Jump to content
Българският форум за музиканти

Има ли свестни мениджъри в България?


Recommended Posts

^И на какво точно си разчитал, като си го дал на група ПИФ?:thumbs_up: Виж ги докъде самите те стигнаха и не им се сърди, че не са ти помогнали! Впрочем, не им е и работа.

Витоша, Вирджиния и прочее са малки местни филиали на големи световни имена, но малкото и местното при тях надделява сериозно над голямото и световното. И в други сфери на бизнеса е така, впрочем ... Уви, такава е политиката на големите западни централи.

П.С. Бях и си оставам голям фен на музиката на ПИФ, но, както и от ред други добри проекти от края на 90-те и около 2000-та, от тях в крайна сметка нищо не излезе ... за съжаление!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 49
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

^ А какво трябва да излезе!?

Нямаме индустрия за тия неща. Чалгата упорито се налага вече 20 години. Какво да говорим.

Нещо се налага когато има смисъл то да се налага. Турско-циганско-гръцки леко сръбски буламачи!

Лайно да ви рекламират, след 20 години налагане, ще има хора които през сълзи ще го купуват.

Цяло едно поколение е възпитано да слуша чалга. Така се формира търсене.

Никой човек не се е родил научен за да знае какво да търси. Огромната част от хората са бройлери

и овце като мислене и интереси (ако го има). Тяхното мнение се възпитава, тяхното потребителско

търсенене се възпитава. Пък и не говоря само за музиката, а дори и за предметни стоки.

 

Не можем да искаме от раз да спечелим потребостта на хората за добра музика. Защото огомна част от тях

са повредени, оформени за други неща от пазара. Глупостите за търсенето и предлагането биха могли да важат

само и единствно за стоките от първа необходимост и то пак с доста предпоставки.

 

В момента слушат рап и\или чалга у нас около 80% от хората между 7 и 27 години.

От тях не можем да очакваме да промеят оформените си търсения от днес за утре.

Защото най-лесно се разпространява простотия и голота. А това също е бизнес.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ aarab - така както си подходил нещата стават само по американските филми.

 

Иначе преди да раздаваш демота, трябва да си сигурен, че някой ще иска да го чуе. Тоест, преди момента с демото трябва да имаш достатъчно дълго време редовни участия по клубове из цялата страна и някаква, ако ще и 20 души твърда аудитория. И разбира се за предпочитане клубовете в София, където има много по-голяма вероятност да те забележи някой, който има парите и възможността да те избута до нейде.

 

Другите неща ги остави на холивудските сценаристи, повечето "агенти" и агенти получават толкова записи (още повече западните), че ако искат да чуят всичко, ще трябва да си наемат и 2ма души дето само да слушат музика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ aarab - така както си подходил нещата стават само по американските филми.

 

Иначе преди да раздаваш демота, трябва да си сигурен, че някой ще иска да го чуе. Тоест, преди момента с демото трябва да имаш достатъчно дълго време редовни участия по клубове из цялата страна и някаква, ако ще и 20 души твърда аудитория. И разбира се за предпочитане клубовете в София, където има много по-голяма вероятност да те забележи някой, който има парите и възможността да те избута до нейде.

 

Другите неща ги остави на холивудските сценаристи, повечето "агенти" и агенти получават толкова записи (още повече западните), че ако искат да чуят всичко, ще трябва да си наемат и 2ма души дето само да слушат музика.

 

А най-добре да запиша студиен албум с чалга и 3 клипа и да ме издават а? :rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не - трябва да си обиколил клубовете в България поне 4-5 пъти и да си бил чут от правилните хора.

 

Да ти о обясня пак точчка по точка, че май не разбра:

 

1. Един мениджър си изкарва парите от това.

 

2. Едно демо може само да му гарантира, че имате едно демо. Ако няма някакви примери за това, че се справяте на сцена, него не го интересува. Особено днес, когато пари се изкарват от концерти, а не от албуми, това с албумите свърши преди около 10 години.

 

3. Затова има по-голяма вероятност един мениджър да ви обърне внимание ако е чувал името ви във връзка със концертни изяви и натрупана някаква публика.

 

4. Това не работи чак толкова добре дори на Запад а камо ли тук.

 

5. Сега си представи че си съответния мениджър. Не знам колко групи си представяш че му пращат демота на ден, но дори само в България има стотици групи които си мислят че са уникални и невероятни и всеки иска да ги слуша.

 

Предлагаш, викаш, мениджъра да спре да работи като мениджър и само да слуша музика по цял ден, а ?

 

Ако искаш нещата да станат по тоя начин, по който ти си ги представяш - Хоп демо - хоп мениджър - хоп станахме известни, ами да, по цял свят така се става известен само с поп и чалга и малко по-оскъдни дрехи на певицата.

 

За другото се иска да го работиш яко с години докато стане нещо, където и да било по света.

 

С това нямам предвид че в България има какъвто и да е бизнес в музиката, а просто защото забелязвам че имаш малко нереалистични възгелди за нещата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кой каза, че сме група???? Сам съм си писал песните и за бас и за барабани и за китари и т.н......

Айде иди свири в куб на 6 инструмента едновременно, или да търся да плащам на музиканти?????

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип, пътечката е следната - наема се мениджър (не да пращаш демо, а да се наеме) - той има нужните контакти и почва да търси от твое име.

 

Тъй като добри мениджъри в България както стана ясно няма, варианта е в чужбина.

 

Това разбира се включва доста разходи, никакви твърди гаранции и си е рисковано, но така са нещата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Нещата са ясни - там, където има бизнес (шоу) има и мениджъри (за да печелят).... Там, където няма....мениджърите не печелят от продукта "група/музика/изпълнител", а от оборота на кръчмата, в която се представя продукта....:drummer:

Та значи - в БГ музиката се предлага като част от менюто в ресторанта, и това определя търсенето -чака-рака.

С много малки изключения това е реалността......

а оттатък хората свирят на живо, правят концерти, печелят от продажби на билети, ичак тогава записват албум, който някой купува....

и никъде в схемата няма спонсор, който вечеря с певачката на групата...:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

а оттатък хората свирят на живо, правят концерти, печелят от продажби на билети, ичак тогава записват албум, който някой купува....

и никъде в схемата няма спонсор, който вечеря с певачката на групата...:)

 

моля те. можеш ли да разясниш как по-точно една група печели от билети, че този момент не ми е ясен. до колкото знам групите изискват хонорар основно и после въз основа на този хонорар некой промотер се пъне да си избие парите за хонорара със разни трикове- цена на билети+реклама на събитието+спонсори или имаш предвид, че групите сами си организират конерти и всеки лев от билет отива в касата на бандата?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

това с хонорара (и изискването му...) е малко след като групата е пропътувала доста паланки и е свирила "на вход" .... за да изискваш нещо, явно предлагаш продукт с определена стойност. Ако обаче никой не те познава, и никой не е чувал музиката ви, как ще докажеш на пича с парите, че трябва да плати?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 6 months later...

А не трябва ли да направим един пост. в който и мениджърите да се представят... Така, като представяме групи и колеги тук?

 

Иначе аз работих в Broken Fender с Юри Жерно... Той продуцираше пънк, а ние му бяхме нещо като междУ другото... Той обикновеНо си работи в Сърбия, но урежда на доста места. Готиното е, че работи на процент.

 

Ако успея да му намеря данните, ще ги постна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Вирджиния от край време са си такива... И аз съм пускал демо, пратих 10 демота сигУрно, и след година и няколко месеца ми отговореха, че са намерили демото забутано в единия ъгъл на офиса... Както и да е, сключих договор, с условие че няма да се издавам в БГ - за мен най-добрата алтернатива. Мисля, че в БГ 90% са чалго-ненаситни и няма никакъв смисъл да се пробваме в БГ... Има Бг продуценти, коИто ексклузивно работят извън БГ. С чуждестранни трудна работа, просто тяхното demo policy е така направено, че трябва да си имаш права върху трака, а по големите компании, като Universal (Вирджиния ги представлява) искат и адвокат.

 

Можеш да се поразровиш пак тук-там, ама правенето на демо не е само диск, но мисля че е друга тема вече.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да е малко тъп въпроса, но винаги съм се чудил защо една група трябва да има мениджър. Това малко ми изглежда като тия фирми-посредници, които Уреждат работа в чужбина - плащаш си, за да ти намерят работа. Ако пък си по в час, можеш и сам да си намериш работа, само трябва да се ровиш в интернет и така спестяваш комисиони. Според мен, ако групата е по-нахакана може спокойно да си движи нещата, вместо да вика някой чичко, който все се хвали, че познава всеки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

@evans

 

Защото, ако идеята е да си намериш веднъж годишно договор за свирене по корабите нямаш нужда от мениджър, това е така.

 

Но, ако искаш да пробиваш с авторска музика, тогава работата на мениджъра включва неща като рекламна кампания (за което той трябва да обиколи фирмите, да избере оферти, да обсъди с вас какво искате/е по-правилно), уреждане на участия - не с един договор за сезона, а за свирене в най-различни клубове (търсене на клубове, договорка за заплащане, условия които ще се осигурят, транспорт, спане евентуално), предлагане на продукта ви в различни продуцентски/издателски компании и т.н. т.н.

 

Дори при търсене на сезонен договор, работата на мениджъра е да ти спести 5-те часа дневно в продължение на седмица до месец, които ще прекараш в търсене на новата си работа,за да можеш ти през това време да свириш и после да предлагаш по-стойностен продукт / музика, както и да ти осигури контактите и знанието за музикалния пазар, които иначе отнемат години изграждане и много мъки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.