7thString Публикувано Април 5, 2012 Публикувано Април 5, 2012 Тъй. Айде отзад напред: Тук и тук пускам архив от две части - едно издевателство над comfortably numb - бекинг трак, един грозен микс и flac-че с DI от китарата, който иска да пробва да си я реампне за да чуе за какво става въпрос. Сега бързи впечатления + Много красив дизайн - дори да си бях харесал друга китара когато отивах към магазина, тази ми легна на сърце от раз. Финиша е с фурнир, който, не знам как да го обясня - под различен ъгъл променя шарката си. Матов. Инлеите са приятни и ефектни, кантовете също много ми харесват. + Звука е очарователен - тялото е много резонантно и определено придава характер. С това тънко тяло от тежко дърво се получава много интересна комбинация - хем има достатъчно вискои и presence, хем има и плътност и не звучи като от талашит. + Въпреки тремолото, състейна мен ме устройва повече от добре. + Тремолото е много мазно, малко по-тежко е заради тези лагери, но пък много по-стабилно и балансирано по целия си ход. Към момента въпреки някои от издевателствата ми, не съм забелязал да изпуска строй. + Много балансирана откъм тежест и форма - тялото на някои места е тънко почти сантиметър. ? Мензурата и грифа са нещо, с което явно не мога още да свикна, както си и личи - оказва се по-дълъг, широк, но тънък гриф, който за захват е адски удобен, но с тази голяма мензура, на моите къси пръсти им иде доста голям разкрач. Ще се свиква. ? Имам усета, че материала на прагчетата е мек и ще се изшкури бързо. Ще видим. ? Адаптерите са що-годе ОК за ентри левел китара, но на тази й убиват чара. Само си представям като пъхна Evo-тата в нея, ще unleash the beast. Няма щастие без болка. Лошото е, че изненадите не бяха приятни: - Първата бройка, която взех беше с отлепен фурнир, изпаднали странични инлеи и засъхнала капка боя отстрани. Всъщност се зачудих дали наистина фурнировия топ трябва да е толкова тънък - този разлепения наподобяваше фурнира, който се лепи по кухненските шкафове и гардеробите. Имах визия, че китарния фурнир, който го ползват за "top" ще е поне едно 4-5мм, а не ваденка. Тук разбирачите имат думата... - Втората бройка, която имам сега, пък й изплуваха проблеми с електрониката - volume потенциометъра губи контакт, а клемата на масата към бриджа и струните не беше затегната. А пък Tone потенциометъра запира в тялото и се върти трудно. - Днес за капак докато сменях струни, се оказа, че всички ключове с изключение на един не бяха затегнати за главата. Това обясни много странното губене на строй когато не съм заключил нъта. - Ръчката на тремолото се завива с гайка, а не с щракане. При едната посока на въртене тази гайка се развива и отхлабва ръчката. Сега чета някакви импровизирани решения. - Мисля, че се нуждае от лек сетъп и корекция с тръс рода, защото при бенд на 1ва струна на 12 праг, тона се заглушава от горните прагове - това, между другото, е адски често срещано поведение. - Втората пружина - Zero Point системата - е абсолютна издънка - вярно, когато отхлабиш една струна, другите не се разтройват толкова, но напълно достатъчно за да трябва да спреш да свириш и да донастроиш китарата. Недостатъците обаче са доволно много - имаш една мъртва зона на хода на тремолото когато зацепват вторите пружини. Не можеш да правиш вибрато с удар по лоста. Dive е кажи-речи два пъти по-труден от набирането нагоре. Общо взето след първото ми докосване до ZR стигнах до извода, че ще разкача втората пружина! Общо взето, дълбоко съм разочарован от качеството на производство на Ibanez. Не кефи мисълта да си имал 10 години китара Yamaha за 500лв, която е била блъскана, изтървана и изнасилвана по сцени и да не е паднало едно винтче и шайбичка досега, а инструмент за 3 пъти повече, на уж реномирана марка да почне да се разпада още от кашона. Ibanez трябва да решат - дали ще правят китари, или ще берат ориз. Адски съм благодарен на персонала на Икономов, че реагираха много бързо и ми смениха първата бройка. Сега е ред да ги потормозя за втората, хем да й имплантираме Evolution-ите, за да й се отпуши звука, който, въпреки всичко, е страхотен! Не, че не мога сам да си я оправя, но, нали - гаранции, маранции. Ми, това е от мен. Снимки в нета - бол. Полезния извод, който може човек да си направи е когато пазарува каквото и да е, да гледа всичко милиметър по милиметър. Все пак, когато се купува нещо на старо, човек е по-склонен да преживява дефекти и бойни белези, но като си купува нещо ново, се очаква поне излизайки от магазина да е с чисто нов, перфектен инструмент, поне докато не си я шибне сам в някой ръб на маса Поздрави. 1 Цитирай
iliev.p Отговорено Април 6, 2012 Отговорено Април 6, 2012 Без да се засягаш,ама не виждам причина след толкова забележки да искаш да имаш този модел китара.Да си купиш за 1500лв. проблеми които ще отстраняваш на чисто нов инструмент......... Ебаси звука който пък чак толкова да издава.... Цитирай
7thString Отговорено Април 6, 2012 Автор Отговорено Април 6, 2012 (Редактирано) ^ Не ми беше цел да критикувам китарата като такава - както долу написах, по-скоро съм изненадан, че Ibanez като фирма си позволяват такива ексцесии в този клас инструменти. Остава да предполагаме, че в най-горните им класове нещата са различни, но знае ли човек? Засега при втората бройка, нещата, които откривам са по-скоро дразнещи отколкото проблемни и се надявам всичко що има да изскача, да се случи в гаранционния срок все пак, хехе Инструмента е страхотен - сравнявах и с няколко други модела. Просто като се избира трябва да се ползват и 4-те очи. Това важи не само за Ibanez, ми всичко, от което човек би бил разочарован ако му сервира изненади. Може би това е и причината поради която много хора тук изрично казват, че търсят китари, произведени преди 20-30 години. Същата дилема съм имал за много други неща - фотоапарати, обективи, колата - купуваш си нова кола и се абонираш за фирмения им сервиз Редактирано Април 6, 2012 от 7thString Цитирай
iliev.p Отговорено Април 6, 2012 Отговорено Април 6, 2012 (Редактирано) Скоро разгледах "Гибсъните" и "Епифоните" , не видях такива дефекти по изработката,отлепени,капки боя и т.н. Но все пак имам едно на ум,че не хората от дадена марка са 100% виновни, вина имат и тези които ги купуват(внасят) важи за всички стоки.......... Все пак едно голямо БЛАГОДАРЯ, че сподели впечатленията си с нас,много яко инфо за бъдещите купувачи !!!!! Редактирано Април 6, 2012 от iliev.p Цитирай
7thString Отговорено Април 6, 2012 Автор Отговорено Април 6, 2012 Имат си, имат Бях гледал един Jackson, забравих вече модела, но на него пък му бяха развити винтовете на тремолото - разбирай - след половин година се чува едно голямо "Щрак!" и червата на китарата ти остават в ръцете. Тук поне нещата се видяха в началото, пу, пу, пу. А вносители и т.н. - нямат вина - пред мен китарата се разопакова от Оризоландия Даже има листче с печати от хората, които са я минали под качествен контрол - чонг ли и подобни Уточнение, че забравих - повечето ритми в тракчето са на N+M позиция, първото соло и началото на второто - на N, последната част - B. Цитирай
iliev.p Отговорено Април 6, 2012 Отговорено Април 6, 2012 Ок съгласен съм,понеже случайно прочетох за мерака ти на тази китара и следих историята,радвам се ,че я имаш вече и да я разстриваш със здраве,па и парите да си върне със свирене(дай боже голям концерт)! Цитирай
MrDeath Отговорено Април 6, 2012 Отговорено Април 6, 2012 А хора продаваха японски С-ки за по 600-700 лева с EDGE, еми... Цитирай
7thString Отговорено Април 6, 2012 Автор Отговорено Април 6, 2012 (Редактирано) Стария едж е една от основните причини да не искам стара китара... + това апаратурата е едно на ръка, но стара китара - то е малко като жена - друго си е да си й първия Редактирано Април 6, 2012 от 7thString Цитирай
MrDeath Отговорено Април 6, 2012 Отговорено Април 6, 2012 Сподели защо, държи строй прекалено добре ли или защото "мърка" добре? А пък смяната му с оригинален ФР май пак прави цялостната цена по-малка от 1500 лева, ако тази китара е толкова де, мярна ми се някъде, а всичко останало e японско. Пък в качеството на индонезииските инструменти на тази фирма всички сме се убедили. Да, не е пълна скръб, но за тези пари... Цитирай
7thString Отговорено Април 6, 2012 Автор Отговорено Април 6, 2012 (Редактирано) Пробвай и ще видиш. Разлика в държенето на строй няма как да има, т.к. в това отношение всички Edge-ове на Ibanez захващат струните по един и същи начин с изключение на една изцепка без заключване. По балансирано е, върви по-мазно и като цяло се усеща по-добре. Няма ръбове, които да ми се затъпяват и т.н. и т.н. Доста попрочетох преди да се спра на този модел - абсолютно съм на мнение, че Edge ZR ZPS2 е най-успешното тремоло на фирмата, а и на пазара от това, което съм пробвал до момента. Хората са се постарали да елиминират слабите места на предишните си разработки и са успели. Това, че втората пружина е неудобна е мое лично мнение, но и хората са дали избор - сваляш капака, откачаш пружинката и си имаш стандартно плаващо тремоло. П.П. Може би наистина изглежда странно, че с толкова негативни точици изписани в ревюто ми, съм толкова доволен от този инструмент - повечето хора като си вземат нещо ново, надяват розАвите очила и "мойто Айше е най-убаво". Еми, аз съм обективен човек и смятам за полезно да споделя всичко както си е - за някой може да е проблем едно, за други - друго. Аз още като отивах към магазина бях убеден, че ще сменя цялата електроника по китарата, щото не съм виждал инструмент, ако ще и от най-висок клас, който да не е пълен кенеф що се отнася до спойки, потенциометри, жакове. Колкото до самата цена, смятам, че на фона на инструменти, струващи 2-3 пъти повече, които бях изпробвал същия ден, си струва всяко левче Редактирано Април 6, 2012 от 7thString Цитирай
iliev.p Отговорено Април 6, 2012 Отговорено Април 6, 2012 Преди всичко е най важно теб да те кефи,а мнения , колкото са хората толкова и мнения . 1 Цитирай
Yves Отговорено Април 6, 2012 Отговорено Април 6, 2012 (Редактирано) Значи излиза, че качеството не е строго зависимо от страната производител, а според QC на всяка отделна марка. Имам индонезийска китара, която е безупречна, ама абсолютно безупречна откъм направия. Корт за 800лв барабар с хардкейс. На китайския ми BC Rich единствено единия пот застъргваше леко в тялото /като единия от твоите проблеми/, ама тва е бял кахър...оправя се за под 1 минута с макетното ножче. Единствено с Vintage V100 съм имал по-сериозни проблеми с електрониката и то спойките. Бяха много кекави и като ръчках нещо по електрониката се разпояваха. Но определено имаше намеса от моя страна, не е имало повредени от самосебе си спойки. Това е виетнамска китара за 500лв... И трите са азиатски, но нямаше никакъв случай дори на нещо развито, камо ли за отлепен топ. Не съм фен на Ибанец, но определено мога да кажа, че съм изненадан за проблеми от такъв род и то за доста скъпа китара. Тоя фен / / разказва за доста малоумни проблеми с един Гибсън експлорър. За мен е повече от ясно, че всички са го закършили яко в сравнение с едно време, няма Гибсън, няма Мибсън. Всеки търси максимална печалба. Просто човек трябва да гледа внимателно какво купува и да е в течение с тенденциите относно QC в света...просто някои големи марки прекалено много разчитат на надписа на хедстока и в тоя смисъл аз вече съм се ориентирал към по-окултни марки Редактирано Април 6, 2012 от Yves Цитирай
MrDeath Отговорено Април 6, 2012 Отговорено Април 6, 2012 Конкретно за тази марка точно страната производител е от значение, а оказва се и епохата и тъй като това е китара, а не жена, не мисля, че от значение 7ми ли си 19ти ли си, стига китарата да е наред и да свири хуаво. В крайна сметка парите са си на 7thString, преценил е, че иска такова тремоло и китара - купил ги е. Хубаво е, че е написал за проблемите, аз просто казвам каква според мен е по-добрата алтернатива по отношение цена-качество. За някои хора би било по-добре да си купят употребявана японска китара, за други нова индонезииска, от там нататък всеки си носи последствията. Разлика между изработката на Ibanez в Япония и останалия свят има, за Корт, БС Рич, и други не знам, но и темата не е за тях в крайна сметка. 1 Цитирай
sid Отговорено Април 6, 2012 Отговорено Април 6, 2012 Здравейте, Реших да пиша по темата заради някой нередности по изказванията Ви които забелязах. „Недостатъците обаче са доволно много - имаш една мъртва зона на хода на тремолото когато зацепват вторите пружини.” – „Мъртва заона” на тремолото не може да има тъй като независимо от вида му, то работи на принципа на везната, баланс между напрежението на струните от една страна и пружините от друга. Така нареченият „stop bar „ е плътно прилепен към състейн блока когато правиш дайв, когато обаче дръпнеш назад stop bar –а се отдалечава и неговата роля тук е при отпускане на ръчката да спре тремолото в изходна позиця, по друг начин казано, да запази тунинга на китарата. Тоест „вторите пружини зацепват” само в нулево положение. „Мензурата и грифа са нещо, с което явно не мога още да свикна, както си и личи - оказва се по-дълъг, широк...”. По-дълга мензура на грифа от? Гибсън ,да определено. Иначе е 25.5” . Ето и сайта за повече инфо: http://www.ibanez.co.jp/products/eg_page12.php?area_id=3&data_id=275&color=CL01&year=2012&cat_id=1&series_id=75 ,абсолютен стандарт за Ibanez. „Ръчката на тремолото се завива с гайка, а не с щракане. При едната посока на въртене тази гайка се развива и отхлабва ръчката. Сега чета някакви импровизирани решения.” За това мислех да не пиша ,но не погледна ли начина на захват на ръчката в магазина 2-та пъти ????? „Dive е кажи-речи два пъти по-труден от набирането нагоре. Общо взето след първото ми докосване до ZR стигнах до извода, че ще разкача втората пружина!” За „Dive” ще напиша малко повече, механика от 9-ти клас: Еластичност на пружините се обяснява с закона на Хук ,(деформацията на тялото(пружината) от равновесното му положение). Когато натискаш ръчката на тремолото за дайв ти разтягаш пружината или я отклоняваш от равновесното и положение, в същия момент обаче действа и друга сила наречена от физиците”връщаща сила” действаща в посока на равновесното положение на тялото. Това създава усещането за усилие. По същата логика дърпайки ръчката назад приближаваш пружините до тяхното равновесно положение ,което създава усещане за лекота! „....а клемата на масата към бриджа и струните не беше затегната” Дали ще Ви признаят гаранцията при положение, че сте отваряли капаците на кухините на хардуера? С пожелания за успешен и стремителен ден! Цитирай
7thString Отговорено Април 6, 2012 Автор Отговорено Април 6, 2012 (Редактирано) ^ По принцип репортвам всеки заядлив коментар, който срещна, защото ми е писнало да чувам, че музикантите били арогантни тъпаци, но много хора с цел да си хранят егото пишат доста заядливо. Но да резюмираме 1. Мъртвата зона се усеща като рязък преход в нулевата точка и понеже втората пружина освен, че опира на тремолото, опира и на две пластмасови каналчета и то опъната. Ефекта от това, може да прочетеш в цитираната от теб физика за 9 клас. Всъщност ако рязко минеш от дайв на опън, дори се "усеща" като прещракване, когато тремолото подпре втората пружина. 1. Никъде не съм казал, че мензурата е нестандартна, гадна и т.н. Написал съм с какво я сравнявам и, че съм свикнал на китара с по-къса мензура. Затова и не съм го писал като минус. Чукча писател, чукча не читател... 1. Това, при 10 прочитания не го разбрах. 1. Интересно обяснение, но явно не си разбрал какво казвам. Нищо, ще го сипя с бебешка лъжичка, на малки хапки. Когато тремолото е в едната посока, където втората пружина на ZR не действа, действат 2 пружинки - тия, които са на всяко плаващо тремоло. Когато го бутнеш в другата посока, то подхваща и другите 2 пружинки на ZR системата. Колко пружинки имаме в този случай оставям на теб за домашно от учебника по математика за 1ви клас, 2ри срок. Оттам нататък по кой физичен закон ще ги смяташ не ме вълнува 1. Дали? Знам ли, в гаранцията няма условие не отваряй капака. Всъщност в самия магазин ми казаха как да махна пружините, за да елиминирам ZPS, което води така или иначе до отваряне на капака. Не съм се замислял за това обаче - може би просто са коректни търговци, които въпреки проблемите със самата китара, може да видят, че биха ме спечелили като клиент Може би се чудя дали да не си купя втора, резервна китара от същия клас, или едно малко маршалче, което пробвах там и ми хареса. Сложни мисли за средностатистическата българска глава Поздрави А, и една житейска мъдрост да ти споделя - арогантното поведение не съм забелязал да допринася за авторитета на автора. Редактирано Април 6, 2012 от 7thString Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.