Jump to content
Българският форум за музиканти

Как се озвучават барабани?


Recommended Posts

Моля всички които наистина разбират от озвучаването на барабани да напишат подробно как се озвучават барабани(какви микрофони се използват,как се настройват,какви ефекти се използват,какви филтри как се подставят микрофоните,какви трябва да са,колко трябва да са,кога се изолират с плексигласова стена,кое е по - добре за барабаниста- да има монитор или слушалки и всичко каквото се сетите).Аз не знам кой знае колко, но съм сигурен че тук има хора които ще ми разяснят този процес и ще бтде полезно за всички които предпочитат да уловят акустичния звук от този ударен иструмент.

Сега сте вие------------------>

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ооо това е толкова индивидуално че просто няма как да се обясни с няколко думи, може да се изпишат страници и пак нищо да не се каже един вид. всичко зависи от мястото, от вида барабани,кожи,микрофони, вкуса на барабаниста и озвучителя(често двамата чуват барабаните да звучат по съвсем различен начин) . зависи за какъв тип озвучаване говорим, за запис, за живо свирене и т.н. , и пак се връщаме отначало. абе много е объркано. няма общи правила. с вемето и натрупания опит всеки барабнист или озвучител си изгражда свой си собствен модел за озвучаване, това е майсторлък както се казва, не може да се научи на хартия. усещане трябва. от тук присъстващите във форума барбанисти с голям опит в озвучаването е katsko . но колкото и хора да питаш всеки ще си каже малко или много различно менние както за озвучаването, така и за микрофоните които да се ползват.. абе край няма тая история..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

в този форум има доста обширна такава тема, потърси.

ето само основни насоки:

1. с един микрофон - отпред на целия сет, където най-много ти харесва звука

2. с два микрофона - един В касата, един отгоре на комплекта, настройки на ухо

3. с три микрофона - един В касат, един на барабанчето под ъгъл м/у 20 и 70градуса сочещ към центъра на барабанчето, така че главата на микрофона да не е над кожата а отстрани, за да се избегне съприкосновение с палка. И третия микрофон отгоре

4. с 4 микрофона - един в касата, един на барабанчето и два отгоре, разположени по слух

5. с 5 микрофона - един в касата, един на барабанчето, един отгоре, един на пералня, останалия един - където искаш, може би на двата тома едновременно.

6. с 6 микрофона - нали схвана логиката?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

с много микрофони, навсякаде кадето се сетиш, на всеки том,под барабанчето съм чувала да слагат кондензаторен микрофон , под райда, ако е в затворено помещение може и някаде отстрани на комплекта, обаче при много микрофони май става голяма дъндания, така че майсторсвтото на човека зад пулта тук е по определящо :headbang: да не си помислиш че разбирам много, даже изобщо, просто повтарям наизуст това което са ми казвали ;) успех

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз нямам голям опит, но точно липсата му ме научи, че когато нещата не са на професионално ниво (помещение, уснтрумент, апаратура, хора), с по-прости схеми се постигат по-добри резултати. Имай предвид, че разлика от сантиметри в положението на кой да е компонент, може да промени коренно звука.

 

Мога да ти дам пресен пример. Само с преместването на микрофона за соло барабанчето с около педя и половина вкарах някакъв ужасен резонанс в касата и звука и се насра тотално. Това което се опитвам да кажа е, че колкото повече са елементите, които си взаимодействат, толкова по-трудно се установяват връзките между тях и успяваш да им въздействаш по положителен начин.

 

Освен ако нямаш много време за да караш на принципа опит/грешка, според мен е най-добре да започнеш с 2 или 3 микрофона.

 

За описаното от Аксес с микрофони навсякъде си трябва човек, който знае какво прави в противен случай бозата ти е гарантирана.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами например последната металика е записана с 4 микрофона от AKG от времето на Бийтълс закупени от боб рок от интернет. естествено и куп друга апаратура след това. толкова за оня свят. при нас всичко си зависи дали ще имаш късмет с озвучителя

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

плексигласа е глезотия,крайно частен случай,не си струва изобщо да се коментира,а идеята му е да се намали джангъра от барабаните на сцената,за да се избегнат връзванки,оглушаване на другите музиканти и цялостен джангър...100 процента монитор е по-добре от слушалки,освен ако барабаниста не е с нежен слух или с особени виждания за мониторите,тъй като достига и звука отпред,а и барабаниста чува собствената си динамика по-добре...

 

 

поне един човек е разбрал основното...звук на барабани се прави разумно а не на килограм,да имаш много микрофони не е гаранция че ще звучи,освен това има лошата тенденция всички да дават акъл за звука на барабаните без да разбират....забележете,в повечето групи всички "разбират" от барабани,това е смешно и вредно за звука на групата...

 

 

основна грешка която правят повечето барабанисти е лошата динамика...най-големия проблем е слабо свирене на каса и с крайно непостоянно ниво(демек лоша динамика) и неправилна динамика и на други части от комплекта...освен това повечето барабанисти по подразбиране приемат,че понеже са барабанисти разбират от звук на барабани...това съвсем не е така,аз например съм се поогледал и поослушал доста преди да имам претенциите че разбирам нещо,има обаче твърде много барабанисти които си имат "идеи" за звука на барабаните,които правят работата на озвучителя/студийния работник много трудна,да не кажа невъзможна...

 

малко по-специфично...зависи от стила на групата и микрофоните точния звук...барабанчето звучи предимно АКУСТИЧНО затова е изключително важно да е добро на акустичен звук...

 

при касата има много по-голям мегдан за "оправяне"...каса тактон може да зазвучи доста добре при подходящо озвучаване..а иначе тема наистина има и то специално за каса,да се поразтърси,който го интересува...

 

най-важното,на което лично аз обръщам голямо внимание е ДИНАМИКАТА,пак до повторя за не знам кой път...нека барабаниста си свири с добра динамика и остави озвучаването в ръцете на хора,на които това им е работатаB)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен всичко е до ресурси и до мястото където свириш.От две години свиря всеки четвъртък в клуб Фенс само с микрофон на касата.По принцип за лайф за мен това е перфектния сет:

Микрофон за касата на стойка,на растояние два пръста от кожата на касата в долната дясна/лява част(за да няма прекалено ниски);Микрофонче на барабанчето,пак на два пръста от ринга на барабанчето ,да сочи към центъра,но не точно(за повечко високи);за всеки том микрофон и един или два Overhead-и ,които се слагат над барабаните на достойно растояние,за да се озвучат чинелите.при силни монитори и малка сцена с един е по-добре,защото хващат много странични шумове(гадни китарни,пианистически и басистически сола :curse: )Става въпрос за свирене на открито на сравнително голяма сцена при озвучител Ники Брадата,с който винаги сме докарвали супер саунд,по едно време правихме саунд чек за по-малко от 3 минути,защото се знаем наизуст.

Виж в студио можеш да слагаш колкото си искаш микрофони,защото си свириш сам и няма какво да те саботира.В студио работим на същия принцип ,само че майковете за каса са два,за барабанче също и има майк на фуса(последния път даже бяха два) и овърхедите са задилжително два.Райд чинел се озвучава отдолу ,когато има над него други чинели,а ако няма може и отгоре.

Абе от всичко трябва да има поне по две :curse:

Да Кацко е прав,че почти всичко опира до динамика.Чист пример за това е Джон Бонам ,който има записи с един микрофон,което значи ,че всяка част от барабаните му е добре балансирана спрямо другите и работят в колектив B)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Джон Бонам ,който има записи с един микрофон,което значи ,че всяка част от барабаните му е добре балансирана спрямо другите и работят в колектив B)

евала Бонзо. За това става всъщност въпрос. А не да викаш "намали малко фуса и вдигни барабанчето".... нали се сещаш колко е възможно. Или "тука едим креш е много силен, а сплеша, който е веднага след него е тих"...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еййй нищо не казахте на човека... аз пък нищо не разбирам от барабани ама за 30 секунди успях да намеря следното:

http://www.saecollege.de/reference_materia...s/placement.htm

 

http://www.soundonsound.com/sos/Feb03/arti...045286fdd2be627

 

http://www.silver-dragon-records.com/drums.htm

 

http://www.epinions.com/inst-review-2491-3...-397EEA3D-prod6

 

http://www.kimcheerecords.com/articles/drums/

 

Ако имаш проблем с английския, ще ти ги преведа, пиши ми на PM B)

 

П.П. в последната статия май имаше записи на едно ритъмче, записано с различни комбинации от микрофони.

Редактирано от 7thString
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

в този форум има доста обширна такава тема, потърси.

ето само основни насоки:

1. с един микрофон - отпред на целия сет, където най-много ти харесва звука

2. с два микрофона - един В касата, един отгоре на комплекта, настройки на ухо

3. с три микрофона - един В касат, един на барабанчето под ъгъл м/у 20 и 70градуса сочещ към центъра на барабанчето, така че главата на микрофона да не е над кожата а отстрани, за да се избегне съприкосновение с палка. И третия микрофон отгоре

4. с 4 микрофона - един в касата, един на барабанчето и два отгоре, разположени по слух

5. с 5 микрофона - един в касата, един на барабанчето, един отгоре, един на пералня, останалия един - където искаш, може би на двата тома едновременно.

6. с 6 микрофона - нали схвана логиката?

da

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 years later...

Най-важното е наистина да са ти добре настроени барабаните !!! С тънки кожи !

А относно микрофоните е въпрос на избор. Примерно Грек Бизонет записва всичко (без касата) със SHURE SM57.

Много популярни последно време в САЩ са микрофоните AUDIX ! Важно е все пак дали за записване говорим или за озвучаване в БГ клуб !? Във втория случай за мен всичко върши работа. Да не подценяваме и тон режисьора ! Той яко може да омаже нещата въпреки всичко друго.

Успех !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз ползвам микрофони на стаг за томове,каса и оверхеди , както и ЕВ кобалт4 за барабанчето. еми доволен съм , за репетиции и свирене тука стават и вършат работа . с евтин 12канален пулт съм и евтин двуглав гейт-компресор на алесис(3630) . сам си настройвам барабаните,сам си ги озвучавам, сам си свиря партиите. звезда няма да стана,а и не искам... за по-готини микрофони пари няма да дам, като искам да записвам.... има си студия с яка апаратура

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.