Vasil Pavlov Публикувано Май 4, 2009 Публикувано Май 4, 2009 (Редактирано) Заговорихме се преди няколко дена с Cursed Soul и понеже у нас от година - две се мотка една таблица с акорди, които доцент Пумпалов от Консерваторията, ми беше дал, та Cursed Soul ме помоли да му ги сканирам, за да се запознае с тях. Хрумна ми, че е нелоша идея, така и така, след като съм ги сканирал, да ги пусна и във Форума, току виж, се окажат полезни за някой, който тъкмо почва да се занимава с това. Акордите са дадени с по 2 пръстовки, като идеята е, да ги научи човек, и да може да си просвирва ритъма на повечето джаз - стандарти. Знам, че ги има в интернет така или иначе, но тука са събрани на едно място, акордите, които се срещат по - често, което улеснява малко, защото човек не трябва да търси и да учи наслуки от различни сайтове. Поне за мен имаше полза от тая табличка. Направил съм ги на PDF, 5-6 страници е, и може да се изтегли от ТУКА Надявам се да съм бил полезен на някой. Поздрави! пп Дано линкът работи, че с тоя сайт не съм действал досега Редактирано Май 4, 2009 от Vasil Pavlov Цитирай
MiroLambov Отговорено Май 4, 2009 Отговорено Май 4, 2009 Мерси много! Тва ще ми е много полезно... Цитирай
Icarus Отговорено Май 4, 2009 Отговорено Май 4, 2009 Една купчина извратени акорди на едно място... Ултра яко!!! Благодарим! Цитирай
newhardguitar Отговорено Май 5, 2009 Отговорено Май 5, 2009 Супер си !!! Много полезна информация Цитирай
nrabbit Отговорено Май 5, 2009 Отговорено Май 5, 2009 Евалата човече, мерси много! Само едно въпросче, какво се има предвид под примерно: "От F до B" (втората акорда)? Имам предвид, F ли е показаната акорда или B (макар че не ми прилича на ни една от двете ) ? Цитирай
sasoh Отговорено Май 5, 2009 Отговорено Май 5, 2009 1) Показаният акорд 2) Значи, че като придвижиш формата по грифа до 12-ти праг, можеш да получиш съответния интервал акорди Цитирай
ultramega Отговорено Май 5, 2009 Отговорено Май 5, 2009 Без да имам претенции за разбирач и да съм изобщо джазмен(макар да имам влечение) мисля че тея картинки са мечешка услуга и по добре да не се използват. Чел съм литература, в която ясно се обяснява как се построяват акорди. Осмислянето на логиката на имената на акордите в комбинация с познаването на грифа, би трябвало да е достатъчно за успешното извеждане на тези пръстовки, без да е нужно някакво наизустяване, което ще е мъка. Съвсем прост пример, който го има в повечето книги по темата предполагам: (Предварително се извинявам ако имам допуснати неточности и грешки в обясненията си и моля да ме поправите) До мажор: C D E F G A B C За да се построи акорд Cmaj7 - намираме първата, треата , петата и седмата степен(за седмата става ясно от седмицата в името).- C D E F G A B C Така имаме - CEGB E--3-- B--5-- G--4-- D--5-- A--3-- E----- или пък E--0-- B--0-- G--0-- D--2-- A--3-- E----- За минор - C D Eb F G Ab Bb C Акорд Cm7- C Eb G Bb E--3-- B--4-- G--3-- D--5-- A--3-- E----- а и са възможни други комбинации и обръщения. Индексите от 1-7 са всъщност степените на скалата. 9,11,13... също само че започват от начало(много тъпо изказано обаче не се сещам как). Като степените могат да бъдат понижени или повишени със знаковете за алтерация(#,Например 9-та степен в до мажор е РЕ. Разбира се примера ми е най простия и тривиален. Без обаче да се знае в какъв строй ни е китарата и на кое прагче- кой тон извличаме ,няма как да се получи . Според мен от тея графики на акордите няма много полза, ама всеки си знае... Имаше тема за наименования на акордите. Цитирай
Vasil Pavlov Отговорено Май 5, 2009 Автор Отговорено Май 5, 2009 Естествено, че трябва да се знае, как се строят. Затова или човек сам си ги строи, и си помни пръстовките, или може първо да ги научи като пръстовка, и после да се вгледа кои тонове всъщност свири. Въпрос на предпочитание. Само да уточня, че долкотото знам, за да се построи maj7 акорд, се взима 1,3,5, и ПОВИШЕНА 7 степен, а не както ти си написал, само 7. Примерно в Ре ще стане D-F#-A-C , което е D7, а за да е Dmaj7 трябвада е D-F#-A-C# . Цитирай
ultramega Отговорено Май 5, 2009 Отговорено Май 5, 2009 (Редактирано) В гамата (скалата)Ре мажор, До отсъства, на мен доколкото ми е известно. D E F# G A B C# D Мажорният 7 акорд е с голяма 3 и голяма 7. Доминантовият7 е с голяма т3 и малка7. Редактирано Май 5, 2009 от ultramega Цитирай
kitaratapesho Отговорено Май 6, 2009 Отговорено Май 6, 2009 ПОВИШЕНА 7 степен В музикалната теория не съществува ПОВИШЕНА 7ма степен. По простата причина, че това би било 1ва степен. Когато се говори за степени и алтерации, шаблонът е натуралния мажор. Той е с голяма септима. Алтерацията би била малка 7ма. Файла с графиките е полезен. Успех, Петър Цитирай
Vasil Pavlov Отговорено Май 6, 2009 Автор Отговорено Май 6, 2009 (Редактирано) Моя грешка пф, за пореден път се убеждавам, че преди лягане не съм адекватен 2 грешки в 1 пост - надинах себе си. И D dur да объркам (при положение, че бая съм работил с нея), и за септимата... Редактирано Май 6, 2009 от Vasil Pavlov Цитирай
ultramega Отговорено Май 6, 2009 Отговорено Май 6, 2009 Вероятно нямаше нужда, да задълбавам с конкретни примери. Първоначално ми се стори че мога да обясня че не е чак толкова сложен процес , построяването на акорд. Само че мога да се дообоснова за позицията си по въпроса с картинките. Китарните строеве са не един или два. Графиките важат само за стандартния строй, за всеки друг те са грешни. Ако наименование на акорд се асоциира с някаква фигура то тя не е статична т.е. променя се в зависимост от настройката на инструмента. А ако се научи основния принцип(което според мен е и по кратката процедура), такъв проблем не би могъл да възникне. Е, разбира се може да кажете че ще си свирите само и единствено на вашата китара, която ще е винаги в МИ, но в съвременната музика все по често се срещат други строеве. Това малко или много ще ви ограничи. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.