Jump to content
Българският форум за музиканти

Какво означава символът в този акорд ?


Recommended Posts

Да бидам искрен, и јас првпат гледам такво бележење на акорд. Тој акорд го знам едноставно како E7#9. Што ли се' нема да смислат.... :nono:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

C7 e четиризвучие, но како што гледаш погоре, G не се свири, па така и за овој акорд би требало да се напише C7no5?! Според мене едноставно се работи за непотребна информација, или пак категорично прецизна некоја...Ете, тоа е E7#9, или „E7no5addG“:

 

chord_e7sharp95.gif

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е ок. С7 е доминант септакорд. Във форума http://forum.muzikant.org/index.php?/topic/75745-oaaidhey-ca-iaeiaaaue/page__st__75 е разяснено, че това е основно тризвучие + умалена седма степен.

 

Същото се разисква и тук: Jazz guitar lessons.net

 

Аналогично: ако С6 примерно също се свири без сол, то тогава акордът е равностоен на А минор. Което просто не е вярно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е можеби не се разбираме баш најдобро. :) Знам јас дека C7 е доминантен септакорд, но сакам да кажам дека тоа E7no5addG ми изгледа како прекомплицирано објаснување за еден обичен E7#9. Не знам дали си гитарист или не, но како што гледаш на дијаграмот за C7 погоре, и таму е испуштена петтата степен, т.е. не се свири G, но сепак секој гитарист почетник тој акорд го знае едноставно како C7, а не како C7no5.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, китарист съм. Учих една година джаз китара, колко съм научил е отделен въпрос ;), но винаги сме си свирили доминант септакорд като тризвучие + умалената 7ма.

 

Това, че някой е направил една или друга схема не означава автоматично, че тя е вярна.

 

http://www.youtube.com/watch?v=RlmXCubqheM&feature=related

 

Петата степен не изчезва. Е7 #9 го разбирам като E G# B D F##.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Епа ти нели го слушаш чичко Пас кога вели дека не треба непотребно да се усложнуваат нештата? :D

Која е разликата помеѓу F## и G, освен од теоретска гледна точка можеби? Или, како ти би го нарекол следново созвучие - C,E,Bb,C? А баш во џез музиката често и се испушта квинтата, бидејќи таа нема некакво значение при определувањето на видот на акордот, па така тоа no5 е излишно, освен ако можеби не се работи за класична музика, тогаш и би можел да разберам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

F## (ок, G) в случая е повишената 9та (2ра). Идеята ми е, че в това видео Джо Пас си свири акордите барабар със всичките основни тонове. Отново не виждам защо да се изпуска основен тон. Това променя цялото звучене на акорда.

 

C,E,Bb си е септакорд без петица. По-интересно ми е ти как ще наречеш пълният C E G Bb. :)

 

Стига толкова теория за днес. Лека нощ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Джо Пас, в случая, свири акордите с основните им тонове и това си е в реда на нещата. Просто защото няма бас, който да ги свири. Основните тонове обикновено се изпускат когато свирим в рамките на секция, а не когато свирим сами. Това се прави за да не се дублира басовия тон от два инструмента. Самият Пас, който свири предимно соло китара, също ги изпуска (един вид) когато свири акорди с walking bass.

 

Странният акорд (за който става въпрос в темата), най лесно може да се запише като Е7#9 и да се добави omitt 5 , ако това е наистина важно за функцията на акорда (или пък 5 степен на акорда трябва да бъде избегната поради несъответствие с мелодията в момента). В случая предполагам, че някой е искал да използва акорда не като доминантов, а като тонически, (акордът състоящ се от основна трета, седма доминантова и трета минорна е много типичен тонически акорд за Хендрикс, разни блусове и тн и тн), поради което за него е било важно гласоводенето да е точно такова, а не друго.

 

Това, което е важно да се знае за акордите, че те не винаги могат да се разглеждат откъснато от хармоничния контекст. Един акорд се строи върху всички степени на лад (скала) и макар, че в практиката ,а на китара особено, всички степени не се свирят, свирещия акорда трябва да знае кои са те, за да може да варира.

 

Акордът X7#9 може да бъде разглеждан като доминантов и като такъв да е построен върху степените на алтерованата скала(скала построена върху седмата степен на мелодичния минор) или върху полутон/тон скалата. В зависимост от това на коя скала бива построен и в съответствие с хармоничната му функция и музикалния момент, към него биха могли да се добавят други тонове от скалата

При алтерованата b9 #11 b13

При полутон/тон b9 #11 13

 

Тези неща обикновено не се записват и от свирещия се очаква да е наясно с тях.

 

 

При парчета от типа на Vodoo child на Хендрикс, акордът x7#9 кореспондира с минорната пентатоника (виж мелодията и солото) и има тоническа функция.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.