npace Отговорено Октомври 10, 2005 Отговорено Октомври 10, 2005 очаквайте в следващите 3-4 месеца "преработка на стар Behringer" м'че туй го има! Питай Никифена и Суитчд какво се прави когато фирмите Наудио, Берингер и Тек21 си подадат ръка не бе имах предвид една китара дето е в комплект с усилвател Цитирай
niki123bg Отговорено Октомври 10, 2005 Автор Отговорено Октомври 10, 2005 Такам... значи грифът е от някакво широколистно, пръснатопоресто дръвце, с известна вероятност да е елша. Грифът е ламелен (а не ламиниран ), като тъмните ламели са от махагон. Фингърборда също е от махагон. Колкото до тялото - широколистно и е доста леко, изглежда като топола. Сега тъкмо си гледах спрейовете - значи имам Dupli Color Aerosol ART RAL 3020. На лепенката отзаде пише "синтетична боя-спрей". От пробното пръскане установих, че няма особено много гланц - мисля да го пръскам със лак допълнително. Цитирай
the_gorer Отговорено Октомври 10, 2005 Отговорено Октомври 10, 2005 Ламиниране е процесът на наслагване на слоеве. Дървените ламели (от рода на шперплат) са произведени чрез ламиниране. Много хора погрешно смятат, че ламинирането е да лепнеш 0.5 мм фурнир на някоя талпа. Тялото ти е или от ясен или от елша. Това е добре за поправянето на цепките, понеже смърчът, a.k.a. "чам", не е склонен да държи винтове под напрежение. Направи онзи номер с видийките, като се опиташ да вкараш и лепило за дърво в цепнатините. Един съвет от личен опит: след като залепиш цепките и ги стегнеш с видиите, е желателно да направиш малки каналчета по продължение на местата, където се срещат двете страни на пукнатините, за да има хава да влезе кита и да покрие добре вече стегнатите цепки. После шкуриш и мацаш с тези спрейове. Щом pacman ги препоръчва, значи ги бива. Цитирай
niki123bg Отговорено Октомври 10, 2005 Автор Отговорено Октомври 10, 2005 (Редактирано) Сега... аз не ги разбирам тея работи, ето кво казва експерта в къщи: Фурнироване и ламиниране са две съвсем различни понятия. И двете са облагородяване на дървесни повърхнини и композитни материали от типа на ПДЧ, ПДВ, шперплат и т.н, но едното е с фурнир (тънък слой дървесина добит по един от двата метода - развиване или рязане), докато ламинирането е облагородяване посредством пакет на хартиена основа с N на брой пласта натронова хартия и повърхностен слой с определен художествен ефект (имитация на дърво например) пропити със смоли, най-често с меламинформалдехидна. Другият вариант за ламиниране е с ПВЦ фолио. Със сигурност тялото не е от ясен, защото той е кръговопорест широколистен вид и много лесно се различава с просто око. Още по-малко от елша. пс. С радиото и с хора, които са учили близо 9 години по темата не се спори Редактирано Октомври 10, 2005 от niki123bg Цитирай
the_gorer Отговорено Октомври 11, 2005 Отговорено Октомври 11, 2005 Хехе, ОК, щом се появиха професионалисти и експерти, моите уважения. Предположих, че дървото е ясен или елша, защото ти каза, че е едропоресто. Ясенът е с много едри пори, а елшата е пословична с поглъщането на огромни количества лак, също поради едропорестата си структура. Аз имам вкъщи талпа от елша и наистина с просто око се вижда, че е като сюнгер. Не се сещам за друго дърво, с едри пори, което да се ползва в правенето на китари. Махагонът е плътен, кленът, тополата и липата също. Все пак, не трябва да забравяме, че става дума за фирмата Puldin и е възможно да са ползвали някакво друго, непознато в китаростроенето дръвце. Мисля си, че щом се е сцепило толкова лесно, вероятно дървото не е липа или топола - те са доста благи и една бивша любовница ги ползваше за дърворезба именно, защото не се цепят, а се режат гладко. Цитирай
niki123bg Отговорено Октомври 11, 2005 Автор Отговорено Октомври 11, 2005 Явно нещо си прочел по различен начин - никъде не съм казал, че тялото е едропоресто За грифа съм написал, че е пръснатопоресто дървото, за тялото само, че е широколистно и леко. В същност за цепнатото ... трябва да си призна - на времето имах един познат китарист, който с кремоната си правеше разни номерца с грифа - натискаше го напред или го дръпваше назад, нещо като тремоло. И аз съм си играл по този начин, но не знаех че ще се сцепи там. Освен това тази китара е изживяла толкова "трудности", че е живо чудо че е още цяла пс. Относно тополата - тук някои хора ти се обидиха, че се съмняваш в ползата от 4 години техникум по дървообработване и почти 5 години дървообработване и производство на мебели в ЛТУ. По този повод предлагам при следващото ни ходене в Търново да заровим томаховката в някоя кръчма Ще си вземем и още един човек от бранша (технолог в едно ваше предприятие) да си поговорите на тема дървета. Аз ще си говоря с бирата псс. Някои хора държаха да отбележат, че има само пръснатопорести и кръговопорести, няма такова чудо едропоресто. Цитирай
the_gorer Отговорено Октомври 11, 2005 Отговорено Октомври 11, 2005 Извинявам се, сега виждам, че си писал пръснатопоресто, а не едропоресто дърво. Думата "едропорест" вероятно не е трмин от индустриалното дървообработване, но мисля, че така се казва на обикновен дърводелски (или, ако щеш - дърварски) език на дървесина с големи пори. Сори, ако съм предизвикал някакви вътрешни конфликти на тема термини :wall: :wall: :wall: :wall: :wall: Разкайвам се за думите си и се оставям на милостта на експертите. Заповядайте във В. Търново - аз също ще доведа един фен, който работи в предприятие за дървообработване и ще ги оставим да си разлафват за ламели, докато ние с теб поркаме. Ти кажи какво стана с оправянето на цепнатините. Направи ли онзи трик с видийките или още не си почнал? Междудругото, четох някъде, че, ако залепянето на две парчета дърво се направи кадърно, то мястото на съединяването ставало по-здраво от хомогенното дърво. Така че, може да пробваш без видии, стига да успееш да вкараш лепило в цепките и стига да намериш начин да ги стегнеш зверски с дърводелски стяги за 48 часа. Не забравяй и да правиш снимки на всеки етап от дялането. Цитирай
niki123bg Отговорено Октомври 11, 2005 Автор Отговорено Октомври 11, 2005 Ами вчера не успях да намеря дрелката и в интерес на истината все още медитирам по въпроса къде съм я захвърлил, но смятам при първа възможност да започна с този ремонт. След като сложа винтовете ще издълбая леко цепнатините и ще ги китвам. Мисля да ползвам макетно ножче, че нямам никакви подходящи инструменти - дано да свърши работа. Смятам да снимам всичко. И без тва само се моткам Цитирай
Aureliano Отговорено Октомври 12, 2005 Отговорено Октомври 12, 2005 Ники123, Явно много се забавляваш с твоя ремонт, а и аз - от темата ти научих какви са разликите м/у ламиниране и фурнироване, кръгови и разпръснати пори и т.н. На мен от снимките ми се струва, че шийката на грифа ти е от кленче - и трита пласта. За цепнатините съветът ми е да наблегнеш на сигурността - с каноконлит успешно можеш да залепиш цепнатината, когато навиваш видиите, но трябва щедро да намажеш - това е по-яко от всяко дървено лепило. Епоксидната смола би свършила подобна добра работа. Имай предвид, че китът за дърво нищо не държи - само попълва. Ако искаш поне малко да допринася за здравината, използвай каша от фин дървен прах (след шкурене), смесен с лепило за дърво. Цитирай
niki123bg Отговорено Октомври 12, 2005 Автор Отговорено Октомври 12, 2005 Определено много се забавлявам, особено след цял ден прекаран пред компютъра, това занимание е доста разтоварващо. Много сериозно обмислям да си направя едно ново тяло с този гриф. Грифът ми се вижда сложна работа. То не, че с тялото ще се справя лесно при тази липса на инструменти, но мисля че ще има тръпка Светлото дърво на грифа може и да е клен - това беше другото предположение, но тъмните ламели и фингърборда са със сигурност от тропическо дърво. Онзи ден ми показваха защо, но не запомних. Виждаше се по-ясно в другият разрез - като се гледа откъм задната част на грифа. Ще го щракна довечера ако не забравя. За каноконлита какво имаш в предвид - да вкарам по някакъв начин каноконлит в цепнатините ли? Другото което си мислех - дали има смисъл да намажа винтовете с някакво лепило, преди да ги завия? Цитирай
pacman Отговорено Октомври 12, 2005 Отговорено Октомври 12, 2005 (Редактирано) Мммм, за каноколита не съм съвсем съгласен; Предимството му е, че е много течно, и лесно се промъква в разни пукнатини и пр. НО: първо не е препоръчително просто да се запълват пукнатини с което и да е лепило, самото лепило няма добра якост, така че колкото по- дебел е слоят лепило, толкова по-нестабилна е връзката. И второ - каноколитът (и принципно кое да е цианакрилатно лепило) изсъхва и се втвърдява добре, но: Low shear strength. Becomes brittle and releases under heat. May destroy some finishes... (от FAQ на MIMF) Редактирано Октомври 12, 2005 от pacman Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Октомври 12, 2005 Отговорено Октомври 12, 2005 И става чуплив с времето Цитирай
niki123bg Отговорено Октомври 12, 2005 Автор Отговорено Октомври 12, 2005 (Редактирано) В крайна сметка дрелката се намери и ето резултатите: Цепнатината от едната страна на грифа: Цепнатината от другата страна: Винтовете: 4 отвора леко под ъгъл, така че да мога да ползвам по-дълги винтове: Винтовете от едната страна (ужасна снимка): Винтовете от другата страна (ужасна снимка): Яко мацане с кит: Намацано навсякъде, където имаше драскотини: Ето го и въпросният гриф в по-близък план: Стана бая здраво. Определено винтовете вършат работа, или поне на първо четене. Ще видя като сложа грифът какъв ще е резултата, но в момента не се усеща движение като се натиска/дърпа за разлика от предишното състояние. Засега толкоз. Утре пак Редактирано Октомври 12, 2005 от niki123bg Цитирай
Aureliano Отговорено Октомври 13, 2005 Отговорено Октомври 13, 2005 Браво! Изглежда добре! То вече няма смисъл да ти давам акъл! Цитирай
niki123bg Отговорено Октомври 13, 2005 Автор Отговорено Октомври 13, 2005 Китът все още не е изсъхнал. Ще трябва да чакам до утре вечерта за да шлайфам тялото Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.