Sunnym Публикувано Февруари 2, 2010 Публикувано Февруари 2, 2010 Здравейте! Отскоро започнах да се заслушвам по внимателно в беквокалите и много искам да започна да ги пея. Занимавам се от няколко години с музика, но досега не съм обръщал внимание на беквокалите, пея едиснтвенно върху инструментални версии.Имало е й случаи дори като изпълнявам песен, на която има записани беквокали да ме объркат и да не взема правилния тон. Не съм учил никъде музика досега и на теория за съжаление съм кръгла нула. Моят въпрос към вас е, как мога на дадена песен да направя беквокал? Може би не е толкова лесно, колкото мисля, но съм се замислял дали с някоя програма може да се разбере с кой тон да започва беквокала? Начинаещ съм все още и моля да ме извините! Благодаря ви! Цитирай
Лими Отговорено Февруари 2, 2010 Отговорено Февруари 2, 2010 >>>>>> http://forum.muzikant.org/index.php?showto...%F7%ED%EE\ Цитирай
Sunnym Отговорено Февруари 2, 2010 Автор Отговорено Февруари 2, 2010 >>>>>> http://forum.muzikant.org/index.php?showto...%F7%ED%EE\ Това го изчетох вече Нямам представа за тези терци, квинти и т.н Карам всичко по слух, затова попитах дали няма и някоя такава програма Цитирай
yotzzo Отговорено Февруари 5, 2010 Отговорено Февруари 5, 2010 ^ Както си го мислиш няма да стане! Или се хващай да работиш, или забрави. То слуха е важен. Ако не чуваш интервала как ще го изпееш? Ти май искаш хем да не правиш усилия, хем да се получават нещата... Цитирай
Angelina Sekulova Отговорено Февруари 6, 2010 Отговорено Февруари 6, 2010 Здравей Sunnym, Ще се опитам отчасти да отговоря на питането ти, но имай предвид, че резултатите ще дойдат след време и с труд. - Първото нещо, което трябва да опиташ, е да не губиш координация в изпълнението на соловата партия, когато влизат бек-вокали от готов запис (какъвто проблем споделяш, че имаш). Щом в соловото пеене по принцип имаш по-голяма увереност и опит, това ще ти помогне да концентрираш вниманието/слуха си върху две задачи паралелно: - соловия глас; - момент на влизането и мелодична линия на бек-вокала, поради който пееш грешен тон. Ако се налага, спирай и неколкократно повтаряй (пей, изсвири с инструмент) интервала: тон, който трябва да изпееш в соловия глас - тон, който звучи едновременно с него в беквокала, докато ги отдиференцираш и запомниш. Стигайки до проблемното място, мисли за този интервал, "чуй си го наум" предварително. Като втора практическа задача: песен, която знаеш наизуст като солов глас, но има и беквокали. Пей соловия глас тихо, само го маркирай и ДОКАТО ГО ПЕЕШ, се стреми да слушаш и запомняш колкото можеш повече от беквокалите. Маркирай местата, където влизат бековете, като щракаш с пръсти или пляскаш с ръце. Представяй си образно координацията между соловото ти пеене и беквокала, като координация при ходене, когато носиш чупливи кристали в ръце. Соловото пеене да е походката - стабилна, с посока и си подбираш пътя, и въпреки това изобщо не мислиш за ходенето (соловия глас), въпреки че го вършиш. Пееш, но забравяш за соловия глас, а мислиш само за кристалите, които носиш - бек-вокалите. После вече учиш и пееш самите бек-вокали, но трябва да можеш да си разпределиш вниманието ефективно. Това може да ти помогне да се координираш върху чужда музика - готови песни, с готови аранжименти. Ако искаш ДА ИЗМИСЛЯШ бек-вокали, правилата вече стават доста по-сложни: трябва внимателно да проследиш каква функция изпълняват бек-вокалите в драматичното изграждане на цялата композиция (защото пеенето много прилича и на роля, която има драматичен заряд) и така да решиш къде ще има бек-вокали (на бриджа, на припевите, на финала и пр.). Какво е отношението между бек-вокалите и соловия глас - бековете 'поддържат' соловата партия или влизат на контрапункти? Фонетика. Да няма конфликти между соловия глас и разминавания в самите беквокали (изместени на милисекунди звуци като "т", "ч", "ш" и пр., пеене на различни гласни). Баланс между гласовете и сила на изпяването - "стърчащи" високи гласове например. Ансамбловост - еднакви трайности във всички гласове на основен тон, еднакви трайности при изпълнение на фигури и при отпяване на завършващия тон във фразата. За хармоничните решения (терци, кварти, квинти) - без инструмент няма да минеш, ако ще в най-левашка форма, но трябва да си помагаш с нещо. Успехи! Цитирай
Viara Ivanova Отговорено Февруари 11, 2010 Отговорено Февруари 11, 2010 попитах дали няма и някоя такава програма ако питаш за програма, с която да си тренираш слуха(а и не само), препоръчвам AQUALLEGRO Цитирай
Sunnym Отговорено Февруари 11, 2010 Автор Отговорено Февруари 11, 2010 Благодаря ви за помоща! През свободното си време ще видя програмата. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.