metalmaniak Публикувано Март 1, 2006 Публикувано Март 1, 2006 Реших да пусна тази тема, тъй като тези понятия са "основни" при оформянето на звученето на китарката, минаваща през усилвател(и ефекти, разбира се). Аз лично не съм забелязал да има разлика. И честно казано, хората около мен, които употребяват тези термини, надали са наясно с разликата между тях(ако я има де). Е? Цитирай
ProjectHamsterdam Отговорено Март 1, 2006 Отговорено Март 1, 2006 Така както си го написал излиза че Noise Gate е вид драйв. 0.о Noise Gate премахва шума докато не свириш. Gain определя насищането на Drive-a, обикновено го има като контрол на повечето видове overdrive или dist педали или на усилвателите с вграден драйв. Drive си е събирателно понятие за всякакъв вид overdrive или distortion според мен. Та така, не знам дали това питаш, ама разлика има. Цитирай
7thString Отговорено Март 1, 2006 Отговорено Март 1, 2006 Някъде четох, че овърдрайва се използва като понятие за натурално изкривяване- пренатоварване на преамп или крайно стъпало, докато дисторшън означава умишлено "клипване" на сигнала, независимо от нивото. Така поне пишеше. Честно казано аз не им правя много разлика Цитирай
DaftFunk Отговорено Март 1, 2006 Отговорено Март 1, 2006 Така значи да си кажа и аз вещото мнение ;-) хаха 1. Noise Gate - предполага се че излориа страничните шумове ( брумове ) само, че има една подробност кяото съм чувал от опитни музиканти а именно че ноиз гейт-а тъй както обезшумява така и орязва доста от сигнала и честотите му. демекк... тва е като да слушаш аудио CD и съответно MP3-ka. Извод : не се препоръчва. Алтернативни методи : максималнио качествени кабели ( с перфектна екранировка ) , ако има налице камиончета трафовете обикновено дават бръм така че само на батерии по възможност. Ииии освен това някакъв модул който да филтрира звука. 2. Drive & Distortion - попринцип аз залагам на натуралния Драйв поради простата причина че звучи по-топло. Тоест колкото и невероятно да звучи един добър дърти чанел на един лампов усилвател можеж да даде мнго повече агресия и автентичност на изкривения саунд от колкото един дисторжън. Самият Distortion сам по себеси е неизбежен почти особено принякой жанрове от музиката с които не се занимавам често. Но въпреки това 2 прости правила при Дисторжъните : 1. Никога нве ползвайте дисторжън от процесор , мултиефект или квато и да е дигитална джаджа ( освен ако не е аналогов мултиефект ) 2. Колкото и добър дисрожън да има човек ако не може да го съобрази с адаптерите на китарата си и с потенциала на самото камионче ще получи единствено някво премодулирано мазало.. пълна мацаница ако не сенамери умерените настройки и повечко "bass" в настройките най-често. Щото дисрожън с много високи усилени звучи като банцинг.. тва съм се уверил че някой така го ползват. Надявам се че съм бил полезен. Цитирай
DaftFunk Отговорено Март 1, 2006 Отговорено Март 1, 2006 Така както си го написал излиза че Noise Gate е вид драйв. 0.о Noise Gate премахва шума докато не свириш. Gain определя насищането на Drive-a, обикновено го има като контрол на повечето видове overdrive или dist педали или на усилвателите с вграден драйв. Drive си е събирателно понятие за всякакъв вид overdrive или distortion според мен. Та така, не знам дали това питаш, ама разлика има. Точно обратното приятел. Сорри за вмешението ама си се объркал Значи : "Gain" e величина .. тоест характеристиката на насищане а Drive e тип изкривяване тоест всеки Drive , Overdrive или Disrortion ima harakteristika Gain level. Тва доста хора не са наясно и очевадно са объркани с тия понятия. Тоест всяко изкривяване е Gain а вече зависи от вида ефект колко и какъв gain ще се придаде. Цитирай
fluti Отговорено Март 1, 2006 Отговорено Март 1, 2006 (Редактирано) Така значи да си кажа и аз вещото мнение ;-) хаха 1. Noise Gate - предполага се че излориа страничните шумове ( брумове ) само, че има една подробност кяото съм чувал от опитни музиканти а именно че ноиз гейт-а тъй както обезшумява така и орязва доста от сигнала и честотите му. демекк... тва е като да слушаш аудио CD и съответно MP3-ka. Извод : не се препоръчва. Алтернативни методи : максималнио качествени кабели ( с перфектна екранировка ) , ако има налице камиончета трафовете обикновено дават бръм така че само на батерии по възможност. Ииии освен това някакъв модул който да филтрира звука. Това, което си описал е нойз редъкшън, а не нойз гейт. Нойз гейта е това, което е написал Мизерник - спира звука, който е със сила под определен праг - т.е. когато не свириш да не се чува шум. Когато има много драйв или компресор, обикновено се чува лек шум, когато не свириш. Когато свириш не си личи много, но като спреш - примерно партията ти в песента има прекъсване - нойз гейта спира звука, за да не се чува този лек шум. За същата цел може ръчно да си намаляваш китарата от потенциометъра, просто нойз гейта го прави автоматично и по-бързо. Редактирано Март 1, 2006 от fluti Цитирай
DaftFunk Отговорено Март 1, 2006 Отговорено Март 1, 2006 Така значи да си кажа и аз вещото мнение ;-) хаха 1. Noise Gate - предполага се че излориа страничните шумове ( брумове ) само, че има една подробност кяото съм чувал от опитни музиканти а именно че ноиз гейт-а тъй както обезшумява така и орязва доста от сигнала и честотите му. демекк... тва е като да слушаш аудио CD и съответно MP3-ka. Извод : не се препоръчва. Алтернативни методи : максималнио качествени кабели ( с перфектна екранировка ) , ако има налице камиончета трафовете обикновено дават бръм така че само на батерии по възможност. Ииии освен това някакъв модул който да филтрира звука. Това, което си описал е нойз редъкшън, а не нойз гейт. Нойз гейта е това, което е написал Мизерник - спира звука, който е със сила под определен праг - т.е. когато не свириш да не се чува шум. Когато има много драйв или компресор, обикновено се чува лек шум, когато не свириш. Когато свириш не си личи много, но като спреш - примерно партията ти в песента има прекъсване - нойз гейта спира звука, за да не се чува този лек шум. За същата цел може ръчно да си намаляваш китарата от потенциометъра, просто нойз гейта го прави автоматично и по-бързо. Аа мерси за уточнението ;-0 Малко странно как разбира кога да се задейства.. тоест сто процента има някви недостатъци. Цитирай
f1_sound Отговорено Март 1, 2006 Отговорено Март 1, 2006 Значи fluti е апсолютно прав Мног пъти в подобни теми колегите бъркат понятията нойз гейт и нойз редукшън Верно и двете започват с думата нойз, ама имат разлика Няма и аз да обеснявам щото колегат по горе го е обяснил и айде вече да спрем да бъркаме тези ефекти Цитирай
ProjectHamsterdam Отговорено Март 1, 2006 Отговорено Март 1, 2006 "Gain" e величина .. тоест характеристиката на насищане а Drive e тип изкривяване тоест всеки Drive , Overdrive или Disrortion има характеристика Gain level. Тва доста хора не са наясно и очевадно са объркани с тия понятия. Тоест всяко изкривяване е Gain а вече зависи от вида ефект колко и какъв gain ще се придаде. Ц. Всяко изкривяване е Drive. За Gain-a сме писали едно и също, чети и ще видиш. Цитирай
fluti Отговорено Март 1, 2006 Отговорено Март 1, 2006 (Редактирано) Така значи да си кажа и аз вещото мнение ;-) хаха 1. Noise Gate - предполага се че излориа страничните шумове ( брумове ) само, че има една подробност кяото съм чувал от опитни музиканти а именно че ноиз гейт-а тъй както обезшумява така и орязва доста от сигнала и честотите му. демекк... тва е като да слушаш аудио CD и съответно MP3-ka. Извод : не се препоръчва. Алтернативни методи : максималнио качествени кабели ( с перфектна екранировка ) , ако има налице камиончета трафовете обикновено дават бръм така че само на батерии по възможност. Ииии освен това някакъв модул който да филтрира звука. Това, което си описал е нойз редъкшън, а не нойз гейт. Нойз гейта е това, което е написал Мизерник - спира звука, който е със сила под определен праг - т.е. когато не свириш да не се чува шум. Когато има много драйв или компресор, обикновено се чува лек шум, когато не свириш. Когато свириш не си личи много, но като спреш - примерно партията ти в песента има прекъсване - нойз гейта спира звука, за да не се чува този лек шум. За същата цел може ръчно да си намаляваш китарата от потенциометъра, просто нойз гейта го прави автоматично и по-бързо. Аа мерси за уточнението ;-0 Малко странно как разбира кога да се задейства.. тоест сто процента има някви недостатъци. Ами може да се настройва прагът на включване на нойз гейта - когато силата на звука падне под този праг - нойз гейта "разбира" това и се активира, и спира звука Както има и диктофони, които се включват автоматично, когато започнеш да говориш и се изключват, когато спреш. Всичко опира до силата - примерно ако прагът е нагласен много високо, и свириш някакъв дълъг, постепенно заглъхващ тон, нойз гейта може да се активира, преди тона да е заглъхнал напълно. Или ако свириш някой пасаж прекалено тихо, нойз гейта може да ти го отреже. Просто трябва прагът да се нагласи внимателно. Редактирано Март 1, 2006 от fluti Цитирай
RockoBG Отговорено Март 1, 2006 Отговорено Март 1, 2006 (Редактирано) Ако се поразгледате малко из форума, ще понаучите доста неща по тия въпроси... Не е срамно да се пита, но това е А и Б. Доста хора, доста Про са описали доста неща на ЧИСТ български език. Вижте секциите "важно" във всеки раздел и не предполагйте, а прочетете. И metalmaniak не се ограждай с блондинки! Редактирано Март 1, 2006 от RockoBG Цитирай
fluti Отговорено Март 1, 2006 Отговорено Март 1, 2006 А пък най-добрия вариан според мене (аз така правя) е да си сложиш на компа един Гитар риг или нещо от рода и собственоръчно да изпробваш и чуеш всеки ефект. В началото увеличаваш всеки ефект до дупка, за да схванеш какво прави и после изпробваш по-нормални настройки Цитирай
Telerig Отговорено Март 1, 2006 Отговорено Март 1, 2006 1. Никога нве ползвайте дисторжън от процесор , мултиефект или квато и да е дигитална джаджа ( освен ако не е аналогов мултиефект ) Извинявай но тук не съм съгласен Има доста китаристи които използват за база на драйв-саунда в рак системата си мултиефект порцесори. Така например Дани Лонър от NIN исползва два Digitech 2120 artist, Били Хауърдейл от A Perfect Circle използва Digitech GSP2101, и .т.н. Естествено това е само базата после има други неща и накрая звука минава през Simul:90 на Mesa,(примерно) - има много начини да се постигне качествен драйв звук, не само с камиончета, аз лично съм пробвал и двата варианта просто с рак системите нещата са доста по комплексни и работата е много по-пипкава и трудоемка, но никак не е за пренебрегване само заради това. Цитирай
DaftFunk Отговорено Март 1, 2006 Отговорено Март 1, 2006 1. Никога нве ползвайте дисторжън от процесор , мултиефект или квато и да е дигитална джаджа ( освен ако не е аналогов мултиефект ) Извинявай но тук не съм съгласен Има доста китаристи които използват за база на драйв-саунда в рак системата си мултиефект порцесори. Така например Дани Лонър от NIN исползва два Digitech 2120 artist, Били Хауърдейл от A Perfect Circle използва Digitech GSP2101, и .т.н. Естествено това е само базата после има други неща и накрая звука минава през Simul:90 на Mesa,(примерно) - има много начини да се постигне качествен драйв звук, не само с камиончета, аз лично съм пробвал и двата варианта просто с рак системите нещата са доста по комплексни и работата е много по-пипкава и трудоемка, но никак не е за пренебрегване само заради това. Ами доста са скъпи аналоговите мултиефекти. Въпрос на избор виждал съм големи китаристи които ползват камиони както и такива които ползват комбинирани. И все пак не съм съгласен за дистър от мултиефект / а за от процесор да не говорим / Въпрос на вкус с автентичност / специфика / на звука. А относно за понятията "drive" и "gain" никога не съм чел литература. Факт е че на някои места пише gain lev. на други drive lev. в случай че са различни има логика. Ако обичаш и ти е на лесно дай някакъв линк по въпроса че голямо търсене ще падне. Цитирай
DaftFunk Отговорено Март 1, 2006 Отговорено Март 1, 2006 (Редактирано) "Gain" e величина .. тоест характеристиката на насищане а Drive e тип изкривяване тоест всеки Drive , Overdrive или Disrortion има характеристика Gain level. Тва доста хора не са наясно и очевадно са объркани с тия понятия. Тоест всяко изкривяване е Gain а вече зависи от вида ефект колко и какъв gain ще се придаде. Ц. Всяко изкривяване е Drive. За Gain-a сме писали едно и също, чети и ще видиш. Хахахах сори колега!!! АБСОЛЮТНО СЪГЛАСЕН С ТЕБ! просто не съм те прочел внимателно иначе съм на абсолютно същото мнение за потятията. Сорри Грешката е моя! Черпам те ена бира. Поне съм наясно значи с термините. За бобщение : всако изкривяване е DRIVE а GAIN е параметъра тоест насищането. Дефакто и дистора и овърдрайва са видове драйв на звука само че касто обясни един колега по горе на различен принцип на възпроизвеждане на драйвнатия саунд. Колкото до ноиз гейт и нойз редъкшън беше полецно щото аз за нойз редъкшън не бах чувал а мислен че нойз гейт-а има тази фенкция. Редактирано Март 1, 2006 от DaftFunk Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.