Jump to content
Българският форум за музиканти

Барабани и Барабанисти


Recommended Posts

Старо интервю със един от любимите ми барабанисти Стюарт Коупланд

Разкажи ни какви джунджурии използваш и защо ги използваш?

СК: Ами май е по-добре да ви оставя да говорите с Джеф Саитс, моето роуди (техник), а иначе причината да използвам тези неща наистина е той. Той винаги следи всички последни разработки и когато види нещо ново го купува след това аз го пробвам и ако ми хареса го задържам. Например миналата седмица домъкна една джаджа за затопляне на крака наречена "The Big Slipper". Всъщност представляваше голям пантоф, в който влизат и двата крака, включва се към ел. мрежата и нежно затопля краката ви. Той донесе това чудо у дома тъкмо когато се бях прибрал от студиото и крака зверски ме боляха от удрянето по касата продължило цял ден. Джеф ми обясни, че това е идеално за барабанисти с наранени крака и знаете ли какво? беше прав. Други полезни неща, които съм открил чрез него са газовите тирбушони и най-полезното стойките за дистанционните управления на телевизорите.

Заглушаваш ли барабаните си?

 

СК: Ами да, използвам гафер тейп, едно или две парчета и то не винаги. Зависи в какво настроение съм !?

 

Колко комплекта имаш в момента?

 

СК: В момента имам 35 сета; един в Англия, един в Шотландия и един на Isle Of Wight(остров намиращ се южно от Портсмут). Петнадесет сета в Америка, два на яхта в пристанището в Сидни и още един на яхта във Франция. Имам също още два комплекта във Норвегия, един в Манила и един, който е за пътувания. Два комплекта в Перу и един в хамбар на Фолкландските острови и т.н.

 

Еднакви ли са всички тези комплекти като размери и конфигурация?

 

СК: Да, всички са абсолютно еднакви и дори са един и същ цвят. По този начин където и да отида се чувствам точно като у дома си и наистина ми е комфортно. Това моята малка частица от дома ми когато съм в чужбина.

 

Ти използваш и ехо за барабаните си. Ще ни разкажеш ли малко повече?

 

СК: О да, да, да, даехото е много важно за мен. Използвам много и то просто за повторение. През повечето време го използвам на хай-хета, понякога на касата или барабанчето. Също го използвам доста и за октобаните. Използвам много чувствителни микрофони за ехото, който поставям вътре в барабаните. Имам такъв и на рототома понеже той е абсолютно матов като звук и освен това е много малък, а с този микрофон няма значение къде точно го удрям и използвайки ехото звукът става много по жив. Имам такъв микрофон и касата. Понеже обичам кожата и да е много отпусната и самата каса е много малка, тя не се чува достатъчно, така че аз допълнително е усилвам по електронен път.

 

Кога за първи път се зароди идеята за ехото?

 

СК: Всичко това започна от свиренето ми с Еберхарт Шьонер. Цялата музикална концепция беше наистина странна, а шоуто беше дълго два часа и половина. Той използваше лазери, артисти мимове, всички тези странни синтезатор хави, струнен квартет и всякакви други извращения. За да се вместя във всичко това аз просто си тропах някакви нещица и ехото ги разнасяше навсякъде из пространството като се получаваше наистина красива и ефирна музика. Когато след тези концерти обикаляхме Америка и свирихме обичайното "English band (man) in New York" аз си купих Roland Space Echo и един усилвател. През цялото турне разнасях това ехо в очакване да се прибера в къщи и да свиря на китарата си с него. Беше много гадно да имаш подобно нещо и да не можеш да го използваш. Един ден просто не издържах и по време на саундчека го качих на сцената. Реших, че мога да си пусна барабанчето през него, след това взех още един микрофон сложих го на барабанчето, прекарах го през ехото и усилвателя, който стоеше до мен и вече имах чисто нова играчка. Roland-а имаше три входа така, че сложих още три микрофона за други барабани и така.....По-късно когато можех да си позволя роуди, Джеф се появи и разви тази концепция доста. Той наистина си знае работата. Той ми сложи два дигитални дилея- много хитро- по този начин можех да превключвам на точният ефект, който търсех и възможностите ми наистина се увеличиха неимоверно. Имах множество педали около фуса си, които натисках с пета за да превключвам различните ефекти, като можех да включвам ефектите когато реша и за която част от комплекта си реша. Беше просто невероятно

 

Какви други джунджурии използваш?

 

СК: Използвам също и Clap Trap. Това е ефект симулиращ аплодисментите на публиката. Можеш да избираш от ръкопляскането на един човек до това на десетки хиляди.

 

И за какво го използваш това??? На мен това ми звучи като нещо, с което лекар би изследвал самотен моряк за това какво е прихванал от взаимоотношенията си със съмнителни индивиди от женски пол!!!!

 

СК: Хм, бе за това не знам?!#? Ама ние по принцип го използваме в случай когато хората от публиката са прекалено отегчени за да си вдигнат шибаните задници и да аплодират....Абе това всъщност е чист клик...по-скоро хиляди кликове, много е хитро и наистина си звучи като ръкопляскане. Можеш също да го направиш да звучи като от по-близо или по-далеч и дори можеш да пускаш освирквания. Но всъщност аз изобщо не го използвам заради звука от ръкопляскането използвам единствено освиркването. Просто по този начин се бъзикан със Стинг...направо го побърквам, особено когато започнат да го хващат паранои за това, че публиката не го харесва.

namm2001big5.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мене ми требе машина за лекуване на мазоли причинени от многочасово свирене:)дали има такава?нещо като мед-дръм-робот :dance:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с мазолите аз лично си го лекувам доста успешно с кремче за ръце ;) Пробвай върши работа, още повече че точно сега през зимата тия шибани мазоли много болят ;) ама кремчето шъ опрай работата аз ти казвам :read:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бе незнам, ама аз следващото лято определено ще си закупя едно вентилаторче на стойка, за тъй наречената репетиционна, че както е на последен етаж с ламарина от горе направо ще се стопя някога ! ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже отдавна се опитвам да разбера нещо по въпроса :D

 

КОРПУСИТЕ

 

Тази статия има за цел да изясни как физическите характеристики на корпусите се отразяват на звука на самите барабани. Моля обърнете внимание на факта, че всичко обяснено в тази статия е в строга зависимост с това какви кожи се използват. С други, корпус с физически характеристики предполагащи максимален резонанс няма да звучи оптимално в комбинация с кожа проектирана за заглушен звук.

Информацията използвана в тази статия е взета от www.pearldrums.com

Защо корпусите на барабаните се изработват от дърво?

Единствената причина за това е, че звукът на дървото е приятен. Както при другите музикални инструменти така и при барабаните, дървото има характеристики позволяващи постигането на приятен тон. Разбира се инструменти се правят и от други материали като например метал, бамбук и пластмаса, но при някои инструменти дървото просто е най-добрият вариант. Имайте предвид, че са ни били няколко века за да установим това.

Със сигурност има доста компании, които произвеждат барабани от метал и пластмаса, но тук ще обърнем внимание на дървото. Може да се спори по въпроса кой материал е най-добър, но тъй като по-голямата част от барабаните са направени от дърво ще обърнем внимание именно на него.

Бих отбелязал като основно правило, че колкото по твърдо е дървото толкова по-добър е звукът. По-твърдият и плътен материал вибрира повече и по-равномерно, което помага извличаните при удар тонове да са по-точни. По света има много видове екзотични дървета и много от тях са доста по-твърди от, това което се използва по принцип, но за да е подходящ за масово производство даден материал той трябва да е функционален и да не е скъп. За да не е скъпо дървото трябва да е налично в големи количества навсякъде по света. За да е използваемо то трябва да е високо, право, да има малко чепове и голяма плътност. Плътността все пак трябва да позволява огъването на дървения материал.

Някои от дърветата, които отговарят на тези изисквания са, клен (Maple) , бреза (Birch), бук (Beech), топола (Poplar), ясен (Ash) и махагон (Mahogany). На различни места по света растат различни разновидности на тези дървета, като разновидностите имат различни, но все пак достатъчно близки звукови характеристики. По тази причина няма да се задълбочаваме в разглеждане на разновидности като Скандинавската бреза, Канадския скален клен и т.н.

Клен, Бреза и Махагон

Повечето барабани са направени от някой от тези материали, затова ще ги сравним. Махагона е най-мекият и най-малко атрактивният материал от трите, което го прави и най-евтин. По тази причина махагон се използва най-често са направа на евтини барабани. Поради факта, че махагона не изглежда особено добре, барабаните направени от него обикновено се покриват с пластмаса, което ги прави още по-евтини защото тази обвивка изисква много по-малко труд отколкото лакирането.

За направата на повечето качествени барабани се използват бреза и клен, като изборът между двата материала е изцяло изграден на личният ви вкус. И в двата случая звукът е прекрасен, а комплектите с натурален финиш са наистина красиви. Една малка „тайна”: главната причина кленът да е толкова разпространен сред американските производители на барабани е, че това е изборът на Робърт Келър. Няма да споменавам имена, но повечето производители купуват корпусите си именно от Keller Company, в което разбира се няма нищо лошо. Все пак Келър прави прекрасни корпуси и се занимава с това вече 50 години, което със сигурност означава, че им е хванал цаката.

 

Брезата, Клена, и Махагона имат различни тонови характеристики и затова ще се насочим именно натам.

Забележка: Тези диаграми са предоставени от Pearl Drums, които използват за махагоновите си серии Африкански Махагон, отличаващ се със значително по-добри характеристики от останалите видове използвани от повечето компании.

 

maple.gif

1. Малко по-изразени ниски с уравновесени средни и високи честоти. Подходящ за всякакви стилове.

 

birch.gif

2. Силно изразени високи честоти, леко изрязани среди с много добър пънч в ниските. Барабаните изработени от бреза имат силно изразено звуково присъствие.

 

mahog.gif

3. Изключително изразени ниски, с прекрасни деликатни среди и леко отрязани високи. Подходящ за барабанисти целящи да се разположат в „дъното”.

Много хора описват клена като „топъл”, брезата в повечето случай е оприличавана като „топла” заради наличието на повече високи от клена.

 

..............................................TO BE CONTINUED.............................................

 

и да слушате само Rage Against the Machine ей :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дебелина на корпуса

 

При всички видове корпуси важи едно основно правило: колкото е по-дебел един корпус, толкова по-високо звучи и обратно колкото е по-тънък корпусът, толкова по-нисък е неговият тон.

Не се залъгвайте от пластовете дърво! Не може винаги да се съди за дебелината на корпуса по броя на пластовете, от които е изграден. Тук от голямо значение е плътността на дървото, защото от нея зависи колко тънък пласт може да бъде изрязан. Например махагоновите пластове са доста по-дебели от брезовите, защото брезата е много по-здрава и позволява рязане на по-тънки пластове. Това означава, че 9 пластовите корпуси на дадена компания могат да бъдат по-тънки от 6 пластовите на друга.

Барабаните се изработват от много пластове, вместо един дебел понеже това прави корпусите по стабилни и издръжливи. Чрез редуване на посоките на линиите на пластовете, тънкият многопластов корпус става значително по-здрав от дебелият еднопластов. Поради тази причина производителите са започнали да правят корпусите така, а чак след това са открили, че това влия и на звуковите характеристики. А именно, че колкото повече пластове има един корпус, толкова по-бързо енергията се пренася от бойната кожа върху корпуса и резонантната кожа.

 

thin.gif

1.Тънките корпуси (4 пл., 5мм) позволяват относително бърз трансфер на енергията от кожата към корпуса. Вибрацията, която се получава причинява много богат, „дървен” тон, който се предпочита за близки разстояния и най-вече се цени при запис в студио.

 

med.gif

2.Средно дебелите корпуси ( 6пл., 7.5мм) имат по-малка еластичност и затова забавят трансфера на енергията. Звукът е по-„студен” от този на тънките корпуси, но за сметка на това проекцията на звука е доста по-добра. Барабани с такива корпусите са по-универсални, за по-обща употреба или за случаите, в които се търси силата на звука.

 

thick.gif

3.Дебелите корпуси ( 8пл., 10мм и 10пл., 12.5мм ) са изключително мощни като звук и позволяват на свирещия изцяло да насочи енергията си към публиката. Тези барабани са идеални големи концертни изяви и други подобни изискващи високи звукови нива. Барабанчетата с такава дебелина конкурират по интензитет и проекция металните барабанчета.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

еее,как не те мързя да го преведеш тва,или си ползвал програма:)?абе се едно - евала :ph34r: ,е на тва се вига градивно мнение...повече такива трябва във форума :exclaim:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бе незнам, ама аз следващото лято определено ще си закупя едно вентилаторче на стойка, за тъй наречената репетиционна, че както е на последен етаж с ламарина от горе направо ще се стопя някога ! :blink:

kolega, mnogo si prav- az imam podoben problem s moqta repeticionna i mislq 4e tva e nedopustimo. Nas horata na izkustvoto mai nikoi ne ni ta4i
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това, за съжаление е вярно, и не само в сферата на музиката. Да видиш в литературата какво е...малиииии

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Kолегиално ОГРОМНО благодаря, за труда, който си положил да ни дадеш тази информация!!! :D:D:) Мисля, че си не само колега, но и приятел, който мисли за себеподобните си. ;)

Само с едно не съм съгласен: брезата е много по-кекаво дърво от махагона. Имам приятел, дърворезбар. Неговото мнение е, че брезата е от ранга на липата, т.е. меко и слабо дърво. Готов е да даде парчета за сравнение. Не напразно се правят мебели от махагон, но от бреза - не. Говориме за онази бреза, руската берьозка, с бялата кора и черните белези по нея. Имал съм палки от махагон и ако не бяха толкова тежки, колкото бяха, здравината им бе завидна...

Не искам да те засегна или да се заяждам, приятелю. Просто държа на фактите... :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Фактите гласят, че евтините серии на всички барабани се правят от махогани, а скъпите - от бреза и клен. :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.