THE_INEXORABLE Публикувано Септември 10, 2005 Публикувано Септември 10, 2005 Как ви се струва идеята някоя компания да си подбере талантите, да им уреди живота за година и половина, за сметка на което ония да свирят и творят неуморно, както е практика по света? Повечко инвестиция, повечко реклама, повече труд и по-добри резултати (разбирай и повечко кинти). Та да речем, че това един ден стане по-разпространено и в България (не броя чалгиите, а примерно поп, поп-рок лайната), бихте ли били съгласни да свирите подобна музика? Може и да не е най по сърце, но е свирене (=точки опит), при това платено. Напоследък се замислих за това и ми е интересно дали хората биха подходили разумно или само баш-майсторите знаят. Цитирай
jFog Отговорено Септември 10, 2005 Отговорено Септември 10, 2005 ако всичко това се направи по правилата по които трябва да се направи,хората които са в играта ще излязат с пълни джобове и много безплатни питиета изпити по кръчмите...Имаш две възможности.. да си сереш на ренумето или да си сереш на феновете..и двете болят,но трявба и да се лапа..де пишки де хляб кой за квото учил. Ако ще падат пари защо не. само да поесня,че не лапам пишки нито за пари нито за удоволствие..да не си помисли някой нещо. с тия теми обикновенно много загрубяваят нещата , ама само да спомена ,че парите наистина не са всичко, те са повечето. Цитирай
Katsko Отговорено Септември 11, 2005 Отговорено Септември 11, 2005 да си сереш на ренумето или да си сереш на феновете..и двете болят,но трявба и да се лапа..де пишки де хляб кой за квото учил. това е така само ако го чустваш така.ако си сериозен музикант който приема свиренето като работа , няма абсолютно никаква причина да се срамуваш че свириш комерсиални говна.да не говорим че това по никакъв начин не пречи на авторската ти кариера-феновете не са чак толкова запознати,нито чак толкова злобни и мнителни че да не ти простят комерсиалните забежки,особено пък в БГ.аз лично веднага хващам палките да свиря поп-фолк ако ми плащат за това-било на живо или на концерт.въпроса е доколко искаш да се изживяваш като и наистина да бъдеш професионален музикант.ако искаш да си такъв,не би трябвало да се срамуваш изобщо,а даже да се гордееш че си натрупал още точки в CV-то си от свирене на комерс... Цитирай
kitaratapesho Отговорено Септември 11, 2005 Отговорено Септември 11, 2005 зависи. нямам нищо против да видя/чуя комерс група, ОБАЧЕ да видя, че момчетата/момичетата наистина имат умения. да видя, че пеят/свирят на живо и че го правят с кеф. защото комерс музиката за мен не е лоша, когато е качествена. Бритни Спиърс излиза с оркестър и рок банда на концертите си. с удоволствие бих свирил с нея. и парите ще са добри, и всичко е на ниво - звук, визия, партитури си има, всичко. жалко, че стана майка. но пък най-много ненавиждам българския синдром "аз искам да пея". той се изразява в това: субектът Х (най-често от женски пол) привидно няма нищо общо с музиката. завършил е обикновенно училище, следва висше в УНСС, не е ходил никога на уроци по пеене и/или солфеж, много обича да пее, "цял живот се занимава с пеене". това е целта на повечето музикални компании в БГ - да се снабдят с повече индивиди от този тип. те са лесно манипулативни, "пеят" каквото им се каже, само и само да станат известни. какво се получава. въпросният индивид няма идея за собствени парчета, не може да изпее партиите на измислените от композиторите на музикалната компания. намира се кой да го изпее за записа. имаме готово парче. О ЙЕ. набиваме N пари, за да се върти по всички радиа и телевизии. намираме участия, на които представяме нашиа субект като "най-новия талант на България". той излиза и "пее" на плейбек. това е звездния миг в живота му, той вече е звезда. след година се прави второто парче, и така по същата система. ПОВРЪЩА МИ СЕ ОТ ТОВА. ИСКАМ ДА ИДА НА ПОП КОНЦЕРТ И ДА ВИДЯ, ЧЕ НЯКОЙ ПЕЕ НА ЖИВО. какво се случва с нашия субект Х (най-често от женски пол), ако не го вземат в никоя звукозаписна компания. намира китарист/пианист за дует. и правят репертоар от заветните 30 парчета. тръгва се по пиано баровете. понеже там винаги си има кой да свири и пее, се предлага по-ниска цена, за която новосъздалия се дует да поеме 30 вечери месечно. за НЕВЕРОЯТНАТА ЦЕНА ОТ 15-20ЛВ НА ВЕЧЕР В ЗАВЕДЕНИЕ, В КОЕТО БИРАТА Е 7-8ЛВ !!!!!!!!!!!!!!!!!! какво се случва с нашиа субект Х(най-често от женски пол). "пее" всяка вечер в задимен пиано бар, от 22 до 3-4-5 сутринта. не си доспива. пие много кафе/кока-кола (разбира се изпива 2 кафета наведнъж преди работата в бара, щото там кафето е 4лв). гласа, така и останал крайно необработен си заминава бавно, след един сезон нашата малка звезда умира, единствено допринесла за смъкването на хонорарите на професионалните музиканти. е какво да кажем, за тази идея - тя работи от години вече в България, и няма изглед да се провали. тук не става дума за музиканти с умения, а за "искам да съм звездааааааааа". сещам се за едно риалити шоу наскоро. сещам се, как излъгаха цяла България, че участниците в него могат да пеят. сещам се как сега те пеят по едно парче за по 500лв на "участие". всичко е рекламен трик. в България можещите хора в комерсиалната музика се броят на пръсти. никой не иска да му свириш/записваш парчето. всичко се прави на персонал компютър + глас (не на звездата, а на професионалист). колко ли процента от българските певици (поп/чалга) пеят наживо по концерти. аз залагам на по-малко от 5%. в резюме - според мен това е положение, "талантите" се подбират от много време и се бачка с тях, само че колкото по-некадърни са те, толкова по-добре. бих свирил комерсиална музика за пари, ако се наложи, но не съм сигурен - според това колко е долна халтурата. защото все пак ако обичаш музиката идва момента, в който не искаш да преминеш мръсната граница и предпочиташ да си бачкаш нещо друго отколкото да сипваш лайна в изкуството. Цитирай
Bo Yan Отговорено Септември 11, 2005 Отговорено Септември 11, 2005 Пешо, батка ама аз имам друго виждане за развитието на твоя герой (героиня) тя не отива да пее в пиано бар ( кажи светла иванова, ира, йоана,сатенката, каризмата,... коя пее в пиано-бар?!?! никоя ! само лейди БИ от време на време гледам че се мъчи в Б29...) 1. певичката иска известност, когато вече е жена на "КОГОТО ТРЯБВА" (да не казвам думата...) за самочувствие; 2.певичката иска известност, за да се омъжи за "КОГОТО ТРЯБВА" . вярвам че това са по-крещящите варианти. не виждам какво общо има това с музиката... хората си правят бизнес и се развличат... на който му харесва - слуша, който не иска - не слуша... ОСТАВЕТЕ ГИ ДА ПАСАТ! а темата за комерса не бих я коментирал, защото е субективна. за нас, хората тук, Бритни може да е комерс, но за други хора, може да е идол, музика, фешън,... певица,... въпрос на вкус. аз за пари свиря всичко. за себе си свиря каквото ми харесва. Цитирай
BlueZone Отговорено Септември 11, 2005 Отговорено Септември 11, 2005 Почти изцяло съм съгласен с Пешо за концепцията в българската поп сцена. Според мен откакто се появи ламбадата, оттогава престанаха да се лансират таланти, а имиджи и това е доста тъжно, но за съжаление е световно явление. Защо хора като Allan Holdsworth тънат в безизвестност в щатите (който не ми вярва да пита Pat Metheny) и са принудени едва ли не сами да си плащат издаването на албумите? Бляк...отвратителна работа. П.П. Галя от Каризма имам честта да я познавам лично и мога спокойно да твърдя, че е готин човек, освен това тя наистина МОЖЕ да пее при това доста добре. Парчето Mr. Killer биде записвано в студиото, където работех до преди година и двамата си го изпяха перфектно от началото до края без да спират за разлика от някои които си записват пеенето ред по ред. Цитирай
tupoto kopele Отговорено Септември 12, 2005 Отговорено Септември 12, 2005 Така си е да му еба майката/ смисъл думите на Пешо и Боян/ ама къде по-дяволите е шибаната романтика в тоя шибан свят??????Кво да правиме ние романтиците...смисъл че като ти е пределно ясно, че няма особено значение колко добре свириш а важното колко кинти вкарва чичкото дето те ТЪПЧЕ...Ми как тогава да свирим добре бе мамка му?????евала на тези които все пак успяват да се развиват въпреки всичко....а те колко са е друга тема...ами това е секс, наркотици и секс, секс...и ПАРИ Цитирай
the_gorer Отговорено Септември 12, 2005 Отговорено Септември 12, 2005 да си сереш на ренумето или да си сереш на феновете..и двете болят,но трявба и да се лапа..де пишки де хляб кой за квото учил. това е така само ако го чустваш така.ако си сериозен музикант който приема свиренето като работа , няма абсолютно никаква причина да се срамуваш че свириш комерсиални говна.да не говорим че това по никакъв начин не пречи на авторската ти кариера-феновете не са чак толкова запознати,нито чак толкова злобни и мнителни че да не ти простят комерсиалните забежки,особено пък в БГ. Katsko, когато предложиха на Dino Cazares да стане китарист на Limp Bizkit, той отказа с думите, че това би било кариерно самоубийство. А какво ли щеше да каже, ако му бяха предложили да свири в поп група? :think: Според мен, комерсиалните забежки не са за метъли. Иначе вярвам, че никой няма да се разсърди на Руши Видинлиев, ако направи хип-хоп. Цитирай
Katsko Отговорено Септември 12, 2005 Отговорено Септември 12, 2005 да ама той има реноме,а наште реномета тука кви са,че сме известни сред няколко хиляди души? Цитирай
BlackCorsair Отговорено Септември 13, 2005 Отговорено Септември 13, 2005 да ама той има реноме,а наште реномета тука кви са,че сме известни сред няколко хиляди души? ...които дори не си купуват Албумите, а ги свалят от Нета, а ако концертите са с повече от 2лв вход,викат "заеби, дай да си купим бира,водка или цигари" :wall: Цитирай
Katsko Отговорено Септември 13, 2005 Отговорено Септември 13, 2005 що бе входа е по 3 по принцип в клубовете в София...забогатяваме Цитирай
Putniq Bega4 Отговорено Октомври 6, 2005 Отговорено Октомври 6, 2005 Бритни Спиърс излиза с оркестър и рок банда на концертите си. с удоволствие бих свирил с нея. и парите ще са добри, и всичко е на ниво Всички искат да свирят с Бритни Цитирай
thurston Отговорено Октомври 11, 2005 Отговорено Октомври 11, 2005 Всички искат да свирят с Бритни е, някои искат тя да им свири... по въпроса за 'комерса' мисля следното. ако някой не харесва нещата, които правя- добре. ако някой харесва нещата, които правя е добре дошъл!!!. това е от мен. аз нямам претенции да съм (както се изрази Katsko) 'сериозен музикант който приема свиренето като работа', така, че за собствените ми възгледи и нужди тва е положението. успех на всички, стискайте палци и ъндърграунда да стане сила някой ден преди да ми опадат зъбите от тва пусто българско sex, drugs & rock'n'roll. Цитирай
bulby Отговорено Октомври 11, 2005 Отговорено Октомври 11, 2005 Няма лошо да се свири комерсиално, стига да е качествено. Вземете за пример Англия - там обикновено чартовете се държат от групи като Coldplay, Travis, Oasis, Keane или изпълнители като Роби Уилямс, Джеймс Блънт и така нататък. За тези всичките съм на мнение, че правят доста качествена музика. А да кажеш, че обикновения англичанин е особено по-умен или интелигентен от обикновения българин - който е живял повече време там знае, че не е съвсем така Аз просто смятам, че освен комерсиален (listener-friendly ) звук, групите трябва да държат адски много на имиджа, сценичното и медийно (при интервюта и тн.) поведение и все пак да се опитват да вкарват нещо що-годе оригинално в музиката си или поне да гонят някакъв отличителен звук/стил (а в БГ има такива групи - примерно Остава, Panican Whyasker...) Цитирай
thurston Отговорено Октомври 12, 2005 Отговорено Октомври 12, 2005 е да, ама на някои от паникан все пак им се налага да работят други професии за да издържат уникалния си звук. има време... Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.