Jump to content
Българският форум за музиканти

Glacierise

Копаньето - дет му викат Picking :)

Recommended Posts

Те ви тема (не знам 'що не сме повдигнали още тоя фъпрос) за т.нар. picking, дето аз си му викам 'копанье' :)

 

За интро и като отговор на оня пич дето питаше:

 

Има горе долу 4 вида копанье:

 

 

1. Само надолу - хеви метъл, мадафака! Ясна работа :D

 

2. Само нагоре - питайте Боб Марли от що е умрел ;) И тва - ясно.

 

3. Alternate - сиреч, еднъж надоле, еднъж нагоре. Петручи мадафака само така пляска (с изключение на арпежите, де :) ) Трудността тука идва от момента, в който триаа да се направи преход от удар ногоре на една струна към удар надолу на следващата. Поне аз имам малко трудности да го направя това много бързо и чисто.

 

3. Sweep picking, или economical picking - глейте Gambale кви ги върши. За разлика от това, което някои си мислят (Маринчо, нашия приятел - Angermeans :D ) sweep-a не е само техника за свирене на апрежи с плъзгане. Sweep-a е плъзгане между струните (тоест - удар, и следващия удар - на новата струна в същата посока), и alternate при свирене на една струна. Получава се така, че ако се движиш по струните, и искаш да запазиш посоката, свириш нечетен брой удари (посоката се запазва - нагоре-надолу-нагоре или нагоре-надолу-нагоре), а когато искаш да обърнеш посоката - свириш четен брой тонове (например нагоре-надолу или надолу-нагоре).

 

Айде - дискутирай, народе :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Те йебем у... :)

 

Както и да е, какво съм объркал. Ти май не видя какво съм писал в онази тема. Втория арпеж, който показах, беше точно с нечетен брой удари на струна. Ем си прост, ем не четеш ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Те йебем у... :)

 

Както и да е, какво съм объркал. Ти май не видя какво съм писал в онази тема. Втория арпеж, който показах, беше точно с нечетен брой удари на струна. Ем си прост, ем не четеш ;)

Офтопик си, па и не държиш на бъзик :):D

 

Дай по темата :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Бърз аlternate със заглушаване а? Не е ли яко а? Ама удобно ли ви е? Щото аз го права ама пръста ми се измества доста ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Перото ли ти се измества ? Ако е така, тогава постановката на дясната ти ръка сигурно не е много правилна...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Бърз аlternate със заглушаване а? Не е ли яко а? Ама удобно ли ви е? Щото аз го права ама пръста ми се измества доста :lol:

Eeeee, нали сме металисти дееба :lol: Остава да не ни кефи ;) Наблегам яко на него, направо ;)

 

А за изместването на пръста - прав е Angermeans - нешо ти не е както триаа ;) Свири го бавно и внимавай за ъгъла на атаката (да не е много скосен) и да държиш здраво перцето. Ама не се стягай ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не е правилна определено. А бе то... няма значение. Ще гледам тая оправа тая работа

Share this post


Link to post
Share on other sites
Не е правилна определено. А бе то... няма значение. Ще гледам тая оправа тая работа

Как да няма значение!?! :lol:

Не заучавай нещо грешно, защото после...Много време изисква поправяне на такава грешка!

 

Успех! :guitar:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mдам, лошо нещо е навика :godbless:

 

Аз повече се кефя на sweep picking, просто защото така свикнах. По едно време ме бяха хванали лудите и взех че ходих на уроци по китара при някакъв джазмен. Много ми се тровеше за тоя sweep picking - много съм замазвал тоновете така, според него трябвало да свиря само alternate докато развия добър усет за удар върху струните.

 

Тогава не ми допадна идеята и така и не се научих да свиря изцяло alternate picking и ми се струва, че това ми е проблем за по бързи рифове - наистина яко ги замазвам.

 

Темата е интересна. Я кажете какво мислите по-въпроса. Никога не е късно човек да се опита да се промени, а и не съм хващал китара на сериозно от години, така че сега е моментът :godbless:

Edited by niki123bg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Честно казано само не разбрах къв е смисъла на темата... ако питате как свиря аз... ами комбинация между sweep и down.

 

В зависимосто от скоростта и самата музика...примерно когато на басчето трябва да се хване някво елементарно повтаряне на една нота предпочитам да свиря само надолу, защото звука е еднакъв и някак по-лесно се правят хубави динамики. Не знам просто ми е по-удобно. Иначе повечето сериозно рифове и там квото трябва да се свири го свиря sweep.

 

А иначе защо забравяш там... деба май му се викаше тремоло пикинг (не знам дали така се викаше, щото няма общо с тремолото). Та става дума за това когато китката не се движи, а цялото движение идва от лакътя. Това е най-бързият пикинг дето правя лично аз и според мен е яко, защото ако имаш свиренье само на една струна става ултимативно бързо.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Е, виж - вие басистите нямате избор и трябва да свирите тремолото от лакътя щот по друг начин не става, ама за китара много не се препоръчва - по-добре от китката, защото иначе е много неконтролируемо. :godbless: Хеле пък в някое соло ако направиш тремоло от лакътя ще има да те гледат ей така :godbless:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Е, виж - вие басистите нямате избор и трябва да свирите тремолото от лакътя щот по друг начин не става, ама за китара много не се препоръчва - по-добре от китката, защото иначе е много неконтролируемо. :godbless: Хеле пък в някое соло ако направиш тремоло от лакътя ще има да те гледат ей така :godbless:

Хах така ли?

Мислех, че и китаристите свирят така... поне аз на китарата така бича сола... и може да са страшно безсмислени, обаче са доста бързи. Демек си избирам там по 3 ноти на струна и си ги въртя как си ги мога... не е толкова зле.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да, но така ръката набира инерция и ако се наложи тремолото да се комбинира с арпеж след това или пък с нещо по-засукано (или пък ако е риф и ти трябва да комбинираш тремоло с триоли след това например) трябва да караш ръката си да преодолява инерцията на едно движение преди да премине в друго, при което се губи време, прецизност и усилия.

 

Затова винаги е добре тремолото да е по-"ситно", т.е. от китката. Това обаче е по-уморително и трудно. :godbless: Ако се наложи да се свири 50-60 минути рифове на тремоло неизбежно обаче (поне аз) прибягвам до тремоло от лакътя. Ама ако се наложи в тези рифове да има скали тук-там или са през струна, или дори през две струни, или има неочаквани набивки на криво място е бая зор, щото не излиза добре ако тремолото не е от китката - при по-бързо темпо задължително се закъснява, изостава, обърква се посоката на атака и всякакви такива неприятни неща. Абе зависи кой , какво и как свири... много може да се говори по тази тема, живот и здраве другата година, а сега отивам да я посрещам.

 

ЧНГ :godbless:

Share this post


Link to post
Share on other sites
По едно време ме бяха хванали лудите и взех че ходих на уроци по китара при някакъв джазмен. Много ми се тровеше за тоя sweep picking - много съм замазвал тоновете така, според него трябвало да свиря само alternate докато развия добър усет за удар върху струните.

ники123 кой е този джазмен ?

добре ти го е казал, първо трябва стабилно алтернатив и чак после суиип пикинг

аз лично ги комбинирам всичките, вече не мисля за перото никога

оставям ръката сама да си избере, ако имам три удара на струна може да ги ударя и трите надолу или пък надолу-нагоре-надолу но най-често правя надолу-нагоре-легато. това е истинският джазменски удар, с легато на всеки две или три ноти, и то не заради перото а заради самият звук на легатираната нота, става много по-разнообразно.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.