masterinho Публикувано Април 2, 2010 Публикувано Април 2, 2010 Здравейте. Та реших да се науча да свиря с три пръста,тъй като на бързи парчета свирене с перце не ми се нрави,а и си е тарикатско с три пръстенца. Но ме притеснява това,че безимения пръст звучи различно от другите два,не знам защо. Дали защото още не се е втвърдила възглавничката,не знам. Също така докато свиря ми звучат като триоли нотите и на някои песни някак не върви. Извинявам се,ако на някой му се стори идиотска темата,но съм самоук басист,а и не свиря от отдавна. Благодаря Цитирай
IgniteAll Отговорено Април 2, 2010 Отговорено Април 2, 2010 Според мен не е до втърдяване на възглавничката на пръста, а до координация и тренировки на постановката на ръката. При един изграден навик на свирене с 3 пръста сам ще можеш да усетиш кога вадиш един отчетлив тон и кога е несигурно и анемично изсвирено нещо, в което си вкарал и третия пръст в действие. Моето редуване на 3 пръста е следното: 1 - показалец 2 - среден 3 - безименен Моята(което не значи, че е правилна) методика на свирене е 123 редуване като ако се прави едно редуване за тренировка изглежда така - 1232 1232 1232. Поздрави, Вик Цитирай
masterinho Отговорено Април 2, 2010 Автор Отговорено Април 2, 2010 Аз го правех безимен-среден-показалец,сигурно затва звучи странно. Цитирай
IgniteAll Отговорено Април 2, 2010 Отговорено Април 2, 2010 Всичко опира до това да ти е удобно, но ако искаш пробвай и моя вариант. Не съм недоволен от скорост и точност на свирене, но така на мен ми е удобно и така се чувствам уверен, че няма да "изям" или да изсвиря неточно някой тон. Цитирай
Mephistofel Отговорено Април 2, 2010 Отговорено Април 2, 2010 http://forum.muzikant.org/index.php?showtopic=75425 Ей тук Явор се е включил пак с мнение в помощ (колко учудващо само ). Цитирай
IgniteAll Отговорено Април 2, 2010 Отговорено Април 2, 2010 Много странно наистина... Хихихихи Явор е винаги насреща при конструктивен запек от страна на всеки един от нас Ако за всеки съвет пиеше по бира, щеше да е с цироза това момче. Цитирай
masterinho Отговорено Април 2, 2010 Автор Отговорено Април 2, 2010 Благодаря за съветите,момчета. Явно си е до тренировки. А галопирането постепенно след усъвършенстването на 3-те пръста ли става,или има някаква специална техника? Цитирай
Demiurg Отговорено Април 2, 2010 Отговорено Април 2, 2010 Аз отдавна не се стремя да си "редя" пръстите. Когато в главата си знам къде трябва да има удар, винаги наоколо има подходящ свободен пръст. А като се замисля и се вкарам в схеми "1-2-3-1", "1-2-1-3" и пр... най-често се обърквам. Не го мисли - просто свири. Това не е математика ! А бързина се постига и с два пръста. Цитирай
Viper-X Отговорено Април 2, 2010 Отговорено Април 2, 2010 А бързина се постига и с два пръста. Абсолютно! Цитирай
IgniteAll Отговорено Април 2, 2010 Отговорено Април 2, 2010 Тайната на точното свирене е бавното свирене на бързите пасажи докато стигнеш до момента, в който можеш да си позволиш да качиш скорост. В крайна сметка трябва да отработиш паметта и синхрона на пръстите ти и след това да качиш темпото. Както каза Ицо бързото свирене може да се постигне и с 2 пръста. Лично аз 3-ти или 4-ти пръст вкарвам ако усещам преумора или при някои по-сложни фигури, които изискват това. Бързината с три пръста все още я тренирам, но дотук използвам 2 пръста при по-високо високо темпо. Най-лесно ще ти е ако отидеш на някой друг урок където педагог ще те погледне и ще ти даде правилните съвети. Тук изричаме "нашите рецепти" за свирене, които са строго съобразени с удобството ни, анатомията на ръцете ни и вероятните грешки, през които сме минали докато стигнем до заветната истина за НАС. Цитирай
Rossko Отговорено Април 3, 2010 Отговорено Април 3, 2010 Пробвай да свириш със показалец и безименен, после безименен и среден, сменяй посоки .. каквито комбинации ти дойдат на ум Цитирай
Coprophagus Отговорено Април 3, 2010 Отговорено Април 3, 2010 Проблема със свиренето с три пръста на триоли го имам и аз (без да искам си се получават само триоли). Не знам при теб как е, но при мен се дължи на акцентиране и макар да не съм го изчистил напълно, нещата почват да си идват на мястото. Опитай се да следиш на кои пръст ти идва акцента. Абе много свирене му е майката. А за бързината, ако само това ти е целта, можеш спокойно и с 2 пръста да я докараш. Цитирай
masterinho Отговорено Април 3, 2010 Автор Отговорено Април 3, 2010 Бързина мога да си докарам и с 2 пръста дет викате вие,проблемът са ми именно триолите. Надявам се с времето да отшуми Цитирай
azzinoth1126 Отговорено Април 4, 2010 Отговорено Април 4, 2010 Проблема с триолите го имам и аз. Предполагам че се дължи на това, че като човек свири с комбинацията 3-2-1-3-2-1 (или обратно) мозъка ни дели всичко на три и затова се получава акцентиране все едно свирим триоли. Трудно е свикването, малко като упражнението с изкачване с по 4 тона от скалата, само че на триоли Аз използвам трети пръст сравнително рядко, но когато все пак го използвам е с комбинацията 1-2-3-2-1, така се получава делене на 4 и проблема с акецнтите го няма Комбинацията 3-2-1 я използвам за триоли само Цитирай
ear-ache Отговорено Април 4, 2010 Отговорено Април 4, 2010 Аз използвам (или по-скоро се опитвам) техниката на Били Шиън: 3-2-1-3-2-1, само че всеки път се акцентира на различен пръст- 3-2-1-3-2-1-3-2-1-3-2-1... Странното е, че ми е по удобно да започна с 2-1-3 и оттам да продължа по предния начин Мисля, че предложихме доста варианти, пробвай и ще видиш кое ти пасва най-добре Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.