Jump to content
Българският форум за музиканти

emosms

Members
  • Content Count

    1,351
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4

Posts posted by emosms


  1. Ами копнах го леко с винтоверта, един малък фрезер, и длето.. Ще пробвам и с по-малка, и с по-голяма стойност потенциометър, да видя как ще е най-добре (ако има разлика изобщо).

    Сега усетих колко по-силен е адаптера с 18 мм сърцевини (на бриджа), сравнен с този с 15 мм. Ще стане за наситен в средите бридж саунд, за свирене с пръсти. С перо ще е грубиянщина, при бленд в крайна позиция (само бридж). Предполагам, защото с моно бленда, не е натоварен с ~125к към земя. И това мога да пробвам, да го натоваря само него. Даже преди буфера му, да не влияе на другия.

    Като цяло тези адаптери (от другата тема) имат много среди, ненатрапчиви високи, и носят на бой, като динамика. За слап по-скоро mid scooped, за пръсти с обрани високи. Евтината китайска активна електроника ме изненада. На по-скъпия бас, като усиля високите докрай, шуми повече....

    Всичко работи и с батерия 6,6v... Без да усещам разлика. Фоновото шумче на 5-та свободна остава мистерия.. 

    Но адаптерите нямат достатъчно бас. Тр. да добавя корекцията от по горе ( big muff tone stack, нагласено за нещо като low shelf). Само дето не мога да вкарам един транзистор в режим, по възможност за мин. комсумация :D.

    На симулатор изкарах няк'во АЧХ. При въртене на потенциометъра, отговора на тон стака се променя (предполагам играе импеданса). Не е лошо май, да има буфер след бленда.

    Буфера мисля да е биполярен, общ колектор, а след стака усилващо звено, общ емитер? Мисля че тр. да е с гейн 2-3, (поне 6 дб), за да възстанови нивото след тон стака.

    п.п. има ли вариант за тонкорекция в обратна връзка, при усилвашия транзистор? Мисълта ми е, да не усилвам честотите над баса, да са си гейн ок. 1. Не искам да шумнат високите, като ги усиля после от EQ-то.

     


  2. On 3/29/2021 at 4:54 PM, aceof said:

    Аз имах същия проблем но го реших много елегантно. Проблемът при използването на MN потенциометри е че когато не си в средно положение, ниското изходно съпротивление на буфера на единия адаптер шунтира сигнала на другия адаптер. Това поведение не е присъщо на пасивните адаптери, защото те имат сравнително високо изходно съпротивление. По принцип е по-добре е да се използват AC потенциометри но се оказа че са много кът - потенциометрите за бленд на MEC са такива но цената им е лееко... към 70лв. В нета има доста схеми за решение на проблема но всички си имат доста недостатъци.

    Накрая си реших проблема по следния начин : връзваш си GND на потенциометрите без никакви допълнителни резистори. средния край на потенциометрите си отиват към изходите на буферите. Изходите от потенциометрите към активния EQ не ги окъсяваш а всеки минава през 100к резистор и след това окъсяваш. Имай предвид че това решение ще работи добре ако следващото ти стъпало има достатъчно висок импеданс (при мен е 2 мегаома - сложил съм JFET буфер за входно стъпало). Ето я схемата, надявам се да се ориентираш.

    Сега сигурно някой ще ме оплюе че не ползвам J201... Свободно е за интерпретации.

    image.png.2605586e1d6745ea3acd77c8f11dc35d.png

     

    Честно казано, не ми е ясно как ще работи горното.
    Подмине ли се средна позиция, в която и да е посока, единия пикъп се байпасва към земя, и няма какво да се смесва с другия.
    На MN потенциометъра, половината писта, след center detent, е 0 ома съпротивление. Замерих и моя, така е.


  3. Нещо такова ? (идеята е за добавка коректора на отделна платчица, след микс потенциометъра):

    RV2 уж тр. да регулира усилването на Q3, който тр. да възстанови нивото на сигнала.

    bb_04.jpg

    Изходния импеданс на буфера, след бленда, нз колко е.. Но честотния отговор на тон стака зависи от него.
    Малко базиках стойностите на тон стака, за да има нужда от по-малко усилване за възстановяване на сигнала.
    Но това е при 1к импеданс на предходното звено

     

    big_muff_2.PNG


  4. Сложих нова батерия .... 9.9v, да видя не е ли от клипване, но шумчето си го има. Нивото му е доста ниско, може да се преглътне, но не знам от какво е.

    С линеен моно потенциометър, 50к, бленда работи добре :). Само че, не мога да го монтирам и да се побазикам с настройките. Оригиналния MN blend е с дълга резба (10-11 срещу ~7мм на стандартните). Или от китайците тр. да чакам, или пак дърводелстване, глухи отворчета и т.н., от които сериозно ми писна вече.

    С буферите след адаптерите, фрет buzz-a на места звучи доста отчетливо и неприятно (високите са по-ясни), и или тр. да вдигна екшъна, или левълинг да правя :(

     

    IMG_20210413_221805~2.jpg

    IMG_20210413_215159~2.jpg


  5. On 3/30/2021 at 9:42 AM, aceof said:

     Спокойно можеш да вдигнеш сорсовия резистор 10-на пъти. Като гледам схемата, която си предложил в сорса ще имаш грубо около 5V, което при 33к ще ти даде ток около 0.15мА на буфер. Бих ти предложил също така да смениш гейтовите резистори - межди гейта и земя 1Meg и между гейт и захранване - 2Meg. По този начин входния импеданс ще се вдигне на около 660 кОма, вместо сегашните 230 кОма.

    Тази несиметричност на входните резистори (1М, 2М2), има ли връзка и със завишената стойност на сорсовия резистор (33к)?

    По принцип за такива буфери препоръчват нещо 3к3-10к.

    Питам, във връзка със странния фонов шум (като бял шум), който се появява при звукоизвличане само на 5-та струна, свободна позиция. И изчезва, при затихване на тона.

    Макар че, не е клип - да ограничава едната полувълна, или може би е?


  6. Странна работа, и с буферите преди бленда - същата работа. Все едно е пикъп селектор - нек, нек/бридж, бридж.
    Като в средна позиция (нек || бридж), се усеща по-ниско изходно ниво (уж е MN pot).

    Чудя се дали да си играя с фабричния бленд пот, и да добавя R3, R4 (в момента няма такива), или направо да сложа монопотенциометър за баланс, с бленд сигнал от средната точка.

    Друго - баса определено тънее - и от комбото, и от активния EQ мога спокойно да го дам докрай, В средно положение е все едно е намален.
    Може ли в тази схема да вкарам бас бууст, като верига около полевите транзистори, или трябва да е отделно звено?
    С един транзистор, или даже с два?

    b_blend_01 - Copy.PNG


  7. Въобразявам си май разликата с/без схемата. Запаралелявах допълнителни фолийни кондензатори, цъках, пробвах....

    При сингъл, със схемата, има лек остатъчен брум и някакъв по висок шум, които ги няма при паралелните позиции, със или без схемата.

    Шума предполагам не е от транзисторите, а нещо, прихванато от вторичната намотка. Когато съм на позиции 2 и 4 (паралел, без брум), двата сингъла ПРЕЗ схемата, въпросния шум изчезва. Понеже така схемата инжектира брум и в двата адаптера, противофазен, този шум се унищожава. От там смятам, че идва прихванат от вторичната намотка, а не е от транзисторите.

    Всичко работи с допълнителната намотка от адаптер, без сърцевините и, по същия начин. Няма нужда да се следи как е свързана - просто се обръща с лицето нагоре/ надолу при физическия монтаж, за да даде сигнал с нужната фаза.

    Надявам се окончателно приключвам с това - още веднъж големи благодарности на Евтим, за едно от най-полезните китарни неща, които съм правил :).

    Винаги съм бил зарибен по сингъл саунда с драйв, и се е налагало да се въртя като шугав, да намеря не шумящо положение, и/или да прилагам брутални нойс гейтове и т.н., с надеждата да го наглася по-малко ГНУСНО да реже динамиката, при затихване на тона.

    Сега може да се ползва без, или почти без нойс гейт, или настроен да реже при много по-ниски нива. Предполагам при запис с микрофон хептен няма да се чува.

     


  8. Оправих го, сега се усетих. През жака на китарата прекъсвам минуса, когато е изкаран кабела с мъжкия жак. Бях разкривил пластините и пусках ток от батерията и във входа на усилвателя... От там пукота при превключване. Как е работило, не знам.. Звука беше нещо слаб и умрял, и ми щукна да пусна минуса отделно, като допра само минуса на батерията до тремолото. После изкарах женския жак и видях пластините..

    Сега, с мода за последователно свързване, имах възможност да сравнявам звука на мидъла със/ без схемката, и директно вързан за земя.

    --- --- ---

    И ми се струва, че със схемката, високите са една идея по-обрани. Значи схемата не се явява супер нискоимпедансен товар на адаптера.

    От колекторния резистор ли зависи изходния импеданс (по-скоро 'проходния') на схемата? При захранена схема. Последно сложих някакви 910 ома, уж да е по-симетричен изходния сигнал/ повече хедруум да има.


  9. С 1 мФ/ 10к имаме хай пас на 16хз (ако не бъркам определящата верига - последния кондензатор и резистор).

    Но и този капацитет ще задържа достатъчно ток, за разряд и пукане (мисля).

    Капацитетът не е ли без значение, ако има токоограничаващ резистор?


  10. Ограничаване на тока, който протича при комутация:
    https://bgaudioclub.org/showthread.php?47250-буфер-за-гасене-на-брум&p=713168#post713168
    Но се чудя резистора с каква стойност да е, и ще има ли смисъл ако е няколкостотин ома (да не е значим товар за сигнала от адаптера).

    Grounded_True-Bypass_with_Current_Limiting.png



  11. Мода на китарата, който свързва последователно нек или бридж сингъла, с мидъла (съставен хъмбъкер), усложнява нещата.
    Модификацията мести масата на нек/бридж върху фазата (hot wire) на мидъла, и си имаме хъмбъкер от два сингъла, в позиции 1 и 5.
    В позиции 2, 3, 4 си имаме само мидъл.

    bdc_v02.thumb.jpg.9befad9dcd97a907299b93039751514a.jpg

    Комутирам изходите (OUT1, OUT2) към земя, за да елиминирам схемата.
    Ако не го направя, имаме изходната верига (R1, C2||C3, R4) паралелно на мид адаптера, което мисля не е добра идея, и при изключено захранване на схемата.
    При включено, не ми се мисли какво точно става :D

    При комутацията към земя имаме пукот. (То и ако изключвам захранването на схемата, също има пукот).
    Има нещо като утечен резистор към маса (R4, R11 - 10k).

    Какво може да се направи, за да понамаля този пукот?


  12. А това струва ли си, или е прекалено старо?

    (Line 6 Mobile Keys 49)
    - https://line6.com/legacy/mobilekeys49

    Втора употреба. Първоначално мислех, задължително НЕ на втора употреба.
    Прецакват ли се клавишите?


  13. 5 minutes ago, Evtim Djerekarov said:

    Как да няма корелация, естествено, че има общо с пада върху 680-омовите резистори и амплитудата не може да е по-голяма от това напрежение. Което е и нормално - не се очаква брума да има амплитуда 1V... Цялата схема е смятана зая ниска консумация при определени условия.
     

    Значи при 3 диода имаме ок. 1 v макс. размах на изхода, без клип.

    Само не ми е ясно на полувълна или p-p.

    При всички положения тр. да е по ниско от амплитудата на брума, която гоним.

    И просто местим работната точка да е по в клас А, т.е. по идеална и симетрична ? :D


  14. За опростена калкулация, има ли някаква корелация между пада на напрежението в транзисторите/ диодите, и макс. размах на полувълната в изхода?

    При плаващо захранващо напрежение, да речем 9-6 v.

    Предполагам не е 1:1. Нивото на брума в адаптерите, който гасим, също не знам колко е, и едва ли ще го хване прост мултицет.


  15. Още се влачи, като народна песен. Добавих диод във серигата за 'средната точка', има място за още един.
    На колекторите на транзисторите тр. да имам приблизително 1/2 от захранващото, за по-симетричен изходен сигнал, нали?
    Нищо не съм пускал и мерил, стана 100 часа...

     

    viber_image_2021-03-31_08-18-55.jpg


  16. On 3/20/2021 at 9:18 PM, wiseppman said:

    Тук си набарал проблема... да първо се прави синхрона на баса и касата. Единия начин е да освободиш честоти от единия, но най добре е със компресор, примерно на баса,  със сайд-чейн към еквилайзера. Ако нямаш хардуера, маного плъгини имат тази възможност. И за компресорите е важно: ниските честоти са с по-дълга вълна и затова атаката трабва да е по-голяма за да пропусне ниските. Да, ми на 4-та на баса е 40 херца.

    Това са моите два цента.

    Защо атаката да пропусне ниските? - точно в тях, при атаката от звукоизвличане на бас китарата се получава мазен ефект, като кик дръм.
    Особено при слап свирене.

    И нз за какъв тътен става въпрос (някакво общо замазване), но най-гадно звучи баса 100-200 хз и ниските среди. При слушане на музика - ако там имаш руум мод е отврат.
    Ниския бас под 50 хз е по-скоро мазен :D, И специално, много съм търсил как да го подсиля (при слушане на музика). До степен, да си направя 4 канална система с 2 суба.
    Преди съм го правил с лауднес корекция, но след като издъних няколко говорителя и колони, видях че не е работа :D.
    Навремето комшията го правеше с лауднес и 2 чифта дърти амфитонки (да не сили много 1 чифт), но и те се разпърдяха...


  17. Мислех, че входния импеданс се определя само от резистора гейт-земя.
    А изглежда е: гейт-земя || гейт-захранване

    Някой ден може да продам по-скъпия бас sire, и да събера за warwick 5 струни. Макар че ме кефи, че е с мейпъл фретборд Sire-то. Warwicka сигурно е екстра за слап?

    Този който модвам и му правих адаптери няма какво да му взема. Лек и удобен (особено ако му направя левълинг, да сваля още екшъна), идеален да ми се намира под ръка :D


  18. Не съм се замислял за консумацията, колко може да се вдигне сорсовия резистор 3к3?
    Или нещо друго?

    Ръмжене - има нещо като ръмжене, заради наченки на фрет бъз при сваляне на екшъна :D
     

×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.