Jump to content
Българският форум за музиканти

levaka

новаци
  • Мнения

    23
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

Previous Fields

  • Инструмент
    Китара

levaka's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Обществена Репутация

  1. Та, имах преди време тема, в която примолих да ми препоръчате как да звукоизолирам малко помещение и ми препоръчахте дунапрен на баклавички. Та сега въпросът ми е- откъде да го купя? Понеже нямам никаква представа къде да ида, сетих се само за Практикер, понеже беше близо до бившата ми работа, ама там ни вест, ни кост от това, което ми е нужно.
  2. Проблемът е следният: едно дърво се стовари върху пулта- не с достатъчна сила, че да го нарани, но с достатъчна сила, че да разкаже игричката на жака на слушалките. Та те са АКГ К-55, малък стерео жак (имаше и преходник към пулта, и двете буквално се посолиха...). Въпросът ми е какъв жак да купя, за да ги вкарам пак в употреба, тъй като е видно, че сегашният жак е мъртъв. И дали изобщо мога да направя сам процедурата- да вържа новия жак? Или има някаква философия, простираща се извън моите скормни възможности. (Надявам се това да е точният раздел за темата.)
  3. levaka

    Левичари

    Е, не знам защо трябва да има цяла тема, при все, че единственият проблем е да си намериш китара. Друг едва ли има. (Пък и дефакто не е проблем, ако се научиш с дясната ръка или пък с дясна китара, но наобратно.) Пък и да, така или иначе в свят на десничари немалко неща си ги правиш "подясному". Просто си спестяваш много проблеми. Аз лично имах възможността да си купя лява китара и е ясно, че никога вече няма да дрънча на друга- просто няма как. Само е кофти, че при нашия ограничен пазар (пък и той е и ограничен също така, тъй като по комунистическо левичарите са били "подеснявани").
  4. Мерси за отговорите. Поизясни ми се този казус, тъй че вече ще знам как да се заема с него.
  5. Хъм, като се замисля, трябваше да направя една обща тема, ма къде ти толкоз акъл... Тъй, де, значи трябва да позвукоизолирам наоколо, та ще се радвам да ми кажете от къде да си взема звукоизолация и по възможност, каква. Значи, става дума за малко помещение, два на два метра. Знам, че има други теми на такава тематика, но ми трябват възможно най-актуални цени- дето е думата, да отида в магазина и да си взема нещо. Тъй. Честно казано, не съм прекалено запознат какво ще ми трябва, просто нещо посредствено като качество, не прекалено скъпо. Не се боря за олимпийски резултати.
  6. Здрасти. Значи, направих си в мойта стая едно минипомещение, което в един момент ще се използва за звукозапис, но трябва на вратата му да сложа едно стъкло, за да се виждам с човека вътре- вероятно 50/50 сантиметра ще бъде. Та въпросът ми е какво точно трябва да е то, за да бъде звукоизолацията възможно най-добра- някакъв по-дебел плексиглас или пък някой стъклопакет? И има ли изобщо ЧАК толкова голямо значение какво ще бъде стъклото?
  7. Здравейте. Имам един пределно лесен въпрос: преди няколко дни ми стовариха микрофон Shure SM 58 и една саундкарта М-audio Aidiophile с идеята да се запише звук. Моят въпрос е: може ли това да стане без пулт, тоест микрофонът да се ръгне някак си направо в картата? (Хъм, в последния част и нещо отговорът на този въпрос взе да ми се изяснява, но все пак да си питам.)
  8. От към година и половина, някъде. Малко повече, всъщност. Ей така, като бях на бригада се сетих за разговорите с един приятел да правим музика и си казах- ебал съм го, и си взех електрическа китара и кубе. Бях толкова не-наясно с нещата, че се изненадах, като видях, че китарата има дебели и тънки струни. А иначе за времето, за което "свиря", мога да кажа едно- най-голямото значение в една свирня е страстта. Лично аз имам адски голям луфт между това дали съм на кеф или не (е, естествено, това е кофти, ако решиш да ставаш Сатриани и да правиш концерти пред 100 000 човека, ама на мен ми стига тая награда да направя някоя песничка, която да си ме кефи мене...).
  9. Като говорите за чалгата, изпускате основния акцент. Тя не се слуша, защото се харесва от хората, тя се слуша, защото трябва да се слуша, защото е издигната в култ. Защото е приета за кул; на простия човек му стига чуждото мнение, той не може да мисли. "Щом всички казват, че чалгата е хубава, то значи... тя е хубава. Защото ако аз смятам инак, то излиза, че аз имам някакъв проблем, че съм дефектен, а аз не съм дефектен"... Така се правят модите, така съществува обществото- няма значение какво ти идва отвътре, важното е какво мислят другите. А като прибавим и типичните клишета, които ми приличат на момент от Family guy- от рода на "всички яки пички и пичове слушат чалга, метълите са грозни и смърдят, рапърите също, пънкарите са уроди, а хаусарите са наркомани" ни става ясно защо чалгата набира скорост. Аз даже си мисля понякога, че някоя умна мутра (уау, как звучи само) е решила да си направи ташак с българското общество и е създала чалгата. После пък някоя друга мутра, ама западна, решила да се изгаври още повече и измислила хауса. А музика с душа у нас трудно ще започне да се котира, понеже повечето българи не могат да мислят сами (това си е факт от време оно). Трябва им влияние, да прочетат в Блясък кое е "яката работа" и да слушат него. И за нещастие, голяма част от рокаджиите/металите също са такива, каквито са чалгарите- слепи животни. "Аааа, копеле, всичко останало е баси злето, само метъла рулира, друга музика освен това няма"- хейтъри, които не слушат толкова сърцето си, колкото казват "аз не съм чалгар, следователно съм нещо повече"... Честно казано, съгласявам се на 100% с написаното от AXE в началото на темата- музиката е това, което чувстваш. Правиш музиката, която ти прави кеф на теб- ако тя прави кеф и на други хора, супер. Ако ли не- ако ли не, тогава можеш да си я слушаш сам и да й се кефиш. Наскоро ми предполиха да списвам някаква умряла от гъдел рубрика в едно списание- само дето не можех да я списвам така, както на мен ми се щеше, ами както се харесваше на моя благодетел. А това, което му се харесваше, беше коренно различно от моя стил и по мое мнение, боклук. Написах една статия, прочетох я, не почувствах удовлетворение, дори напротив. Браво, взех пари, супер. Пробвах нова, тя стана още по-зле- без душа и без характер- тя дори не стигна до публикуване... тогава се уверих на 300%, че ако ще правиш нещо за пари, трябва да жертваш своите идеи... а това не е далавера.
  10. Ъхъ. Оня, дето е проектирал онова грозното нещо пред НДК, оня ужасния паметник, сигурно е имал 3-4 висши... но това не прави това творение по-малко грозно. Един музикант без въображение и 15 пъти да е завършил консерваторията пак ще си остане бездарен до последната кост. Пък и както се казва- "експертът във всичко не е експерт по нищо".
  11. Благодаря много за коментарите ви. Щях да се включа по-рано, но прекрасният ми интернет доставчик беше решил, че когато навън вали, хората нямат нужда от интернет. Значи, мерси на Chrysalid за подробните коментари, от това имах нужда. Принципно, няма да е медия, ами едни като електронни буквари, за които ще се използва звукът. Но все пак трябва да си има някакъв стандарт, тъй като това нещо ще се продава (макар че като видях как се правят някои от тези неща, не бих казал, че изискванията ще са чак толкоз високи, НО говорим за едно посредствено-добро ниво). Та след тези коментари ще мога да говоря с моите хора и да им кажа, че можем да го направим евтино на риск, можем да го направим и по-скъпо... Всъщност, говорим за нещо от рода на това http://media.putfile.com/107210851080 . На тях им се нрави като качество, но пък си е записвано баш в студио. Не знам доколкото в домашни условия това може да се получи. П.С. Жалко, че не живеем в САЩ- отиваш до магазина, накупуваш средна ръка техника и ако не те изкефи какво се получава накрая, тоест разбереш, че няма да стане току-тъй работата, просто връщаш всичко и си взимаш парите до долар. П.С.С. А, да- и това, че "от пръдня боя не става"- е работих в една кабеларка едно време, там толкоз боя от пръдня видях, че се уверих, че с малко повече зор става... ама донякъде. Все пак живеем в България, тук ниският бюджет се е издигнал в култ...
  12. Междувпрочем, ако е неравномерно загрубяването, има значение и как натискаш с пръстите. Например на мен показалецът ми е по-твърд от едната страна, понеже хващам повечето акорди под някакъв странен ъгъл и в резултат натоварването е само там. Но да, загрубяването на пръстите си е арабийско, аз лично се кефя, понеже ако си правя пържоли на фурничката, спокойно си ги обръщам с голи ръце, пък и сандвичите се вадят много по-лесно... А и си е до тяло, както и всичко останало- нечии пръсти реагират по един начин, на някой друг- по друг.
  13. Здравейте. Значи, наскоро ми изскочи една доста добра оферта- да си префасонирам стаята в някакво самодейно студио, като най-основната му функция ще е записването на глас (не пеене, ами текстове- подобни на тези в новините). Та, моят въпрос е- ще можете ли да ме упътите към някаква техника (и нейните цени съответно), с която да мога да правя възможно най-чист такъв запис. И най-вече, какво точно ми трябва- има ли голямо значение саундкартата, или пък най-значим е микрофонът, трябват ли ми някакви допълнителни устройства между микрофона и PC-то и прочее... приемете, че съм пълен лаик (ако ви се губят 6-7 минути от живота за мен, де ). Също ме интересува и нещо друго- как трябва да стане звукоизолирането? Дали една алуминиева дограма ще успее да ме предпази от повечето нежелателни външни шумотевици, или? А и също съм виждал из някои студия, че има допълнително изолирани стаи в стаите, за да се ограничат още повече шумовете- има ли резон да се прави нещо такова и какви пари излиза, ако да? Съжалявам, че задавам толкоз много въпроси, но хич не съм в час, а самата оферта си е достатъчно добра за мен... А, да, и още нещо- дали има някакъв микрофон (който да не е безумно скъп), който да върши еднакво добра работа и за китарно записване от кубе, и за записване на глас (все пак от тая далавера трябва да извлека и нещо за себе си ).
  14. levaka

    Guitar Rig

    Да, точно това искам. Къде е този Recording Control? Ами даваш двойно натискане с мишката върху малката колонка долу вдясно, където е часовникът (volume), след това options, properties, след това избираш "recording". Погледни преди да натиснеш ОК дали има тикче срещу "what u hear", ако няма му сложи. Даваш си ОК, след това даваш даваш "select" под "what u hear".
  15. levaka

    Guitar Rig

    Надявам се да те разбирам правилно. Значи, отиваш на recording control менюто на уиндоуса, (там, дето селектваш дали да записваш с "Analog mix, microphone и т.н.) и избираш "What u hear". След това пускаш мп3-то през рига и то ще се запише така, както го чуваш, с ефекта върху нея. Ако съм бил неясен- пускаш някоя записваща програма от рода на acid или audition или каквото ползваш на запис, като преди това си нагласил на "what u hear", след това, докато програмата си записва, пускаш mp3-то да свири през рига.
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.