Jump to content
Българският форум за музиканти

Кой трябва да взима повече?


Recommended Posts

а в духът на темата, някой има ли престава примерно някой автор, който пише песни за поп или чалга певци по колко взима.

здравей

имам преки наблюдения за едно известно българско чалга студио - композиция + аранжимент + запис + мастеринг (и коригиране на гласа и евентуалното му изпяване от друг човек) = 1500-2000лв за чалга парче, като в тази цена влиза и заплащането на студийните музиканти (обикновенно 30-50лв :) ). ами това е. при голямо желание на ЛС ще кажа кое е студиото и кои от последните хитове са записвани там :)

 

 

а по темата - най-много трябва да взима този, който си върши най-добре работата. ако имаме кофти продукт, но перфектен пласмент и реклама - мениджъра да взима голям процент. и обратното. в БГ не е точно така обаче, както всички знаем ;)

 

 

поздрави

 

петър

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 33
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

B)

То така е много ясно ,че някаде някой за нещо си дава от 0 лв до Еди-ква си сума пари B)

...И аз знам някои неща за някои хора дето са поръчвали и са продавали някакви неща.

Безсмислено е според мен да се обсъждат подобни неща , защото Всичко зависи от Двете Преговарящи Страни.

:read:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а в духът на темата, някой има ли престава примерно някой автор, който пише песни за поп или чалга певци по колко взима.

В Духът на Темата предлагам всеки пишещ тука Музикант или Приятел на Музикантите да си Декларира съвсем Доброволно и Добросъвестно и Честно Доходите си от Музика или от Дейност свързана с Музиката B) :green:

 

Обещавам ,че данъчните от този ред нататъка НЯМА да четат B)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никакъв проблем. От началото на 2006 групата ни чисто, само от записи, е олекнала със 130 лева (по 26 лева на човек). Да продължавам ли? B)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а в духът на темата, някой има ли престава примерно някой автор, който пише песни за поп или чалга певци по колко взима.

В Духът на Темата предлагам всеки пишещ тука Музикант или Приятел на Музикантите да си Декларира съвсем Доброволно и Добросъвестно и Честно Доходите си от Музика или от Дейност свързана с Музиката :happy: :green:

 

Обещавам ,че данъчните от този ред нататъка НЯМА да четат ;)

:beer:

Ако беше казал само музика щях веднага да ти кажа :beer:

Но има дейности свързани с музиката, доходите от които знае само жена ми, дори аз не ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за разходи може много да си говорим....скоро завършихме (почти) репетиционната и после по ред причини се наложи да си купим някои нови играчки....ама то това е манията бе.....нали знае къв е девизът "ДАЙ ЗА ДА ДАДЕШ" :blink::D:D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вероятно е редно най-много да получи инвеститорът,т.е. този който осигурява финансирането на проекта.В много от случаите това е самият продуцент.Но теоретично(и не само) инвеститорът може да не е наясно с цялата схема за реализация и тогава възлага работата по проекта на компетентен човек т.е. продуцент,или пък част от работата,която не е в състояние да извърши - на копродуцент.Много често самите артисти и автори са инвеститори,продуценти,или участници в продуцирането заедно със специалисти професионалисти.

Авторите и изпълнителите притежават отделно 'Авторски Права' и ако продуктът е читав,и се държи на пазара дълго време,това им осигурява сериозни приходи(ако не са обвързани с някой безумен договор от младежките години).Ако продукта не става,всички хукват към хладилника за вода,но първи е инвеститора,защото вече парите му са издухани.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 years later...
Вероятно е редно най-много да получи инвеститорът,т.е. този който осигурява финансирането на проекта.В много от случаите това е самият продуцент.Но теоретично(и не само) инвеститорът може да не е наясно с цялата схема за реализация и тогава възлага работата по проекта на компетентен човек т.е. продуцент,или пък част от работата,която не е в състояние да извърши - на копродуцент.Много често самите артисти и автори са инвеститори,продуценти,или участници в продуцирането заедно със специалисти професионалисти.

Авторите и изпълнителите притежават отделно 'Авторски Права' и ако продуктът е читав,и се държи на пазара дълго време,това им осигурява сериозни приходи(ако не са обвързани с някой безумен договор от младежките години).Ако продукта не става,всички хукват към хладилника за вода,но първи е инвеститора,защото вече парите му са издухани.

 

да ,така е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Посмях се от сърце в тая стара, но съживена тема.

 

Защо трябва да има правило? Единственият верен отговор е "Зависи!"

 

Примерни сценарии:

 

- Гениален композитор, всяка нота изпод перото му е хит. Некадърен изпълнител му осира поредното парче и то не се харчи на пазара. Кой да вземе повече?

 

- Посредствен композитор преписва за пореден път от руски романс (андалузки, неаполитански, по избор; или кънтри песничка от 19 век, или 12-тактов блуз). Безличното парче го взема ярко талантлив певец-интерпретатор и го прави супер-хит. Кой да вземе повече?

 

- Чичко-паричко си чеше егото и се нарича "продуцент". Нито е погледнал парчето, нито е стъпил на репетиция или запис. Другите са средна ръка, но има достатъчно бюджет за наемен аранжимент, добър тон-инженер да оправи грешките на певицата и най-вече - за як маркетинг. В резултат публиката е прелъгана да изкупи милион диска. Кой да вземе повече?

 

- Жесток продуцент знае и да аранжира, и да намира студийни сешън музиканти, и да седи зад пулта и да командва тон-инженерите за идеален микс, и да 'пакетира' цялото нещо заедно с текст и визия и да 'произведе' (продуцира) безгрешен продукт. Изобщо "продуцент отсЕкъде". Писнало му е да обогатява с труда си 'чичко-паричковци' и се напъва да е инвеститор. Не е богат, продава си къщата, взема и заеми. Продуктът е страхотен, но радиостанциите не го свирят (защото големите лейбъли са им платили повече да пускат техните бози). Критиците и те се хранят от големите лейбъли, и не го номинират за награди. Великия продукт са го чули само лелята на певеца и заклетите фенове (всичките седем такива). Нашия супер продуцент се разорява и самоубива. Кoй да вземе повече?

 

Изобщo що за въпрос?

:greenball:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

- Жесток продуцент знае и да аранжира, и да намира студийни сешън музиканти, и да седи зад пулта и да командва тон-инженерите за идеален микс, и да 'пакетира' цялото нещо заедно с текст и визия и да 'произведе' (продуцира) безгрешен продукт. Изобщо "продуцент отсЕкъде". Писнало му е да обогатява с труда си 'чичко-паричковци' и се напъва да е инвеститор. Не е богат, продава си къщата, взема и заеми. Продуктът е страхотен, но радиостанциите не го свирят (защото големите лейбъли са им платили повече да пускат техните бози). Критиците и те се хранят от големите лейбъли, и не го номинират за награди. Великия продукт са го чули само лелята на певеца и заклетите фенове (всичките седем такива). Нашия супер продуцент се разорява и самоубива. Кoй да вземе повече?

 

 

Бицев, този сценарий ще вземе поне 5 оскара.В главната роля виждам някое Натвиз-чийско лекенце-гей.

 

- Чичко-паричко си чеше егото и се нарича "продуцент". Нито е погледнал парчето, нито е стъпил на репетиция или запис. Другите са средна ръка, но има достатъчно бюджет за наемен аранжимент, добър тон-инженер да оправи грешките на певицата и най-вече - за як маркетинг. В резултат публиката е прелъгана да изкупи милион диска. Кой да вземе повече?

 

Пак излязохме извън родната картинка.Тиражи с 5 и 6 цифри спряха да се спрягат откакто mp3-ката лиши родните пирати от мангизи за пране.

 

- Посредствен композитор преписва за пореден път от руски романс (андалузки, неаполитански, по избор; или кънтри песничка от 19 век, или 12-тактов блуз). Безличното парче го взема ярко талантлив певец-интерпретатор и го прави супер-хит. Кой да вземе повече?

 

За Стефан Диомов ли говориш? Тоника СВ - "българската ABBA"-ахаааах

Този колко кънтрита е откраднал.... и му плащат, защото ги представя за свои,а за "Минавам през теб " - да не говорим...

 

 

 

Цитат(Бицев @ Sep 22 2009, 08:04 PM)

Гениален композитор, всяка нота изпод перото му е хит. Некадърен изпълнител му осира поредното парче и то не се харчи на пазара. Кой да вземе повече?[/b]"

 

 

 

"Оставаме,оставаме."

Редактирано от LUI THE GREAT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всяка прилика с действителни лица е случайна.

 

Разказаните (изцяло измислени!) случки само илюстрираха колко смисъл има главния въпрос.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.