Jump to content
Българският форум за музиканти

Въпрос относно тремоло на Ибанез РГ 1570 Престиж


jorotomov

Recommended Posts

Здравейте,

 

Искам да попитам за мнение, съвет, коментар относно тремолото на Ибанез РГ 1570 Престиж - ЕЙДЖ ПРО

 

Нормално ли е когато настроя китарата, заключа тремолото и когато опитам да сваля 6-та струна един тон надолу в РЕ всички други струни да се разтройват.

За мен се оказва проблем, че не мога да "дропвам" лесно с този тип тремоло. Има ли някаква хитринка, нещокоето може да се направи.

 

Благодаря предварително,

 

Жоро

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нормално е, и не можеш да избягаш от този ефект, освен ако не блокираш тремолото механично. Точно затова този тип системи се наричат "плаващи".

 

Има и вариант с Tremsetter, какъвто и аз ползвам, който смалява ефекта, но не го премахва изцяло. Ако ще се дропи през песен - без тремоло или с различни китари ;)

 

Между другото, за протокола, Edge се чете "Едж", а самата марка на китарата - "Айбане(з)" :hysterical:

Редактирано от SomeoneElse
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Между другото, за протокола, Edge се чете "Едж", а самата марка на китарата - "Айбане(з)" :godbless:

 

Айбане(з) се чете ама другия път. Може би прекалено много клипове в yоutube гледаме на англоговорящи китаристи свирещи с марката. Изхождайки от първоизточника а именно Salvador Ibáñez от който дедо ти Хошино Гаки е купил бранда в първата половина на миналия век, се замисли от къде идва името на фирмата и как е оригиналната му транскрипция на испански. Да не говорим, ако се е било запзило името с което в началото са били предлагани китарите на пазара а именно Ibanez Salvador преди да се вземе решението да се съкрати бранда само на Ibanez. Така че, няма нищо от английския там. Има много "пояпончено испанско". Много англоезични станахме.

 

За Edge съм съгласен. Там името е избрано в оригинал с английската дума.

Редактирано от Bobolin
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^Е в такъв случай даже трябва да е "Ибáньез" и то з-то трябва да се чете като нещо между ф и с, не знам как по-друг начин да го обясня, специфично е. :godbless:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еди Ван Хален е патентовал една хава, която нарича D-Tuna. На теория бачка, на практика вероятно също, но е доста скъпа (за това, което представлява де). В общи линии това можеш да направиш по въпроса, хем ще ни просветлиш струва ли си или нъцки :greenangel:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

Благодаря за инфото и за корекциите по отношение на произношението, но това не е толкова важно.

 

До колкото четох в нета, комбинацията м/у Tremsetter и D-Tuna е решение за такъв проблем за Floyd Rose и лицензите, но не съм сигурен, че за Едж Про на Айбанез(ц) ще стане. Мисля че D-Tuna е неприложима за това тремоло.

Наистина най-добрия вариант е втора китара или фиксиран бридж.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До колкото съм чел по други форуми, Zero Edge системата е сходна на нормално тремоло с ножове + tremsetter. Т.е. действа когато се прилага повече сила върху пружините, което накланя тремолото напред. Когато се drop-не някоя от струните, тази сила става по-малко и самото тремоло хлътва леко назад, което води до разстройване на останалите.

 

On the plus side, you can break strings without going out of tune

http://en.wikipedia.org/wiki/Ibanez_Edge

That's incorrect. It will go out of tune if you break a string. The ZPS is only contacting the trem's sustain block when it is at rest or when pressing down/diving. It is not in contact when you pull up on the trem which is what will happen when you break a string.

 

Теоретично, мисля че Tremsetter-ът може да се настрои да действа в обратната посока, но не съм пробвал с моя, защото е много пипкава работа, а в момента на тази китара съм с дебели струни, при които малки промени в опъна водят до големи промени във височината на тона и не знам дали резултатът няма да е подвеждащ.

 

;)

Редактирано от SomeoneElse
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега пробвах да направя тремсетъра да действа от нормална в drop настройка.

 

И стана.

 

Просто изходното положение не трябва да е нормалната настройка, а drop-настройката. Тремсетърът се отключва, китарата се настройва в drop-А (в моя случай) - A-E-A-D-F#-B, с болтчето за фина настройка на шеста струна възможно най-развито. След това тремсетъра се заключва, настройва се на максимална стабилност и шестата струна се вдига един тон - B-E-A-D-F#-B от фината настройка. Tremsetter-a успява да компенсира и задържа правилните тонове, като по този начин позволява да се преминава от drop в нормална настройка.

 

Поне при мен с моите струни и китара проработи.

 

Дано съм помогнал. :cheers2:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При дропванията от какъвто и да е тип се променя работната дължина на струната (скъсяване или удължаване) с части от милиметъра, поради преместване на самото тремоло напред или назад. Това води до разстройване на китарата, колкото и да е неосезаемо за непретенциозния слух. Тъй като 12-то прагче разделя струната точно наполовина по дължина и повишава точно два пъти честота на трептене (с една октава), а грифът е с фиксирана дължина, която не се променя, то веднага следва, че идеалната настройка за всяка китара (и конкретно с флойд-тремоло) е в едно единствено положение на тремолото и това е положението, при което тремоло-бриджът (ако е настроен както трябва) разделя работната дължина на всяка една струна точно наполовина по дължина спрямо 12-то прагче. При настройване с тунер по свободна струна и 24-то прагче (1/4 работна дължина на струната) при китара с флойд-тремоло от плаващ тип се вижда, че и най-малката промяна в положението на тремолото изважда всички струни от настроено състояние и ми се струва, че трябва да се застопори тремолото някак си, докато се прави такава настройка, иначе става почти невъзможно. Под "идеално настроена китара" разбирам всички струни да цепят на тунер една октава на 12-то и две октави на 24-то прагче едновременно. Струва си да си поиграе човек, после удоволствието да се свири на такъв инструмент е невероятно.

Накратко, при дропване едното положение ще е идеално настроено, другото не. Аз не бих ползвал шашми за дропване, поради изброените причини. А и действително D-Tuna изглежда е приложило само при оригинален флойд, не и при разработките на Ibanez и голяма част от другите производители поради конструктивни особености.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.