Jump to content
Българският форум за музиканти

Записване на Акустични китари


Recommended Posts

Тръгнахме от една моя тема в авторска музика...

Бих искал всеки да сподели своите начини за записване на акустична китара.

Аз имам възможност за запис с 2 микрофона. Толкова входа ми предлага аудио интерфейса ми.

Добре ще е да се опише целия процес. От поставяне на микрофоните до начините на смесване, поставяне в микса , колко трака, панорами.

Искам да запиша колкото се може по чист и реален звук.

Ето малко семпли за звук, който харесвам

http://www.soundclick.com/util/getplayer.m...400687&q=hi

http://www.dave-keir.com/Pages/acoustic-fi...s-cds-mp3s.html

В тези песни не са разположени прекалено в стерео картината, но звука ми допада.

 

 

Чувал съм прекрасно записани китари в песните на BlueZone

Ще се радвам да сподели опита си... И най вече как ги смесва. Колко трака наслагва ...

 

 

Също смятам да си купя някоя по добра акустична китара. Търся някоя до 400-500 лв с обемно тяло и добра акустика.

Редактирано от Black Bird
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Опала. Вчера the babe ми остави около 20-ина минути.

Та ето един запис със SDC (Gefell M70), насочен между 12-то прагче и neck joint-a. Предусилвателя е JLM Audio Dual99V в RME Multiface 2. Китарата е K.Yairi, cutaway, нещо си 85 модел.

Такъв тип запис с един микрофон (SDC) аз обикновено използвам, когато искам китарата да се отличава повече в цялостния микс. Надявам се тия дни да направя семпълс и на комбинациите за ритъм/фонова китара и други звуци, които ми харесват (с LDC и някои други комбинации).

 

- чист файл без нищо

http://music.synchu.com/Gefell_m70_jlm99v_...stic_miking.mp3

- с reverb (Samplitude variverb, Intimate/Small room, с малки корекции в Decay, Wet/Dry mix) & малко компресор (Abbey Road TG12413) -

http://music.synchu.com/Gefell_m70_jlm99v_...stic_miking.mp3

- с един трик, често използван при кънтри записи, разбийш ли (плюс малко компресор - Abbey Road TG12413)

http://music.synchu.com/Gefell_m70_jlm99v_...stic_miking.mp3

- китарата се копира на три трака, след това лек панинг в ляво и дясно на два от тях (примерно на около 11 часа, може и пълен въпрос на вкус). Третият остава в средата.

- левият трак се измества 6 мс назад

- десният трак се измества 9 мс назад отново

- коригира се Volume на вкус на всеки от траковете.

 

Пича от записа звучи много добре между другото. Китарата му е доста добра, обаче. Звучи като Мартин някакъв. Т.е. 2000$ нагоре. И записа е със SDC - та некви. Вероятно два микрофона, единия към тялото другия стандартно на 12-прагче, защото има доста обем, който не е само от reverb-a. Има ли някъде описание какво използва?

Редактирано от synchu
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Огромно благодаря :godbless::thumbdown:

Звука ти е чудесен!!! И перформънса не отстъпва!!! :godbless:

Ето гиъра на човека http://www.dave-keir.com/Pages/acoustic-gu...-resources.html

Позна всичко, което ползва :godbless:

Почвам да си търся мик и китара тия дни в ИвълБей...

 

п.с трика с копираните китари е як, но няма ли фазови проблеми?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Опа пак. Ммм...К184 е точно за целта, както се казва. Базиран на класиката в жанра КМ84.

Има едни щатски юнаци, които са изработили реплика на КМ84 и се твърди че е доста добра:

http://www.mercenary.com/mamfg.html

 

Има естествено дефазиране, но в случая е търсен ефект, защото звука омеква. В доста от кънтри записите се използва и Нешвил настройка на китарите. Виж тук (http://www.wikihow.com/Tune-Your-Guitar-to-Nashville-Tuning), което дава този специфичен ясен звънлив тон, почти, като ефект от 12-струнна китара. Само че е прекалено ясен понякога и с горния трик, остава звънливостта и омеква атаката, което го прави подходящ за фонови китари. Това разбира се са си мои интерпретации защо се прави така, което може да няма нищо общо с реалността. Но аз поне така го използвам този ефект :thumbdown:

 

Но най-важна знаеш е свирката в случая с акустичните китари. "Тая мойта мумия" в случая е cutaway и съответно има по-малко ниски, макар да е изключително добре направена и почти да не се различава от нормална. Имам и една Ямаха ФГ340, която е Jumbo като размер и има доста повече ниски, но Yairi-то я разбива просто. Има много по-добра проекция, яснота и по-добър баланс.

Във всеки случай, ако можеш да се разходиш до София в Динакорд има доста китари. Включително и Ямахи от L серията, които са доста доста добри. И некви Алвареси гледах последния път.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Acoustic

Acoustic+

Записвана е два пъти - лява и дясна.

Микрофона е akg c1000s насочен между отвора и 12-то прагче.

Китарата е Ashtone.

Първата е е без никави обработки, само леко панорама.

Втората има на единия канал лек хорус и общо компресор и малко ривърб.

:thumbdown:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изключително полезна тема която ще следя с огромен интерес! Благодарско на Налбантов че я направи...благодаря и на Сънчо за безценната помощ...и тъй като наскоро ще записвам няколко мои парчета в които има акустична китара ( ритъм партии), ( в момента записвам бас и барабани) искам да задам няколко конкретни въпроса и да ви помоля за помощ... и така:

 

Китарите които имам възможност да използвам за записа са : Washburn EA17, Fender J5, Ibanez AEG8E като уошбърна ми е най подръка :punk_guitar:

 

Микрофони с които разполагам: AKG C1000 2 бр., C4000B,D224,C411, Studio Project C1,B1,C4 2бр, Shure - SM57,58,Beta57,SM11 - знам че с изключение на Ц 1000 другите не са подходящ избор но все пак...

 

Пулта е ямаха 02R, картата RME DIGI 9652 Софта е Cubase SX3 + UAD1 (DSP платка). Акустичната кабина е голяма с добра къса ( руум) реверберация на всички стени има плътни завеси. Пода е с мокет.

Знам че това не е кой знае какво на първо време и то най вече откъм добри микрофони, но какви съвети бихте дали относно - кои микрофони, колко на брой и къде да ги поставя, дали да ползвам пиезото на китарата като дублиращ трак, дали да дублирам китарите като партии и с различни или с една да го направя евентуално...всякакви идеи са добре дошли за всеки един малък детайл...Благодаря на всички предварително!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хм така. Все още не съм записал някакъв друг пример, поради заетост.

 

@Teleriq - всичко, което си описал е краткия отговор, според мен поне :punk_guitar: Т.е. да пробваш как ще звучат китарите за музиката, която ще записваш. Конкретните модели не са ми познати с изключени на Washburn-a (или поне така си мисля).

 

Един добър похват, разполагайки с два C1000 микрофона е да опиташ X/Y позициониране (ето тук е показано позиционирането - http://www.rainrecording.com/pro/hardware/...mic-techniques/ Тук между другото има описани и други техники, за резултата от които мисля да постна някой друг семпъл). Разстоянието между микрофоните и китарата вече зависи от стаята (то и успеха при използването на тази техника също зависи от стаята и по-точно акустиката и) и трябва да поекспериментираш. Можеш да ги запишеш на един стерео трак или два моно трака, които след това се разполагат в стерео картината на вкус.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето един хубав линк, с видео и аудио материали по тези въпроси. Аз все още не разполагам с достатъчно време :music336: И се измъквам йезуитски един вид:

http://www.recording-microphones.co.uk/rec...-Guitars2.shtml

 

(има и първа част, плюс кратко обяснение на различни стерео техники, неприятното е че е на английски - за тези, които не боравят с езика)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде и аз да се включа :metalist:

 

По принцип съм изпробвал ужасно много техники за записване на акустични китари и подобни неща, с 1,2 или 3 микрофона, но с течение на времето се установи следната практика като най-добра:

 

Използвам два кондензаторни микрофона (в най-честия случай AKG Perception 200, като често основния микрофон е AKG C480)

 

В основата на всичко стои това, че с колегата ми в студиото гласим микрофоните докато се получи конкретния звук, който да обслужва парчето, така че после да не се налагат корекции по компютърен път или ако се налагат - то те да са минимални.

 

 

Ще опиша варианта с различните микрофони, за да стане по-ясно.

 

AKG C480 е основния микрофон, който се слага насочен към частта от тялото между 12-то прагче и дупката, с тази особеност, че се намира отгоре на китарата, приблизително под ъгъл 45 градуса и е на разстояние 35-40 см.

 

Втория микрофон AKG Perception 200 се слага срещу 5-то прагче на същото разстояние, като е насочен към 9-то прагче.

 

В някои случаи освен с двата микрофона, записвам и от пиезото на китарата, но това са изолирани случаи, в които искам да постигна конретен звук.

 

Траковете после си остават без корекции, с еднакви нива, като понякога се налага лек кът под 80 Hz и лека компресия, колкото да обере големите пикове.

 

Тия дни ще постна и семпли за да се види точно за какво става дума, а дотогава можете да чуете парчетата ни в MySpace (The Lame Project), където акустичните китари, мандолини и т.н. за записани по такива методи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:icon_shithappens: След като си купя 2 мика ще има проби и семпли!

Засега записвам с пиезото и не съм хич впечатлен, както и се предполага...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От всичките линкове които е постнал сънчо и от Боби се разбра, че има страшно много техники и е въпрос на експеримент и много проби със различни микрофони и позиционирането им за да се получи точно тоя звук, който би паснал идеално за дадена музика, пиезото във всички случаи не се препоръчва пред всички тези варианти, само за редки конкретни цели...в крайна сметка ме чакат доста проби и работа:) Жалкото е, че нямам два хубави микрофона със 8- образни патерни за да изпробвам Блъмлейн и MS техниките, но вместо един 8 мога да използвам два кондензаторни кардиоида и да видя какво ще стане...в сайта на АКГ добре са си написали хората, че за това си има висше образование...:godbless: все пак ако получа добри резултати ще пусна семпли и снимки...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така или иначе помещението, в което се записва е от наистина особено голяма важност. Поради това, в непрофесионално третирано помещение аз лично не бих ползвал нищо друго освен кардиоид.

 

Даже най-добре да се направи един дъговиден скрийн около микрофона и това рязко ще подобри качеството на записа :thumbup:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така или иначе помещението, в което се записва е от наистина особено голяма важност. Поради това, в непрофесионално третирано помещение аз лично не бих ползвал нищо друго освен кардиоид.

 

Даже най-добре да се направи един дъговиден скрийн около микрофона и това рязко ще подобри качеството на записа :)

 

 

Май така ще се окаже наистина :) ...снощи остана време и си поиграх като децата малко :whistle: ... с два C1000 пробвах XY, NOS, ORTF слагах ги и успоредно, после пробвах с два С 1000 да наподобя 8-ца и под тях един С 4000 за МS запис ...стана горе долу нещо но явно си трябват качествени микрофони и помещение за тая работа...пробвах и с С4000 към дупката на 30-40 см и с С1000 към 12-то прагче ... не съм слушал много подробно резултатите много набързо ги прослушах снощи, но така като гледам май не съм очарован от С 4000 кой знае колко ... бих пробвал и със студио проджект С1 или В1 да видя как ще обадят спрямо него...най много и една 57-ца да пробвам още защото в единия от сайтовете дето ги даде сънчо обръщат внимание и на такъв вариант и си звучи съвсем прилично...но нещата засега май вървят към два С1000 в XY и ORTF вариант ... ще пробвам задължително и със екран зад микрофоните да видя как е...мерси на Боби за идеята. :girl_witch: Знам че може би това са излишни хамалогии от моя страна може би ама луд умора няма...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...
Отговорено (Редактирано)

Каква яка тема :curse: Зачетох се вчера и тази сутрин реших да опитам да направя един пробен запис. Използвах два микрофона - AKG C3000 (насочен срещу средата на грифа) и някакъв кондензаторен Стаг (насочен към задната част на тялото, малко зад бриджа). На пулта еквлайзерите са на нулата, панорамата е пълно ляво/дясно на двата микрофона, и оттам в Creative Audigy. Сложих на двата трака компресия 4:1 (както прочетох в някаква статия от гугъл). Искаше ми се и ревърб да ръгна, ама на Cool Edit-а ревърбовете са по-зле и от селската баня. Доволен съм от резултата, само правя някакъв странен бенд, дето ми бърка в здравето, ама ме мързеше да записвам отново :curse:

 

Ето го и семпълът

 

П.С. Synchu, много корав звук си изкарал!

 

едит: Китарата е Walden 570CE

Редактирано от Icarus
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.