premodulaciq Публикувано Ноември 18, 2004 Публикувано Ноември 18, 2004 понеже съм някакси неучил (с ударение на и-то) ,т.е. нивга никакви уроци брат , всичко сам си мисля доколкото ми позволява напушената глава , та искам да попитам : може ли някой да ми обясни или поне да прати линк към място където се обясняват тоналностите на флажолетите ? баш ще ми е драго да разбера (тоя път ударението е на е-то) благодаря и сполай ви! Цитирай
Glacierise Отговорено Ноември 18, 2004 Отговорено Ноември 18, 2004 За честотите: Флажолет на 12 прагче = Струната х 2; 7 = 3; 5 = 4 Множителите идват от това на колко части се разделя вибриращата струна. Те и затова на английски се казват 'harmonics' т.е. - хармоници. Ако не знаеш какво е 'хармоници', пиши Цитирай
Sturmfuhrer Отговорено Ноември 18, 2004 Отговорено Ноември 18, 2004 Айде кажете и какво е флажолет и ще съм адски благодарен Цитирай
premodulaciq Отговорено Ноември 18, 2004 Автор Отговорено Ноември 18, 2004 ами всъщност ,:wall: не съм сигурен точно какво означава хармоник . горе-долу си представям ,че тва са обертонове които според мен не са същия тон , ами такъв които украсява основния тон .забелязвам някаква последователност , нещо като гама , но незнам в какъв интержал идва всеки следващ . вървят да кажем от 1-ва , 5-то прагче - 4-то , след това малко преди 3-то , след това 3-то и примерно 2-ро след тва но пак малко преди второ прагче .ще съм ти благодарен ако постнеш още ммалко обяснения за хармониците и за последователността на тея така да кажа , трудно извлечими флажолети . Благодарско ! Цитирай
AXE Отговорено Ноември 18, 2004 Отговорено Ноември 18, 2004 Ако не знаеш какво е 'хармоници', пиши Остава и ред на Фурие да обясниш П.П. Тва е вътрешен хумор за хора дето са учили Висша Математика Цитирай
Delyan Отговорено Ноември 18, 2004 Отговорено Ноември 18, 2004 Остава и ред на Фурие да обясниш Цитирай
pacman Отговорено Ноември 18, 2004 Отговорено Ноември 18, 2004 Ако не знаеш какво е 'хармоници', пиши Остава и ред на Фурие да обясниш П.П. Тва е вътрешен хумор за хора дето са учили Висша Математика Еех ТУ-София, еех мъка Цитирай
Delyan Отговорено Ноември 18, 2004 Отговорено Ноември 18, 2004 Еех ТУ-София, еех мъка Как е колега? Цитирай
Glacierise Отговорено Ноември 19, 2004 Отговорено Ноември 19, 2004 ще съм ти благодарен ако постнеш още ммалко обяснения за хармониците Значи Слушайте внимателно, няма да повтарям Всеки сложен периодичен сигнал, какъвто е трептенето на струната, е съставен от много трептения с различни честоти, 'насложени' едно върху друго. Трептенето, което дава на струната тон, който можеш да определиш, е трептенето с най-голяма амплитуда (ниво). Освен него, обаче, в звука от струната ти чуваш и другите трептения (хармоници), които й придават тембъра на струна. Тези други трептения са на честоти по следния принцип : f(N-ти хармоник) = N . f(основен хармоник) Където N е естествено число (1,2,3 и т.н.) Тоест - втория хармоник е с честота, два пъти по-голяма от основния (първия), третия хармоник е с честота 3 пъти по-голяма (тонът е 3 пъти по-висок) и т.н. По принцип, колкото по-отдалечен е хармоникът от основния сигнал, толкова по-слаба е амплитудата му. И сега, хавата: интересния факт е, че разликата между честотата на два еднакви тона от съседни октави (примерно E на 6-та свободна и Е на 2-ро прагче, 4-та струна) е точно два пъти. Тоест, честотата на всеки тон е два пъти по-малка от честотата на същия тон октава по-долу. И сега - за флажолетите : Това, което правиш, когато извличаш флажолет на 12 прагче е просто разделяне на струната на две. Така струната трепти с двете си части 'поотделно', на два пъти по-голяма честота - Следователно тонът е на октава нагоре. Флажолетът на 7-мо я дели на 3, а на 5то - на 4. Флажолетът дето е малко под 3-то - на 5 (5 октави по-висок тон от съответния на своб. струна) Трудността при извличане на флажолет идва от това, че струната трябва да бъде разделена (докосната) на точното място, където се разделя на равни части. Това е особено трудно, ако китарата ти не е интонирана вярно Ако искаш още инфо - кажи Цитирай
разбойник Отговорено Ноември 19, 2004 Отговорено Ноември 19, 2004 Само малко допълнение. Разликата в съотношението на силата на отделните хармоници (или обертонове) ти позволява да различиш звука на китарата от друг инструмент т.е. това е едно от нещата който те карат да разбереш че чуваш китара , а не акордеон Конкретно при бас китарата първия хармоник е силен почти колкото основния тон. Ако искате вижте графика на този адрес http://www.cafewalter.com/cafewalter/signals/basssignals.htm Цитирай
Glacierise Отговорено Ноември 19, 2004 Отговорено Ноември 19, 2004 Конкретно при бас китарата първия хармоник е силен почти колкото основния тон. Ако искате вижте графика на този адрес http://www.cafewalter.com/cafewalter/signals/basssignals.htm Евалата, пич, ноо информативна статия Цитирай
Sturmfuhrer Отговорено Ноември 19, 2004 Отговорено Ноември 19, 2004 По принцип се интересувам много от такива неща и благодаря... става дума за честоти и бла... това което изгражда музиката демек Та благодаря за инфото, схванах нещата И това за баса е иннтересно Цитирай
разбойник Отговорено Ноември 19, 2004 Отговорено Ноември 19, 2004 Ето ви и част от разговор с един американец от Talkbass.com. Давам само откъса , който касае темата в момента. Много харесвам такива хора Over a period of two years RTA measurements were done at a 6,000 seat concert venue. Over 60 concerts featuring major national and international acts were measured, and the results showed quite conclusively the primary SPL demands on electric bass lie from 60 to 100 Hz. While output is required to approximately 32 Hz, there is no need for flat response to very low frequencies. In fact, average requirements at 40Hz are some 20dB lower than those at 80 Hz. However, the average electric bass loudspeakers sold today are not capable of delivering even this level of performance.......... ........even for 5 string to low A bass while the fundamental may lie at 27 Hz the power band lies in the second and third harmonics, not the fundamentals. On average the power requirements for electric bass in the fundamentals are 20dB less than that for the second/third harmonics. Even for low A maximum output is required above 54Hz, not below it. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.