masterinho Публикувано Април 2, 2010 Share Публикувано Април 2, 2010 Здравейте. Та реших да се науча да свиря с три пръста,тъй като на бързи парчета свирене с перце не ми се нрави,а и си е тарикатско с три пръстенца. Но ме притеснява това,че безимения пръст звучи различно от другите два,не знам защо. Дали защото още не се е втвърдила възглавничката,не знам. Също така докато свиря ми звучат като триоли нотите и на някои песни някак не върви. Извинявам се,ако на някой му се стори идиотска темата,но съм самоук басист,а и не свиря от отдавна. Благодаря Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
IgniteAll Отговорено Април 2, 2010 Share Отговорено Април 2, 2010 Според мен не е до втърдяване на възглавничката на пръста, а до координация и тренировки на постановката на ръката. При един изграден навик на свирене с 3 пръста сам ще можеш да усетиш кога вадиш един отчетлив тон и кога е несигурно и анемично изсвирено нещо, в което си вкарал и третия пръст в действие. Моето редуване на 3 пръста е следното: 1 - показалец 2 - среден 3 - безименен Моята(което не значи, че е правилна) методика на свирене е 123 редуване като ако се прави едно редуване за тренировка изглежда така - 1232 1232 1232. Поздрави, Вик Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
masterinho Отговорено Април 2, 2010 Автор Share Отговорено Април 2, 2010 Аз го правех безимен-среден-показалец,сигурно затва звучи странно. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
IgniteAll Отговорено Април 2, 2010 Share Отговорено Април 2, 2010 Всичко опира до това да ти е удобно, но ако искаш пробвай и моя вариант. Не съм недоволен от скорост и точност на свирене, но така на мен ми е удобно и така се чувствам уверен, че няма да "изям" или да изсвиря неточно някой тон. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Mephistofel Отговорено Април 2, 2010 Share Отговорено Април 2, 2010 http://forum.muzikant.org/index.php?showtopic=75425 Ей тук Явор се е включил пак с мнение в помощ (колко учудващо само ). Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
IgniteAll Отговорено Април 2, 2010 Share Отговорено Април 2, 2010 Много странно наистина... Хихихихи Явор е винаги насреща при конструктивен запек от страна на всеки един от нас Ако за всеки съвет пиеше по бира, щеше да е с цироза това момче. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
masterinho Отговорено Април 2, 2010 Автор Share Отговорено Април 2, 2010 Благодаря за съветите,момчета. Явно си е до тренировки. А галопирането постепенно след усъвършенстването на 3-те пръста ли става,или има някаква специална техника? Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Demiurg Отговорено Април 2, 2010 Share Отговорено Април 2, 2010 Аз отдавна не се стремя да си "редя" пръстите. Когато в главата си знам къде трябва да има удар, винаги наоколо има подходящ свободен пръст. А като се замисля и се вкарам в схеми "1-2-3-1", "1-2-1-3" и пр... най-често се обърквам. Не го мисли - просто свири. Това не е математика ! А бързина се постига и с два пръста. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Viper-X Отговорено Април 2, 2010 Share Отговорено Април 2, 2010 А бързина се постига и с два пръста. Абсолютно! Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
IgniteAll Отговорено Април 2, 2010 Share Отговорено Април 2, 2010 Тайната на точното свирене е бавното свирене на бързите пасажи докато стигнеш до момента, в който можеш да си позволиш да качиш скорост. В крайна сметка трябва да отработиш паметта и синхрона на пръстите ти и след това да качиш темпото. Както каза Ицо бързото свирене може да се постигне и с 2 пръста. Лично аз 3-ти или 4-ти пръст вкарвам ако усещам преумора или при някои по-сложни фигури, които изискват това. Бързината с три пръста все още я тренирам, но дотук използвам 2 пръста при по-високо високо темпо. Най-лесно ще ти е ако отидеш на някой друг урок където педагог ще те погледне и ще ти даде правилните съвети. Тук изричаме "нашите рецепти" за свирене, които са строго съобразени с удобството ни, анатомията на ръцете ни и вероятните грешки, през които сме минали докато стигнем до заветната истина за НАС. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Rossko Отговорено Април 3, 2010 Share Отговорено Април 3, 2010 Пробвай да свириш със показалец и безименен, после безименен и среден, сменяй посоки .. каквито комбинации ти дойдат на ум Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Coprophagus Отговорено Април 3, 2010 Share Отговорено Април 3, 2010 Проблема със свиренето с три пръста на триоли го имам и аз (без да искам си се получават само триоли). Не знам при теб как е, но при мен се дължи на акцентиране и макар да не съм го изчистил напълно, нещата почват да си идват на мястото. Опитай се да следиш на кои пръст ти идва акцента. Абе много свирене му е майката. А за бързината, ако само това ти е целта, можеш спокойно и с 2 пръста да я докараш. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
masterinho Отговорено Април 3, 2010 Автор Share Отговорено Април 3, 2010 Бързина мога да си докарам и с 2 пръста дет викате вие,проблемът са ми именно триолите. Надявам се с времето да отшуми Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
azzinoth1126 Отговорено Април 4, 2010 Share Отговорено Април 4, 2010 Проблема с триолите го имам и аз. Предполагам че се дължи на това, че като човек свири с комбинацията 3-2-1-3-2-1 (или обратно) мозъка ни дели всичко на три и затова се получава акцентиране все едно свирим триоли. Трудно е свикването, малко като упражнението с изкачване с по 4 тона от скалата, само че на триоли Аз използвам трети пръст сравнително рядко, но когато все пак го използвам е с комбинацията 1-2-3-2-1, така се получава делене на 4 и проблема с акецнтите го няма Комбинацията 3-2-1 я използвам за триоли само Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ear-ache Отговорено Април 4, 2010 Share Отговорено Април 4, 2010 Аз използвам (или по-скоро се опитвам) техниката на Били Шиън: 3-2-1-3-2-1, само че всеки път се акцентира на различен пръст- 3-2-1-3-2-1-3-2-1-3-2-1... Странното е, че ми е по удобно да започна с 2-1-3 и оттам да продължа по предния начин Мисля, че предложихме доста варианти, пробвай и ще видиш кое ти пасва най-добре Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.