drugsarebadmkay Публикувано Юли 7, 2011 Публикувано Юли 7, 2011 Това "no" в акорда E7no5addG какво означава? Цитирай
Viara Ivanova Отговорено Юли 7, 2011 Отговорено Юли 7, 2011 Що ли ми се струва, че най-много китарни цитати има в Бисери? Цитирай
Александар Отговорено Юли 8, 2011 Отговорено Юли 8, 2011 Да бидам искрен, и јас првпат гледам такво бележење на акорд. Тој акорд го знам едноставно како E7#9. Што ли се' нема да смислат.... Цитирай
Flame Отговорено Юли 8, 2011 Отговорено Юли 8, 2011 (Редактирано) ^ C7 не е ли четиризвучие C E G Bb? Поне мен така са ме учили. Редактирано Юли 8, 2011 от Flame Цитирай
Александар Отговорено Юли 8, 2011 Отговорено Юли 8, 2011 C7 e четиризвучие, но како што гледаш погоре, G не се свири, па така и за овој акорд би требало да се напише C7no5?! Според мене едноставно се работи за непотребна информација, или пак категорично прецизна некоја...Ете, тоа е E7#9, или „E7no5addG“: 1 Цитирай
Flame Отговорено Юли 8, 2011 Отговорено Юли 8, 2011 Е ок. С7 е доминант септакорд. Във форума http://forum.muzikant.org/index.php?/topic/75745-oaaidhey-ca-iaeiaaaue/page__st__75 е разяснено, че това е основно тризвучие + умалена седма степен. Същото се разисква и тук: Jazz guitar lessons.net Аналогично: ако С6 примерно също се свири без сол, то тогава акордът е равностоен на А минор. Което просто не е вярно. Цитирай
Александар Отговорено Юли 8, 2011 Отговорено Юли 8, 2011 Е можеби не се разбираме баш најдобро. Знам јас дека C7 е доминантен септакорд, но сакам да кажам дека тоа E7no5addG ми изгледа како прекомплицирано објаснување за еден обичен E7#9. Не знам дали си гитарист или не, но како што гледаш на дијаграмот за C7 погоре, и таму е испуштена петтата степен, т.е. не се свири G, но сепак секој гитарист почетник тој акорд го знае едноставно како C7, а не како C7no5. 1 Цитирай
Flame Отговорено Юли 8, 2011 Отговорено Юли 8, 2011 Да, китарист съм. Учих една година джаз китара, колко съм научил е отделен въпрос , но винаги сме си свирили доминант септакорд като тризвучие + умалената 7ма. Това, че някой е направил една или друга схема не означава автоматично, че тя е вярна. http://www.youtube.com/watch?v=RlmXCubqheM&feature=related Петата степен не изчезва. Е7 #9 го разбирам като E G# B D F##. Цитирай
Александар Отговорено Юли 8, 2011 Отговорено Юли 8, 2011 Епа ти нели го слушаш чичко Пас кога вели дека не треба непотребно да се усложнуваат нештата? Која е разликата помеѓу F## и G, освен од теоретска гледна точка можеби? Или, како ти би го нарекол следново созвучие - C,E,Bb,C? А баш во џез музиката често и се испушта квинтата, бидејќи таа нема некакво значение при определувањето на видот на акордот, па така тоа no5 е излишно, освен ако можеби не се работи за класична музика, тогаш и би можел да разберам. Цитирай
Flame Отговорено Юли 8, 2011 Отговорено Юли 8, 2011 F## (ок, G) в случая е повишената 9та (2ра). Идеята ми е, че в това видео Джо Пас си свири акордите барабар със всичките основни тонове. Отново не виждам защо да се изпуска основен тон. Това променя цялото звучене на акорда. C,E,Bb си е септакорд без петица. По-интересно ми е ти как ще наречеш пълният C E G Bb. Стига толкова теория за днес. Лека нощ. Цитирай
Александар Отговорено Юли 8, 2011 Отговорено Юли 8, 2011 C,E,G,Bb е G6sus4add#9.....no5 Лека ноќ 1 Цитирай
kolio_k Отговорено Юли 9, 2011 Отговорено Юли 9, 2011 Джо Пас, в случая, свири акордите с основните им тонове и това си е в реда на нещата. Просто защото няма бас, който да ги свири. Основните тонове обикновено се изпускат когато свирим в рамките на секция, а не когато свирим сами. Това се прави за да не се дублира басовия тон от два инструмента. Самият Пас, който свири предимно соло китара, също ги изпуска (един вид) когато свири акорди с walking bass. Странният акорд (за който става въпрос в темата), най лесно може да се запише като Е7#9 и да се добави omitt 5 , ако това е наистина важно за функцията на акорда (или пък 5 степен на акорда трябва да бъде избегната поради несъответствие с мелодията в момента). В случая предполагам, че някой е искал да използва акорда не като доминантов, а като тонически, (акордът състоящ се от основна трета, седма доминантова и трета минорна е много типичен тонически акорд за Хендрикс, разни блусове и тн и тн), поради което за него е било важно гласоводенето да е точно такова, а не друго. Това, което е важно да се знае за акордите, че те не винаги могат да се разглеждат откъснато от хармоничния контекст. Един акорд се строи върху всички степени на лад (скала) и макар, че в практиката ,а на китара особено, всички степени не се свирят, свирещия акорда трябва да знае кои са те, за да може да варира. Акордът X7#9 може да бъде разглеждан като доминантов и като такъв да е построен върху степените на алтерованата скала(скала построена върху седмата степен на мелодичния минор) или върху полутон/тон скалата. В зависимост от това на коя скала бива построен и в съответствие с хармоничната му функция и музикалния момент, към него биха могли да се добавят други тонове от скалата При алтерованата b9 #11 b13 При полутон/тон b9 #11 13 Тези неща обикновено не се записват и от свирещия се очаква да е наясно с тях. При парчета от типа на Vodoo child на Хендрикс, акордът x7#9 кореспондира с минорната пентатоника (виж мелодията и солото) и има тоническа функция. 9 Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.