрос за това :

drumandbass.cult

 

P.S. Ако ви иска да се регистрирате или нещо от сорта,ще го copy/paste тук :) ....

копи/пейстни го, плс :)

Отговорено

Има голяма разлика между 48 и 44.1 KHz поне за моите уши.

 

При запис, обработка, мастеринг е добре да се работи от 48 KHz нагоре според възможностите 32 Bit Float, но над 96 практически си e губeене на процесорно време. За dither задължително при down sempling. Експорт според носителя на който ще се качва. MP3 върви и на 48 KHz на повечето микросистеми дори.

Аз така си ги правя нещата с много експерименти и не задължавам никого.

Отговорено (Редактирано)

Абе не е ноо оправдано да се изказвам след баш разбирачите, ама ми се струва, че за непрофесионално записване в момента 24бит/48Кхц е най-добрия компромис. По-нататъка вече не получаваш много, а става доста по-трудно всичко - обработка на файловете и т.н.

 

 

А дитър - разбира се като последна стъпка!

Редактирано от Glacierise
Отговорено
Абе не е ноо оправдано да се изказвам след баш разбирачите, ама ми се струва, че за непрофесионално записване в момента 24бит/48Кхц е най-добрия компромис. По-нататъка вече не получаваш много, а става доста по-трудно всичко - обработка на файловете и т.н.

А дитър - разбира се като последна стъпка!

разбира се ....пък и в крайна сметка всичко зависи какво ти позволява хардуера, с колко тракове работиш, ефекти в реално време, инструменти...:)

Отговорено
Абе не е ноо оправдано да се изказвам след баш разбирачите, ама ми се струва, че за непрофесионално записване в момента 24бит/48Кхц е най-добрия компромис. По-нататъка вече не получаваш много, а става доста по-трудно всичко - обработка на файловете и т.н.

 

 

А дитър - разбира се като последна стъпка!

Имаме участник познал средната линия. :):)

Отговорено
Извинявам се предварително,че ще дам линк към друг форум,но беше ставало въпрос за това :

drumandbass.cult

 

P.S. Ако ви иска да се регистрирате или нещо от сорта,ще го copy/paste тук :) ....

копи/пейстни го, плс :)

ми това беше от преди бая време .... де факто един мои пост относно формати и кратката дисцусиа след тожа ... просто си мисля че може да е интересно да прочетете..... ако пък ви се виждат пълни глупости се извинявам предварително...

 

Топик: Thoughts on formats:

phile:

ehhhg.... kids .... ako imate opciata da rabotite mejdu 24bit i 16bit formats izpolzvaite 24bit.... vajno e da se sledi praviloto za "Best Source Possible" koeto znachi che e vajno sources da sa chisti i dynamichni, ako sources sa 24bit -- oshte po-dobre, no stoite v 24bit. Ako ne sa -- no vse pak pravite internal processing sqs sequencer/DAW -- bounce-vaite(zapisvaite) final mix vqv 24bit. Prichinata e che internal processing se izvqrshva na mnogo po-visoka resoliucia (v momenta 32bit float point i 48bit float, kato ima plugins koito stigast do 64bit fixed na eq side i 32bit float na comp/lim/gate). Dosta ot softsamplers nashe freme pozvoliavat da se convert-va file na 32bit float point internal ( za koeto bih posqvetval) kogato se add-va kqm patch. Rabotata e tam che 16bit i 24bit imat razlichni dynamic ranges kato pri 24bit noise floor e pod nivo koeto se chuva ot choveshko uho, dokato pri 16bit ne e taka (-139dbFS za 24 bit and -91dbFS za 16bit). Ako zapisvate (bounce-vate) vqv 16bit , sequencer-a/daw praviat dithering dva pqti -- pqrvia pqt kato vliza -- ot 16bit na 32bit (ili kakqvto e internal) i edin pqt kato izliza -- obratno kqm 16bits , koeto vkarva shum i de fakto ogranichava kolko moje da se uvelichi signala pri post production, poradi prostata prichina che noise floor se pokachva i za da se ne zabeliazva triabva da se namali volume. Sega ima i drugo neshto koeto opredeleno triabva da se ima v predvid pri vsichkite tezi operacii - effecta na cumulative dithering -- s drugi dumi kolkoto poveche se dither-va ( convert-va se v razlichen sample rate/resolution) tolkova poveceh se uvelichava harmonic distortion i kachestvoto na sound-a pada strashnoi mnogo, taka che triabva da se ima v predvid kakvi operacii se izvqrshvat i da se vzima pod vnimanie prez kolko etapa na conversion shte mine signala. Da se vqrnem kqm bouncing -- pri bounce vqv 24bit obahce dither-a nagore ne okazva tolkova goliamo vlianie, nai vehce poradi podredbata na bitovete vqv samia wordlength -- pri 16 -to-24 se slagat nulev bit v kraia na 16 za da se poluchi po dqlqg wordlength koeto pqk preebava bit quantization pri processing i se poluchava kasha ot drug vid, obache 24bit i 32bit imat sqshtata dqljina, .... taka che ne se pribaviat prosto prazni bit-ove, koeto pqk ot druga strana znachi che dither-a po kqsno (koito e kqm 24bit ) shte e po estestven i niama da se zabeliazva. Vsichki tracks shte minat prez post rpoduction processing nai malko za da se vdignat levels (koeto mnogo praviat chrez normalization -- DON'T , goliama greshka, ama tva tema za drug dqlqg razgovor), koeto znachi che pak shte se pravi dither up and down...S drugi dumi -- napravete si usluga, ako iskate da e po chist sound-a i da e po dynamichen (shtoto 16 e joke v tva otnoshenie), rabotete vqv po-visok bit rate i resolution. V momenta nai dobria process za dither e POW-R, koito e implementiran vav povecheto golemi sequencers i audio editors (uhhhh moje da se govroi strashno mngoo za razlichnite dither algorhythmi i za tova kakvi curves proizvejdat) i nai pravilnia nachin (imho) da se izpolzva e da se priloji edinstvenno na krainata stepen na prerabotka na track -- kogato veche shte triabva da otiva na Audio CD ili mp3, za da ima samo dva stage-a na 16bit dither -- kato vlizat individualnite sounds vqv daw/sequencer i kogato se zapisva na CD ili convert-va v mp3.

 

...hmmm.... tova sa moite misli i opredeleno sa otvoreni za obsqjdane....... Please, correct me if I am wrong at any point!

 

 

straightlegfit:

ima logika v neshtata, koito kazvash, phile. .

no ima neshto, na koeto e osobeno vajno da se obyrne vnimanie:

Kakto raboteh na 48/24 sys sound karta, nepoddyrjashta tezi parametri, se okaza, che nakraq, pri konvertiraneto vyv 44/16 .wav-a promenqshe zvucheneto si glavno vyv visokite chestoti. i to si beshe razbiraemo, no az ne se bqh setil za nego, pri samata mi rabota sys 48/24-tov source.

taka che az vse oshte, dokato sym sys sound card creative s parametri 44/16, predpochitem da rabotq s tezi parametri, za da byda siguren, che v edin moment, kogato predostavq gotov produkt toy shte se chuva navsqkyde taka, kakto se chuva i pri men.

prav li sym?

 

 

phile:

ne mislia. sega promianata stava pri conversion-a zashtoto se diga noise floor i tochno okolo 3khz.... (choveshkoto uho e po princip nai chuvstvitelno kqm shum v tozi range), koeto po princip e glavnia content na dosta sounds. Sega drugoto neshto e kak tochno go convert-na?! Izpolzva li dither?! Sega shtom kartata ti ne poddqrja 24bit po dobre stoi vqv lower bits... rabotata e tochno tam che ne chuvash kakvo pravish (makar che me uchudva che tia izobshto gi sviri).... tova e razlichna situacia- sega rabotata e tam che kato mixirash individualni sounds koito sa v 16bit tehnia noise floor veche e visok -- pri mixing se sumirat ot razlichnite kanali/instrumenti/sounds i de fakto se uvelichava -- za tova Best Source possible -- pri 24bitnoise-a e nisqk i kato se sumirat pak e po-nisqk ot tozi na 16bit ...prosto e logichno.(sega da otbeleja samo che ne stava prosto da smenish wordlength ot 16 na 24 - ako e sample toi triabva d ae zapisan v 24 bit .... Pri conversion ot24 na 16 za CD, net, etc... se polzva dither -- v momenta se smiata che Pow-R type3 e nai natural kqm choveshkoto uho, poneje e non-linear -- ako mu pogldnesh spectral analyz snapshot na noise floor -- toi ne e prava cherta -- pravi dopqlnitelen lek dive kqm 3khz sled tova lek bump up (leko nad average) , i sled tova pak bump ot 16khz na gore (koeto de fakto e non-audible content, obahce tochno tam sqs boost moje da se dade chuvstvo za air i prostranstvo v mix-a. Pochti vsichki wave editori idvat sqs pow-r (sqs selection na type). De fakto pri teb problema kakto ti kazah e che ne si chuval vqv originala kakvo tochno si mixiral i posle kato si convert-nal si chul veche kakvo e polojenieto. Pri chist conversion noise floor se kachva lineino prez celia spectrum i ti e promil dopqlnitelno highs ... i osven tova ...hh DVDaudio , SACD, navlizat seriozno i te sa si 24bit , malko po malko se promenia one bit chip-a vqv consumer electronix i skoro shte moje spokoina da raboti sqs 24bit

 

P.S. btw prichinata poradi koiato niama da stane s conversion ot 16bit na 24bit -- pri toia conversion de fakto se pribaviat 8nuli v kraia na word-a (16+8=24 v sluchaia) i de fakto ne se pribavia nikakqv content. Osven tova 16bit e dosta compressiran sound i de fakto za da se napravi pravilen uncompression v sluchai triabva da se polzva i lek expansion vqv signal path za da "simulirash" dynamics (plius asynchronous sample rate converters)....

P.S.S. az ot koga ti govoria za upgrade na interface ..... struva si

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.