Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Отговорено
очаквайте в следващите 3-4 месеца "преработка на стар Behringer" :)

м'че туй го има! Питай Никифена и Суитчд какво се прави когато фирмите Наудио, Берингер и Тек21 си подадат ръка :)

не бе имах предвид една китара дето е в комплект с усилвател :)

  • Отговори 88
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Отговорено

Такам... значи грифът е от някакво широколистно, пръснатопоресто дръвце, с известна вероятност да е елша.

 

Грифът е ламелен (а не ламиниран :) ), като тъмните ламели са от махагон. Фингърборда също е от махагон.

 

Колкото до тялото - широколистно и е доста леко, изглежда като топола.

 

Сега тъкмо си гледах спрейовете - значи имам Dupli Color Aerosol ART RAL 3020. На лепенката отзаде пише "синтетична боя-спрей". От пробното пръскане установих, че няма особено много гланц - мисля да го пръскам със лак допълнително.

Отговорено

Ламиниране е процесът на наслагване на слоеве.

Дървените ламели (от рода на шперплат) са произведени чрез ламиниране.

Много хора погрешно смятат, че ламинирането е да лепнеш 0.5 мм фурнир на някоя талпа.

Тялото ти е или от ясен или от елша. Това е добре за поправянето на цепките, понеже смърчът, a.k.a. "чам", не е склонен да държи винтове под напрежение. Направи онзи номер с видийките, като се опиташ да вкараш и лепило за дърво в цепнатините.

Един съвет от личен опит: след като залепиш цепките и ги стегнеш с видиите, е желателно да направиш малки каналчета по продължение на местата, където се срещат двете страни на пукнатините, за да има хава да влезе кита и да покрие добре вече стегнатите цепки.

После шкуриш и мацаш с тези спрейове. Щом pacman ги препоръчва, значи ги бива.

Отговорено (Редактирано)

Сега... аз не ги разбирам тея работи, ето кво казва експерта в къщи:

 

Фурнироване и ламиниране са две съвсем различни понятия. И двете са облагородяване на дървесни повърхнини и композитни материали от типа на ПДЧ, ПДВ, шперплат и т.н, но едното е с фурнир (тънък слой дървесина добит по един от двата метода - развиване или рязане), докато ламинирането е облагородяване посредством пакет на хартиена основа с N на брой пласта натронова хартия и повърхностен слой с определен художествен ефект (имитация на дърво например) пропити със смоли, най-често с меламинформалдехидна. Другият вариант за ламиниране е с ПВЦ фолио.

 

Със сигурност тялото не е от ясен, защото той е кръговопорест широколистен вид и много лесно се различава с просто око. Още по-малко от елша.

 

пс. С радиото и с хора, които са учили близо 9 години по темата не се спори :D

Редактирано от niki123bg
Отговорено

Хехе, ОК, щом се появиха професионалисти и експерти, моите уважения. :virtuoz::):D:)

Предположих, че дървото е ясен или елша, защото ти каза, че е едропоресто. Ясенът е с много едри пори, а елшата е пословична с поглъщането на огромни количества лак, също поради едропорестата си структура. Аз имам вкъщи талпа от елша и наистина с просто око се вижда, че е като сюнгер.

Не се сещам за друго дърво, с едри пори, което да се ползва в правенето на китари. Махагонът е плътен, кленът, тополата и липата също.

Все пак, не трябва да забравяме, че става дума за фирмата Puldin и е възможно да са ползвали някакво друго, непознато в китаростроенето дръвце.

Мисля си, че щом се е сцепило толкова лесно, вероятно дървото не е липа или топола - те са доста благи и една бивша любовница ги ползваше за дърворезба именно, защото не се цепят, а се режат гладко. :):D:ph34r::pray::pray::pray:

Отговорено

Явно нещо си прочел по различен начин - никъде не съм казал, че тялото е едропоресто :virtuoz: За грифа съм написал, че е пръснатопоресто дървото, за тялото само, че е широколистно и леко.

 

В същност за цепнатото ... трябва да си призна - на времето имах един познат китарист, който с кремоната си правеше разни номерца с грифа - натискаше го напред или го дръпваше назад, нещо като тремоло. И аз съм си играл по този начин, но не знаех че ще се сцепи там. Освен това тази китара е изживяла толкова "трудности", че е живо чудо че е още цяла :ph34r:

 

пс. Относно тополата - тук някои хора ти се обидиха, че се съмняваш в ползата от 4 години техникум по дървообработване и почти 5 години дървообработване и производство на мебели в ЛТУ. По този повод предлагам при следващото ни ходене в Търново да заровим томаховката в някоя кръчма :) Ще си вземем и още един човек от бранша (технолог в едно ваше предприятие) да си поговорите на тема дървета. Аз ще си говоря с бирата :pray:

 

псс. Някои хора държаха да отбележат, че има само пръснатопорести и кръговопорести, няма такова чудо едропоресто. :D

Отговорено

:)

Извинявам се, сега виждам, че си писал пръснатопоресто, а не едропоресто дърво. Думата "едропорест" вероятно не е трмин от индустриалното дървообработване, но мисля, че така се казва на обикновен дърводелски (или, ако щеш - дърварски) език на дървесина с големи пори.

Сори, ако съм предизвикал някакви вътрешни конфликти на тема термини :wall: :wall: :wall: :wall: :wall:

Разкайвам се за думите си и се оставям на милостта на експертите. :D:D:P:P:cheers::)

Заповядайте във В. Търново - аз също ще доведа един фен, който работи в предприятие за дървообработване и ще ги оставим да си разлафват за ламели, докато ние с теб поркаме. :P

 

Ти кажи какво стана с оправянето на цепнатините.

Направи ли онзи трик с видийките или още не си почнал? Междудругото, четох някъде, че, ако залепянето на две парчета дърво се направи кадърно, то мястото на съединяването ставало по-здраво от хомогенното дърво. Така че, може да пробваш без видии, стига да успееш да вкараш лепило в цепките и стига да намериш начин да ги стегнеш зверски с дърводелски стяги за 48 часа.

Не забравяй и да правиш снимки на всеки етап от дялането.

Отговорено

Ами вчера не успях да намеря дрелката и в интерес на истината все още медитирам по въпроса къде съм я захвърлил, но смятам при първа възможност да започна с този ремонт.

 

След като сложа винтовете ще издълбая леко цепнатините и ще ги китвам. Мисля да ползвам макетно ножче, че нямам никакви подходящи инструменти - дано да свърши работа. Смятам да снимам всичко. И без тва само се моткам ;)

Отговорено

Ники123,

 

Явно много се забавляваш с твоя ремонт, а и аз - от темата ти научих какви са разликите м/у ламиниране и фурнироване, кръгови и разпръснати пори и т.н.

На мен от снимките ми се струва, че шийката на грифа ти е от кленче - и трита пласта.

За цепнатините съветът ми е да наблегнеш на сигурността - с каноконлит успешно можеш да залепиш цепнатината, когато навиваш видиите, но трябва щедро да намажеш - това е по-яко от всяко дървено лепило. Епоксидната смола би свършила подобна добра работа.

Имай предвид, че китът за дърво нищо не държи - само попълва. Ако искаш поне малко да допринася за здравината, използвай каша от фин дървен прах (след шкурене), смесен с лепило за дърво.

Отговорено

Определено много се забавлявам, особено след цял ден прекаран пред компютъра, това занимание е доста разтоварващо. Много сериозно обмислям да си направя едно ново тяло с този гриф. Грифът ми се вижда сложна работа. То не, че с тялото ще се справя лесно при тази липса на инструменти, но мисля че ще има тръпка :ph34r:

 

Светлото дърво на грифа може и да е клен - това беше другото предположение, но тъмните ламели и фингърборда са със сигурност от тропическо дърво. Онзи ден ми показваха защо, но не запомних. Виждаше се по-ясно в другият разрез - като се гледа откъм задната част на грифа. Ще го щракна довечера ако не забравя.

 

За каноконлита какво имаш в предвид - да вкарам по някакъв начин каноконлит в цепнатините ли? Другото което си мислех - дали има смисъл да намажа винтовете с някакво лепило, преди да ги завия?

Отговорено (Редактирано)

Мммм, за каноколита не съм съвсем съгласен;

Предимството му е, че е много течно, и лесно се промъква в разни пукнатини и пр. НО: първо не е препоръчително просто да се запълват пукнатини с което и да е лепило, самото лепило няма добра якост, така че колкото по- дебел е слоят лепило, толкова по-нестабилна е връзката.

И второ - каноколитът (и принципно кое да е цианакрилатно лепило) изсъхва и се втвърдява добре, но:

Low shear strength. Becomes brittle and releases under heat. May destroy some finishes...

(от FAQ на MIMF)

Редактирано от pacman
Отговорено (Редактирано)

В крайна сметка дрелката се намери и ето резултатите:

 

Цепнатината от едната страна на грифа:

 

puldin8.jpg

 

Цепнатината от другата страна:

 

puldin9.jpg

 

Винтовете:

 

puldin10.jpg

 

 

4 отвора леко под ъгъл, така че да мога да ползвам по-дълги винтове:

 

puldin11.jpg

 

 

Винтовете от едната страна (ужасна снимка):

 

puldin12.jpg

 

 

Винтовете от другата страна (ужасна снимка):

 

puldin13.jpg

 

Яко мацане с кит:

 

puldin14.jpg

 

Намацано навсякъде, където имаше драскотини:

 

puldin15.jpg

 

 

Ето го и въпросният гриф в по-близък план:

 

puldin16.jpg

 

Стана бая здраво. Определено винтовете вършат работа, или поне на първо четене. Ще видя като сложа грифът какъв ще е резултата, но в момента не се усеща движение като се натиска/дърпа за разлика от предишното състояние.

 

Засега толкоз. Утре пак :)

Редактирано от niki123bg

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.