Jump to content
Българският форум за музиканти

Интересни наблюдения на един саунд инжeнер


Viara Ivanova

Recommended Posts

Доста истина има в тези съвети. Това обаче не бива да ви тласка в другата крайност - да разчиташ 100% на изпълнителя и микрофона и да очакваш да станеш новия CLA или Andy Wallace.

 

Освен това, което е споменато за вокалите и проблемите в техниката им, бих допълнил, че в много случаи с различни струни и начин на свирене се постигат по-големи (или поне съизмерими) разлики в звука отколкото с различна китара.

 

1. Специфичният ясен метален звук на нови струни НЕ може да се имитира с каквато и да е обработка. Ако го няма го няма. Ако струните са coated и не прекалено стари има шанс да се подчертае каквото е останало от този звук, но този тип струни поначало им липсва звучността на непокритите струни. Ако става дума за distortion ритъм китари трагедията не е голяма, но бас, акустични или чисти ел. китари - само с прясно сложени (т.е. преди записите, а не преди 2 седмици ;) )

 

2. Позицията и силата на свирене с дясната ръка (обикновено лявата при левичарите) има силно влияние на звука. При повечето бас китари има много забележима разлика в зависимост от това дали ръката е по-близо до bridge-а или neck-а, обикновено първото води до по-остър и отчетлив звук, а второто до малко по-мек и плавен звук. При dist. китарите правилният избор зависи от търсения звук, но обикновено palm mute-овете са по-ясни и стегнати близо до bridge-а и същото важи за силата на свирене (слабите или "мързеливи" palm-mute-ове често имат замазани и кънтящи ниски). Силата и техниката на свирене на бас китара променят звука значително - от тях зависи дали баса ще пробие или ще потъне, но също и дали ще има изразен музикален пик или немърливо, непостоянно и неприятно тракане и щракане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно така, при свирене с пръсти също толкова важно влияние оказва ъгъла, под който се атакува струната. Free stokes и rest strokes са два коренно различни звука, които пробиват под различен начин в микса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Освен това, което е споменато за вокалите и проблемите в техниката им, бих допълнил, че в много случаи с различни струни и начин на свирене се постигат по-големи (или поне съизмерими) разлики в звука отколкото с различна китара.

 

Много вярно и очевидно същевремено.

И не малко щуращини има в таз статия. Певци - всякакви, тембри - всякакви, настроения, стилове, имитатори - всякакви. Какъв му проблема на тоз звуко-инженер, ако е продуцента, ми да смени певеца или да му дава уроци прди да го записва, па белким вдене. Има такива имитатори на гласове, особео пък в пеенето (не само в скечовете на комиците).

 

А какво да кажем тогава за стилове, където вокалните линии са просто звучене (тежък метъл например). :)

Редактирано от hologram
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моите уважения, hologram, но не мисля, че си разбрал смисъла на статията.

Не става въпрос за проблем ?! хихих Донякъде предполагам трябва да си го чел във форума, за да ти се изясни и този му " rant" ...Статията е специално посветена на записа на добри вокали, но е естествено продължение на тезата му, че саунд инженерът не е нужно да се хАби - в случая да ръчка ИКю-то по време на запис при условие, че един певец и сам може да си направи икю ако му се обясни какво се иска от него... За съжаление има саунд инженери, които не го знаят това и се нахвърлят да записват пеене с всякакви патерички около певеца... Което говори за непознаване на естеството на инструмента.

Редактирано от Viara Ivanova
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми явно нещо го е доядяло, че някой който може да пее не си дава много зор и го е ударил на лаврите на "славата", докат е записвал, пък все ще го слушат. То го има при всички тва.

Звуко-инженерът треа да запише, смеси, мастерира виждането на продуцента. Ако не може да запише нещо, ми да сменят и толкоз, или вокала или инженера.

При мен ако дойде некой пияна "звезда", гоня директно. Напушените не са проблемни. И ковърдейл сега не звучи като оня Ковърдейл, който и да го записва и всички го знаят.

То емоция и дух с EQ, Compressors, FXs не се постигат. А не всеки певец всякога е във форма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моите уважения, hologram, но не мисля, че си разбрал смисъла на статията.

Не става въпрос за проблем ?! хихих Донякъде предполагам трябва да си го чел във форума, за да ти се изясни и този му " rant" ...Статията е специално посветена на записа на добри вокали, но е естествено продължение на тезата му, че саунд инженерът не е нужно да се хАби - в случая да ръчка ИКю-то по време на запис при условие, че един певец и сам може да си направи икю ако му се обясни какво се иска от него... За съжаление има саунд инженери, които не го знаят това и се нахвърлят да записват пеене с всякакви патерички около певеца... Което говори за непознаване на естеството на инструмента.

 

Не става дума за хабене и пестене на усилия, според мен. Главната идея е да се постигне най-добрия резултат, което в случая става именно когато поначало е изпята правилно частта, а не като замажеш проблемите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

I've gotten really into this idea that I shouldn't be inconvenienced in any way by these damn bands, except for maybe the time they chew up. Everything I have to do is probably something THEY should have done. ... I can go on and on about how my engineering has improved 20x by simply refusing to do much of any.

Това е за което говорех, което си му е негова позиция във всичките постове-дали става дума за запис на вокали или друго.

Т.е. инженерът според него няма нужда да се хАби като се нахвърля да замазва, а трябва да изисква добро изпълнение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напълно съм съгласен с това. Инженерът е инженер, а не магьосник. Колкото и да му бае (или ругае) и да го ръчка с всевъзможна компютърна и EQ обработка, от калпав запис добър краен резултат няма как да се получи ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Т.е. инженерът според него няма нужда да се хАби като се нахвърля да замазва, а трябва да изисква добро изпълнение.

 

Значи сме имали предвид едно и също. Но тази функция обикновено е при продуцента, макар че в доста от случаите той е и звуко-инженер. За съжаление повечето нашенски групи нямат пари за престой в студио, дето да свикнат с обстановката, да се поотпуснат и това най-много удря у вокалистите. А па нема и продуценти хич. А демо нивото в момента е на много високо ниво в световен мащаб. Сега младоци на по 20-25 правят чудеса вкъщи без да са учили дори за звуко-инженери. То всичко опира до хъс и малко апаратура сносна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

I've gotten really into this idea that I shouldn't be inconvenienced in any way by these damn bands, except for maybe the time they chew up. Everything I have to do is probably something THEY should have done. ... I can go on and on about how my engineering has improved 20x by simply refusing to do much of any.

Това е за което говорех, което си му е негова позиция във всичките постове-дали става дума за запис на вокали или друго.

Т.е. инженерът според него няма нужда да се хАби като се нахвърля да замазва, а трябва да изисква добро изпълнение.

Въпрос на интерпретация е дали "I shouldn't" да се възприема за "не съм длъжен" или за "не трябва". Напълно възможно е идеята му да е, че не им е длъжен, но личният ми опит сочи, че и другото е вярно ако се търси добър резултат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В случая преводът е:

'Все повече поддържам идеята, че трябва да не се чувствам обезпокояван по какъвто и да е начин ...'green_flying.gif

За личния опит - не се и съмнявам.thumbs_up.gif

Редактирано от Viara Ivanova
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В случая преводът е:

'Все повече поддържам идеята, че трябва да не се чувствам обезпокояван по какъвто и да е начин ...'green_flying.gif

За личния опит - не се и съмнявам.thumbs_up.gif

 

Аз разбрах, че човекът няма намерение и не се изживява като музикален продуцент, а просто казва: "Пич, тук имаш един пик в тия честоти, нали чуваш, пробвай да го оправиш ако искаш, сигурен съм, че ще измислиш как да стане." Ако вокалът е достатъчно интелигентен, ще слуша парчето, ще си направи изводите и ще го изпее по-добре. Музикалният продуцент директно казва: "Пич, тва не става, изпей го еди си как си (като Риана или Бионсе примерно)". Това е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.