Tozi Отговорено Ноември 14, 2009 Автор Отговорено Ноември 14, 2009 Да не започваме темата за белите клавиши, че това ми е една от най-неприятните след Айрън Мейдън!Белите клавиши са едно голямо недоразумение, До мажор и всичко покрай него - също! Ако искам да свиря в До мажор, имам си прагчета, настройвам струна Ми на До и си свиря в Ми, а то излиза До и така, както каза колегата по-горе, остава време за почесване - и на себе си и на околните Както е казал народа: ех шопее шопееее ... от витоша по високо нема.... нали? Цитирай
Tozi Отговорено Ноември 15, 2009 Автор Отговорено Ноември 15, 2009 Бих желал да предожа следното упражнение за опознаване на грифа свирейки тонове само от гама до мажор. Свирене на две струни ползвайки три тона на струна. Пъво е написана нотичката, след нея в скоби е номер на прагче, под нотичката е номер на пръст (пръстовка). Да започнем от ниските струни - ми (шеста) и ла (пета) без да свирим свободни струни. пета струна: си(2) до(3) ре(5) 1 2 4 шеста струна: фа(1) сол(3) ла(5) 1 2 4 започваме от всеки следващ тон на гама до мажор на шеста струна: пета струна: до(3) ре(5) ми(7) 1 2 4 шеста струна: сол(3) ла(5) си(7) 1 2 4 следва: пета струна: ре(5) ми(7) фа(8) 1 3 4 шеста струна: ла(5) си(7) до(8) 1 3 4 следва: пета струна: ми(7) фа(8) ми(10) 1 2 4 шеста струна: си(7) до(8) ре(10) 1 2 4 следва: пета струна: фа(8) сол(10) ла(12) 1 2 4 шеста струна: до(8) ре(10) ми(12) 1 2 4 следва: пета струна: сол(10) ла(12) си(14) 1 2 4 шеста струна: ре(10) ми(12) фа(13) 1 3 4 следва: пета струна: ла(12) си(14) до(15) 1 3 4 шеста струна: ми(12) фа(13) сол(15) 1 2 4 следва повторение на първитв четири фигури октава по високо. Надявам се тази информация да ви е от полза. Поздрави! Цитирай
ultramega Отговорено Ноември 15, 2009 Отговорено Ноември 15, 2009 Човече, тоя До мажор тотално те е обсебил -> http://forum.muzikant.org/index.php?showto...mp;#entry491670 Не знам какво се опитваш да направиш, но все пак успех Цитирай
Tozi Отговорено Ноември 15, 2009 Автор Отговорено Ноември 15, 2009 ultramega мерси!Обсесията е пълна. Колкото повече научаваш - толкова по разбираш че не знаеш и не можеш и всичко започва отначало! Пожелавам на всички да знаят и да могат колкото може повече! Цитирай
antonium Отговорено Ноември 15, 2009 Отговорено Ноември 15, 2009 До мажор е лесно, дай в до бемол мажор. Цитирай
Tozi Отговорено Ноември 15, 2009 Автор Отговорено Ноември 15, 2009 До мажор е лесно, дай в до бемол мажор. На китарата чисто визуално няма голяма разлика между до , до бемол или зор - мажор. Се тая горе долу - местиш картината нафо или надолу с нйакое друго прагче и готово, нали? На пианото имаме едно До от първа октава. Замислял ли си се колко до-та от първа октава има на китарата? Цитирай
Басурендер Отговорено Ноември 15, 2009 Отговорено Ноември 15, 2009 за мен най -- кривата тоналност е Eb или D# Цитирай
Tozi Отговорено Ноември 15, 2009 Автор Отговорено Ноември 15, 2009 за мен най -- кривата тоналност е Eb или D# Защо? С какво тя се различава от До мажор? Цитирай
antonium Отговорено Ноември 15, 2009 Отговорено Ноември 15, 2009 1. Es dur,има три бемола. C dur няма нито един. - Това не е ли разлика? 2. Какво значи "крива" тоналност? 3. Дори чисто визулано ИМА разлика между C dur, Ces Dur и * Dur. И слухово има разлика, ама това е тихо - тайна... Цитирай
Tozi Отговорено Ноември 15, 2009 Автор Отговорено Ноември 15, 2009 1. Es dur,има три бемола.C dur няма нито един. - Това не е ли разлика? 2. Какво значи "крива" тоналност? 3. Дори чисто визулано ИМА разлика между C dur, Ces Dur и * Dur. И слухово има разлика, ама това е тихо - тайна... 1. Трите бемола на ми бемол, не означават ли три понижения на някои "бели","натурални - бекарни" нотички от до мажор? 2. "Крива" - в превод сигурно значи трудна, тоест трудно ни е да я свирим или чуваме защото не сме положили достатъчно труд за да стане "кривото" - "право" 3. Чисто визуално - пръстовките на м бемол и до мажор са едни и същи, ама тихо - това е тайна - не казвайте на пианистите че ще завиждат.... Цитирай
Свилен Бас Отговорено Ноември 15, 2009 Отговорено Ноември 15, 2009 Вече ти се каза - кажи каквото имаш за казване/искаш да кажеш и спри да товариш. По този начин нито се помага на търсещите знание, нито темата е интересна на "знаещите" Цитирай
Tozi Отговорено Ноември 15, 2009 Автор Отговорено Ноември 15, 2009 Виждам че доста се хващате за думичката "ДО". Може би трябва да променя името на темата на: Как да намираме интервалната структура на мажорната гама (Йонийски лад май звучи по представително,а?) навсякаде по грифа на инструментите китара и бас? Пръстовки и начини на изпълнение? Цитирай
kitaratapesho Отговорено Ноември 15, 2009 Отговорено Ноември 15, 2009 (Редактирано) За мен пръстовките на каквото и да е (гами, скали, арпежи, фрази) се определя от няколко неща; най-основно: 1. Тембър, ритмика, посока на фразата (възходяща/низходяща), target notes (не се сещам за термин на български), акценти, и абсолютно същото за следващата фраза (така връзката между двете е най-безболезнена и ненатрапчива) 2. Удобство за изсвирване. Доста често жертвам удобството за всичко останало от точка 1. Това е в случай, че говорим за изсвирването на гами в музикален контекст. Ако целта на темата (това все още е мистерия за мен) е да се обсъдят конкретно всичките пръстовки за изсвирването на гамите, с цел да се опознае инструмента (грифа) - нека авторът направо да публикува готовите материали (схеми, ноти, пръстовки, концепции, линк към видео-урока си) и с това да обогати базата-данни на раздела и помогне на заинтересуваните. Поздрави, Петър Редактирано Ноември 15, 2009 от kitaratapesho Цитирай
Tozi Отговорено Ноември 15, 2009 Автор Отговорено Ноември 15, 2009 Петре благодаря за коментара. Най - после нещо по конкретно по темата. Предполагам че под target notes имаш предвид най-вече акордови тонове. Колкото до "удобството за изсвирване" според мен не би трябвало един напреднал китарист да има неудобство да изсвири каквото и да е кадето и да е както и да е - конкретен пример за това е Кольо, който сподели че импровизира върху Giant Steps на една струна (виж коментара по горе на Кольо)(бих дал и други примери но този е първия за който се сещам). Относно целта на темата. Определено не е "автора" да публикува всичко което знае за (в случая) гама До Мажор на китарата. Целта е в този форум, където най-актуалната и гореща тема е ФУКНЯ-кой какъв инструмент има и за колко го е взел, да има едно място където повече или по-малко знаещите (не зависимо от нивото на владеене на инструмента) да споделят конкретни знания за това как всъщност се свири не тези инструменти един с друг и с незнаещите. "Автора" няма за цел да обиди никого - нито знаещ нито незнаещ. Един мъдър учител ми каза веднъж: "Добрият учител е не този който ти дава отговори, а този който ти помага да откриеш правилните въпроси!". Много китаристи не знаят всъщност потенциала на инструмента. Тази тема е за това - дайте да видим каде се намира тази гама до мажор на китарата и какво можем да направим с нея. За да я включим в музикален контекст евентуално. Поздрави! P.s: До джем блуз! Ходещия бас продължава да е ходещ дори когато свири септими октави терц-децими и т.н. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.