Jump to content
Българският форум за музиканти

Свирене с три пръста


masterinho

Recommended Posts

Здравейте. Та реших да се науча да свиря с три пръста,тъй като на бързи парчета свирене с перце не ми се нрави,а и си е тарикатско с три пръстенца. Но ме притеснява това,че безимения пръст звучи различно от другите два,не знам защо. Дали защото още не се е втвърдила възглавничката,не знам. Също така докато свиря ми звучат като триоли нотите и на някои песни някак не върви. Извинявам се,ако на някой му се стори идиотска темата,но съм самоук басист,а и не свиря от отдавна. Благодаря :whistle:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен не е до втърдяване на възглавничката на пръста, а до координация и тренировки на постановката на ръката. При един изграден навик на свирене с 3 пръста сам ще можеш да усетиш кога вадиш един отчетлив тон и кога е несигурно и анемично изсвирено нещо, в което си вкарал и третия пръст в действие. Моето редуване на 3 пръста е следното:

 

1 - показалец

2 - среден

3 - безименен

 

Моята(което не значи, че е правилна) методика на свирене е 123 редуване като ако се прави едно редуване за тренировка изглежда така - 1232 1232 1232.

 

Поздрави,

Вик

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко опира до това да ти е удобно, но ако искаш пробвай и моя вариант. Не съм недоволен от скорост и точност на свирене, но така на мен ми е удобно и така се чувствам уверен, че няма да "изям" или да изсвиря неточно някой тон.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://forum.muzikant.org/index.php?showtopic=75425

 

Ей тук Явор се е включил пак с мнение в помощ (колко учудващо само :thumbs_up: ). :P

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много странно наистина... Хихихихи :P Явор е винаги насреща при конструктивен запек от страна на всеки един от нас :thumbs_up: Ако за всеки съвет пиеше по бира, щеше да е с цироза това момче.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за съветите,момчета. Явно си е до тренировки. :thumbs_up: А галопирането постепенно след усъвършенстването на 3-те пръста ли става,или има някаква специална техника?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз отдавна не се стремя да си "редя" пръстите. Когато в главата си знам къде трябва да има удар, винаги наоколо има подходящ свободен пръст. А като се замисля и се вкарам в схеми "1-2-3-1", "1-2-1-3" и пр... най-често се обърквам.

Не го мисли - просто свири. Това не е математика ! А бързина се постига и с два пръста.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тайната на точното свирене е бавното свирене на бързите пасажи докато стигнеш до момента, в който можеш да си позволиш да качиш скорост. В крайна сметка трябва да отработиш паметта и синхрона на пръстите ти и след това да качиш темпото. Както каза Ицо бързото свирене може да се постигне и с 2 пръста. Лично аз 3-ти или 4-ти пръст вкарвам ако усещам преумора или при някои по-сложни фигури, които изискват това. Бързината с три пръста все още я тренирам, но дотук използвам 2 пръста при по-високо високо темпо. Най-лесно ще ти е ако отидеш на някой друг урок където педагог ще те погледне и ще ти даде правилните съвети. Тук изричаме "нашите рецепти" за свирене, които са строго съобразени с удобството ни, анатомията на ръцете ни и вероятните грешки, през които сме минали докато стигнем до заветната истина за НАС. :thumbs_up:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема със свиренето с три пръста на триоли го имам и аз (без да искам си се получават само триоли). Не знам при теб как е, но при мен се дължи на акцентиране и макар да не съм го изчистил напълно, нещата почват да си идват на мястото. Опитай се да следиш на кои пръст ти идва акцента.

Абе много свирене му е майката. А за бързината, ако само това ти е целта, можеш спокойно и с 2 пръста да я докараш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бързина мога да си докарам и с 2 пръста дет викате вие,проблемът са ми именно триолите. Надявам се с времето да отшуми :hysterical:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема с триолите го имам и аз. Предполагам че се дължи на това, че като човек свири с комбинацията 3-2-1-3-2-1 (или обратно) мозъка ни дели всичко на три и затова се получава акцентиране все едно свирим триоли. Трудно е свикването, малко като упражнението с изкачване с по 4 тона от скалата, само че на триоли :crying: Аз използвам трети пръст сравнително рядко, но когато все пак го използвам е с комбинацията 1-2-3-2-1, така се получава делене на 4 и проблема с акецнтите го няма :) Комбинацията 3-2-1 я използвам за триоли само :rocker:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз използвам (или по-скоро се опитвам) техниката на Били Шиън: 3-2-1-3-2-1, само че всеки път се акцентира на различен пръст- 3-2-1-3-2-1-3-2-1-3-2-1... Странното е, че ми е по удобно да започна с 2-1-3 и оттам да продължа по предния начин :) Мисля, че предложихме доста варианти, пробвай и ще видиш кое ти пасва най-добре :crying:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.