Jump to content
Българският форум за музиканти

Евтин лампов Preamp


salt

Recommended Posts

Може ли да ми препоръчате някакъв лампов преусилвател с фантомно захванване.Все повече започвам да осъзнавам нуждата от действителен хардуер, който не е просто плъгин..Искам наистина нещо което е качествено и ще се усети разликата и същевременно евтино.Не говоря за preamp на Avalon.Ако имах достатъчно $ сигурно щях да си взема такъв.Става дума за наистина евтинп preamp но с добър ефект.Микрофона ми е Behringer C1.Зная че е евтин но съм доволен от него.Даже повече от колкото някои сходни дори по - скъпи модели като AKG Perception 200.Това е лично мнение, просто behringer стои по добре на моят глас и ми харесва начинът по койото оцветява.Та..така.Спрял съм се на няколко модела преампи-

 

ART TUBE MP http://www.thomann.de/gb/art_tube_mp.htm

 

PRESONUS TUBEPRE http://www.thomann.de/gb/presonus_tubepre_...renvorstufe.htm

 

ART TUBE MP STUDIO V3 http://www.thomann.de/gb/art_tube_mp_studio_v3.htm

 

BEHRINGER MIC200 TUBE ULTRAGAIN http://www.thomann.de/gb/behringer_mic200_...gain_preamp.htm

 

BEHRINGER MIC100 TUBE ULTRAGAIN http://www.thomann.de/gb/behringer_mic100_...n_micpreamp.htm

 

 

 

Това са моделите.Както виждате цените им се въртят до 100 евро. Ако някои е ползвал нещо от това тук или друго което върши добра работа и наистиана е доволен,

моля да пише. Благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Известно време разцъквах BEHRINGER MIC200 TUBE ULTRAGAIN не само с мик, ами и с баса - има неква лампа вътре, не знам какво прави и още какво има, но за живо свирене (че даже и за записи) си става супер за тия пари.

Виждал съм и други колеги да записват с него.

Като цяло си е бойна пушка, а и пече яко - другите не ги познавам.

 

Възможността за лимитер също върши много работа - веднъж свирих с него за фон директно в пулта с баса, докато записвахме барабани и след това цялата банда сериозно се замислихме дали да не оставим въпросния записан бас като краен вариант!

 

Едит:

Да добавя, че копчето за избор на инструменти само мачка звука, независимо какво записваш - китара, глас, бас... Така че по-добре си вземи 100-ицата - аз поне 200-то през цялото време го ползвах на "неутрал" :)

Редактирано от ...taka li e? - a taka.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за ревюто.Можеш ли да пуснеп семпъл от глас с и без преампа и да кажеш с какъв микрофон си записвал също, ако не е нахално?Мерси. Само ако имаш възможност.Много ще съм благодарен.

Редактирано от salt
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Евтините лампови мик преампи залагат на лампата за цвят, която работи на ниски напрежения. Тоест като цяло тези мик преампи са транзисторни, но имат и лампа - разбирай го маркетингова стратегия. Читавите лампови мик преампи са базирани често на входен и изходен трансформатор, и лампите работят на високи напрежения - както трябва да бъде.

Аз лично бих заложил на АRT, като фирма различна от берингер, към които съм леко резервиран. Мое лично мнение е да си набележиш няколко модела, да ги чуеш как звучат и сам да си харесаш това, което ще ти свърши работа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още един път - няма евтино и качествено!

Може да се самозаблуждаваме, но това няма да има нищо общо с истината.

Що се отнася до ART, понеже съм работил по такива, мнението ми е крайно отрицателно. И като конструкция, и като изработка, и като качество. При тези пластмасови сапунерки лампите също са само за реклама. При такъв вид устройства акцентът е на DSP (цифровия процесор ако има такъв) , а лампата е за прилъгване. Така е, защото хората обичат да се самозалъгват, и естествено фирмите го използват за да печелят.

Няма истински лампов микрофонен предусилвател, който да е евтин. Няма и средно скъп. Има само много скъпи.

Защото средните също използват полупроводникови входни стъпала, защото е по-лесно и по-евтино.

 

Дали обаче проблемът със звука е в липсващата лампа? Защото все си мисля, че за да се стигне до ламповия "сладкиш" има много други неща за решаване? Понеже слагането на свинче звънче не премахва миризмата му...

Е, все пак всичко зависи от способностите за преценка на звука от индивида и неговата визия за качество.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също ползвам Behringer MIC200, други мои познати също го ползват и са много доволни. За тези пари е супер машинка и върши чудесна работа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От изброените по горе пределно добре се вижда , че берингерите са копие на арта.

Само дето незнам как берито е по скъп в томан.

 

Подкрепям напълно постовете на Ники и Парни валяк.

 

Такъв арт съм отвярял няколко пъти , едната бройка беше модната от мен със по добри опампове и свирна по добре но цената на самите опампове беше колкото цената на нов Арт. Това беше изключително само по желание собственика и беше експеримент. Не би го правил повторно заради ред причини които излизат извън темата.

 

Лампата вътре се захранва с нещо от сорта на 40 волта анодно напрежение което е извращение като цяло при условие , че тези лампи са създадени да работят оптимално на 150 , 200 или 300 волта .

Самата лампичка е китаец от най евтините.

 

Тези преампи са солид стейт а накрая сигнала минава през лампата която очевадно криви (заради шибания режим на работа поради ниското анодно).

Ефекта не е лампово стопляне, а вкарване на кривоч.

 

Ако на някой му харесва тва е ок. Но мисля микрофонния преамп по моите представи има съвсем различна цел.

 

Дими

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напълно поддържам критичните мнения по-горе: псевдо 'ламповите' предусилватели в тоя ценови диапазон не само нямат нищо общо с ламповите, но и в полупорводниковата част са... нищо особено (НАЙ-меко казано).

 

Само че не приляга на опитни и знаещи хора (особено на Parni_Valjak, добре познат с щедрото раздаване на знанията си и помощ на начинаещите) - да се спре само до унищожителната критика, без да се подскаже каквото и да е конструктивно ( в смисъл - положително) алтернативно решение, да се насочи питащия във вярна посока (щом тази е грешна).

 

Ще опитам аз да предложа нещо, без претенции да съм голям експерт: вместо измислени уж-ламопви устройства, по-разумно е да се насочат (ограничените) инвестиции в (а) възможно най-качествен солид-стейт (полупроводников) преамп, без претенциите за "лампово стопляне" (егати измишльотината), но с професинални характеристики и възможности, и (б) в качествен микрофон от среден клас, споменатият също граничи с измама (кондензаторният принцип на работа не е сам по себе си гаранция за качества).

 

При избора на такива устройства бих посъветвал (след запознаване с всички технически данни) да се правят реални проби, които да се прослушват не от самия купувач, а от човек с доказани способности за критично слушане (напр. тонрежисьор със значителен опит или аудиофил познат в съответните кръгове с ушите си, а не с цената на апаратурата си). Иначе да да се казва "звучи ми добре" не.. звучи.. сериозно.

 

Просто моите 0.05лв без ДДС - надявам се експертите да дадат по-конкретни и по-полезни напътствия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

VTB1 ... и аз него бих препоръчал. Преди време бях пред същата дилема и от това което изчетох и чух като семпли VTB1 най ми-допадна. В последствие обаче вдигнах бюджета и се сдобих с SPL Goldmike и също нямам основателни причини да мрънкам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^

 

Дими, ти с това ли записваш? С какво си го сравнявал? На какво си го слушал? Кой още е слушал суровите записи и сравненията? (И какви са на този слушател доказаните уши?)

 

Не съм пroбвал нито чувал VTB1, (освен в готови крайни миксове, дето може да не знам, че е бил ползван - но сигналът е минал през още много обработки) - но го знам като един от групата на гореспоменатите Behringer и ART. Т.е., също е полупорводников, също има една недохранена (крайно изгладняла - на ниско напрежение) лампичка за изкривяване, а не за правдоподобно възпроизвеждане. И също е масово произвеждан в Китай.

 

Интересно ми е с какво се сравнява VTB1, когато му се дават високи оценки - и обективните условия на сравнение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От всички ментета този преамп е най препоръчван и тества като ниско бюджетно решение.

Имал съм АРТ, Бери и този ВТБ.

Последния има много мек и чист сигнал и лампата може да се изолира напълно или пък да даде малко драйв-кривене в сигнала.

Особено за китари е много добър.

 

А за преампове над 500 ЕU не говорим.

Човека съм сигурен че знае какво си купува за парите.

С пари всеки знае :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, видях, че има 'дозатор' за лампата, който в крайно (ляво) положение е чист SS - така вероятно бих го ползвал с микрофон (ако се налагаше). А за китари кривоча сигурно помага - но за тях нали си има истински китарни усилватели (и камиончета), не вярвам тая компромисна лампичка да свири по-добре от кое да е правилно надупено кубе. А наличието и в устройството (за да остане цялото в нисък ценови клас) със сигурност е наложило компромиси в транзисторната част, ако не друго - в избора на компоненти (оп-ампове, трансформатори)...

 

А точно около 'бариерната' цена 500 Евро има истински професионални преампове - без лампови перверзии, но пък с качества сравними с четирицифрените (по цени) устройства. Сещам се за модела '101' на Grace Audio (Grace Design ли беше?) и за тухличката P-Solo на True Systems - ако ги Гугъл-неш, ще видиш за какво става дума. И в днешно време би трабвало и двата да са под 500 евро (тук бяха около 350 лири когато лирата беше евро-и-половина). Перфектни кутийки за истински професионална работа!

 

Но пък да се купуват такива за микрофон Behringer ? :)

Редактирано от Бицев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А наличието и в устройството (за да остане цялото в нисък ценови клас) със сигурност е наложило компромиси в транзисторната част, ако не друго - в избора на компоненти (оп-ампове, трансформатори)...

 

За наличието на трансформатори в този ценови клас просто забрави....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ви за инфото.След като прочетох всичко реших да не инвестирам в както някой ги нарече "лампови сапунерки" а като начало да си взема един микрофон от по - висок клас от колкото е сегашният ми Behringer C - 1.Спрях се на RODE NT 1 - A. Дано не ме разобедите и за това, защото нямам пари за Nueman от 4000 евро.

Редактирано от salt
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.