Fender Публикувано Юни 15, 2006 Публикувано Юни 15, 2006 На първо място разбира се е инструмента и човека който свири на него но все пак и тонинжинера може малко да помогне... 1. Настроика ма касата. Това повечето барабанисти си го правят перфектно но винаги може да попаднете на изключение, затова е добре да знаете някои основни неща - разонансната кожа трябва да се настрои малко по-високо от бойната и ако няма отвор за микрофон по-добре я свалете освен ако няма да се свири джаз разбира се - касата трябва да е по-висока от баса и с колкото се може по-малко демпване. По възможност не окачвайте томовете на касата или убедете барабаниста да сложи само един том...аве дълга тема ... 2. Микрофони. Никога на забравяйте че касата влиза във всички микрофони на сета и в тези на китарите ако са наблизо затова започнете чека с овърхедите и изкарайте високите на касата от там - това се отнася за целия сет!!! И въобще отворете всички микрофони по малко - сещтате се защо Избора на микрофон е сравнително проста работа- D112 Beta 58 и въобще има много страхотни модели лично аз съм фен на D112 но и примерно SM 57 върши добра работа за разлика от басовите микрофони на някои фирми като Fame i Stagg които освен че са евтини май нямат друго предимство. Не ме разбирайте погрешно не искам да правя лоша реклама - примерно Stagg имат страхотен модел за акустична китара и Fame имат мноо як за брас - просто мокрофоните им за каса не са от най-добрите им попадения. И не забравяйте да слушате повече отколкото да гледате модела разбира се Разположението на микрофона вече е малко по-тънка работа. Трябва ви хубава стойка, за предпочитане от малките с масивна метална основа. Добра стартова позиция е на 20см. от бойната кожа вътре в касата като го завъртите малко встрани от оста и въобще опитаите да направите честотен баланс между ниските и средните чрез позициониране. Не забравйте че по време на чека на касата трябва да свири барабаниста , като през това време може да си фирка или да пуши или там квото му се прави само да е седнал на столчето. 2. Гейтове. По скоро не ,освен ако гейта не е от Drawmer на горе и не става въпрос за голяма сцена. Иначе правилото е колкото по - малко демпване толкова повече гейт като с атаката регулирате пънча е а с релийза ниските и въобще използвайте гейта по-скора за правене на звук отколкото да махнете кростолка, при касата особено ако микрофона е вътре не пречи чак толкова. 3. Еквилайзер. Единствено правило - 400 hz OUT - така ще направите място и за ниските на китарите. За останалото си имате уши И на забравяйте овърхедите ... 4. Компресори. O iiieeaaahhh Baby ... ratio 4:1 attack 5-15 ms. release 50-60 ms. примерно ако имате само един компресор използваите така наречения New York trick - пуснете сигнал към компресора през един aux от каса барабанче томове а може и фус и добавете изходния сигнал към микса през някои канал или канали като може да пипнете малко и еквилайзера на тази канали....за тези които не са го пробвали им обещавам че ще им хареса като свирка рано сутрин Ако нямате компресор кажете на собственика на клуба да продаде кафе машината и да си купи .. ще му върши повече работа )) Аре Have Phun Цитирай
Katsko Отговорено Юни 15, 2006 Отговорено Юни 15, 2006 само да поясня,коментарите ми са за звук НА ЖИВО да добавя:повечето барабанисти НЕ могат да си настройват касите...основен проблем е зверското натягане на кожите,в резултат на което точно дразнещите резониращи честоти от които имаме нужда от параметрик за да се оттървем, зверски изпъкват... относно ниските среди- и да и не..като правило е добро,по-принцип е така , но се е случвало да ги вдигам , за да "излезе" пънча в ниските на касата,който по една или друга причина го е нямало... тва с овърхеда не е възможно защото чинелите после режат глави не съм забелязал на практика през годините в които свиря както и по наблюдения на други колеги барабанисти томовете маунтнати на касата да пречат на звука също не съм съгласен за гейта..пак доста барабанисти просто нямат кик демек силица и микрофона на касата е доста вдигнат и е хубаво гейтец особено за ниските от набиченото на сцената китарно или бас кубе или пък флоор които смело влизат в касата и микрофонират основно е добре микрофона да сочи мястото където удрят чукчетата за да се чува отчетливо често срещана грешка е да се слуша касата единствено сама по себе си и без микс.това е грешка защото касата ще свири с барабанче,бас и група,важно е да влиза в микса спрямо тях а не да звучи гот сама по себе си Зенхайзер също имат сериозен модел микрофон за каса,а понякога евтинийките по лиценз могат да ви изненадат приятно...ако жертваш 10-15 процента качество на звука в замяна на спестени 50-60 процента средства това хич не е зле мисля аз,а и повечето хора дето дават пари за микрофони на живо кажете на барабаниста на чека ДА НЕ МАРКИРА за да не цепи глави после касата на първото парче и да микрофонира...в тая връзка аз съм чувал връзванка във високите от касата с вокален микрофон набичен на макс щото на него пее крехка жена ..и ко праим?режем високи на вокала и както обичат да казват големите(философи): правила няма , има само общи положения:) Цитирай
Mozart Отговорено Юни 18, 2006 Отговорено Юни 18, 2006 - касата трябва да е по-висока от баса и. ... Моля да поясниш защо :wow: Аз,си мисля че касата е по-ниска от баса като цяло :read: Цитирай
bobalan Отговорено Юни 18, 2006 Отговорено Юни 18, 2006 - касата трябва да е по-висока от баса и. ... Моля да поясниш защо :wow: Аз,си мисля че касата е по-ниска от баса като цяло :read: няма правила - зависи от стила къде ще се наместят инструментите каса и бас. Ако говорим за основен тон, имайте предвид, че основния тон на касата варира от 100 до 140хз, а както знаем основни тонове на 5струнния бас слизат до 38хз. Това не пречи разбира се фокуса на вниманието да се премести на 40хз от касата и да се всигне на 80хз за баса, както и обратното - да се фокусира касата именно на 120хз а баса да остане в пълна мощ надолу (Тук под вдигне имам предвид като броима мярка за честота, а не като усилване на определен отрязък от честотна лента Цитирай
Fender Отговорено Юни 18, 2006 Автор Отговорено Юни 18, 2006 - касата трябва да е по-висока от баса и. ... Моля да поясниш защо :wow: Аз,си мисля че касата е по-ниска от баса като цяло :read: Обяснението е много просто - в звука на касата има много транзиентни съставки а в този на баса по-малко...тоест касата е с повече пик а баса с певече релийз- спора е безмислен особенно ако се отнася за лайв ...ако си падате по неща от сорта на магически честоти пробвайте с пикове на баса на 80 и 1.2 и на касата 130 и 5.0- след това ги обърнете и сравнявайте Цитирай
Demiurg Отговорено Юни 19, 2006 Отговорено Юни 19, 2006 Понеже налазихте басистите, та да вметна - Си-то на 5 струнния бас е около 30-те Хц (а не 38), щото До е 32.5Хц, а Ми - 41Хц. Значи така на око тоя тон 38Хц е около D. Но това не е важно. Важното е, че първата октава на баса НЕ носи цялата енергия на инструмента, т.е. тя е доста тиха. Пълната сила бас- китарата достига при втория си хармоник - демек от 82 Хц (ако е от Ми), или от 65Хц ако е 5 - 6 струнен. Така че честоти под 60 - 80 Хц басистите могат да ги отстъпят на бас-касата ! ......... Това беше процедурна забележка - очаквам с нетърпение включване от някой разбиращ басист със съвети за озвучаване на бас !!! Цитирай
bobalan Отговорено Юни 19, 2006 Отговорено Юни 19, 2006 благодаря за уточнението, грешката е моя. С останалото съм съгласен, както се вижда по-горе. Цитирай
LOE Отговорено Юни 22, 2006 Отговорено Юни 22, 2006 Но това не е важно. Важното е, че първата октава на баса НЕ носи цялата енергия на инструмента, т.е. тя е доста тиха. Пълната сила бас- китарата достига при втория си хармоник - демек от 82 Хц (ако е от Ми), или от 65Хц ако е 5 - 6 струнен. Така че честоти под 60 - 80 Хц басистите могат да ги отстъпят на бас-касата ! Много добре казано... процента на озвучителни тела които са способни да възпроизведат честоти под 40 Хз е доста нисък. Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Юни 22, 2006 Отговорено Юни 22, 2006 Aко има още един компресор, е възможно, след еквилайзера, баса и касата да минат през общ компресор. Той не трябва да е на екстремни настройки. Около 2-3 съотношение, и сравнително висок праг. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.