Jump to content
Българският форум за музиканти

Bolt On Vs. Neck-through


MaPuHcKu

Recommended Posts

Привет на всички, от доста време се колебая какъв бас да си взема, в други теми писах, че съм се насочил към Warwick и тъкмо си мислех, че съм избрал модлеа, когато прочетох едно мнение, което ме накара да се замисля:

 

Neck/Body Joint

The philosophy regarding the preferred method by which the neck is attached to the body has evolved considerably over the years. The original Fender basses featured necks that were bolted onto the body, and other manufacturers later utilized a glued neck-to-body joint. Gradually up through the 80's, the industry came to regard the "neck-through" design (where the neck extends the full length of the instrument, and the body is essentially two "wings" that are glued onto opposite sides of the neck) as the most effective way to build a bass, and many of the "high-end" basses featured this type of construction. The prevailing thought was that the neck-through design afforded the most stable neck, with enhanced sustain. However, the current trend seems to have veered back largely to the bolt-on design. Renowned luthier Michael Tobias believes that this method results in a tone that is perceived to be clearer in the low frequencies, ironically due to less fundamental in the sound. He explains that a neck-through generally contains more of the fundamental in the tone, which results in a perceived lack of clarity in the context of an actual mix. It is an intriguing concept; I can only say that as a player, I definitely agree that the perceived "punch" of my bolt-on well exceeds any neck-through bass I’ve previously owned or played (particularly for slapping or other percussive techniques). There are certainly differing opinions in the industry regarding this issue, but it is interesting to observe the current proliferation of basses in the $3,000+ price range that feature bolt-on necks.

Това е написано в сайта на Norm Stockton, в раздела bassic comunication. Още едно подобно мнение открих тук, където пича разказва и нещо доста интересно за грифовете на Warwick.

 

Моля хората, които имат мнение по въпроса да го изразят. Аз бях твърдо решен да си взема neck-through инструмент, дори нямах конкретна причина поради която го исках освен легендите за състейна на басовете с такава конструкция. Просто ми беше станало фикс идея, но чувайки тези мнения започвам доста да се колебая, тъй като обичам да свиря слап и определено наблягам на средите в цялостния си тон. Бях останал с впечатлението, че от neck-through тона може само да спечели, но се оказа, че май може и да загуби. За да конкретизирам ще кажа, че се бях спрял на Warwick Corvette $$ Neck-Through с тяло от бубинга, ето линк. Сега размислям, и ако реша, че наистина тона губи от средите си при neck-through басовете бих скочил на това. Та така, моля изразете мнението си по поставения казус, така ще ми помогнете да разреша и собствената си дилема. Не се колебайте и да оплюете или силно да похвалите моделите, които съм харесал :)

 

Благодаря предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За бас твърдо съм си за bolt-on. Останал съм с впечатлението, че bolt-on басовете имат по-агресивна атака и повече обертонове.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имай в предвид,че вторият модел(thumb),който си избрал не е много добре балансирана китара.Тялото е малко, грифът "увисва",трябва непрекъснато да го подпираш с ръка,което не е много удобно за свирене.Ако искаш повече "среди"обърни и внимание на дървото(например ash вместо bubinga).Bolt on,не е лош избор,но погледни и други модели.Наскоро пробвах един Corvette Taranis,който въпреки че е ппасивен, доста ме впечатли.В този ценови клас погледни и това:http://warwick.de/modules/produkte/produkt.php?katID=14434&cl=EN

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Norm Stockton защитава малко или много избора на тип конструкция направен от М. Tobias - все пак е рекламно лице на MTD, а на Запад такива хора са изключително лоялни и последователни в рекламирането на оборудването с което имат договор.

 

Съгласен съм с коментара на Chobbi за баланса, освен това двата модела на Уоруик са различни като материал, адаптери и разположение на адаптерите. Разликите са значително повече от приликите и според мен се чуди дали да се чудиш между двата чак след като ги чуеш :rolleyes:

 

На различно мнение съм за "средите" - първо, типичния slap тон се постига именно с изрязване на средните честоти, второ - не мисля че бубинга има по-малко среди от ясен когато се използва за тяло на бас - по-скоро обратното, което прави ясена по-подходящ за slap.

 

По темата:

 

Звукът на всеки инструмент е резултат от баланс между отделните компоненти и наличието на повече ниски честоти заради конструкцията може да се се компенсира по най-различни начини в подбора на останалите елементи. Добрият лютиер знае как да получи определена звукова картина. Това ще рече, че ако даден бас има повече ниски или по-мека атака, това е съзнателно получен резултат след избор на конструкция, материали, адаптери, електроника и т.н., а не някакъв недостатък.

Басовете на Алембик (които с много малки изключения са с нек-тру конструкция), но не съм чувал някой да се оплаква от прекалено много ниски честоти или че не дай си боже, на стават за слап поради тази причина :)

 

Чуй сам басовете, които са ти харесвали като модели - два, пет или колкото трябва пъти и реши дали ти харесват или не и толкова.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо, благодаря на всички за коментарите, определено имах нужда да чуя повече мнения.

 

@Разбойник, определено последното изречение в поста ти е най-добрия съвет, който може да бъде даден в такава ситуация, но благодарение на БГ реалността няма къде у нас да видя тия инструменти и да им направя тест при равни други условия :greenangel: Максимума, до който мога да се добера да пробвам тук на познат е Corvette standard с тяло от ясен и ще го направя. По въпроса с thumb 5 наистина не бях преценил момента с баланса, но сега поради тая причина го дисквалифицирам :) Досега се боря с бас с ужасен нек дайв и не искам повече от същото.

 

Истината е, че веднъж като поръчам ще ми минат всякакви колебания :)

 

Поздрави на всички :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен можеш да пробваш Thumb bolt-on 5-стр.,само да съм свободен...--->ПМ.Тежък е грифа спрямо тялото,да,но чак нетърпимо не,6-струнния ми ибанец повече ме мъчеше по тоя въпрос.А за болт-он вс. нек-тру...не мисля,че има голяма разлика,то различни струни да сложиш звука и състейна се променя много повече отколкото е осезаемата разлика (ако има такава) м/у двата вида.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На различно мнение съм за "средите" - първо, типичния slap тон се постига именно с изрязване на средните честоти, второ - не мисля че бубинга има по-малко среди от ясен когато се използва за тяло на бас - по-скоро обратното, което прави ясена по-подходящ за slap.

Не съм се изразил правилно.Исках да кажа,че трябва да пробва инструменти с различни дървета.Свирил съм с Алембик Епик, със сет нек,което му придава едно характерно "ръмжене",слапът си звучи прекрасно,но не знам Warwick дали имат такава конструкция. Както казва Рабойник звукът се получава от всички компоненти в китарата.Защо не погледнеш и други марки?Във форума има хора с добри инструменти,които могат да споделят наблюденията си.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На различно мнение съм за "средите" - първо, типичния slap тон се постига именно с изрязване на средните честоти

Какво значи изрязване на средите?Кои среди?"Средите" са най-обемни в честотния диапазон,който чуваме и са най-най-важната част от баса и не бих ги разглеждал като количество,най-важно е един инструмент да резонира добре и да има добър баланс на честотите...както казва Маркъс "the mids...now this is where your fingers are...",и ако един бас възпроизвежда много добре честотите м/у 90-100Hz и 3 KHz другото винаги може да се добави...точно средите му дават пънч,гроул и т.н чуждици непреведуеми для меня И при слап-а :)

БИРААА!!!

Редактирано от Abbath
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^ Говоря сравнително, например в сравнение със звука при свирене с "нормална" техника - пръсти или перо при слап звукът е с по-малко среди, все едно дали това се постига с повдигане на ниски/високи или с изрязване на средни честоти.

Ако говорим за Маркъс Милър - използването на двата адаптера при Джаз Бас, употребата на активни предусилватели, дори смяната на стандартния струнник с Badass и употребата на бас бокс с 2х10 говорители и хорна водят до подобен резултат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.