BlueZone Отговорено Август 8, 2005 Отговорено Август 8, 2005 (Редактирано) Мисля, че сценичното поведение и по-специално имиджът на групата или изпълнителя трябва да подчертава музиката, но да не става център на внимание. Естествено, че е много важно да се свири с настроение - така хем музиката се получава много по-добре, хем хората го усещат и се заразяват, както спомена Burton. На мен, например, преди много ми се налагаше да свиря неща от сорта на Red Hot Chilli Peppers (готини са, но са ми супер скучни за свирене) или пък Cranberries (според мен единственото интересно нещо там е пеенето, което е тъпо за всеки изпълняващ ги, който не е певец) и още куп такива неща, които просто са ми досадни и затова никога не са се получавали добре, докато виж - като взема да свиря Тото например, работата е доста по-различна и най-важното по-добра. Разбира се, като почнеш да се гевезиш като гражданина Vai на концерта в Астория със сигурност ще преминеш към техниката zamazando, но от друга страна и това е въпрос на тренировки. Когато свирех металически неща по разни лайвове, съм обръщал внимание на тези работи и си пробвах разни пинизи в къщи, но до въртене на китарата така и не стигнах, щото ме беше шубе. Вярно е, че тук никой няма да ти направи осветление за хиляди левове, ако си световно неизвестен, но от друга страна пък и осветителите (и озвучителите) трябва малко да си дадат зор, щото повечето от тях работят колко да не зАспат. Редактирано Август 8, 2005 от iBobz Цитирай
progressive Отговорено Август 8, 2005 Отговорено Август 8, 2005 Вярно е, че тук никой няма да ти направи осветление за хиляди левове, ако си световно неизвестен, но от друга страна пък и осветителите (и озвучителите) трябва малко да си дадат зор, щото повечето от тях работят колко да не зАспат. така, ама може би трябва и малко поне да са запознати с каква музика предстои все пак... а пък за клубовете... аз май не съм видял осветител в клуб(освен в случаите когато звукаря изпълнява тази функция)... или пък може би това е човека който отваря клуба, и на влизане светва лампите... Цитирай
BlueZone Отговорено Август 8, 2005 Отговорено Август 8, 2005 Вярно е, че тук никой няма да ти направи осветление за хиляди левове, ако си световно неизвестен, но от друга страна пък и осветителите (и озвучителите) трябва малко да си дадат зор, щото повечето от тях работят колко да не зАспат. така, ама може би трябва и малко поне да са запознати с каква музика предстои все пак... а пък за клубовете... аз май не съм видял осветител в клуб(освен в случаите когато звукаря изпълнява тази функция)... или пък може би това е човека който отваря клуба, и на влизане светва лампите... Или може пък и да е пияния барман... Цитирай
Burton Отговорено Август 8, 2005 Отговорено Август 8, 2005 (Редактирано) Вярно е, че тук никой няма да ти направи осветление за хиляди левове, ако си световно неизвестен Първо пробиваш с музиката, таланта си и всички други възможни средства /ако трябва и челна стойка ще правиш/ и после като си се доказал и са те харесали хората, ще се радваш на осветление, техника, пушеци и т.н. Можеш ли да дадеш на няколко пишльовци, които не могат да си включат китарите, осветление за няколко хиляди лева и няколко лампови усилвателя да си ги връткат? За всичко е така, не можеш изведнъж да се окажеш нависокото, има път дотам, който ако си можещ и имаш късмет ще извървиш! И точно по този път научаваш пинизите и трудностите на това, с което си се захванал! Редактирано Август 8, 2005 от Burton Цитирай
overhate Отговорено Август 8, 2005 Отговорено Август 8, 2005 има път дотам Проблемът у нас е, че по въпросния път некадърните връзкари ги карат с лимузина, а на кадърните творци им слагат бариери. Цитирай
Burton Отговорено Август 8, 2005 Отговорено Август 8, 2005 има път дотам Проблемът у нас е, че по въпросния път некадърните връзкари ги карат с лимузина, а на кадърните творци им слагат бариери. И това е вярно за жалост Но според мен това не бива да бъде винаги оправдание...напъваш се, опитваш, пак каквото стане... Цитирай
progressive Отговорено Август 8, 2005 Отговорено Август 8, 2005 има път дотам Проблемът у нас е, че по въпросния път некадърните връзкари ги карат с лимузина, а на кадърните творци им слагат бариери. И това е вярно за жалост Но според мен това не бива да бъде винаги оправдание...напъваш се, опитваш, пак каквото стане... прав си. много хора без да са опитали почват да се оплакват... а и други които не се замислят че може би трябва мааалко повече да се постараят... Цитирай
overhate Отговорено Август 8, 2005 Отговорено Август 8, 2005 има път дотам Проблемът у нас е, че по въпросния път некадърните връзкари ги карат с лимузина, а на кадърните творци им слагат бариери. И това е вярно за жалост Но според мен това не бива да бъде винаги оправдание...напъваш се, опитваш, пак каквото стане... Прав си, разбира се. Аз не го казах като оправдание, а като констатация. То в практиката така се получава, че тези, които имат таланта и са работили здраво, но са били спънати по пътя си от некадърната конюнктура си мълчат и свирят; а пък други, изпуснали шанса си поради мързел или инат най-често се позовават на тази сентенция, оправдавайки неуспеха си. Цитирай
YtseJam Отговорено Август 8, 2005 Отговорено Август 8, 2005 Две страници пълен офтопик, еби му майката. По въпроса за сценичния имидж съм напълно съгласен, че повечето български групи много лекомислено го пренебрегват и стоят буквално адски тъпо на сцената. Присъствал съм така да се каже от другата страна на голяма част от чуждите концерти, които се провеждаха в милата ни родина през последните 3 години и съм се нагледал на доста подробности, които на масовата публика й убягват, но са много важна част от шоуто и без тях просто не се получава. Гримиране, огромни гардероби със сценично облекло и какво ли още не (ебати, на Саксън дори им сглобихме малък фитнес в стаята). Така че всичко това изобщо не е позьорство, а неделима част от цялото. Защото може и да не прави впечатление като изпъкващ елемент, ама като го махнете, концертът става доста тъпичък. Но за щастие вече има и приятни изключения сред българските банди и няма да се посвеня да ги спомена: Pantommind - с по-голямата част от тях се запознах непосредствено преди концерта на Фейтс и бях страшно впечатлен от това, че си имаха сценични костюми и си водеха гримьор. Дрехите им определено не са нещо, с което се излиза по улицата, но за въпросния концерт и за въпросния стил музика бяха точното попадение. Не, дами и господа, това не е преиграване, точно така трябва да постъпва една група за важни концерти на голяма сцена. Който иска, да види снимките, които съм им направил, пък вижте сами дали не приличат на големите в бизнеса. Daily Noise Club - никога не ми е скучно да ги гледам на сцена, както и да ги снимам, защото са едни от най-активните музиканти на сцена, които познавам. Музиката им може и да не е откритие на топлата вода, но пък винаги се държат на сцената, все едно я притежават и точно така и трябва да бъде. Suffer H - всички сте виждали работните гащеризони и шапки. Убеден съм, че за машинната им музика просто няма по-добра идея за сценично облекло и евала на Васко, че се е сетил. Анимационерите - също излизат с еднакви бели псевдохартиени гащеризони, които изглеждат като от космическа лаборатория и се връзват перфектно с електронните моменти в музиката им. Panican Whyasker - на промоцията на последния им албум имаше страхотна визия от VJ и осветление (снимки тук) и както се вижда, хората знаят как да се държат на сцена, освен знаенето да свирят. Ебати, щом дори Шеки и компания се сетиха да си направят някакъв имидж с кръстовете по фланелките и китарите, значи е крайно време всички занимаващи се сериозно с музика в БГ да обърнат внимание и на това. Защото когато музиката се качи на сцената, вече е шоу. Така че приказките за позьорството ги запазете за себе си. Щото като свириш само вкъщи или в мазето, няма нужда от имидж, но иначе не е така. Аре стига вече, отивам на репетиция. Цитирай
ronia Отговорено Август 8, 2005 Отговорено Август 8, 2005 и какво стана сега? появи се батко Н.В. и сложи край на темата Цитирай
overhate Отговорено Август 8, 2005 Отговорено Август 8, 2005 Две страници пълен офтопик, еби му майката. По въпроса за сценичния имидж съм напълно съгласен, че повечето български групи много лекомислено го пренебрегват и стоят буквално адски тъпо на сцената. Присъствал съм така да се каже от другата страна на голяма част от чуждите концерти, които се провеждаха в милата ни родина през последните 3 години и съм се нагледал на доста подробности, които на масовата публика й убягват, но са много важна част от шоуто и без тях просто не се получава. Гримиране, огромни гардероби със сценично облекло и какво ли още не (ебати, на Саксън дори им сглобихме малък фитнес в стаята). Така че всичко това изобщо не е позьорство, а неделима част от цялото. Защото може и да не прави впечатление като изпъкващ елемент, ама като го махнете, концертът става доста тъпичък. Но за щастие вече има и приятни изключения сред българските банди и няма да се посвеня да ги спомена: Pantommind - с по-голямата част от тях се запознах непосредствено преди концерта на Фейтс и бях страшно впечатлен от това, че си имаха сценични костюми и си водеха гримьор. Дрехите им определено не са нещо, с което се излиза по улицата, но за въпросния концерт и за въпросния стил музика бяха точното попадение. Не, дами и господа, това не е преиграване, точно така трябва да постъпва една група за важни концерти на голяма сцена. Който иска, да види снимките, които съм им направил, пък вижте сами дали не приличат на големите в бизнеса. Daily Noise Club - никога не ми е скучно да ги гледам на сцена, както и да ги снимам, защото са едни от най-активните музиканти на сцена, които познавам. Музиката им може и да не е откритие на топлата вода, но пък винаги се държат на сцената, все едно я притежават и точно така и трябва да бъде. Suffer H - всички сте виждали работните гащеризони и шапки. Убеден съм, че за машинната им музика просто няма по-добра идея за сценично облекло и евала на Васко, че се е сетил. Анимационерите - също излизат с еднакви бели псевдохартиени гащеризони, които изглеждат като от космическа лаборатория и се връзват перфектно с електронните моменти в музиката им. Panican Whyasker - на промоцията на последния им албум имаше страхотна визия от VJ и осветление (снимки тук) и както се вижда, хората знаят как да се държат на сцена, освен знаенето да свирят. Ебати, щом дори Шеки и компания се сетиха да си направят някакъв имидж с кръстовете по фланелките и китарите, значи е крайно време всички занимаващи се сериозно с музика в БГ да обърнат внимание и на това. Защото когато музиката се качи на сцената, вече е шоу. Така че приказките за позьорството ги запазете за себе си. Щото като свириш само вкъщи или в мазето, няма нужда от имидж, но иначе не е така. Аре стига вече, отивам на репетиция. За всичко без Sucker H съм съгласен. Сега може и да са измислили имидж, но дълги години лицето Васко К. дразнеше публиката със облекло тип "в кафенето в маалата съм, бре, брато" Цитирай
Smokejack Отговорено Август 8, 2005 Отговорено Август 8, 2005 Ебати, щом дори Шеки и компания се сетиха да си направят някакъв имидж с кръстовете по фланелките и китарите, значи е крайно време всички занимаващи се сериозно с музика в БГ да обърнат внимание и на това. А защо?щом Шеки и компания... Според мен те са си много добра група и не разбирам кви са тия настроения,които доста български музиканти и разни мислещи се за такива, създават срещу тях само защото свирят на почти всеки концерт на СМЕ.Тва е глупаво,научете се,че който плаща той поръчва музиката.А на всички останали пожелавам по малко творчески планове и акълораздаване и повече екшън и успехи. Цитирай
джани Отговорено Август 8, 2005 Автор Отговорено Август 8, 2005 Ебати, щом дори Шеки и компания се сетиха да си направят някакъв имидж с кръстовете по фланелките и китарите, значи е крайно време всички занимаващи се сериозно с музика в БГ да обърнат внимание и на това. Кръстове по фанелките нищо не носят за едно по-добро шоу. Май темата ви свари доста неподготвени. Щото например в НАТФИЗ това се учи 4 години и въпреки това доста неща се пропускат и се доучват по-късно. Най-грубо казано – имате час, час и нещо концерт. Това са 60 –70 полезни минути, в които всяка минута трябва да знаеш какво правиш и какво искаш да се получи. Трябва много внимателно да прецениш как да накараш онези долу да те гледат, да те слушат, да те разбират, защото ТИ водиш – ТИ си на сцената, нищо че те си плащат. Щом са дошли, значи ти имат някакво доверие, което, ако си скучен, неактивен, неизобретателен, ако ти самия не си вярваш в това, което правиш, губиш само след 5 минути. В тоя смисъл трябва да мислиш още за самото начало. Американците бяха изчислили, че ако в първите 2 минути няма някакво смайващо убийство, криминалето въобще не се гледа. Приноса им, разбира се е само изчислението за 2-те минути, другото всички, които са се качвали на сцена, го знаят. И защо питах за осветлението. Щото от към поведение по време на концерт малко може да се случи- инструментите си искат почти еднообразна техника и движения, там не може да има големи изненади, а и да има, те се изчерпват за секунди, значи могат да бъдат само детайли. И какво остава – малко неща, но достатъчно. Остават костюмите, сценографията и осветлението, което, като един от основните компоненти на сценографията е невероятно важно. Пак грубо казано – трябва да решиш на този концерт ще плашиш ли публиката, ще я успокояваш ли, ще я провокираш ли, като се държиш например гадно или глупаво, или ще я разнежваш, или искаш да си треньор по фитнес за един час. Доста грубо го изреждам, ама иначе трябва да изпиша 10 стр. И като решиш какво ще я правиш тази публика (не как ще я впечатлиш, защото това е пасивна задача, т. е. не е задача), си подбираш песните, подреждаш ги внимателно и си мислиш как ще изглежда цялото заради тези песни – светло, мрачно, красиво, грозно, тайнствено, или с много пространство и много светлина, или на фрагменти, щото искаш да накараш публиката да не се разсейва, а да гледа само теб – на следач и леко осветление отзад. И си помагаш с всичко това. И с костюм, и с грим, и със сценография, и с осветление. Не е казано, че трябва да струва хиляди, ако знаеш какво искаш, можеш да постигнеш някакъв ефект и с много по-малко. Пък като не знае човек, вика някой приятел, дето може (поне набързо и в основни линии) да му обясни и да го подсети. А това дали ще си статичен или ще беснееш по сцената, е само елемент от ЦЯЛОТО, което се вижда. И ако не се вързва с останалото, разбира се, че ще е смешно и нелогично. Стига за тая вечер.. Цитирай
Katsko Отговорено Август 9, 2005 Отговорено Август 9, 2005 абе не може всички да сме като KISS :killyou: Цитирай
the_gorer Отговорено Август 9, 2005 Отговорено Август 9, 2005 Според мен, имиджът е готин маркетингов трик. ManOwaR са воини и културисти (уж), свирят True Metal. Running Wild са пирати - на един концерт Ролфа излиза с дървен крак и превръзка на окото. Смешно си е, няма какво да се лъжем. Blind Guardian са бардове (поне напоследък не се обличат бутафорно) KISS са любовници (това май не е само имидж ) Всеки си поддържа някаква визия и привлича все повече и повече тийнейджъри. В България е трудно да се гради имидж, защото всеки от блока те познава и не е трудно да се спомни как преди две години ти се е сцепил бидона с кисело зеле и си обгазил махалата. Образът на рок идол рухва. Мен лично не ме интересува как изглеждат музикантите на живо - джапанки, потници (Светльо от Хиподил), дънки... Не държа да са с вериги и да гледат смеш... страшно. За Suffer H - браво на Васко, уважавам го, ама тези гащеризони не се ли поизтъркаха доста преди да го осени единствената и уникална идея да ги въведе в групата? По гърбовете на Slipknot и Mudwayne имам предвид. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.