Jump to content
Българският форум за музиканти

кой е най добрия синтезатор за кръчма


tsonev

Recommended Posts

KETRON,но поради високата му цена може да се замести с YAMAHA,KORG или ROLAND(за накрая оставяме TECHNICS,GEM,CASIO и производни...).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговора не е еднозначен. Най-популярните модели у нас са KORG Roland YAMAHA. Ако започна да ги сравнявам няма да ми стигне времето. Според мен избора е строго индивидуален. Но има някой общи правила според мен. Ето един пример. За чалгия взимаш KORG но поне PA800+ПЕВИЦА по възможност с цици не е задължително да пее :rolleyes: . В пари това ще рече 5000лв за клавира + ????. Може да се окаже че техниката ви е по-скъпа от обзавеждането в кръчмата. И какво се получава на практика? ... Ако неможеш да ги спестиш за 1-2 години като това не е за сметка на начина ти на живот не ти трябва. Същото се получава с YAMAHA+ПЕВИЦА с цица. Само че сега инвестирате около 1000лв. И в двата случая надника ви е един и същ. Клавира не определя микрофонната стойка на певицата нито задоволява нагона на кръчмаря. Тогава кой клавир да си купя? Искам KORG а имам пари за YAMAHA.

Аз лично работя с Roland E-50. Бих си купил KORG PA800 но ми е скъп.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колко често се свири по кръчмите (т.е. колко дни от седмицата)?

 

След колко време синтезаторът ще е амортизиран (морално или физически) - т.е. след колко време ще трябва/искаме да го сменим?

 

Колко ще е остатъчната стойност на синтезатора на края на периода (т.е. за колко може да се продаде втора употреба, ако въобще може)?

 

Колко ще струва финанисрането (т.е. ако се тегли кредит за да се купи, колко ще е лихвата)?

 

С елементарни (кръчмарски) сметки се стига до някаква сума, която синтезаторът струва на изпълнителя за да бъде ползван.

 

Ето един пример с абсолютно измислени и вероятно грешни цифри, но да се надяваме със сравнително вярна обща логика:

 

Синтезаторът струва примерно 5000 лв

Приемаме, че човек би свирил максимум 15 вечери в месеца

Приемаме, че срокът за който ще се амортизира синтезатора е примерно 3 години

Приемаме, че при продажба втора употреба ще вземем максимум 1000 лв от този синтезатор след тези 3 години

Приемаме, че тези пари няма да се инвестират лично, а ще се ползва кредит и оскъпяването за тези три години ще е примерно 15%

 

Ето какво се получава

 

5000 лв (цена на синт.) + 750 лв (лихви заради ползване на кредит) = 5750 лв.

 

5750 лв (обща стойност) - 1000 лв (парите които ще вземем след продажба на края на периода) = 4750 лв. - толкова ни струва ползването на синтезаторът след като сме платили лихвите и сме си върнали част от себестойността продавайки го на края на периода

 

36 месеца (3 годишен период на употреба) * 15 (работни дни в месеца) = 540 работни дни за периода

 

4750 лв / 540 дни = 8 лв и 79 стотинки на вечер.

 

С други думи, за да се ползва синтезатор от 5000 лв, закупен на кредит и в последствие продаден при закупуване на по-нов модел, трябва да се добавят около 9 лв към сумата, която се изисква като заплащане за свирене една вечер.

 

Не знам колко се плаща за такава работа и дали 9 лв биха оскъпили твърде много музикантската услуга, но ако е така то явно трябва да се търси по-евтин синтезатор.

 

Също така цифрите по-горе (колко вечери се работи, колко е лихвата, колко време ще се ползва синтезатора, колко ще се вземе накрая при продажбата му) са абсолютно произволни, но всеки може да си набави тази информация и да си направи сметката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След изчерпателната лекция на niki123bg ,надали ще има навалица от ентусиасти за свирене в кръчма.

Иначе,повечето от ефтините варианти (макс. до 500лф.)на GEM(oriental) стават за озвучаване на кебапчетата-за такива мизерни надници,каквито подхвърлят по кръчмите-такива свирки :) . Така и "наема" на клавирчето става 90ст. на ден по гореописаната схема ;);)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бате, зависи дали ще свириш или само ще пускаш мидита. Но най-разпространени, по мое мнение, са Roland G-600, G-800. Хубави машинки, а и вече не са кой знае колко скъпи на старо. Плюс това за тях има най-много разновидности от кръчмарски стилове.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-добрата свирка за където и да е е тази, която върви с добър клавирист.

 

:rockon:

 

Преди много години,като излезнахме в чужбина за първи път,сменихме има-няма 10-на свирки,все хубави:DX7,M1,D50 и т.н.-за онова време(88-89г.)това не бяха свирки,а легенди-големите банди правиха историята на музиката с тех,а ние ги сменяхме...кво толкова сме търсили-не зная.Тогава на продавача

в магазина явно му е писнало от нас и ни вика един ден:"Момчета,от мен да го знаете-няма лоша свирка,има лоши свирачи".. :):cheers2:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Момчета,от мен да го знаете-няма лоша свирка,има лоши свирачи".. :cheers::cheers2:

Е това за което говориш е синт сигорно, а не самосвирка. Човека иска да пуска мидита и пита коя е най-добра за възпроизвеждане на мидита. Аз мисля, че Кетрон са супер. Може и Корг!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е за мидита само вземи си Roland E66 най евтината за не повече от 300-400 лв.Или си купи Roland E12 или E16 и си вземи един лаптоп и си пускай мидитата и стилове колкото искаш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.