Свилен Бас Публикувано Април 16, 2011 Публикувано Април 16, 2011 Откривам темата с една, по-умерена композиция: Инфо, подробности, новини и неща - тук: http://www.facebook.com/pages/Regenkatzen/124577654285712?sk=wall (а скоро и на други места). 1 Цитирай
checho Отговорено Април 16, 2011 Отговорено Април 16, 2011 Единственото, от което съм недоволен в момента, е, че нямам малко по-качествено озвучаване да слушам песента. Басът звучи нереално добре, не знам даже как да го опиша, все едно мога да го хвана с ръка, толкова "реален" и плътен и не-знам-какво-друго ми се струва; "свирките" пасват идеално в цялостната картинка(то май че винаги и навсякъде е така...както и да е) - като композиция и настроение, както и като звук; вокалите също са на високо ниво, особено ми въздействат като съчетание с баса. Разбира се, подобни мнения(от сорта на "харесва ми" с много думи и нищо конкретно) не са най-полезното нещо на света, но ги има и такива Ще се радвам да ви послушам отново наживо Цитирай
Лими Отговорено Април 16, 2011 Отговорено Април 16, 2011 Интересно, приятно за слушане и като изпълнение и като техника на записване! Много добро пеене! Цитирай
Свилен Бас Отговорено Април 18, 2011 Автор Отговорено Април 18, 2011 Понеже, най-отгоре, в раздела има тема, с препоръка, да споделяме кое как е записвано, а тук стана дума, ще разкажа за баса: Тъй като не ми се носеха гардероби в студуту, взех назаем едно 30 ватово (а може да е било и 15...) комбо SWR (с 8 или 10 инча говорител - съвсем не помня), което работеше усилено, под половината, а останалите корекции му бяха ниски, високи и среди. Записахме три парчета, едното беше всичко на нула, другото на леко V, а въпросното, със съвсем малко среди и високи, около 1 часа (12 е нула), а даже не знам дали стигаха и до 1. Другото е басът и пръстите. Винаги съм повтарял Джако "It's all in my fingers", ама хората не са ме разбирали или решават, че ми се подигравам, че даже и укори са ми давали в този форум, по повод тази реплика няколко пъти (когато я дам като съвет)... (Другото, което съм повтарял, са думите на Джон Пол Джоунс, които дава като отговор на въпроса "Какъв ти е гиъра?". Та, той казва - "каквото и да ми дадете, аз ще звуча като себе си!" и за доказателство, свиреше на електрически бас, но невключен, който се озвучаваше от микрофона за гласа му.) Въпросното кубе беше озвучено с кондензаторен микрофон, точно пред говорителя и директен сигнал от line-out-a. Двата канала на баса нямаха нужда от никаква допълнителна обработка, дори от баланс, спрямо един друг. Това много ме радва - правехме в студуту каквото си искаме, а не да ми се обясняват разни глупости, на цена 10-ки левове, че и повече, "как се правят нещата". Ми така се правят - със свирене и в случая (особено много важно) - записва се това, което си изсвирил, както си го изсвирил! (Така, че ще меп рощавате ако звуча малко грубо, но наистина съм бесен от разбирачи, на които плащаш да си вършат работата, а те настояват как аз да си върша своята! Чакай малко бе - ако си музикант, къде ти е Музиката, бе? Седи си зад пулта и го поемай, дълбоко!) ...само дето нямахме магнетофон. Китарата е тази: http://www.muzikalniinstrumenti.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=38&category_id=17&option=com_virtuemart&Itemid=1&vmcchk=1&Itemid=1 която претърпя много сериозен, дори брутално краен сетъп, но аз имам малко по-специфични изисквания към фретлесите Нищо не е ъпргрейдвано по нея, записвам в пасивен режим, на бридж адаптер. Айде сега, купувайте 7-ци фретлеси и кубета SWR Та, туй то, относно басът. При другите инструменти, положението е аналогично! ...и ми писна от разни теоретици и всезнайковци, които дори си позволяват да ти дават съвети по композицията, щото разбираш ли, той 10 години бил чел как се прави музика и това не влизало в правилата! Ми, случаят не беше такъв - това има решаващо значение! (Сори, че повтарям едно и също нещо 100 пъти, ама повечето хора вярват повече на човека, зад пулта, отколкото на себе си ) Между другото, това е парчето, от което съм най-доволен, от всичко, което съм представял тук, откакто съм във форума checho , не се притеснявай - като няма критики, няма - как да има Лими , прав си, да те е'а - ще предам на записвачо-смесителя Айде, некой да "нахрани", че иначе темата все едно нема да съм я пуснал аз Цитирай
Свилен Бас Отговорено Април 18, 2011 Автор Отговорено Април 18, 2011 (Редактирано) Забравих да кажа (или по-точно, казах го, но не директно) - басът няма и ефекти - вибратото, в началото е от кривене на 7-струнният гриф Редактирано Април 18, 2011 от Свилен Бас Цитирай
yotzzo Отговорено Април 18, 2011 Отговорено Април 18, 2011 (Редактирано) Айде, некой да "нахрани", че иначе темата все едно нема да съм я пуснал аз Ееее, сефте да ти звукне баса на запис и сега се счупи от самохвалби! Абе добря а, добря а... Надявам се, че това няма да е спорадична свирня и ще започнете да записвате редовно, а също да се изявявате на сцена и по медии. Поздрави на бандата, които и да са членовете, и успех! Редактирано Април 18, 2011 от yotzzo Цитирай
Свилен Бас Отговорено Април 19, 2011 Автор Отговорено Април 19, 2011 ^ За да звуча така, ти имаш основна "вина", но мислейки, успоредно за 8 неща, докато пишех по-горния пост, пропуснах да те спомена Та, може би, не помниш, но на една от първите репетиции на триото ни, ти ми каза нещо от сорта на "Готино свириш пич, ама немаш фразиране" и аз те питах какво е това "фразиране". Ти изсвири едно и същонещо по няколко начина, но аз пак не разбрах... Та, така. (После се сетих, що като свирим нотите на Джако едно към едно, немам нищо общо с Джако!) От тогава, все като хвана баса и се сещам, и неколко години вече "фразиране", деа Основен момент, за мен! Мат'р'ал има - още 4 сме подхванали в студуту, като се надявам през две-три седмици да "излиза" по едно готово, че имаме и доста, които чакат да влязат (в студио) Съставът е разнообразен, значи... В момента сме 7 души, а в този запис участваме 5: Йоана Падешка - вокали Свилен Иванов - бас Орлин Цветанов - цигулка Димитър Бакърджиев - саксофон Димитър Аргиров - барабани С останалите двама - изненади скоро, а ще има и парчета с разнообразни гости, но ще спазим "концепцията" да нема китара, а пиано - в особено, особени случаи Концертче - втората половина на май изчислихме, че всички ще сме на линия и ще спретнем едно, самостоятелно, а после и с приателье Цитирай
Fallenblood Отговорено Април 19, 2011 Отговорено Април 19, 2011 (Редактирано) на две уредби го слушам вече, наистина съвсем не от висококачествените, и на двете именно саундът на баса не ми се нрави. (въпреки че на двете звучи по съвсем различен начин) не седи добре в микса сякаш. това от съвсем слушателска гледна точка, не от музикантска. не знам, мислех си, че имам проблем само със звука на живо, ама явно и записите започвам да чувам криво, деа. иначе композицията впечатлява, бас-партията е голяма. цигулката също се вписва много добре в общата концепция. Редактирано Април 19, 2011 от Fallenblood Цитирай
Свилен Бас Отговорено Април 19, 2011 Автор Отговорено Април 19, 2011 (Редактирано) ^Тенкю пипъл, тенкю Относно звуците: Имам известни подозрения, но държа да не те улеснявам, че мога и да бъркам ;O Би ли споделил по-подробни впечатления, мнения и препоръки, евентуално? Редактирано Април 19, 2011 от Свилен Бас Цитирай
Fallenblood Отговорено Април 20, 2011 Отговорено Април 20, 2011 (Редактирано) Относно звуците: Имам известни подозрения, но държа да не те улеснявам, че мога и да бъркам ;O Би ли споделил по-подробни впечатления, мнения и препоръки, евентуално? липсва яснота в баса - атаката не се чува (7-струнният фретлес ли е това? май-май сефте му чувам гласеца), флажолетите също едва-едва се забелязват. може би заради многото ниски. получава се така, че бас партията се откроява много, изпъква над останалата песен и някак си си "пречат", борят се за внимание - басът с мощта си, другите - с числено превъзходство, в резултат и двете стават трудни за следене. в общи линии басът е като от друг микс. аз нещата ги правя да "пасват", като си поиграя с threshold-а на компресора, ама.. не знам. отскоро се занимавам със смесване, даже монитори не съм си купил още, каквото запиша, го записвам директно, за кубе не мога и да мечтая. може пък от бедност да съм се повредил... трябва да чуя парчето още няколко пъти, довечера ще смъкна руските колони от тавана и ще го преслушам и на тях, може и проблемът да е в моя телевизор. субективни възприятия, майка му стара... Редактирано Април 20, 2011 от Fallenblood Цитирай
ultramega Отговорено Април 20, 2011 Отговорено Април 20, 2011 Готино парче. За мене към края има малко излишък. И според мене баса (или басиста по-скоро ), сякаш го е страх, да не вземе някой пък да не го забележи и единствен той, не се спря от началото до края, та продължи и малко след края Иначе мисля че идеално ще пасне бандата на джаз феста във Варна през лятото 1 Цитирай
Свилен Бас Отговорено Април 21, 2011 Автор Отговорено Април 21, 2011 ^Хах... а бе, това е миксът, с намален бас и може би, няма да повярваш, но аз настоявах (да се намали) Краят е динамично заглъхване от бандата, а не от пулта и аз оставих материал да има - не свършвам след другите, а просто те не свирят до края. Важно е това да се разбере ...и дали басистът го е страх да не остане незабелязан или другите се крият зад басиста, а? Ще питам де Аз обичам Варна, даже имаме парче, озаглавено "The Sea Song" (Йе-е-е). Надявам се дас е видим там Fallenblood, може би трябва да се поиграе леко честотно, че компресори в тая музика... заеби. Чух го на доста места, даже на некви пикливи пластмасови колонки и не съм видел голяма драма, освен, че заподозрях споменатата. Бързахме с микс заради елевейшъна, а когато главата ти е гръмнала от записи и 10-ки слушания, вече не можеш да мислиш и особено да чуваш каквото и да е. Иначе, да - седмакът е, но парчето е мислено на 4-ка, но ми харесва звукът на 7-ицата и тъй. Относно краят - за мен цялото парче е въведение към края, който е въведение към спирките за барабаните, откъдето всъщност започва същинската част - соло на сакс, което тук е само загатнато Радвам се за коментарите, има още работа, ще я свършим и ще споделя решението, а до тогава, ето как започна всичко (тогава, на саундчека го пробвахме за първи път, цялото, че на репетиция беше просто идейка): (което ми припомни, че Никола Ранкович - пиано е съ-автор на музиката, да не пропусна! От състава тогава сме само аз и Йоана, а солото, с флажолети на бас се превърна в самостоятелно парче, коете ще е преди въпросното и най-накрая: ах, как се сетих колко лесно се огъва гриф на 4-ка...) Та, като слушате двете, какво мислите - улучили сме посоката, май, а Цитирай
Свилен Бас Отговорено Април 21, 2011 Автор Отговорено Април 21, 2011 ultramega, честити ни/ви финали Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.