DaInsane Отговорено Октомври 9, 2006 Отговорено Октомври 9, 2006 също така не е излишно да спомена че повечето вокали които се дерат имат и доста ефекти на гласа, не че са задължителни, но ако един ефект прави това което иначе изисква тройно напъване и съсипване на гласа според мен е добре дошъл Верно-верно! И тоя трик върши много добра работа. Едно дистерче което кара гласа да звучи а'ла Чино Морено в "When girls telephone boys" или "Elite" например, ама не чак толкова избичено е перфектния помощник. В момента с мойта банда I.T.S.I смесваме дебютния ни албум "The Diary of a Psycho" и тия дни бачкаме по вокалите. Та на едно от парчетата дистерче помогна много, за да звукна наистина плътно и тежко (в смисъл не ниско, а раздрано). Иначе чист звучах сухичко и признавам доскучаваше. Зависи какво се гони като звук, де. Ама все пак с МАЛКО ефект се вършат чудеса, ако не искаш да се усеща намеса, а пък ако искаш да си личи ефекта - повечко. Цитирай
LOE Отговорено Октомври 10, 2006 Отговорено Октомври 10, 2006 не трябва да се прекалява с ефектите на гласа, освен ако целта е да НЕ звучи като глас Цитирай
puya Отговорено Декември 21, 2006 Отговорено Декември 21, 2006 аз също съм ЗА ефектите, но аз например нямам пари4ки да отделя въпреки че си скатавам от време на време...за това аз съм си изградил една техника за дране, throat (или kakто се казва) зашото аз за сега това разбирам, която всъщност изобщо не ме напряга...мога да пея с часове без да ме раздразни гърлото. дрането ми е нещо от сорта на Dez(coal chamber)...просто след 2-3 минути throat започвам да дера без да се напъвам изобщо само когато ми е нещо болно гърлото тогава наистина е гадно и веднага спирам...а за ефектите :think: -има и други пинизи които могат да ги заместят когато си някои като мен които не може да си ги позволи. имам предвид заглушаването на микрофона повечето вокали го знаят но малко са експериментирали...могат да се получат много добри неща, само да набараш цаките Цитирай
LOE Отговорено Декември 21, 2006 Отговорено Декември 21, 2006 мда това и аз го докарвам, даже не в периода кул чеймбър, а и в девил драйвър и без никаква болка в гърлото но има нешо което не мога.. и чесно казано не мисля да опитвам защото мисля че ще ми съсипе гласа - който е навит да си пусне новия албум на all shall perish да види за кво иде реч Цитирай
puya Отговорено Декември 22, 2006 Отговорено Декември 22, 2006 (Редактирано) мен лично винаги ме е отвръщавала такава музика...мое мнение-няма никакъв смисъл от такива вокали...от време на време за колорит може...но извинявай какво е музикалното в тази ''музика'' ??? иначе пича се дере яко а за devil driver- :think: мен си ме кефят по-...coal chamber dez вокали харесвам вокали от сорта на 40 below summer, dry kill logic...a и на eXK се кефя макар че на живо пича по- ме кефи от колкото на записи Редактирано Декември 22, 2006 от puya Цитирай
nofearinc Отговорено Декември 24, 2006 Отговорено Декември 24, 2006 Аз също съм на тема разгряване с чисто пеене, по възможност дори високи вокали (въпреки, че съм с басов глас) тип Ози, след което минавам към по- грайнд частта с дране от корема. На другият ден гласът е по- басов, но не боли гърло, а и с 10мин разпяване пак хващаш високи. Цитирай
The Outsider Отговорено Декември 29, 2006 Отговорено Декември 29, 2006 Здрасти и от мен. Много добра тема , ще ми се преди 10 години да можеше да се разисква по този начин , щеше да ми спести сумати усилия и скандали с колегите :killyou: . до сега не съм успял да разбера как точно се нарича този тип пеене, тук прочетох няколко определения , но и аз ще добавя един: квартово пеене . Тъй като ме няма много по сложните думички , ще се опитам да обясня по-простичко това което сам съм открил през последните 10 години ( опит на принципа на пробата и грешката) 1-во: никога не започвай да пееш квартово преди да си се разпял хубаво. 2-ро: всеки глас е различен , което значи че ако природно не ти е заложено , никога няма да можеш да пееш като Блеки или като Дан Суоно . Т.е. трябва да откриеш собствените си възможности и ако нещо не се получава по какъвто и да е начин , просто го зарязваш и започваш да го пееш така както на теб ти е удобно. Всеки от нас има някакви идоли и му се иска да звучи като тях. Много малко са хората по света имащи едва ли не неограничени гласови възможности, така че с някои неща просто трябва да се примиряваме. 3-то: Когато искате да пеете някое парче квартово , независимо авторско или кавър , първо го научете перфектно като вокална линия и текст ( с чисто пеене ) и едва след това започнете да се пробвате да се дерете , ревете, грухтите , крещите и каквото още там ви хрумне. Иначе се получава такъв кошмар , който ще изнерви както вас , така и колегите с които свирите и ще има не репетиция , ами :killyou: , , :wall: , ( предполагам че на доста народ тази картинка им е до болка позната ) и последно за сега ( че още не съм си изпил кафето и не мога да мисля ясно ) опитвайте се за упражнение да ръмжите дълбоко в гърлото , като диво животно , според мен от там идва най-доброто квартово пеене и въобще не натоварва ларингса и гласните струни. айде дерзайте , а аз се връщам към кафето и опитите за събуждане Цитирай
puya Отговорено Декември 29, 2006 Отговорено Декември 29, 2006 много си прав...това са много добри принципи и съм съгласен с ръмженето...и аз го правя понякога...само че...обикновено когато наименуваш нещо му слагаш име (особено в английския език) което да даде някаква асоциация с нещо друго....ииии.. нещо това КВАРТОВО пеене.....абе от къде го чу това и би ли ми обясни; защо се нарича квартово...screaming, troath, extreme singing всичко това си има логика...тааааа :think: Цитирай
The Outsider Отговорено Декември 30, 2006 Отговорено Декември 30, 2006 Странното е , че това определение го чух от оперен певец, а си има и обяснение : в повечето случаи когато се използва този начин, гласа звучи като два гласа на кварта , поне така ми беше обяснено а и съм съгласен. може и да не съм прав и по всяка вероятност ще бъда оплют жестоко , но не ми пука Въпроса е че говориме за едно и също, и ако си помогнем взаимно със споделяне на опит , ще бъде върхът. Писна ми да слушам по "големите " сцени как изпълнителите се плюят един друг. На какви реплики съм бил свидетел , направо ум да ти зайде. Аман от непризнати "гении , виртуози и уникални певци" . До никъде няма да стигне изкуството и музиката в частност в тази държава, ако се продължава по този начин. Малко се отплеснах , сорка за което Цитирай
LOE Отговорено Декември 30, 2006 Отговорено Декември 30, 2006 абе според мен си се объркал нещо... а и какво знаят оперните певци за дрането какви кварти какви квинти, гласът издава определен тон и хармониците му, или звук който няма точно определен тон - шум никой не може да издава двузвучия - гласът е монофоничен инструмент дори и да има нещо такова в оперното пеене, не мисля че говорим за скрийминг, в операта се пее, не се квичи Цитирай
puya Отговорено Декември 31, 2006 Отговорено Декември 31, 2006 (Редактирано) абе има си нещо такова ама то не е във вряскането...има едно като ръмжене което е много тихо и понякога звучи КАТО на 2 гласа(все пак гласните струни са две и теорИтично е възможно ама нокой не го може това да ПЕЕ на 2 гласа абе не знам... може и само аз да си го мога това тихичкото ръмжене ....аутсайдера малко се отплесна наистина ама лошо няма само че аз просто казах че съм съгласен с него и го попитах отде аджаба го е чувал туй определение...е научих нещо ново, въпреки,че изобщо не съм съгласен с определението. П.П. музикантите :violin: не разбират нищо от екстремна музика ...а певците(опрните) още по-малко...казвам го понеже цял живот съм в такава среда....................................е аре повечето от музикантите Редактирано Декември 31, 2006 от puya Цитирай
The Outsider Отговорено Януари 1, 2007 Отговорено Януари 1, 2007 ОК пичове , в крайна сметка мен не ме интересува особено как се нарича тази техника на пеене , а както и забелязвам , никой друг не е съвсем сигурен в точния термин. Затова предлагам всички да решим точно кой термин ще използваме за напред. Аз лично предлагам да бъде "екстремно пеене" ( като доста обобщаващо определение ) или за почитателите на "инглиш"-а : extreme voice . Според мен това е абсолютно излишен спор , така че нека се спрем на нещо и да продължим нататък . ВАЖНОТО е да си помогнем един на друг по отношение на развитието ни като певци. ЧЕСТИТА НОВА ГОДИНА НА ВСИЧКИ !!!! Нека тази година да бъде много по-ползотворна и успешна за всички хора на българското изкуство !!! Здраве , късмет и много успехи Цитирай
vile.odp Отговорено Януари 27, 2007 Отговорено Януари 27, 2007 (Редактирано) DVD-то се казва "Zen Of Screaming" аз така и не го потърсих. Иначе наистина страхотна тема, аз научих страшно много неща от тук и тепърва почвам да експериментирам. Ще използвам случая да ви покажа и един тъториъл, който намерих в нета. Той се препокрива от части с нещата, които сте писали но все пак: http://www.wikihow.com/Do-Harsh-Death-Metal-Vocals А някой тук пробвал ли е, знае ли нещо повече за техникaтa inhale? Много ползвана е в грайнда доколкото съм запознат, но нещо не ми е ясно за какво точно иде реч... Та така Пропуснах да се изкажа по въпроса с ефектите. Лично за мен, макар и оплювани от много хора ефектите (дори на живо) са страшно добро решение. В крайна сметка целта е да се получи добра музика, а не да си изтормозиш гласа... И наистина много ме объркват тези изказвания против вокалните ефекти, по същата логика трябва да се свири само на акустични инструменти... Редактирано Януари 27, 2007 от vile.odp Цитирай
LOE Отговорено Януари 27, 2007 Отговорено Януари 27, 2007 Запознати сме с тая техника но определено звучи тъпо по принцип с екстремните вокали се стреми усещане за повече пауър в гласа, докато специално това навява впечатление за идиотизъм Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.