James Hetfield Публикувано Април 27, 2010 Публикувано Април 27, 2010 Значи имам една стара кухарка Кремона от онези жълтите с тънкия гриф. Проблемът е че има една доста видима дъга. Възможно ли е това нещо да се изправи да кажем като се притисне с нещо тежко и да стои няколко дни примерно? Цитирай
L.K. Отговорено Април 27, 2010 Отговорено Април 27, 2010 Не. Ако не стане с регулиране на тръсрода дори и за майстор ще е трудно. Цитирай
James Hetfield Отговорено Април 27, 2010 Автор Отговорено Април 27, 2010 Не. Ако не стане с регулиране на тръсрода дори и за майстор ще е трудно. Тя май няма... Цитирай
Георги Тотев Отговорено Април 28, 2010 Отговорено Април 28, 2010 (Редактирано) ^Да това е за "Ремонт и изработка", но все пак да дам и аз мнение - тези китари нямат "тръс род"! По принцип китари предназначени за "найлонки" нямат такава екстра Редактирано Април 28, 2010 от gtotev Цитирай
Viper-X Отговорено Април 28, 2010 Отговорено Април 28, 2010 Поредния тип с метални струни на класическа китара Цитирай
Belgarad Отговорено Април 30, 2010 Отговорено Април 30, 2010 Варианта е един. Махаш струните, махаш праговете, и търкаш с раш пила и няколко вида шкурка докато не стане прав грифа.Тъкаш по фингърборда не отзад Някой които е извършвал подобна процедура, може да обясни по-подробно. Но като цяло си яко шкурене до премахване на дъгата после изрязване на нови отвори за праговете и после нови прагове това е. Като цяло работа за майстор. Цитирай
janev Отговорено Май 15, 2010 Отговорено Май 15, 2010 Ще се опитам да споделя моя скромен опит тук. Досега съм възстановил три-четири китари, като последната беше с най-сериозни поражения. Въпросната последна китара беше и е "Кремона" от социалистическо време, която купих за 5 лв. от битака.Грифа и бе отделен от тялото, в долния си край (към тялото) беше изкривен и с отлепени съставни части (самия гриф бе изработен от 5 части слепени с туткал). Най напред шлайфах всички части на китарата с ръчен шлайф до дърво. След като отстраних всякакви остатъци от старото и грозно лаково покритие чрез последователно използване на различни номера шкурки -като се започне от номер 60 и накрая до номер 150, че и по-голям номер пристъпих към ремонта на грифа.Първо напълних една голяма тенджера с вода и след като кипна сложих вътре грифа (успях да го потопя до средата) и го варих около половин час (установих че от варенето явно се освободиха някакви напрежения и изкривената част се изправи), след което го обърнах като потопих другата половина и след по-малко от половин час грифа се разпадна на съставните си части (от което разбрах, че е бил лепен с туткал) Тъй-като за да се залепи дърво с каквото и да е лепило в него трябва да има много малка остатъчна влажност (мисля че под 12 %) се наложи да изсуша частите като ги наредих върху стара хавлиена кърпа прастряна върху акумулираща печка в продължение на 48 часа като през няколко часа ги обръщах.След всичките тез гимнастики пристъпих към залепването им с лепило "MOMENT Wood Standard" на "Henkel" отвореното му време за наместване на частите е около 20 минути и след стягане с различни стяги за около3-4 часа грифа е готов залепен.При варенето явно настъпват някои промени в геометрията на частите които после отстраних с шлайфане, а за точната линейност на фихгърборда (мисля че това бе точното му наименование), след като предварително бях свалил всички прагчета се наложи да ползвам услугите на познат дърводелец, който с лентов шлайф направи повърхността достатъчно равна ( с обикновения шлайф не може да се постигне такава равнинност) Последва залепване на грифа към тялото със същото лепило, след това байцване на гърба на тялото и целия гриф с тъмен байц (аз ползвах в случая байц на водна основа с цвят-Палисандър) няколко ръце. При байцването дървесината настръхва и се налага леко минаване на ръка ( след изсъхване на байцваните повърхности) с шкурка 150 - 200. Следва лакиране с пистолет -според моя опит се указа най-удачния вариант лакирането с авто-лак + втвърдител -примерно в магазините за автобои 100 гр. от въпросната комбинация струва 5 лв. , което е предостатъчно за лакирането на две - три ръце. Една забележка -при забъркването на лака разредете с коресилин -при тоз "пиниз" лака се разлива и покритието става гладко а не с ефекта "портокалова кора" и няма да се наложи впоследствие полирането на лакираната китара с полираща паста което ми се случи при реставрацията на предните китари. Също така преди лакирането монтирах прагчетата на грифа ( в моя случай монтирах нови -продават се на пръчки от които си режеш необходимите дължини) Новите прагчета купих от музикален магазин, тъй като съм във Варна -от музикална къща "Канев". Надявам се да съм бил полезен със споделения си опит и Ви пожелавам приятни занимания, а след това и приятни купони!! Ако някой има желание мога да му пратя снимки на крайния резултат от всичките тез гимнастики - Skype k.janev Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.