Polyphone Публикувано Септември 11, 2008 Публикувано Септември 11, 2008 Записах една любима моя песньовка, но бая се озорих, доста ми е високо, особено бековете. Въпросът ми е, според вас отстрани усеща ли се, че са леко измъчени вокалите? http://media.putfile.com/Forever_cover Мерси за мненията ви! :-) Цитирай
Lekov Отговорено Септември 12, 2008 Отговорено Септември 12, 2008 (Редактирано) беквокалите наистина сякаш много са напънати ... малко е като вой на чакали понякога ... общо взето ще те посъветвам едно : свали песента в по ниска тоналност за да се лее гласът ... Редактирано Септември 12, 2008 от Lekov Цитирай
reverned Отговорено Септември 12, 2008 Отговорено Септември 12, 2008 (Редактирано) Привет от мен. Първо поздравления за хармониите - много добре са се получили. За височините не бих препоръчал да смъкваш тоналността, въпреки че и това е вариант. Най-проблемното място IMO е високото "ма-ма...". И поне на второ слушане ми се струва че не толкова не можеш да вземеш тона по-леко, колкото влизаш с много силна атака и стегнато гърло. Според мен трябва да излезе по-фалцетно. Също като идея... може да стане по-свързано ако високото "ма ма ма" върви като фраза като продължение на ниското преди него. За воя на чакалите не мога да кажа много, не ми се струва зле. Можеш да смекчиш отново с фалцет и повече въздух може би? Като цяло има атмосфера и ми харесва, кийп ъп дъ гууд уърк В-) Редактирано Септември 12, 2008 от reverned Цитирай
Polyphone Отговорено Септември 13, 2008 Автор Отговорено Септември 13, 2008 беквокалите наистина сякаш много са напънати ... малко е като вой на чакали понякога ... общо взето ще те посъветвам едно : свали песента в по ниска тоналност за да се лее гласът ... Това за чакалите ми хареса! Но май наистина трябва да се смекчи малко фалцетът, за да не излиза като вой. Цитирай
Polyphone Отговорено Септември 13, 2008 Автор Отговорено Септември 13, 2008 Привет от мен. Първо поздравления за хармониите - много добре са се получили. За височините не бих препоръчал да смъкваш тоналността, въпреки че и това е вариант. Най-проблемното място IMO е високото "ма-ма...". И поне на второ слушане ми се струва че не толкова не можеш да вземеш тона по-леко, колкото влизаш с много силна атака и стегнато гърло. Според мен трябва да излезе по-фалцетно. Също като идея... може да стане по-свързано ако високото "ма ма ма" върви като фраза като продължение на ниското преди него. За воя на чакалите не мога да кажа много, не ми се струва зле. Можеш да смекчиш отново с фалцет и повече въздух може би? Като цяло има атмосфера и ми харесва, кийп ъп дъ гууд уърк В-) Благодаря ти за хубавите думи и полезната критика! Много ми се ще, поради липса на височини, поне фалцетът да си изчистя и да ми е на ниво. Но рядко излиза онова, което ми се ще да изпея, ниският ми тембър си казва думата. Цитирай
KhanAttila Отговорено Септември 13, 2008 Отговорено Септември 13, 2008 ПО–СМЕЛО, ПИЧ! Моето мнение е, че следиш прекалено стриктно дали пееш вярно и абсолютно точно през цялото време. От личен опит знам, че като има такава презумция, не ти позволява да се отпуснеш. Т.е. почваш да се стягаш и се получава усещането, че трудно можеш да изпееш следващите тонове, без да пресираш с повече въздух. Разбира се, това води до все по-трудно пеене, защото техниката е грешна. В началото се вика, дере се, но като пее известно време така човек, усеща, че непрекъснато се колебае между тоновете и се получава една такава несигурност, заради която почва да се пее плахо. Тогава проблемите стават два - лоша техника+плахо (тихо и колебливо) пеене. Не знам колко изпявания ти е коствал записа, но си мисля, че не е станал много бързо. Съветът ми е - чувай тона в главата и остави пеенето просто да го продължи напред, а не да го напипваш в последствие, докато пееш. Като взимаш височини, усещането трябва да е, че мощна струя въздух "пробива" маската на лицето (носа и нагоре към челото и темето за всеки следващ по-висок тон). Усетиш ли, че нещо спира силния поток на въздух преди носа, значи стягаш мускули в гърлото. Опитай по други начини, пей със сигурност, дори и да си леко фалшив (т.е. не се самопроверявай непрекъснато). Давай смело и само избягвай викането и всичко ще е наред. Успех! P.S. Аз също съм на мнение, че транспонирането е най-лошият помощник. Никога няма да ти позволи да овладееш височините, които по принцип можеш да вземеш преспокойно. Цитирай
reverned Отговорено Септември 14, 2008 Отговорено Септември 14, 2008 Като взимаш височини, усещането трябва да е, че мощна струя въздух "пробива" маската на лицето (носа и нагоре към челото и темето за всеки следващ по-висок тон). Много съгласен, само да илюстрирам: И относно ниския тембър... предполагам че говориш за гръдния си глас. Когато пееш на хед войс или фалцет отново можеш да ползваш гръден резонатор (макар трудно и не винаги) но си свободен да вървиш и доста по-нагоре без да се напрягаш. Щом можеш да хванеш "напрегнато" нещата коите се чуват на записа, значи можеш да хванеш спокойно и много по-високи Цитирай
Polyphone Отговорено Септември 14, 2008 Автор Отговорено Септември 14, 2008 Много си прав, KhanAttila. Постоянно съм нащрек тоновете, които изпявам да са максимално чисти ( още повече, че за хармоничното пеене в беквокалите не се толерира и най-малкото понижаване или повишаване - отива зян хармонията). Оттам се стягам, напрягам и се получава обратен ефект. Но пък си мисля, че не си е много работа прекалено да се отпускам. Трябва да се дири златната среда. А що се отнася до записа, единствено основния вокал го записвах 4-5 пъти докато стана сносен, останалите от раз ги изпях, и то не за друго, а защото при мен фалцетът има срок на годност половин-един час и после изчезва или става непоносимо грозен, чакалест. Цитирай
Polyphone Отговорено Септември 14, 2008 Автор Отговорено Септември 14, 2008 reverned, под нисък глас имах предвид това, че съм бас-баритон, клонящ към централен бас ( от ре на голяма октава до ре на първа ) и си е наистина зор да пея на фалцет. Цитирай
reverned Отговорено Септември 14, 2008 Отговорено Септември 14, 2008 Това че си нисък глас не трябва да те спира да работиш върху фалцета си, може да е много полезен и удобен в много ситуации. А за зора... има как да се отработи. Чува се че си много музикален и това е доста по-важно - останалото е техника Цитирай
Angelina Sekulova Отговорено Септември 15, 2008 Отговорено Септември 15, 2008 Ми... на мен много ми харесва! Така, както си формулирал питането, първото слушане ми отиде "зян", да се фиксирам върху височините и да се чудя дали ми стоят "напрегнати" (за my my my my иде реч). Понеже не познавам и оригинала, поразходих се да чуя някои варианти, включително и една акапела. И на фона на всичко чуто, твоето изпълнение си удържа стойността (още по-браво!) Не чувам "вой на чакали", но се присъединявам към призива на KhanAttila за повече освободеност. Не си мисли дали ще излезе вярно, а как ще се изкефиш да си го слушаш, като излезе хем вярно, хем с настроение. Аз не съм учила пеене, но понякога, за да овладея определени критични височини... им сменям контекста. Пея ги в интервал, сменям сричката (вокал, съгласната отпред)... докато не спра "да им се връзвам" и не почна "да си играя" с тях - като че ли са баскетболен кош и трябва да го улучвам от различни положения. Така ми е по-интересно. На две от височините в my my my my чух повече "напън". Единият ти първи тон е ударен просто по-"силово", а другият - с глисандо (но и в оригинала го има това). Обаче ти тона си го имаш, ако разпределиш тоя въздух или просто изпуснеш излишъка, направил си го без проблем. За основния глас щях да ти обърна внимание (ти сам си го казваш) - той ми звучи по-неуверено. И опитай да не разпяваш на r от forever, а на вокала преди това (между ъ и а го пробвай). Обаче... като си на кеф. Остави го сега, нека ти отлежи известно време, ще видиш после, ако ти се пее, как ще излезе с много повече самочувствие и с тонус. И интрото . Там има някои колебливи тонове и последната фраза е незавършена. Чувам и други "нещица" в бекграунда, но като цяло, много хубаво си се "спял" със себе си. Парчето звучи тихо, проникновено (аз го чух десетина пъти до тоя момент и пак ще си го слушам). И смяна в темпата си направил, и движенийца в гласовете. Въобще - поработил си! Цитирай
Polyphone Отговорено Септември 16, 2008 Автор Отговорено Септември 16, 2008 (Редактирано) Angelina, поласкан съм от времето, което си отделила, за да анализираш записа на песента, както и от твоите коментари. Още повече, че се поразходих из форума и чух твоите певчески изяви, наистина имаш голяма гласова дарба!!!! Относно твоите съвети и тези на останалите съфорумци, ще се опитам да ги приложа във втори по-сполучлив надявам се запис на песента. Редактирано Септември 16, 2008 от Polyphone Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.