MaPuHcKu Отговорено Март 8, 2012 Отговорено Март 8, 2012 Специално обръщението на акорда се оказва недвусмислено от начина, по който е записан на петолинието. Друг е въпроса, че да, за пианиста това означава точно една комбинация от клавиши, докато при китарата тоновете се дублират. Но все пак подозирам, че измежду комбинациите от тонове, които са изписани на петолинието при китарата има доста ограничен брой комбинации, които да могат да бъдат изсвирени от човек с нормален брой пръсти Единственият проблем е, че не е толкова интуитивно, колкото при пианото. Цитирай
Fats Отговорено Март 8, 2012 Отговорено Март 8, 2012 Конкретно обръщение на даден акорд (когато се записва само с буква) се отбелязва с прагчето, на което се свири, а в някои конкретни случаи се отбелязва и тонът, който трябва да звучи в баса (G / E - сол мажор с ми в баса). А когато трябва да се отбелязват особени техники и похвати всеки автор прави "легенда" с указани специални графични символи, които се изписват над петолинието. Съвременните нотописни програми като Sibelius и Finale предлагат доста възможности в това отношение, естествено след овладяване програмата на достатъчно високо ниво. Цитирай
7thString Отговорено Март 8, 2012 Отговорено Март 8, 2012 Т.е. се разбира, че се симулира таблатура... В случая програми като Guitar Pro правят обратното и добавят към обикновените табове, опашките и знаци за ритмуване и времетраене Цитирай
Fats Отговорено Март 9, 2012 Отговорено Март 9, 2012 Нищо не се симулира. Изписва се нормален нотен текст и се добавят "поясняващи" символи за различните техники. А пък табулатурата може да се напише успоредно с нотите, но обикновено не се налага. Guitar Pro е добра програмка за определени неща, например прослушване на отделните инструменти, но до тук. Възможностите на Sibelius са далеч по-големи и задоволяват най-високите професионални изисквания. Ако някой проявява интерес мога да му разкажа повече подробности. Цитирай
Morpheus Отговорено Март 10, 2012 Отговорено Март 10, 2012 Един кратък пасаж от интервю с гения на бас китарата - Майкъл Манринг от 2005 : What advice or encouragement could you offer to aspiring students? In my opinion, the most important aspect of becoming a better bassist is through listening. Listening is the one skill that you need to develop more than anything else. It's more important than technique, and it's even more important than groove. Try to develop your listening skills to a very high level, and learn to listen very deeply. 1 Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.