Victor94 Публикувано Ноември 3, 2010 Share Публикувано Ноември 3, 2010 Искам да попитам как мога да направя втория глас на дадена мелодия. Има ли си някаква техника и може някой като мен напримерно да го направи ако знае как Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
L.K. Отговорено Ноември 3, 2010 Share Отговорено Ноември 3, 2010 Най-тривиалният подход е т.нар. бръснарска терца - една терца, голяма или малка според аранжимента, под основната линия. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Fallenblood Отговорено Ноември 4, 2010 Share Отговорено Ноември 4, 2010 не е ли над? Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
L.K. Отговорено Ноември 4, 2010 Share Отговорено Ноември 4, 2010 Може и да е над. Практикувам го на маса и рядко се замислям. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lekov Отговорено Ноември 4, 2010 Share Отговорено Ноември 4, 2010 някакъв пример може ли да дадете (видео, аудио) да може да се усети какво представлява Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bo_yan Отговорено Ноември 5, 2010 Share Отговорено Ноември 5, 2010 Питай Искра Фидосова на iskrafidossova@boiko.bg Има и туториали в Тубата. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Viara Ivanova Отговорено Ноември 5, 2010 Share Отговорено Ноември 5, 2010 Записала съм един пример с най-често използваните хармонии в поп музиката и различни комбинации. Гласовете, които съм записала тук се движат в в т.н. parallel motion: хармонизираният глас започва от посочения интервал и върви успоредно с основния глас. Това е техника, която се използва за кратни фрази,подчертаване на отделни думи, ууу-ааа вокали, не се препоръчва за постоянна употреба : звучи доста еднообразно. Записала съм: основен глас,започващ от Ре, след това малка терца над основния(от Фа), обръщението и:голяма секста отдолу(това, което се обсъждаше по-горе)-от Фа, чиста квинта над основния(от Ла), обръщението и чиста кварта отдолу(от Ла) и комбинации. Октавата мисля,че е ясна и не съм я записвала. Поздрави, Вяра Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
antonium Отговорено Ноември 5, 2010 Share Отговорено Ноември 5, 2010 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Mike_MnD Отговорено Ноември 5, 2010 Share Отговорено Ноември 5, 2010 Записала съм един пример с най-често използваните хармонии в поп музиката и различни комбинации. Ахххх... Едно от най-приятните и едновременно полезни неща, които чувам наскоро. Има ли мегдан, да чуем, видим още подобни записи, даже... ще е много добре ако и някой от другите инструментални раздели пусне такива неща. Благодаря, Вяра! Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Viara Ivanova Отговорено Ноември 5, 2010 Share Отговорено Ноември 5, 2010 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
L.K. Отговорено Ноември 5, 2010 Share Отговорено Ноември 5, 2010 Вяра, много нагледно! Пример за класически вокални полифонии са The Andrew Sisters , - пак от тях и , (Ох, голяма са ми слабост!) За суинг да не говорим... В класическата музика е пълно с перфектни полифонии - вокални, инструментални и комбинирани. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Viara Ivanova Отговорено Ноември 6, 2010 Share Отговорено Ноември 6, 2010 A aз защо останах с впечатление,че в темата говорим за беквокали, а не за вокални полифонии или вокални групи? Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Victor94 Отговорено Ноември 7, 2010 Автор Share Отговорено Ноември 7, 2010 (Редактирано) Всъщност, аз съм саксофонист и направих темата за да разбера как се прави втори глас както на саксофон, така и на какъвто и да е друг инструмент. В примера, който Вяра даде наистина много ясно са показани всички гласове как се образуват, но когато правя втори глас примерно за саксофон по същия начин ли трябва да стане работата? Редактирано Ноември 7, 2010 от Victor94 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Viara Ivanova Отговорено Ноември 7, 2010 Share Отговорено Ноември 7, 2010 Да. Вземаш един нотен лист, написваш си основната линия и хармонията над петолинието. Ако си решил вторият глас да върви на терца над основния, транспонираш с малка или голяма терца взависимост какъв ти е първият акорд и така построяваш целият глас... За останалите гласове ползвай същия метод със съответния интервал. Успех и после пусни да чуем . Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Victor94 Отговорено Ноември 7, 2010 Автор Share Отговорено Ноември 7, 2010 Ще пусна, благодаря за помощта Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.