Jump to content
Българският форум за музиканти

Zmejcho

Members
  • Мнения

    62
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

Относно Zmejcho

  • Рожден ден 05/03/1976

Previous Fields

  • Инструмент
    клавири, кавал, туба...

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.balkandji.com
  • ICQ
    94898700

Zmejcho's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Обществена Репутация

  1. Eeeeeee, аз както съм клавирист......и от бая време съм във форума, пък в темата за клавирите рядко влизам Рекох и аз да поспамя тук Четох нещо нямало кадърни клавиристи....не знам - то по принцип на клавир най-лесно се учи човек особено като за група, щото не изисква особена техника на звукоизвличане - натискаш и то свири там нещо. Дръг е въпроса крайния "резилтат". Общо взето на китара ако научиш 5-6 акорда да бичиш и квинти по-представителна работа. За клавишни да с еполучи добре трябва и доста теория Айде стига глупости съм писал. Musicman - бирата във Влайкова чакам
  2. Тук според мен логиките са много. От една страна когато тръгваш да работиш в екип винаги правиш някакви компромиси в името на общото и все пак нещата да потръгнат. Когато вече имаш скорост може да решиш да се пробваш и сам - защо не, ако ти стиска. Друг момент е, че сам изпълнител взима повече пари на участие, а и е доста по-лесно "подвижен" във всяко отношение. Трети може да е типично българската черта - " ми вижте, то това дето постигнахме е само заради мен щото съм велик и аз се отделям, пък вас кучета ви яли........", макар, че според мен така никой не е стигнал никъде...... Иначе мисълта ми за група е, че няма как да направиш як концерт с плейбек ( ако ще гласът да е на живо пак е умряла работа), което значи че сам нямаш много шанс в привличането на публика и фен маса на живо. Остава варианта само с якото плащане и пиар агенции в този случай. И най-вероятно за да си интересен трябва да си скандален - това вече сам се сещаш на какво трябва да приличаш............гейчета по сцените колкото щеш........
  3. Хм, ами аз съм на доста по-различно мнение от това. Смятам, че с тази изначална позиция, с която тръгваш до никъде няма да стигнеш. Нещата са малко по сложни и опират основно до две неща - талант и пари. Двете и да са донякъде свързани не е задължително. Има два начина да "успееш" в музиката. Единият е този, към който явно те влече повече, защото по-бързо ще те изкара на хоризонта и ще станеш "звезда" и т.н. Да, ама той не е за всички. Да не говорим,че не е и за дълго. Моите уважения към БГ поп-а ( Графа, Руши и т.н), но там нещата имат общо с музикални качества по-малко от 50%. Основно пари и връзки. Ако нямаш излишни пари или връзки този начин на изява няма да стане. Казвам ти го от опит. Това е една затворена система съсздадена от едни хора за да поддържа тях самите и техните приятели. Не разчитат на реална публика, а по-скоро на западен образец реклама и самореклама по организирани от тях си за тях си ВЕЛИКИ конкурси и награди. Резултатът е ограничен кръг слушатели и почитатели на тези изпълнители ( колкото и да се самоопределят за най-големите на БГ-сцената) и яко наливане на пари за реклама. Нещо още по-лошо е въпросният Музик айдъл. Повярвай ми да участваш в такава боза е по-скоро аянтиреклама отколкото професионлана музикална кариера. Това си е чиста проба риалити шоу и само направлението му е музика. То нито ще те направи известен, нито ще станеш музикант ако участваш в него. Да не говорим, че самата идея за авторска музика не се вписва в рамките на такъв вид шоута. Друга заблуда - за да те въртят по радиото трябва да си плащаш....... не е вярно! Варианта с плащането работи за гореописаните, които продукцията им с нищо не може да впечатли никого и когато целта е да се наливат пари в реклама. Когато песента ти е боза, при това вкисната дори и да си плащаш пак няма да я въртят, щото ще им спадне рейтинга на радиото. От другата страна има вече доволно количество БГ групи, които предлагат стойностен продукт и добри песни и за тях няма никакъв проблем да се въртят по радиата. И никой не им иска пари за това. Просто си носят албума и редакторите директно го включват в плей листата. А пък ако има има и песен с възможности за хит те самите ще го усетят и ще я въртят повече. Това относно първия вариант за изява, според мен ако мама и тати или ти самият имаш бизнес с малко излишни парички става......ако не, вариант номер 2. Вариант номер 2 - започваш от нулата. Първо изчистваш композициите си и се уверяваш, че това искаш да правиш като идея. След това ги записваш на прилично ниво ( може и демо). Пускаш на приятели, за да чуешш реакцията. Ако ти отговорят с половин уста (само защото са ти приятели) по-добре премисли концепцията и промени нещо, за да е по-впечатляващо. - връщаш се към началото. Ако останат възхитени им раздаваш записа да го пускат и на други приятели и да събираш мнение. През това време правиш още поне 3-4 подобни песни, но не еднакви с тази. Правиш и на тях демо запис. Пускаш хоум-мейд сиди на приятелите да се кефят, а ти през това време усилено се оглеждаш за музиканти и събираш група. Правите с тях тези песни и още толкова кавъри в подобен стил и се предлагате да свирите в клуб. Задължително каниш де що може приятели на първото участие, щото ако отидат 10-15 човека второ може и да няма. След няколко такива участия може да се каже, че стъпвате на ъндърграунд сцената. От тук почва якото бачкане. Нови песни, яко концерти и репетиции за сработване. Проба за професионален запис на поне едно парче. След като се въртите поне година из клубовете и през това време успеете да запишете добър студиен запис на поне 2 парчета няма да имате проблем да се явите на интервю по радиата. Ще ви приемат като нова група, а ако записите са добри дори може да оставят нещо да се върти в ефира. Задължително се пробвайте и в конкурси с тези песни. До тази една година трябва да имате и задължително си-ди което да си продавате на фенове, и сайт и т.н. Мисля, няма да обяснявам,че дотук всичко е изключително на загуба и само за удоволствие ( участията в клуб обикновенно покриват само разходите за път и бира) и трябва сериозно да се бъркате непрекъснато за пари. Когато успеете да си запишете първи албум и името ви вече поне не е световно неизвестно, а на концерт идват поне по 50-60 човека всеки път нещата имат шанс да тръгнат. И идва още свирене, свирене и пак свирене. Има шанс да излезете на нулата с финансите от първия албум, но само ако музиката наистина е уникална и впечатли много хора. От тук нататък пък следва напън за голямата сцена. Там конкуренцията вече е смазваща. Трябва да "мачкате" и на живо и на запис, да продавате албуми и да участвате и на големи концерти. Когато достигнете по няколко параграфа европейско ниво ( може и не всички , но поне уникалност и добро изпълнение, както и убийствени концерти) може да се огледате и за по-масирано присъствие в медиите и да посетите някои от лейбълите които вече ще се съгласят да ви подкрепят ако не напълно то поне в някои отношения. Тук вече може малко да излезнете и на плюс, но все още далеч от заработване на прилична заплата само с музика ( изключвам кръчмарския вариант ежевечерно бичене на кавъри по 3-4-5-6 часа), защото и голяма част от финансите ще отидат за осигуиряването на добри и скъпи инструменти и техника - няма начин да прозучиш добре на сцена с дисторшън за 100 лева и синт за 200, ако ще и перфектния музикант да си. Да не забравяме, че всички световно известни музиканти са минали по този път. И ето вече тук е времето, когато свирейки на последния як голям концерт е възможно импресариото на еди кой си да ви забележи, да ви хареса и да реши, че ще му от полза и да ви предложи тлъст договор, такъв, че да си зарежете и работата и гаджетата и всичко и да се отдатете само на него и на международни турнета. Е, аз още не съм доживял този момент ( не знам дали и го искам де...), но от тук започва голямата музика и толкова...... Надявам се не съм бил много разочароващ
  4. Ами ние специално досега и стотинка не сме платили за това да ни излъчват в ефир. Освен пътниите до радиото примерно или телевизията ако сме гости в предаване Друг е въпросът и че не ни въртят особено често - да не каже че супер епизодично, но все пак е нещо А въпросът за уреждането.......ами то ако парчето звучи зле и връзки няма да ви оправят. Просто има някакви минимални критерии на които трябва да отговаря дадена песен, че да звучи по радиото.
  5. Темата за авторското право е актуална за много професии - не само за музикантите. Принципно авторското право не се купува или продава. Няма такава постановка. Има продажба на права върху самия запис и темподобни, но няма как да си купиш творчество и да се пише твое. Като си купиш кашкавал в магазина той си остава производство на фирма "еди коя си" и не можеш да го продаваш като твое такова, въпреки,че със самия кашкавал можеш да правиш каквото си поискаш. Тук иде реч точно за това. Има все пак варианти за пълна откупка на авторски права, но там става въпрос за съвсем други суми и за творби съвсем друго качество. И според мен няма случай или поне са крайно ограничен брой на такива откупки - никой автор не би се съгласил на подобно нещо, освен срещи МНОГО пари! А за изпълнителите колегата бобалан е прав - или сте екип с всички останали или си пишете сами песните за да искате да са ваши като авторство. УСПЕХ!
  6. за мен лично и много други работи са сбъркани в БГ Радио.... друг е въпросът, че това НЕ Е РАДИОТО С БЪЛГАРСКАТА МУЗИКА, а радио на НЯКОГО (всички знаем кой) С МУЗИКАТА, КОЯТО ТОЙ ХАРЕСВА И НАЛАГА. Може би ако и аз харесвах тази музика (макар че в повечето случаи си е откровенна боза) нямаше да има проблем, но УВИ - точно този тип псевдо музикантсване от професионалисти не мога да понасям. Камо ли пък да се перчат със символа БГ МУЗИКА. АКо се заслушате в рекламната шапка на радиото има записани гайди - някой да е чул песен с гайди някога да е пускана по това радио???? Няма и да чуе...
  7. а как можем да я чуем? Или ще оставиш това за десерт след цялата история?
  8. Прав си така е. Ама пак да питам - като смяташ, че за това изкуство, което правиш няма пазар защо въобще го правиш? По добре бичи натюрморти - опс кавъри и забавлявай клиентите на кебапчийниците
  9. Колеги, включвам се в разговора, понеже забелязвам нещо, което не ми допада. И това е точно това отношение от типа - "защо да се пъна да пиша музика, като не е добре платена...." и наистина другите ни виновни.... Ами като не ви се пъне не се занимавайте с музика! Аз лично пиша песни за мое удоволствие и затова мисля че се получават доста свестни всичките. Както има и един основен синдром в БГ музикантите - да не отиде някоя идейка напразно.... Пишат се песни по ВСИЧКИ, повтарям ВСИЧКИ хрумки а и понякога и без идеи само и само да излезе парче някакво. Е, какво очаквате да се получи?????? Вижте Евровизия - и не само българската.... Как като самия ти не си харесваш парчето ( като се изключи момента ,че това си е твое творчество и би трябвало по презумция да го харесваш) и отговаряш с половин уста "Е, ми то не е най-доброто парче, ама става..., опитвам..." и други извинения..... Как очакваш другите да го харесат??????? Или просто никой не се е занимавал сериозно с изкуство за да знае, че искуството не е предназначено за удовлетворяване на собственото его и нагон за изява, а е предназначено за консумация от публиката и за връзка между твореца и същата тази публика??? Този разговор съм го водил и с хора, които професионално се занимават с писане на музика....... за тях има "някакво" извинение, че все пак те го правят това единствено за пари и по някакви уточнени правила без да влагат емоция и личен заряд и в крайна сметка не им пука дали песента я бива или не след като са си взели парите.... Въпреки,че и с това извинение не съм много съгласен, ама.... Но за всички останали , които са болшинство в тоя форум този тип оправдания са едновременно тъжни и смешни. Все едно някой насила ги кара да пишат песни...... Извинявам се и за рязкото влизане в диспута, ама завчера случайно попаднах на поредното издание на БГ Евровизия. Е, ще си позволя да коментирам. Значи горното ми твърдение пък задължително важи за конкурси! При това конкурси, в които се търсят хитове! Просто ума не ми побира как с някакви посредствени песни се участва и с каква идея се участва?????? Да разчиташ, че твоята песен е най-малко зле от всичките? че да спечели? или какво? Нито идея, нито замисъл, нито мелодия - нищо! И това участва в конкурс за хит! Е, как да не сме на тоя хал. .....Или целия зор е да се покажем по телевизията, да се ИЗЛОЖИМ... и конферансието да ни обявява колко сме велики, а публиката като чуе великата ни песен да се чуди тя ли не е наред ние ли.....та нещо не им харесва.... Отклоних се, исках с две думи да кажа, че относно качеството на самите песни като текст и композиция по никакъв начин капитализма или пазара не може да ни е пречка и оправдание. И аз бачкам по 8-10 часа на ден, и аз не съм много продуктивен в музиката, ама когато имам вдъхновение творя - когато нямам не псувам музикалния бизнес, който ве ясно че липсва, ама и да го има вдъхновението пак няма да е там.......
  10. Е, аз имам поглед само върху едната Така че пак стискам палци и УСПЕХ И не само на вас ана всички които искрено се включват в БГ музикалната сцена
  11. Мони, аз пък ти се чудя защо си такъв песимист! Вярно, че аз не съм продуцент, от мен нищо не зависи и не мога финансово да ви помогна, но според мен лично концепцията на групата ти не е контрацепция. Имате всички възможни изходни данни да успеете ( предвид музикални идеи и качество на изпълнение) . От това, което съм чувал единствено трябва да помислите върху това как да направите музиката си малко по-атрактивна за публиката в общия смисъл ( за музикантско ухо на кротък концерт е прекрасна, но за клуб ...) и малко по-енергична И успех - не се отказвайте в началото още. Аз като си помисля ние колко години бъхтаме ей-така и докъде сме стигнали.......сигурно ни се чудят и ни се смеят хората на ентусиазма! УСПЕХ ВИ!
  12. М, добре казано, макар, че всяко от тези твърдения си има лек за 1 - затова има странични проекти на музикантите Това че с тази група се свири нещо,не значи че не може да твориш и в друга насока и да го реализираш с друга формация пък била тя и от същите хора за 2 - така е, губят се фенове, но се печелят и нови за 3 - Съгласен съм - и мен това ме дразни най-много - половинчатото. Въпреки, че не съм привърженик на идеята че ако пееш за самодиви трябва да си облечен като самодива и нищо друго, но съм съгласен,че трябва визията на групата да допринася за общото възприятие на идеята, а не да я разваля. За БГ обаче проблема е по-скоро финансов - не всеки може да си позволи "яко" специално сценично облекло. А затова да излезеш да свириш по анцунг мисля да не го коментирам, макар че съм го виждал по БГ сцените - при това по РОК сцените! ПС - все още и ние излизаме странно на сцена като облекло и понякога по тениски......ама поне не сме по анцузи
  13. Точно това имах предвид и аз
  14. Хм, като гледам малко са смислените коментари по темата. Според мен за да имаш КОНЦЕПЦИЯ в истинския смисъл на думата първо и основно трябва да имаш авторска музика! Да се свирят кавъри също е своего года концепция но на изпълнителско ниво. А да кажеш примерно "Ние имаме "дарк" концепция, щото свирим дарк кавъри" е още по-несериозно. От авторското се започва с концепциите. И основния момент е не обвивката ( рок или метъл, дарк или хеви......) а твоето лично послание, което искаш да предадеш на публиката, това което искаш да кажеш с текстовете и музиката си. Когато един продуцент види ясно изградена концепция на групата, тогава той точно може да прецени какъв пазарен сегмент би имала и по какъв начин и пред кого да я промотира. Категорично не съм съгласен, че групата трябва да чака продуцента да им каже какви да са и какво да правят!!!!!!!! Това е малко измиване на ръцете от сорта -ние сме много велики музиканти, ама не знаем какво можем и какво искаме, а и нямаме идея какво иска публиката и какво да кажем, затова разчитаме продуцента да свърши това вместо нас. Обаче в следващия момент продуцента избира някаква стратегия, което естествено не се харесва на групата, щото и самата група не знае какво иска и всичко свършва до там. За продуцента групата е от хлапаци и некадърници. За групата продуцента е "манаф" и тъп и не може да им разбере великите идеи...... Кому е нужно това да се случва????? Има примери на БГ сцената за групи с концепция, които се задържат и развиват на сцената и без продуценти. Има и музикална "индустрия" , където се ценят други качества- предимно физически (външен вид, гръдна обиколка, крака и подобни....) където главна роля и единствена имат продуцентите.... Всеки да си избира
  15. само тук в обявите на форума има поне 3 синтезатора, които ще ти свършат работа - просто ги прегледай!
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.